Sæsonen 2018/2019

1 år 5 måneder siden #109 af Mathiaseefsen
Besvaret af Mathiaseefsen på emne Sæsonen 2018/2019

asp3200 skrev: De Gea
Alaba (også midtbane)
Hazard

Slut prut. Nacho er backup for Carvajal.

Hvordan skulle vi så stille op? Ronaldo mister sit niveau stille og roligt, samme med Benz.

Du kan skifte kone, politik og religion......
Men aldrig yndlings-fodboldhold

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 5 måneder siden #110 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Sæsonen 2018/2019

Gribben skrev: Jeg må tilslutte mig Steen her. Det er godt nok den mest uambitiøse liste, jeg længe har set. Det er et stort rungende pænt nej tak til alle 4. Hvis det virkeligt er den slags "forstærkninger" klubben har i tankerne, så bliver det godt nok den mest skuffende sommer i nyere tid.
Hvem af disse 4 skulle forstærke start 11'eren? Hvem af disse 4 skal løse vore største problem sidste år, nemlig at vi kun har Ronaldo, der scorer mange mål, og når han har en krise, så har hele holdet en krise?

Alisson: En god målmand med et fint potentiale, men han er jo ikke stærkere end Navas og bliver det næppe heller inden for det næste års tid. Han vil blive andetvalg hos os, og hvorfor skulle han det, når han lige nu er førstevalg i Roma og sikkert også kunne blive det i en af de store Premier League klubber eksempelvis Liverpool. Han vil ikke blive tilfreds og jeg kan ikke se at det vil skabe andet end polemik at købe ham.

Gimenez: Hvorfor dog? Han kommer til at koste omkring 60 millioner Euro og jeg er ikke engang overbevist om at han vil kunne slå Nacho af som førstereserve.

Odriozola: Så vi skal have Spaniens to bedste højrebacker til én plads samtidigt med at vi har Nacho plus en spændende spiller til fremtiden i Hakimi, når vi på den modsatte fløj til gengæld kun har en 30 årig brasilianer samt en omvandrende katastrofe med afbleget hår, der har brugt en hel sæson på at bevise, at han kun har en force, nemlig at kunne løbe hurtigt ligeud med en bold?

Mariano: Jeg kan faktisk rigtigt godt lide Mariano, og jeg mener, at det var en kæmpe brøler at skille sig af med ham uden tilbagekøbsklausul, hvilket villigheden til at købe ham tilbage jo også viser. Han vil være et fint valg som førstereserve, men altså, det er jo ikke det, der får båden til at sejle hurtigere. Det er jo ikke det, der får os til at hente 17 points på Barcelona næste år. Desuden er Mariano også et sted i sin karriere, hvor det ikke er befordrende for ham at være reserve. Det kan jeg ikke tro, at han selv er interesseret i.

Klubben står overfor en skillevej. Det er NU man skal tage det næste skridt, så man ikke hviler for længe på laurbærrene og begår samme fejltagelse som Barcelona efter Guardiola, der ikke fik skiftet ud i tide på afgørende pladser. Efter sigende har vi op til 300 millioner Euro plus salg, hvilket kan give et helt svimlende beløb når man tænker på salg af James på 42 millioner plus hvad salg af én eller flere medlemmer af BBC vil kunne give.

Apropos BBC så kan der ikke være tvivl om, at der ryger mindst én og måske to af dem i denne sæson. Måske endda 3 selvom jeg tvivler på at ZZ vil være med til det. Alt i sol, måne og stjerner tyder på at Bale bliver den ene. Ronaldo kunne blive den anden, for jeg tror simpelthen, at han er den eneste måde vi kan få fat i Neymar på. Altså hvis Ronaldo ryger den anden vej. På mange måder vil det i så fald være paradoksalt, hvis Benz så er den eneste der overlever, da han jo er den der har leveret klart mindst i form af mål og godt spil (i hvert fald mål) i denne sæson. Det er så også derfor jeg giver det en lille chance for at alle ryger, hvis man vurderer, at han simpelthen ikke har leveret nok til at kunne fortsætte.

Og hvad skal der så ske, hvis man spørger mig:
Målmandsposten: Enten skal der ikke ske en skid, og det er nok det langt mest sandsynlige, eller også skal man lægge hvad det koster og få DDG og rykke Navas ned som (hyppigt brugt) andenmålmand. Ingen anden, dog med en lille outsider i Oblak, kan gøre det, synes jeg. Jeg har dog indtryk af, at ZZ ikke er særligt tilfreds med Kasilla, så der er også en chance for, at han vil have en ny andenmålmand, der ikke kommer til at true Navas. Her kunne Bufon jo være frækt.

Højreback: Jeg ved, at mange her er uenige, men jeg synes ikke, der bør ske noget her. Cavahal, Nacho og Hakimi er helt fint. Hvilke andre klubber er bedre besat på den post?

