Sæsonen 2018/2019
Bayern er som bekendt allerede tyske mestre, og kan naturligvis spare spillere i weekenderne op til de to kampe.
Heldigvis er Madrid også begunstiget af spilleplanerne, da vi står over i den kommende weekend grundet Sevilla spiller Copa del Rey finale og i næste weekend møder vi Levante på hjemmebane. Der burde være god mulighed for at spare spillere også i det opgør.
Det er svært at vide, hvor man har Bayern i denne sæson. De har været fuldstændig uden nævneværdig modstand i Bundesligaen, og de har vel knap mødt nogen kvalificeret modstand siden PSG kampene i efteråret.
Deres trup er gennemrutineret og faktisk på randen af halvgammel. Ribery og Robben er efter min mening over sidste salgsdato, men bevares...doseres deres kræfter rigtig, kan du måske springe op i enkelte kampe og være en dark horse.
Den største fare er måske netop at undervurdere dem, fordi de virkede stærkere i sidste sæson, og da Madrid slog dem ud der, forledes man nemt til at tro, at så går det lettere i år.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Kilde: www.transfermarkt.com/real-madrid/leistu...ldata/%262017/plus/1
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Jeg stoler dog helt klart på vores bagerste 5, som tilsammen er i særklasse. Ser frem til kampen!
Jeg kan slet ikke se hvordan vores bagerste fem (går ud fra at du mener Navas, Carva, Ramos, Varane og Marcelo) skulle være i særklasse tilsammen, er det mig der er helt væk? Navas synes jeg personligt ikke er hverken verdensklasse eller god nok til at være førstemålmand i Real. Hver for sig er Carva, Ramos, Varane og Marcelo ren verdensklasse, og vel allesammen nogle af de bedste i verden på deres pladser, men tilsammen synes jeg at de i langt de fleste kampe er fuldstændigt væk, der er ingen organisation og der bliver givet alt for mange mål og lette chancer væk til modstanderne.
Jeg er overbevist om, at havde vi ikke haft så boldfast en midtbane og angreb, så havde vi lukket LANGT flere mål ind end vi allerede gør i forvejen, hvis man kigger på det forsvar og den målmand vi har.
Selvfølgelig er der få kampe hvor alt spiller og hvor vi bare får lukket alt ned, men det er yderst sjældent det sker. Heldigvis har vi, i Champions League-regi i hvertfald, været ufatteligt stærke og kyniske offensivt, og jeg er da også fortrøstningsfuld mht. vores chancer mod Bayern.
Ankomsten af Mbappé har desværre ødelagt mit syn på klubben og hvad den (burde) stå for (Pérez din bastard), og dermed også stort set min interesse. Spillere som Asencio, Rüdiger, Camavinga, Modric, Bellingham, Valverde, Güler, Rodrygo og Endrick, holder den lidt i live.
Bayern virker ikke så suveræne som tidligere år og to af deres topspillere, Ribery og Robben, er jo gamle herrer på hhv 35 og 34 år, men de er et lumsk hold der sagtens kan finde topniveauet på dagen og gøre ondt på os. Jeg ser endnu en lige kamp hvor vi enten vinder eller taber marginalt.
Jeg frygtede PSG meget mere end jeg står og frygter Bayern lige nu, også selvom Bayern mere er et hold end PSG, der er et hold af individualister.
Fordele for os:
Hjemmebane i returen.
Bayern leder efter hævn fra sidste år, hvilket kunne gøre dem overtændte. Kan vi stresse og irritere dem, kan vi måske udnytte dette.
Champions League-niveauet. Dette er vores turnering.
En uges forberedelse.
Ronaldo, Ronaldo, Ronaldo.
Ulemper for os:
At Bayern leder efter hævn kunne også være en ulempe da de måske kan finde topniveauet og tændingen frem til lejligheden.
James vil vise sig frem.
