Sæsonen 2018/2019
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Real HWL skrev: Kan ikke lige se at Vini bliver nedgjort på nogen måde i det ovenstående videoklip. Og med hensyn til ebisoden igår. Så er det helt på sin plads at Modric giver Vini en kæmpe skideballe for hans aktion der kostede et mål. Total hul i hovede, at miste bolden på den måde. De unge skal sættes på plads en gang imellem. Professionel fodbold er ikke en dans på roser.
Helt enig, det er bare drengestreger. Begge med et smil på læben....
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Og så kom det jeg frygtede ved vores succes. Det ligger ikke til mig, at håbe på Real ikke får succes, men som jeg skrev i en anden tråd, så vil vores succes denne sæson helt klart ødelægge alt for mig, hvis ikke der bliver købt solidt ind til offensiven.
Han er jo en stor joke når han udtaler som han gør. Der er bare ingen mellemting med Perez. Han er ekstrem på alle tænkelige måder.
Øv siger jeg bare!
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Dios skrev: We are not going to spend for spending's sake, for example.
Og så kom det jeg frygtede ved vores succes. Det ligger ikke til mig, at håbe på Real ikke får succes, men som jeg skrev i en anden tråd, så vil vores succes denne sæson helt klart ødelægge alt for mig, hvis ikke der bliver købt solidt ind til offensiven.
Han er jo en stor joke når han udtaler som han gør. Der er bare ingen mellemting med Perez. Han er ekstrem på alle tænkelige måder.
Øv siger jeg bare!
Jeg vil også have fornyelse, men aldrig på bekostning af sportslig succes, ligesom jeg også læste mig til, var din egen holdning i den anden tråd. Så det er en fandens svær balancegang for mit vedkommende, må jeg indrømme.
Men mit spørgsmål er mere - og det er helt seriøst, hvad mangler vi til vores offensiv? Jeg ser gerne Bale og Isco (de passer bare ikke ind) blive afhændet, men vil ingen problemer have med at beholde spillere som Lucas Vázquez (jeg er nok en af de få, der kan li' ham), Vinicius Jr. og Asensio.
Så står vi tilbage med Benzema, Mariano, Asensio, Vinicius Jr., Lucas Vázquez og Asensio. Den af de to offensive pladser skal nok besættes af Rodrygo, og så er der også plads til en superstjerne i ligningen.
På midtbanen må Modric for min skyld godt søge videre, hvis man kan få presset det sidste guddommelige ud af ham i dette forår, og så skal man også ud og hente et eller andet ind. Her er vi vist enige om hvem ;-)
Forsvaret er, som forsvaret er. Ganske godt på de gode dage. Målmandsposten bliver ikke bedre for vores vedkommende.
Jeg er fortrøstningsfuld, men vil slet ikke sige NEJ til forstærkninger. De skal bare give mening :-)
Daniel skrev:
Øv siger jeg bare!
Jeg vil også have fornyelse, men aldrig på bekostning af sportslig succes, ligesom jeg også læste mig til, var din egen holdning i den anden tråd. Så det er en fandens svær balancegang for mit vedkommende, må jeg indrømme.
Men mit spørgsmål er mere - og det er helt seriøst, hvad mangler vi til vores offensiv? Jeg ser gerne Bale og Isco (de passer bare ikke ind) blive afhændet, men vil ingen problemer have med at beholde spillere som Lucas Vázquez (jeg er nok en af de få, der kan li' ham), Vinicius Jr. og Asensio.
Så står vi tilbage med Benzema, Mariano, Asensio, Vinicius Jr., Lucas Vázquez og Asensio. Den af de to offensive pladser skal nok besættes af Rodrygo, og så er der også plads til en superstjerne i ligningen.
På midtbanen må Modric for min skyld godt søge videre, hvis man kan få presset det sidste guddommelige ud af ham i dette forår, og så skal man også ud og hente et eller andet ind. Her er vi vist enige om hvem ;-)
Forsvaret er, som forsvaret er. Ganske godt på de gode dage. Målmandsposten bliver ikke bedre for vores vedkommende.
Jeg er fortrøstningsfuld, men vil slet ikke sige NEJ til forstærkninger. De skal bare give mening :-)
Bare lige en lille tilføjelse, jeg kan også godt lig Lucas, så du er ikke alene :) Elsker spillere der altid giver sig 100 procent for klubben, også selvom det ikke altid er lige kønt.
Vinicius er 18 og har egenhændigt formået at løfte Real Madrid ud af et dødvande. Den knægt eksploderer i de kommende år. Hvis Rodrygo er lige så god så står vi med verdens stærkeste offensiv. Benzema er manden der kan binde det hele sammen. Bale er verdens bedste indskifter. Asensio er vel stadig det største spanske offensive talent. Det må være muligt at få forløst det talent. Vazquez er Vazques. Vi har ikke brug for Hazard og Dybala har ikke en chance for at komme på holdet. Hvis man ikke kan hente Mbappe så drop forstærkninger til offensiven.
