Sæsonen 2018/2019
Sebberg skrev:
Daniel skrev: Jeg lytter en del til diverse podcasts til og fra arbejde, hvor Mediano er en af favoritterne. I går smed de så endelig noget Real Madrid-materiale på gaden, hvor de kastede fokus på: "Arven efter Zidane, efterfølgende taktikker og spillerkonstellationer".
www.mediano.nu/oversigt/2019/2/20/arven-...illerkonstellationer
Den er et lyt værd, synes jeg, om end der ikke er noget revolutionerende i deres snak. Det er altid interessant at høre om Real Madrid jo ;-)
Så fik jeg hørt det, og det er da rart, at der er lidt fokus på Real Madrid.
Indholdet skifter meget i kvalitet og indsigt. Det er på grænsen til skandaløst, at Jonas Hebo i hele sin analyse af Marcelo slet ikke kommer ind på de dårlige præstationer.
Han argumenterer for, at Marcelo er blevet bænket, fordi Vinicius har brug for en mere defensivt orienteret back, og at Marcelo desuden heller ikke kan bruge sit kombinationsspil lige så meget, når det er Vinicius og ikke Benzema/Ronaldo, der er på kanten.
Begge argumenter er fine, men hans bænkeplads hænger jo alene sammen med, at han har præsteret så dårligt defensivt, at der ikke har været et andet valg. Og det vælger Jonas Hebo ikke at nævne. Der falder kæden af for mig.
Til gengæld er det interessant med deres taktiske analyser i forhold til de forskellige faser i spillet!
Det var nok også den taktiske del af podcasten, der imponerende mig mest :-)
Den manglende analyse af Marcelo hænger formentlig sammen med, at Hebo nøjes med - antager jeg - at følge Real Madrid via medierne og diverse statistikker på internettet for at drage konklusioner.
Havde man set Real Madrid spille, havde konklusion (forhåbentlig) været en anden, om end argumentationen giver mening. Men Marcelos plads på bænken hænger ikke sammen med Vinicius' plads på venstrekanten. Sidstnævnte arbejder i min optik ganske fint defensivt.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- henrikcomn
- Bruger er blokkeret
-
De ligner efterhånden sig selv igen. Utroligt at alt offensivt skal komme fra en 18 årig
Vinicius igen med mange offensive lovende takter, men han mangler lige de sidste 10% koncentration på den sidste berøring, men klart vores bedste offensive kort i dag.
Igen spiller Benzema sit sædvanlige fodbold. Er det hvert 3. Eller 4. Kamp han er “verdensklasse”
Kroos er godt mok middelmådig. Det eneste han bidrager med er boldflytteri. KOM NU. Lav en dyb stikning, gør noget anderledes end at spille 5 meter til siden for at få en 100% pasnings succesrate. Vi mangler langt mere eksplosive kræfter på midten.
henrikcomn skrev: Nøj hvor er Lucas og Benzema ringe! (ligesom de sidste 2 kampe).
De ligner efterhånden sig selv igen. Utroligt at alt offensivt skal komme fra en 18 årig
De spiller bare godt de to. Hold din snut;)
Isco? Er han skadet eller...?
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Zyconith skrev:
henrikcomn skrev: Nøj hvor er Lucas og Benzema ringe! (ligesom de sidste 2 kampe).
De spiller fint - ikke godt :-). De bidrager defensivt, men vi har ikke noget offensivt. Udover hovedstødet fra Benz, hvad har vi set fra Vazquez og Benzema offensivt?
De spiller ikke godt - men helt ok.
Zyconith skrev:
Lucas spiller godt? Du må se en anden kamp end mig så :-) Han mister bolden hele tiden.
Carvajal har godt nok mistet al sin selvtillid. Han er fuldstændig væk. Det er ikke nemt at vinde kampe når begge backs mister bolden og slet ikke bidrager offensivt.
Ville have givet mere mening at få ham ind end Bale som er endnu en kant spiller