Defensive huller bag Carvajal og Marcelo.
En svingende Casemiro.
Bayern har vundet Bundesligaen, og måske pokalen om et par dage, så fokus er 100% på Champions League.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
videnskab.dk/kultur-samfund/champions-le...mebane-i-sidste-kamp
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
- Mathiaseefsen
-
- Ekspert bruger
-
jeg husker stadig vi var bagud til wolfsburg 2-0, men indhenter dem på hjemmebane fordi fansene var helt oppe at køre. så hvis vi kommer bag ud igen på udebane, er jeg sikker på vi hiver hjem på hjemmebane.Kasillas skrev: Det der med hjemmebanefordel er en myte:
Du kan skifte kone, politik og religion......
Men aldrig yndlings-fodboldhold
Mathiaseefsen skrev:
jeg husker stadig vi var bagud til wolfsburg 2-0, men indhenter dem på hjemmebane fordi fansene var helt oppe at køre. så hvis vi kommer bag ud igen på udebane, er jeg sikker på vi hiver hjem på hjemmebane.Kasillas skrev: Det der med hjemmebanefordel er en myte:
Omvendt var der kampe mod Schalke 04 i 15, Bayern i 17 og Juventus i 18, hvor man havde vundet flotte sejre på udebane i første kamp, men var nær ved at sætte det hele over styr på hjemmebane i anden kamp.
Carvajal -Ramos -Varane -Marcelo
Modric - Kroos
Lucas - Asensio
Benzema - Ronaldo
Den lukker ned for kanterne, så må isco og bale ofres.
Lucas hjælper carvajal og Asensio hjælper Marcelo + Vi få en kontra maskine uden lige. Vi må bare indse bale og isco p.t ikke levere mod tophold, dog gjorde isco lidt mod Juventus ude.
Lukita skrev:
Jeg stoler dog helt klart på vores bagerste 5, som tilsammen er i særklasse. Ser frem til kampen!
Jeg kan slet ikke se hvordan vores bagerste fem (går ud fra at du mener Navas, Carva, Ramos, Varane og Marcelo) skulle være i særklasse tilsammen, er det mig der er helt væk? Navas synes jeg personligt ikke er hverken verdensklasse eller god nok til at være førstemålmand i Real. Hver for sig er Carva, Ramos, Varane og Marcelo ren verdensklasse, og vel allesammen nogle af de bedste i verden på deres pladser, men tilsammen synes jeg at de i langt de fleste kampe er fuldstændigt væk, der er ingen organisation og der bliver givet alt for mange mål og lette chancer væk til modstanderne.
Jeg er overbevist om, at havde vi ikke haft så boldfast en midtbane og angreb, så havde vi lukket LANGT flere mål ind end vi allerede gør i forvejen, hvis man kigger på det forsvar og den målmand vi har.
Selvfølgelig er der få kampe hvor alt spiller og hvor vi bare får lukket alt ned, men det er yderst sjældent det sker. Heldigvis har vi, i Champions League-regi i hvertfald, været ufatteligt stærke og kyniske offensivt, og jeg er da også fortrøstningsfuld mht. vores chancer mod Bayern.
Det er jeg ret uenig i. Real Madrids forsvar er noget nær det mindst beskyttede forsvar og alligevel går der så relativt få mål ind (på åbent spil), når de 5 bedste spiller sammen. Så kan man tale om, hvorvidt Real Madrid som hold ikke forsvarer godt nok, hvorfor jeg i den sammenhæng håber på at der bliver spillet 4-4-2 i Tyskland.
Og så boldfaste er Real Madrid slet ikke i det opbyggende spil. Husk tilbage til udekampen mod Juve, hvor Benzema, Casemiro og Modric (der spillede en sløj kamp) havde en del aktioner, der resulterede i boldtab. Juves angreb blev dog aldrig rigtig farligere, da forsvaret ganske enkelt forsvarede de farligere områder optimalt. Sergio Ramos som bryder og Varane som den, der løber dybdeboldene op. PSG kampene er også gode eksempler. I tilfælde af at modstanderholdet dominerer kampen bliver det dog aldrig rigtig farligt takket være nogle kloge forsvarspillere.