Modric er stadig en af verdens bedste på sine gode dage. Der bliver bare længere imellem de gode dage. Skal man satse på Ceballos eller skal man hente Pogba? Ceballos ligner en spiller der har potentialet til verdensklasse hvis han fik lidt mere fysik på den spinkle krop. Casemiro og Llorente har styr på den defensive midtbane. Kroos virker udbrændt. Måske skal han have lidt konkurrence fra Kovacic og James. Som sædvanlig er Isco jokeren. Vi får se om Isco lykkes med at tilpasse sig holdet eller om han holder fast i at holdet skal tilpasse sig ham. Det er før lykkes ham at spille så godt at Zidane måtte ændre formation.
Reguilon har taget pladsen fra Marcelo som skal genopfinde sig selv for at vinde den plads tilbage. Det ligner et farvel tll en legende. Carvajal og Odriozola har helt styr på højrebacken. Det lader til at man har sikret Militao som back up for Ramos.
Der er et solidt fundament til et mesterhold næste sæson. Og Solari er naturligvis træneren.
Øv siger jeg bare!
Holdet har momentum, så der er ingen logik i at gå ud nu og pille dem ned ved at sige der skal købes ind til sommer. Det gavner vel ingen.
Stemningen kan dog hurtigt vende hvis vi ryger ud i den ene eller anden turnering.
Men noget skal der ske og når vi hen til sommeren og han holder fast i sin udtalelse, er det jo helt grotesk. Er slet ikke så positiv omkring den nuværende offensiv som flere brugere herinde.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Øv siger jeg bare!
Man må også mane til besindighed. Dels af at kommentarerne mest af alt bare er en støtte-ærklæring fra presidenten til spillerne i en afgørende periode af sæsonen, og dels at det trods alt ikke er så slemt igen.
Er dog helt enig i - eller det er egenligt bare objektivt korrekt - at der er brug for en offensiv stjerne og omdrejningspunkt offensivt. Her kunne man dog bare sælge Bale for dermed at give plads til en ny. Ikke så meget nyt på den front egenligt. Rodrygo mener jeg også bliver en forstærkning af holdet.
Som du selv siger så er balancegangen svær, men et hudløst ærligt svar, så vil jeg nok være villig til at ofre alt hvad der hedder titler denne sæson, hvis det derimod betyder man henter solidt ind. Alt det er sagt, hvis præmissen er, at der ikke bliver købt ind, hvis vi får stor succes denne sæson.
Som jeg ser det, så er Vinicius på ingen måder klar. Den debat er vidst blevet taget rigeligt på det sidste, så videre uddybning behøves vel ikke. Hazard vil være det absolut bedste og mest oplagte valg. Prisen er rigtig og han brænder vitterligt for klubben. Han er i hans bedste alder, og er alt hvad Vinicius ikke er pt.. Hans alder kontra Vinicius er i mine øjne også noget nær det perfekte. Igen, så er Vinicius kun 18 år, og sammenlignet med Mbappé i samme alder, så er der immervæk stadig kæmpe forskel. Det skal ikke være en direkte sammenligning, men bare for at have fingeren på pulsen over hvor meget Vinicius egentlig mangler for at komme op på øverste niveau.
Jeg er også vild med Lucas, og jeg ser ham hellere gerne blive i klubben. Det er bare ikke ens betydende med, at han er god nok. For det er han langtfra IMO, og slet ikke som starter. Så kommer vi igen til Asensio som i denne sæson vel kun har været god i noget der minder om 2 kampe. Tør vi at satse yderligere på ham? Jeg gør ikke. Bale burde ikke være til diskussion, og det burde Isco vel heller ikke, selvom jeg hellere end gerne så ham blive i klubben.
Jeg synes det bliver en anelse useriøst og uambitiøst når man nævner Rodrygo. Nuvel, så er han sikkert et kæmpe talent, men vores problem pt. er jo ikke fremtidig potentiale, men kvalitet fra øverste skuffe af.
Mariano ser jeg vitterligt ingen fremtid i, og det ligner heller ikke klubben har noget tro på ham overhovedet. Et desperat køb synes jeg, men kan han leve med de 3-4 kampe pr. sæson, så ser jeg ham gerne i truppen.
Hazard er et must uanset hvad som jeg ser det. Son Heung-min har jeg tidligere nævnt, da jeg desværre ikke anser Mbappé som skide realistisk i øjeblikket.
