Sæsonen 2018/2019

3 år 2 måneder siden #1645 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2018/2019

BBB skrev:

Dios skrev: Jeg har bare aldrig synes han har været god nok.

"Synes" er vel det rette ord, for han var bedre end Isco, da vi sammenlignede dem sidst ;-)

Haha, du har ret Hr. Christiansborg :D Vi kigger på tingene over et excel regneark i stedet for at se hvad der fungere i virkeligheden. Du må godt få den her :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith, BBB

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 2 måneder siden #1646 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Sæsonen 2018/2019

Rendering Error in layout Message/Item: Argument 1 passed to KunenaBbcodeLibrary::DoInstagram() must be an instance of Nbbc\BBCode, string given, called in /var/www/madridista.dk/public_html/libraries/kunena/bbcode/bbcode.php on line 193. Please enable debug mode for more information.

3 år 2 måneder siden #1647 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæsonen 2018/2019
Kritikken af Mourinho er stor, og ikke helt ubegrundet. Okay lad os snakke trænere så.

Jeg kunne godt se det spændende i Allegri. To CL-finaler, mange mesterskaber. Nuvel i en nem liga. Folk siger at Juve spiller kedelig bold og de underpræsterer. Nu er de så formentlig på vej ud af CL tidligt i år.

Zidane kan kun blive en skuffelse. Vi kommer aldrig til at replikere de magiske tre triumfer. Og så lader det til at mange inkl. Florentino glemmer hvor forfærdeligt vi spillede i ligaen i år 2 og 3. Det ene år vandt vi ligaen på sene scoringer af Ramos, Morata og Ronaldo - og fordi vi havde et B-hold der var godt. Spillet var skidt af helvede til. 3. år i ligaen, dvs. seneste sæson, slutter vi 20+ point efter vinderen.

Så er der Pochettino. Virker som en flink fyr, Tottenham spiller god bold til tider. Nogen herinde påstår at de spiller dårligt i år. Jeg vil så argumentere for at truppen er meget smal og det er et ungt hold. Noget andet der taler i mod ham er, at han intet har vundet som træner - overhovedet.

Så hvem er det egentlig vi skal ansætte? Hvem vil i have?

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018

3 år 2 måneder siden #1648 af doven
Besvaret af doven på emne Sæsonen 2018/2019

Ramos4 skrev: Kritikken af Mourinho er stor, og ikke helt ubegrundet. Okay lad os snakke trænere så.

Jeg kunne godt se det spændende i Allegri. To CL-finaler, mange mesterskaber. Nuvel i en nem liga. Folk siger at Juve spiller kedelig bold og de underpræsterer. Nu er de så formentlig på vej ud af CL tidligt i år.

Zidane kan kun blive en skuffelse. Vi kommer aldrig til at replikere de magiske tre triumfer. Og så lader det til at mange inkl. Florentino glemmer hvor forfærdeligt vi spillede i ligaen i år 2 og 3. Det ene år vandt vi ligaen på sene scoringer af Ramos, Morata og Ronaldo - og fordi vi havde et B-hold der var godt. Spillet var skidt af helvede til. 3. år i ligaen, dvs. seneste sæson, slutter vi 20+ point efter vinderen.

Så er der Pochettino. Virker som en flink fyr, Tottenham spiller god bold til tider. Nogen herinde påstår at de spiller dårligt i år. Jeg vil så argumentere for at truppen er meget smal og det er et ungt hold. Noget andet der taler i mod ham er, at han intet har vundet som træner - overhovedet.

Jeg har i lang tid været kæmpe fan af Pochettino, men jeg tror ikke det er ham vi ender med, for jeg tror ikke selv han føler at det er det rette tidspunkt at forlade Tottenham endnu, nu hvor de lige har fået et nyt stadion bygget og så videre. Vi står ellers i en meget lignende situation som den Tottenham var i da han tog over, hvor de havde haft en svær sæson efter deres stjernespiller Bale og var nødt til at fyre træneren tidligt på sæsonen, og de havde en trup der virkeligt trængte til en god udrensning. Men efter to sæsoner med Pochettino var holdet fuldstændigt forvandlet.