Det er jeg ret uenig i. Real Madrids forsvar er noget nær det mindst beskyttede forsvar og alligevel går der så relativt få mål ind (på åbent spil), når de 5 bedste spiller sammen. Så kan man tale om, hvorvidt Real Madrid som hold ikke forsvarer godt nok, hvorfor jeg i den sammenhæng håber på at der bliver spillet 4-4-2 i Tyskland.
Og så boldfaste er Real Madrid slet ikke i det opbyggende spil. Husk tilbage til udekampen mod Juve, hvor Benzema, Casemiro og Modric (der spillede en sløj kamp) havde en del aktioner, der resulterede i boldtab. Juves angreb blev dog aldrig rigtig farligere, da forsvaret ganske enkelt forsvarede de farligere områder optimalt. Sergio Ramos som bryder og Varane som den, der løber dybdeboldene op. PSG kampene er også gode eksempler. I tilfælde af at modstanderholdet dominerer kampen bliver det dog aldrig rigtig farligt takket være nogle kloge forsvarspillere.
Selvfølgelig bliver forsvaret beskyttet mindre fordi flere af vores offensive spillere slet ikke arbejder tilbage i banen, men det ændrer altså ikke på at vi hver evig eneste sæson oplever ALT for mange kampe, hvor vores defensiv forærer nogle fuldstændigt vanvittige chancer og mål væk til modstanderne, det er jo et tema hver eneste sæson, det her med vores dårlige defensiv.
Og selvfølgelig er Real generelt boldfaste, at du bruger ét eksempel i en udebanekamp mod et af verdens bedste hold i Juventus viser jo ikke det store billede. Hvis vi spiller bare en nogenlunde kamp, så kontrollerer vores midtbane og offensiv jo kampene i det meste af tiden. Modric, Kroos og Isco er alle stort set umulige at pille bolden fra, og specielt de to førstnævnte har sjældent boldtab når de fører bolden frem.
Men der er jo forskellige meninger, jeg synes at Real har en forfærdelig defensiv, hvor der ikke er nogen organisation, og at det ligner en flok børnehavebørn der prøver at spille fodbold sammen. Det hjælper som sagt ikke at offensiven ikke arbejder så meget tilbage i banen, men jeg holder fast i at vores defensiv er kaos, og langt fra særklasse.
Ankomsten af Mbappé har desværre ødelagt mit syn på klubben og hvad den (burde) stå for (Pérez din bastard), og dermed også stort set min interesse. Spillere som Asencio, Rüdiger, Camavinga, Modric, Bellingham, Valverde, Güler, Rodrygo og Endrick, holder den lidt i live.
- Mathiaseefsen
-
- Ekspert bruger
-
Jeg synes ikke vi burde spare isco væk da han spiller godt lige nu. Jeg synes man kunne køre Diamanten til at starte med og så 4-4-2 til sidst hvor Asensio og vazquez kommer ind. Det plejer at gå godtasp3200 skrev: Navas
Carvajal -Ramos -Varane -Marcelo
Modric - Kroos
Lucas - Asensio
Benzema - Ronaldo
Den lukker ned for kanterne, så må isco og bale ofres.
Lucas hjælper carvajal og Asensio hjælper Marcelo + Vi få en kontra maskine uden lige. Vi må bare indse bale og isco p.t ikke levere mod tophold, dog gjorde isco lidt mod Juventus ude.
Du kan skifte kone, politik og religion......
Men aldrig yndlings-fodboldhold
Neuer reddede adskillige forsøg og flere 100% chancer fra vores side i sidste års to opgør, så ham ude er da en klar fordel.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.