Sæsonen 2018/2019

7 år 7 måneder siden #1021 af Hansen
Besvaret af Hansen på emne Sæsonen 2018/2019
Hvorfor tage BALE ud?!?!? Han var klart vores bedste spiller!!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 7 måneder siden #1022 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæsonen 2018/2019
Strive cuttede lige fra kampen og viser nu noget fra en håndbold-hal :D

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

7 år 7 måneder siden #1023 af Wpee86DK
Besvaret af Wpee86DK på emne Sæsonen 2018/2019
Og så brillerede Strive lige igen...

7 år 7 måneder siden #1024 af Mølbat
Besvaret af Mølbat på emne Sæsonen 2018/2019

Ramos4 skrev: Er Kroos egentlig skadet og hvor længe? Han er pludselig bare ikke med i flere kampe. Det er gået min næse forbi hvad der foregår.

Ja, på Twitter har han bekræftet, at han er knæskadet.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

7 år 7 måneder siden #1025 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Sæsonen 2018/2019
Gaaaaab... Hov, faldt vist i søvn... Gik jeg glip af noget? ;)

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

7 år 7 måneder siden #1026 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Sæsonen 2018/2019
Ikke en særligt ophidsende kamp, men alligevel vil jeg sige det har været det helt rigtige at skifte Lopetegui ud med pragmatiske Solari.

8 sejre og 1 nederlag med en målscore på 26 – 6 (+20) og sejrsprocent på 89%.

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Sidste redigering: 7 år 7 måneder siden ved Real Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

7 år 7 måneder siden #1027 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Sæsonen 2018/2019
Det var en forfærdelig omgang, men de 3 points er vigtigst i den her tid og dem fik vi.

7 år 7 måneder siden #1028 af Kayed99
Besvaret af Kayed99 på emne Sæsonen 2018/2019
Det var en forfærdelig omgang fodbold fra vores side og det lugtede mest af alt af en undervurdering af Huesca fra spillernes side. Som sådan var startopstilling ok, da jeg ikke mener, at Isco eller Asensio er berettiget til en plads i startopstillingen, blot fordi de laver to mål hver mod et hold fra den tredjebedste række. Selvfølgelig har Bale heller ikke gjort det store væsen af sig, men han passer godt ind i Solari's system (håber dog inderligt, at han bliver solgt til sommer). Indskiftningerne fra Solari's side var dog noget overraskende. I særdeleshed den sidste, hvor Asensio kom ind istedet for Bale, som helt klart var den farligste spiller af de tre forreste.

Hvis man endelig skal hive fat i noget af det postive, så må vi sige, at Courtois igen, igen står en fremragende kamp! I min optik har han på intet tidspunkt gjort det dårligt i denne sæson, men han virkelig løftet sit niveau og ligner den målmand, som vi så ved VM - klasse kamp og nok engang bekræfter han, hvorfor han er førstevalg. Varane har helt klart også løftet sit niveau. Hans seneste tre præstationer (Roma, Valencia og i dag) har ihvertfald været gode. Ramos gjorde det også godt, mens Llorente også gjorde en fin figur.

Solari er ingen magi og han kommer ikke til at forvandle det her hold til en velsmurt og ustoppelig 'champagnebolds-maskine'. Han har dog fået banket noget tro og vilje ind på holdet og der bliver givet mere fra spillernes side! Vi indkasserer mindre, scorer mere og har vundet 8/9 kampe. Det er så tæt på perfekt, som det overhovet kan blive rent resultatmæssigt og må det fortsætte! Der har været postive og negative aspekter ved alle kampene, men lad os nu bare stå bag holdet. Sejrene vil bringe mere selvtillid til spilleren samt arbejdsro til Solari. Jo længere frem i processen vi kommer, desto mere kan vi forvente. Spillemæssigt var det uacceptabelt i dag, men vi har også bare mange spillere som underpræstere eller decideret bare skal erstattes.. indtil det sker, så må vi bare håbe, at vi giver 120% hver gang.

Hala Madrid!
Sidste redigering: 7 år 7 måneder siden ved Kayed99.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, El Nacho, El Siete, Ramos4

7 år 7 måneder siden #1029 af YunisTaker
Besvaret af YunisTaker på emne Sæsonen 2018/2019
En sejr som denne kan blive vigtig når regnskabet gøres op i slutningen af sæsonen. Real Madrid spillede langt fra niveau, men de grimme sejre giver også 3 point.

Jeg gav alle en godkendt indsats i player rating bortset fra Llorente. Fans og medier hyper ham op som om han er den næste Xabi Alonso eller Makalele. Han har spillet godkendt i Casemiro's fravær, men så heller ikke mere end det. Jeg faldt i søvn to gange i løbet af kampen, så skal ikke sige om han fortog sig et eller andet crazy mens jeg ikke så det. Han var meget ordinær i dag, og gav ham udelukkende et to-tal pga. folks hype omkring ham. Jeg bliver meget overrasket hvis han ikke er at finde i Deportivo La Coruna om 2-3 sæsoner.

Real Madrid since 2002

Raul & Zidane.

Pepe, Marcelo & Benzema.

CAAAAASEEEEEEEMIIIIIIIIIIIROOOOOOOOO!!!

7 år 7 måneder siden #1030 af Kiwes
Besvaret af Kiwes på emne Sæsonen 2018/2019

YunisTaker skrev: En sejr som denne kan blive vigtig når regnskabet gøres op i slutningen af sæsonen. Real Madrid spillede langt fra niveau, men de grimme sejre giver også 3 point.