Det er rigtigt at Tottenham ikke har været lige så gode rent spillemæssigt i denne sæson som man er vant til, men de har så også døjet med en del skader hos vigtige spillere samt en Son der har været væk med landsholdet, og som du sigere, så har de en meget smal trup og ikke mange spillere der kan gå ind og erstatte en Harry Kane eller Dele Alli. Så er der også Dembele, der har været en af deres vigtigste midtbanespillere i flere sæsoner, og som smuttede til Kina i januar. På trods af det, havde de for nogle uger siden gang i deres pointmæssige bedste sæson nogensinde.

At han ikke har vundet noget, er jeg nu ikke så nervøs for. At han ikke har kunne skaffe et trofæ for hverken Espanyol, Southampton eller Tottenham, betyder jo ikke at han ikke kan vinde noget med Real Madrid. Zidane havde heller ikke vundet noget før han vandt CL tre år i streg, Luis Enrique havde heller intet vundet før hans treble med Barcelona. Og på den anden side har vi jo hentet mange succesfulde trænere, som ikke endte med at holde lang tid hos os. Jeg

Korte af det lange: jeg håber Pochettino kommer til Real Madrid på et tidspunkt, men tvivler på at det bliver til sommer.
Sidste redigering: 3 år 2 måneder siden ved doven.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete, Ramos4

3 år 2 måneder siden #1649 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Sæsonen 2018/2019

Ramos4 skrev: Kritikken af Mourinho er stor, og ikke helt ubegrundet. Okay lad os snakke trænere så.

Jeg er simpelthen nødt til at spørge om du ser Tottenhams kampe? Da de tabte mod Southampton igår, der var Kyle Walker-Peters den yngste hos Tottenham, med sine 21 år, en plads som Trippier på 28 år normalt spiller. Lloris (32), Vertonghen (31), Danny Rose (28), Eriksen (27) og Sissoko (29) var alle i startopstillingen. Det vil jeg altså ikke kalde et decideret ungt hold. Faktisk var der kun 3 spillere under 25 på banen. Hvoraf Dele Alli var den ene, som jo ikke just er urutineret når det kommer til PL.

Jeg kan virkelig ikke forstå folks fascination af Pochettino, for mig at se har han intet opnået som skulle gøre ham særligt interessant som træneremne.

Ellers enig med resten af dit indlæg, der er ikke rigtigt nogle af de nævnte som er superspændende. Zidane er selvfølgelig den mest spændende, men jeg har de samme bekymringer.

Guti kunne være det helt vilde bud?

LJ16
Sidste redigering: 3 år 2 måneder siden ved -#7-.

3 år 2 måneder siden #1650 af Ramos4
Nej, jeg ser aldrig Tottenhams kampe. De interesserer mig ikke.

Men det er vel ikke forkert at sige, at Pochettino har hevet mange unge frem, og mange af dem har gjort det godt. Walker-Peters, Winks, Dele Alli, Dier osv. Mange af dem er så også faldet af på den igen, og mange af de unge er jo med årene blevet midt i tyverne, det er klart. Men at Pochettino er god til ungdomsarbejde er vel ikke helt skudt ved siden af.

3 år 2 måneder siden #1651 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Sæsonen 2018/2019

-#7- skrev:

Jeg er simpelthen nødt til at spørge om du ser Tottenhams kampe? Da de tabte mod Southampton igår, der var Kyle Walker-Peters den yngste hos Tottenham, med sine 21 år, en plads som Trippier på 28 år normalt spiller. Lloris (32), Vertonghen (31), Danny Rose (28), Eriksen (27) og Sissoko (29) var alle i startopstillingen. Det vil jeg altså ikke kalde et decideret ungt hold. Faktisk var der kun 3 spillere under 25 på banen. Hvoraf Dele Alli var den ene, som jo ikke just er urutineret når det kommer til PL.

Jeg kan virkelig ikke forstå folks fascination af Pochettino, for mig at se har han intet opnået som skulle gøre ham særligt interessant som træneremne.

Ellers enig med resten af dit indlæg, der er ikke rigtigt nogle af de nævnte som er superspændende. Zidane er selvfølgelig den mest spændende, men jeg har de samme bekymringer.