Venstreback: Alaba kunne være fantastisk, men han er jo alt for god til at være andetvalg. Hvis man kunne lokke ham til klubben og starte med at give ham spilletid i en trediedel af kampene og så langsomt give ham mere og mere i de følgende sæsoner, ville det være en fantastisk løsning. Så slipper vi også for at se mere til Theo som på rekordfart har udviklet sig som mine hadespiller.....arj kan ikke lide det ord når det kommer til Real Madrid spillere...som min mindst yndede Real Madrid spiller siden Fernando Gago. Hvis ikke vi kan få Alaba, så må Theo få et år mere til at bevise sig, og så må vi jo trøste os med, at det ikke kan blive værre end i denne sæson.

Midterforsvaret: Køb De Ligt og lav en Varane ud af ham. Lige her er der alligevel ikke plads i start 11'eren, så det vil give mening af købe en af de største talenter på markedet og så forme ham de næste 2-3 år og gøre ham klar til at tage over for Ramos, hvis ikke Vallejo magter den opgave, hvilket virker højest 50-50 lige nu. De Ligt virker i hvert fald noget mere spændende end Gimenez og vil også være lidt billigere og han vil ikke have forestillinger om en umiddelbar stamplads.

Hele midtbanen: Sælg/udlej både Marcos Llorente og Ceballos. Erstatninger er ikke nødvendige. Vi har en overbefolket midtbane med 9 spillere til 3-4 pladser. Det er simpelthen helt unødvendigt, hvilket vi også så i år med meget lidt spilletid til de to. Hellere gøre truppen lidt smallere og så give den spilletid til Kavacic, som jeg mener vi skal passe lidt på med. Han kunne meget vel smutte snart, hvis ikke han får mere tid på banen, hvilket jeg ville se som virkeligt ærgerligt. Hverken Llorente eller Ceballos gjorde nogen som helst forskel i denne sæson, så de vil ikke blive savnet. Der er ingen erstatninger, der kan gøre, hvad vores nuværende spillere ikke ville kunne gøre lige så godt. Eksempelvis vil Kovasic og endda Kroos kunne agere def midt, hvis det skulle blive nødvendigt.

Angreb: Her kommer de største ændringer til at stå. Forhåbentligt da. Egentligt ville jeg ikke have været af med Ronaldo, men hvis han er utilfreds og vil væk, og hvis han er det eneste der kan skaffe os Neymar, så er jeg med på ideen. Der kommer alligevel en dag, hvor vi ikke længere kan være afhængige af Ronaldo, og det er i hvert fald helt sikkert, at det er bedre at han smutter et år for tidligt, end et år for sent. Bale virker ligeledes færdig i klubben, hvilket jeg tror er helt fint for alle parter, både for klubben og ham selv. Så ud med Bale og Ronaldo og ind med Neymar og Salah. Sidstnævnte håber jeg virkeligt, at man går benhårdt efter. Han har alt hvad en Real Madrid angriber skal besidde og jeg tror, at han vil kunne gå i perfekt samspil med Neymar. Samtidigt vil man lige kunne score en kæmpe fanbase fra Afrika og de arabiske lande. De to andre angribere vil så være enten Benz, Vicinius, Mariano eller Raul De Tomas. Her hælder jeg mest til Benz og Vinicius.

Så i den perfekte verden ud med:

Kasilla
Theo
Llorente
Ceballos
Mayoral
Bale
Ronaldo

Og selvom det er usandsynligt at alle 5 kommer så i hvert fald gerne 3 af:

DDg
De Ligt
Alaba
Salah
Neymar

Alisson, Gimenez, Odriozola og Mariano Vor herre bevares!

Det er misforstået at tro at disse 4, pånær Allison (der egentlig gerne må erstattes af De Gea), er købt ind til at vinde Champions League for os næste år, de er udelukkende tiltænkt bredden, og bredden har netop været eet af de store problemer i denne sæson. Enten har reserverne været for grønne, de er ikke slået igennem, eller simpelthen ikke har fået chancen, og her synes jeg det er perfekt at tilføje bedre og mere erfarent talent på vigtige pladser. De er jo tiltænkt at vinde kampe som mod Leganes i CdR, eller hente vigtige point i ligaen, så vi ikke ender 17 bag Barcelona. Samtidig har a-kæden jo generelt, på nær Modric nærmest, også været et stykke under niveau sæsonen igennem, og her ville jeg sgu hellere sætte Mariano ind i de døende minutter for at hente end sejr, når a-kæden har fejlet, end Mayoral.

Uden en Neymar, Hazard osv, er den liste jo en tynd gang te, enig, men jeg nægter at tro at ledelsen spiser fansene af med endnu en lunken sommer, og samtidig MÅ trænerstaben have set lyset og indset hvorfor vi har været langt under niveau i den hjemlige liga og cuppen.