Jeg gav alle en godkendt indsats i player rating bortset fra Llorente. Fans og medier hyper ham op som om han er den næste Xabi Alonso eller Makalele. Han har spillet godkendt i Casemiro's fravær, men så heller ikke mere end det. Jeg faldt i søvn to gange i løbet af kampen, så skal ikke sige om han fortog sig et eller andet crazy mens jeg ikke så det. Han var meget ordinær i dag, og gav ham udelukkende et to-tal pga. folks hype omkring ham. Jeg bliver meget overrasket hvis han ikke er at finde i Deportivo La Coruna om 2-3 sæsoner.

Og du er sikker på at din kritik af Marcos Llorente ikke hænger sammen med din kærlighed til Casemiro (læser fra din signatur) :). Han spillede ikke den bedste kamp idag, det er jeg enig i, men han har da om nogen vist sit værd i den tid han har fået. Hvis Casemiro får pladsen når han er klar igen, vil jeg blive meget, meget skuffet. I min optik har Casemiro været elendig denne sæson, og mangler mange af de kvaliteter en defensiv midt skal have, som jeg fx. ser i Llorente - speed. placeringsevne og pasningsstærk.
Sidste redigering: 7 år 7 måneder siden ved Kiwes.

7 år 7 måneder siden #1031 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæsonen 2018/2019

Kayed99 skrev: Det var en forfærdelig omgang fodbold fra vores side og det lugtede mest af alt af en undervurdering af Huesca fra spillernes side. Som sådan var startopstilling ok, da jeg ikke mener, at Isco eller Asensio er berettiget til en plads i startopstillingen, blot fordi de laver to mål hver mod et hold fra den tredjebedste række. Selvfølgelig har Bale heller ikke gjort det store væsen af sig, men han passer godt ind i Solari's system (håber dog inderligt, at han bliver solgt til sommer). Indskiftningerne fra Solari's side var dog noget overraskende. I særdeleshed den sidste, hvor Asensio kom ind istedet for Bale, som helt klart var den farligste spiller af de tre forreste.

Hvis man endelig skal hive fat i noget af det postive, så må vi sige, at Courtois igen, igen står en fremragende kamp! I min optik har han på intet tidspunkt gjort det dårligt i denne sæson, men han virkelig løftet sit niveau og ligner den målmand, som vi så ved VM - klasse kamp og nok engang bekræfter han, hvorfor han er førstevalg. Varane har helt klart også løftet sit niveau. Hans seneste tre præstationer (Roma, Valencia og i dag) har ihvertfald været gode. Ramos gjorde det også godt, mens Llorente også gjorde en fin figur.

Solari er ingen magi og han kommer ikke til at forvandle det her hold til en velsmurt og ustoppelig 'champagnebolds-maskine'. Han har dog fået banket noget tro og vilje ind på holdet og der bliver givet mere fra spillernes side! Vi indkasserer mindre, scorer mere og har vundet 8/9 kampe. Det er så tæt på perfekt, som det overhovet kan blive rent resultatmæssigt og må det fortsætte! Der har været postive og negative aspekter ved alle kampene, men lad os nu bare stå bag holdet. Sejrene vil bringe mere selvtillid til spilleren samt arbejdsro til Solari. Jo længere frem i processen vi kommer, desto mere kan vi forvente. Spillemæssigt var det uacceptabelt i dag, men vi har også bare mange spillere som underpræstere eller decideret bare skal erstattes.. indtil det sker, så må vi bare håbe, at vi giver 120% hver gang.

Hala Madrid!

Godt opsummeret. Jeg ser Solari som en Zidane light. Lidt mindre karisma, en ringere trup og ingen Ronaldo til at redde os en CL titel. Vi kan håbe på en Copa titel eller et sindssygt hårdt tilkæmpet mesterskab ala Capello-tiden. Til sommer må vi så igen-igen revurdere hvad fanden vi skal fremadrettet.

Edit: Men enig, lad os da forhåbentlig kæmpe til sidste spillerunde og redde hvad reddes kan. Hvis vi kæmper hver gang og gør vores bedste, så må det nærmest være succeskriteriet for denne sæson. Et smidt mesterskab ved juletid er simpelthen ikke til at holde ud igen hvertfald.

Vamos!

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Sidste redigering: 7 år 7 måneder siden ved Ramos4.

7 år 7 måneder siden #1032 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne Sæsonen 2018/2019
De spanske medier er væsentlig mere hårde i bedømmelsen af holdets præstation igår end folk herinde er - med rette imo. De opsummerer det egentlig meget præcist: med Lopetegui ventede man næsten på hvornår noget endelig sku begynde at gå godt - for ALT hva der ku gå galt gik galt - det var stolpe ud konstant og på alle måder. Med Solari venter man reelt bare på hvornår heldet slipper op. Selvmål, stolpeskud, kæmpechancer der misbruges på næsten overjordisk manér - alt sammen til vores held. Når vi ik har heldet vil det gå som mod Eibar! Vi er en omvandrende katastrofe waiting to happen og Solari blir helt forventet den mest ligegyldige parentes i klubbens historie - såvel som spiller som som træner. Eneste positive tiltag er at han har stoppet den meningsløse rotation på keeperposten.

Altså det ka jo ik være rigtigt at vi som fans ska tvinges ud i ligegyldigheden efterhånden. Kampen igår tog mig ca 20 minutter at se på Strive med deres hop-5-sekunder-frem funktion - man ku reelt bare skippe fremad uafbrudt - der skete INTET! vi havde jo knap bolden, ingen chancer, kun boldflytteri , ingen magi, ingen kreativitet, NADA!! Det er jo meningsløst at se på - man får jo fornemmelsen af at der intet er på spil. Hold kæft hvor er det trist..

Leveret af Kunena Forum