Som Doven er inde på, hvad havde Zidane, Luis Enrique mfl. vundet før de kom til hhv. Madrid og Barcelona? Pochettino har stået i spidsen for Espanyol, Southampton og Tottenham. Ingen af disse hold er favoritter til nogen som helst titel og man skal over ti år tilbage for at finde Tottenhams seneste trofæ - EFL cup.

I stedet burde man fokusere på om hans trænerstil og koncept ville passe ind i klubben og materialet til rådighed. Personligt tror jeg han har meget mere i sin værktøjskasse end Zidane og hans arbejde med unge talenter passer perfekt til vores nuværende strategi. Han er klar til at tage skridtet op til en klub der rent faktisk vinder titler.

@Ramos
Allegri står med et mesterskab og Coppa Italia for hver sæson han har stået i spidsen for Juventus, og været i CL-finalen 2 gange, som du altsammen nævner. Sidste år var de millimeter fra at eliminere os på Bernabeu. Jeg kan simpelthen ikke se hvordan han i det mindste ikke er en seriøs bejler til jobbet, for her er en mand med erfaringen og titlerne bag sig, som så mange savner i forbindelse med Pochettino. Han er en træner med et koncept, en solid defensiv struktur (og guderne må vide at det har vi altid manglet) og en træner der kan gå ind og være chef for truppen, uden det hverken går i Zidanes venskabelige retning, eller Mourinhos kaotiske ditto.

Hvem det helt præcis skal være, ved jeg endnu ikke, bare det ikke er Mourinho, selvom det ser ud til at han står som cheftræner mandag morgen.

Madridista siden 2000. Raúl over dem alle.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Sidste redigering: 3 år 2 måneder siden ved El Siete.

3 år 2 måneder siden #1652 af Ramos4

doven skrev:

Jeg har i lang tid været kæmpe fan af Pochettino, men jeg tror ikke det er ham vi ender med, for jeg tror ikke selv han føler at det er det rette tidspunkt at forlade Tottenham endnu, nu hvor de lige har fået et nyt stadion bygget og så videre. Vi står ellers i en meget lignende situation som den Tottenham var i da han tog over, hvor de havde haft en svær sæson efter deres stjernespiller Bale og var nødt til at fyre træneren tidligt på sæsonen, og de havde en trup der virkeligt trængte til en god udrensning. Men efter to sæsoner med Pochettino var holdet fuldstændigt forvandlet.

Det er rigtigt at Tottenham ikke har været lige så gode rent spillemæssigt i denne sæson som man er vant til, men de har så også døjet med en del skader hos vigtige spillere samt en Son der har været væk med landsholdet, og som du sigere, så har de en meget smal trup og ikke mange spillere der kan gå ind og erstatte en Harry Kane eller Dele Alli. Så er der også Dembele, der har været en af deres vigtigste midtbanespillere i flere sæsoner, og som smuttede til Kina i januar. På trods af det, havde de for nogle uger siden gang i deres pointmæssige bedste sæson nogensinde.

At han ikke har vundet noget, er jeg nu ikke så nervøs for. At han ikke har kunne skaffe et trofæ for hverken Espanyol, Southampton eller Tottenham, betyder jo ikke at han ikke kan vinde noget med Real Madrid. Zidane havde heller ikke vundet noget før han vandt CL tre år i streg, Luis Enrique havde heller intet vundet før hans treble med Barcelona. Og på den anden side har vi jo hentet mange succesfulde trænere, som ikke endte med at holde lang tid hos os. Jeg

Korte af det lange: jeg håber Pochettino kommer til Real Madrid på et tidspunkt, men tvivler på at det bliver til sommer.

Gode pointer. Jeg tror helleri kke Pochettino bliver nem til sommer overhovedet, og så er vi tilbage ved Mourinho eller Zidane. I forhold til hvordan folk sviner Mourinho herinde, tænker jeg blot at vi nok er nødt til at indstille os på at han er det mest realistiske bud.