Odriozola, Gimenez og Mariano er til bredden, og efterfølgende kommer de store signings, det kan der næsten ikke være tvivl om. Skulle det ikke ske er jeg enig, så er det alt, alt for uambitiøst.

Madridista siden 2000. Raúl over dem alle.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

1 år 5 måneder siden #111 af El Siete
Tror ikke der kommer et bedre tidspunkt at sælge Bale på, hvis han/klubben ønsker at gå den vej. Priser på 200M bliver nævnt, det er jo helt vanvittigt, og eftersigende skulle United være lidt skræmte af hvor meget prisen er steget.
Men, men, men kunne det være muligheden for at hente De Gea? Et bytte, samt nogle penge fra United?

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,

1 år 5 måneder siden #112 af Gribben
Besvaret af Gribben på emne Sæsonen 2018/2019
Jow, jeg er da med på, at det er til bredden. Eller det håber jeg da, da jeg ikke kan se nogen af dem der være fast starter for Real Madrid. Heller ikke Alisson. Men har du tænkt over hvor dyr den her liste er? Gimenez har en frikøbsklausul på 60 eller er det 65 millioner. Atletico vil selvfølgelig aldrig sælge billigere. For Alisson og Odriozola snakkes der om 50 millioner hver. Hvad Mariano koster, ved jeg ikke, men under alle omstændigheder er her for over 200 millioner Euro. For reserver. Som efter min mening ikke engang er de rigtige reserver. Listen nævnes både her på siden og også på Marca som en komplet liste, men det kan da være at du har ret i, at der også kommer klassesignings ved siden af. Men SÅ mange Neymar'er og Hazard'er er der vel heller ikke råd til, hvis man også bruger 200 millioner på reserver.

1 år 5 måneder siden #113 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Sæsonen 2018/2019
Lewandowski vil væk i følge hans rådgiver. Håber ikke Real køber ham. Han bliver 30 i år, vi har altså brug for foryngelse i truppen. Vi bør ikke erstatte en 30 årig angriber (Benze) med en anden 30 årig...

Han må en tur til Chelsea i stedet..

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Følgende bruger(e) sagde tak: DarioGomez, Chamartin

1 år 5 måneder siden #114 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Sæsonen 2018/2019

Mathiaseefsen skrev:

Alaba (også midtbane)
Hazard

Hvordan skulle vi så stille op? Ronaldo mister sit niveau stille og roligt, samme med Benz.

De Gea
Carvajal - Ramos - Varane - Alaba (marcelo skal have pauser)
Casemiro (kan udgå i små kampe mod mindre hold hvor asensio/vasques kan få chance offensivt)
Kroos - Modric
Isco - Hazard
Ronaldo

sælg bale og benzema

1 år 5 måneder siden #115 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Sæsonen 2018/2019

Real Madrid skrev: Lewandowski vil væk i følge hans rådgiver. Håber ikke Real køber ham. Han bliver 30 i år, vi har altså brug for foryngelse i truppen. Vi bør ikke erstatte en 30 årig angriber (Benze) med en anden 30 årig...

Han må en tur til Chelsea i stedet..

Så skal det være for at have begge to - for det har jo været problemet i år - kvalitet, når Benz var væk ...

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 33 nationale mesterskaber ...

1 år 5 måneder siden #116 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Sæsonen 2018/2019

asp3200 skrev:

Mathiaseefsen skrev:

Alaba (også midtbane)
Hazard

De Gea
Carvajal - Ramos - Varane - Alaba (marcelo skal have pauser)
Casemiro (kan udgå i små kampe mod mindre hold hvor asensio/vasques kan få chance offensivt)
Kroos - Modric
Isco - Hazard
Ronaldo

sælg bale og benzema

Cristiano som angriber?

Jeg troede, vi var kollektivt enige om, at det er en meget dårlig idé ...

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 33 nationale mesterskaber ...

1 år 5 måneder siden #117 af interfigo
Besvaret af interfigo på emne Sæsonen 2018/2019
Jeg kan faktisk godt se ideen med Lewandowski, skulle han blive hentet.

1. Han er 29 år, så han har stadig nogle år i sig.
2. Han er ikke en type vi har
3. Han ved hvor målet står
4. Vi spiller til tider meget med indlæg over kanterne, og det kan passe ham rigtig godt
5. Navas har en mand han kan skyde den op på nede fra forsvaret
6. Han er næsten umulig at skubbe til
7. Vi kan stadigvæk være uforudsigelige i vores taktik, 4-5-1/4-4-2
8. Cristiano/Lewa/Benze kan skiftes om at spille (når den ene eller den anden skal have pause)
9. Vi kan spille med Isco lige bag to angribere i nogle kampe.
10. Han er sympatisk

Punkt 7-9 er selvfølgelig også noget vi kan gøre med de spillere vi har nu, men synes at det giver noget andet at spille med Cristiano-Lewa end Cristiano-Bale som begge søger dybdeløb. Jeg tror at Cristiano-Lewa kan få et lige så godt samarbejde igang som Cristiano-Benze, og jeg tror også at Benze-Lewa kan have et fornuftigt samarbejde.