Ser hellere end gerne Modric fortsætte og hente Ødegaard tilbage, og specielt nu når det ligner Eriksen forlænger. Den 10'er rolle er fandens nødvendig synes jeg. Så kan Ceballos så småt overtage Kroos' rolle på holdet.
Henter man de 3 spillere til offensiven, så får man noget anderledes dynamik og alsidighed ind i offensiven samtidig med kvaliteten bliver hævet markant.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Matamoro skrev: Der er ikke behov for at købe det store.
Vinicius er 18 og har egenhændigt formået at løfte Real Madrid ud af et dødvande. Den knægt eksploderer i de kommende år. Hvis Rodrygo er lige så god så står vi med verdens stærkeste offensiv. Benzema er manden der kan binde det hele sammen. Bale er verdens bedste indskifter. Asensio er vel stadig det største spanske offensive talent. Det må være muligt at få forløst det talent. Vazquez er Vazques. Vi har ikke brug for Hazard og Dybala har ikke en chance for at komme på holdet. Hvis man ikke kan hente Mbappe så drop forstærkninger til offensiven.
Modric er stadig en af verdens bedste på sine gode dage. Der bliver bare længere imellem de gode dage. Skal man satse på Ceballos eller skal man hente Pogba? Ceballos ligner en spiller der har potentialet til verdensklasse hvis han fik lidt mere fysik på den spinkle krop. Casemiro og Llorente har styr på den defensive midtbane. Kroos virker udbrændt. Måske skal han have lidt konkurrence fra Kovacic og James. Som sædvanlig er Isco jokeren. Vi får se om Isco lykkes med at tilpasse sig holdet eller om han holder fast i at holdet skal tilpasse sig ham. Det er før lykkes ham at spille så godt at Zidane måtte ændre formation.
Reguilon har taget pladsen fra Marcelo som skal genopfinde sig selv for at vinde den plads tilbage. Det ligner et farvel tll en legende. Carvajal og Odriozola har helt styr på højrebacken. Det lader til at man har sikret Militao som back up for Ramos.
Der er et solidt fundament til et mesterhold næste sæson. Og Solari er naturligvis træneren.
Det samme blev jo sagt sidste år omkring Asensio, her var der heller ikke brug for Hazard (eller en anden verdensstjerne) da han, Bale m.fl. var klar til at tage over. Men målene og kvaliteten manglede, og selvom det ser godt ud nu er jeg altså langt fra parat til overlade nøglerne til to teenagere fra Brasilien, for, bevares, de skal nok blive rigtig gode, men holdet skriger af mangel på kvalitet fra øverste hylde.
Og vi har altså ikke vundet noget endnu og ligesom der er tendens til at råbe vagt i gevær når det går dårligt, ser man den samme tendens når der er en smule fremgang. Klubben er jo lullet i søvn efter de seneste års succeser, men hvorfor ikke holde momentum og forny truppen løbende og på de korrekte tidspunkter. Lige nu er tiden til at sende fx Bale afsted, og muligvis et par andre, og det åbner jo døren for fx Hazard, og derved tilføjes der nye impulser til truppen, så vi måske for en gangs skyld rammer jorden løbende og ikke skal forbi nytår før nøglespillerne er kommet op i gear.
Indtil videre har det bedste resultat været kampen mod Atletico, men hvad sker hvis vi kommer videre i CL og møder Bayern, City, Juventus. Kan Vinicius osv stå distancen der - jeg har mine tvivl.
Jeg er enig i at det er et fundament til et vinderhold, men der skal altså tilføjes noget pålidelig kvalitet og det kan Vinicius og Rodrygos udvikling vel godt trives under.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Fordi hvad er ellers realistisk?
Hvad er garantien for vi vinder noget med Hazard?
Jeg vil da til hver en tid fortrække titler fremfor transferkøb. Jeg vil da helt klart fortrække denne Florentino end i 00'erne, hvor vi ikke vandt en skid, men når det blev sommer, så blev vi forkælet med en Galactico.
Og Ja Vinicious mangler rigtig meget, men hvem er det lige, der har sparket vores sæson i gang?
Han har åbenlyse mangler, det kan alle da se. Han er kun 18 år. Hvad havde man regnet med? Så kommer der andre, der skal holde sig kritisk til ham, fordi de tror vi andre er blinde og ikke ser fodbold, og de lige skal vise, oh se, jeg kan være kritisk. Hvordan gik det lige med Steens forudsigelser?
Kritik er også fint. Vi mennesker holder os forskelligt til situationer. Nogle er mere optimistiske end andre. Men at komme med påstande såsom han aldrig bliver en god afslutter og han mangler fodboldintelligens er bare useriøst. Han er trods alt kun 18. Nani, Ronaldo og Quaresma var på mere eller mindre samme niveau, da de var unge, men hvem kunne forudse Ronaldos udvikling?