3 år 2 måneder siden #1653 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Sæsonen 2018/2019

El Siete skrev:

-#7- skrev:

Som Doven er inde på, hvad havde Zidane, Luis Enrique mfl. vundet før de kom til hhv. Madrid og Barcelona? Pochettino har stået i spidsen for Espanyol, Southampton og Tottenham. Ingen af disse hold er favoritter til nogen som helst titel og man skal over ti år tilbage for at finde Tottenhams seneste trofæ - EFL cup.

I stedet burde man fokusere på om hans trænerstil og koncept ville passe ind i klubben og materialet til rådighed. Personligt tror jeg han har meget mere i sin værktøjskasse end Zidane og hans arbejde med unge talenter passer perfekt til vores nuværende strategi. Han er klar til at tage skridtet op til en klub der rent faktisk vinder titler.

At Pochettino ikke har vundet noget tillægger jeg som sådan ikke nogen betydning, selvom et FA cup trofæ da trods alt havde pyntet.

Det er netop hans spillestil, eller mangel på samme hvis man skulle være lidt fræk, som bekymrer mig. Nu har jeg set en hel del Tottenham kampe efterhånden, med Pochettino på bænken, og jeg kan virkelig ikke se en rød tråd, oftest virker de meget usikre i forsvaret og i angrebet bliver man tit og ofte reddet af et tilfældigt Kane mål, eller Son specielt i den her sæson.

Og især i de store kampe virker deres mentalitet helt ved siden af, senest mod Dortmund hvor man var decideret svineheldige med at komme til pause 0-0. I anden halvleg får Kane så scoret til 0-1 og så er opgøret lukket. Så vandt de selvfølgelig 3-0 i det første opgør, men det har altså også været et Dortmund hold i krise på det seneste. Returopgøret på Signal Iduna mindede på mange måder om vores opgør mod Juventus på hjemmebane sidste sæson.

Jeg må indrømme, jeg er overhovedet ikke fan af Pochettino, jeg synes han er vanvittigt overvurderet, og kommer han til Real Madrid, så kan vi forvente en Pellegrini v. 2.0 er jeg bange for.

LJ16

3 år 2 måneder siden #1654 af doven
Besvaret af doven på emne Sæsonen 2018/2019
Grunden til at mange (mig selv inkluderet) betragter Pochettino så højt, er på grund af den enorme transformation han har ført holdet igennem. Tottenham har i lang tid været den evige taber i Premier League. De sluttede stort set aldrig inde for top 4, de var mentalt svage hvilket resulterede i seriøse smæk når de spillede mod de øvrige tophold, og som Gary Neville på et tidspunkt sagde, selvom man var bagud med 2 mål mod Spurs, så var man stadig sikker på at kunne vinde kampen fordi man vidste de ville knække på et tidspunkt.

Efter Pochettino kom til, er mentaliteten og atmosfæren fuldstændigt forandret. Det tog en sæson før man virkeligt kunne se effekten, men efter den første sæson har de sluttet sikkert inde i top 4 hvert år, hvilket jo er det der er målet i Tottenham, og det er jo kun på grund af det, at man nu forventer at de skal vinde titler. Nu vinder de North London Derbies, og har ved flere lejligheder slået Chelsea på Stamford Bridge efter ikke have vundet der en eneste gang i 30 år. Altså ikke kun spillet på banen, men i langt højere grad alt udenom, som Pochettino har fået så meget ros for.
Når det så er sagt, så synes jeg altså på ingen måde man kan kritiserer ham for spillet på banen. Præstationerne har ganskevist været lidt svingende i denne sæson, men i de forrige sæsoner har de altså spillet rigtig flot offensiv fodbold samtidig med at have et af de bedste forsvar i ligaen, så jeg synes ikke det er rimeligt at vurdere ham på den nuværende sæson alene.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

3 år 2 måneder siden #1655 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne Sæsonen 2018/2019
Slet

Fuck fakta. Man skal sige det som lyder bedst. -Rasmus Bjerg.
Sidste redigering: 3 år 2 måneder siden ved JimmyBroe.

3 år 2 måneder siden #1656 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Sæsonen 2018/2019

JimmyBroe skrev: Slet

Kom så med det...

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Sidste redigering: 3 år 2 måneder siden ved Zyconith.

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.