Mit største anke vil være prisen, og tanken om "ville det ikke være federe at få Neymar". Men det jeg siger er bare, jeg kan godt se det fungere, og hvis man samtidig fokuserede på bedre bredde spillere, og måske DDG, så kan jeg godt se det være et dygtigt hold, med mange forskellige tangenter at spille på.

1 år 5 måneder siden #118 af Jbner
Besvaret af Jbner på emne Sæsonen 2018/2019

interfigo skrev: Jeg kan faktisk godt se ideen med Lewandowski, skulle han blive hentet.

4. Vi spiller til tider meget med indlæg over kanterne, og det kan passe ham rigtig godt
8. Cristiano/Lewa/Benze kan skiftes om at spille (når den ene eller den anden skal have pause)
10. Han er sympatisk

Punkt 7-9 er selvfølgelig også noget vi kan gøre med de spillere vi har nu, men synes at det giver noget andet at spille med Cristiano-Lewa end Cristiano-Bale som begge søger dybdeløb. Jeg tror at Cristiano-Lewa kan få et lige så godt samarbejde igang som Cristiano-Benze, og jeg tror også at Benze-Lewa kan have et fornuftigt samarbejde.

Mit største anke vil være prisen, og tanken om "ville det ikke være federe at få Neymar". Men det jeg siger er bare, jeg kan godt se det fungere, og hvis man samtidig fokuserede på bedre bredde spillere, og måske DDG, så kan jeg godt se det være et dygtigt hold, med mange forskellige tangenter at spille på.

Hvis det er fordi man vil kunne spille på en anden måde, og med lange bolde op til angriberen, var det så ikke bedre at hente Kane? Han bliver 25 om lidt, så der er trods alt en del år endnu i ham. Så kan vi pille Tottenham i stykker og hente ham og Eriksen som der også er rygter om i dag? :P

1 år 5 måneder siden #119 af El Siete

interfigo skrev: Jeg kan faktisk godt se ideen med Lewandowski, skulle han blive hentet.

10. Han er sympatisk

Jeg kan på en måde også godt se ideen med Lewandowski, mest på grund af målene. Men er samtidig nervøs for prisen, og så SKAL vi simpelthen have løst problemet med den manglende kreativitet og gennembrudsstyrke fra de forreste.
Så ja til Lewandowski hvis prisen er rigtig og vi samtidig tilføjer en Hazard/Neymar-type, samt at det stadig passer i formationerne.

Ronaldo / Lewandowski / Hazard

Eller

Ronaldo / Lewandowski
Isco

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,

1 år 5 måneder siden #120 af El Siete

Gribben skrev: Jow, jeg er da med på, at det er til bredden. Eller det håber jeg da, da jeg ikke kan se nogen af dem der være fast starter for Real Madrid. Heller ikke Alisson. Men har du tænkt over hvor dyr den her liste er? Gimenez har en frikøbsklausul på 60 eller er det 65 millioner. Atletico vil selvfølgelig aldrig sælge billigere. For Alisson og Odriozola snakkes der om 50 millioner hver. Hvad Mariano koster, ved jeg ikke, men under alle omstændigheder er her for over 200 millioner Euro. For reserver. Som efter min mening ikke engang er de rigtige reserver. Listen nævnes både her på siden og også på Marca som en komplet liste, men det kan da være at du har ret i, at der også kommer klassesignings ved siden af. Men SÅ mange Neymar'er og Hazard'er er der vel heller ikke råd til, hvis man også bruger 200 millioner på reserver.

Gimenez til €65M eller 490M gode danske kroner, er måske også lige en tand i overkanten, enig, men her synes jeg selv man burde kigge mod Lenglet i Sevilla, med en frikøbsklausul på 30M. Dog leder Barcelona eftersigende den kamp.
Odriozola har en 40M frikøbsklausul, og hvem ved om Mariano har en tilbagekøbsklausul, men ligemeget hvad kommer han nok ikke til at koste mere end 3-4 gange de 8M vi solgte ham for.

Men med salg af James, Bale, plus eventuelle andre, samt de rapporterede 300M i transferbudgettet, jamen så burde der være til både de små og store signings. Det er ikke nu vi skal være nærige hvis vi skal konkurrere i alle tre turneringer, og specielt de to nationale.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.