Sæsonen 2018/2019
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Kratmus skrev: Alle hold kan fejle på en dårlig dag. Og vi havde en virkelig dårlig dag på kontoret. Forsvaret var elendige, men modstanderne havde også marginalerne på deres side i flere omgange. Få centimeter gør, at vi får annulleret et mål af VAR(hvilket gav os et mål sidste kamp), og Bale var utrolig uheldig/uskarp af flere omgange. Jovist, heldet tilsmiler den, der søger det. Og Sevilla søgte heldet i dag, de var mere aggressive. Derfor endte vi med at tabe helt fortjent. Holdet blev blæst omkuld. Denne kamp er en af de 3(måske kun 4) sværeste kampe i løbet af en sæson, og et nederlag ville være acceptabelt her. Måden det sker på er uacceptabel. Havde vi tabt 3-1 i en tæt kamp, hvor vi søgte udligningen mod slut men de scorede til 3-1 ville vi ikke tænke over det.. Sådan gik det ikke. Måden, hvorpå vi kommer bagud, gør at vi tænker som vi gør. Det ser skidt ud..
Men målet i denne sæson er jo reelt set ligaen.. Og vi har spillet allerede 2 svære udebanekampe og ligger på en delt førsteplads. Set med de briller ser det jo ikke så skidt ud. Jeg tror ikke, at vi går hele vejen i CHL i år.. Til gengæld tror jeg, at vi vinder langt de fleste af de små irriterende udebaneopgør i la liga, hvilket vil give os titlen. Vi kommer dog til at have problemer når vi møder de bedste hold. I de store kampe kommer vi til at mangle den X-faktor, som de bedste spillere kan levere, men som vi samtidig var blevet for afhængige af i de mindre kampe, hvor den ofte udeblev.
Jeg frygter bare virkelig, at man får det sværere end normalt mod de gode hold i år... Man får måske hævet bundniveauet med Lopes spillestil og mere kollektivt-funderede taktik, men det er som om, at man bare mangler noget x-factor og marginalheld, ligeså snart vi har med de gode hold at gøre. Ja, det hele falder tilbage på de sidste to-tre somre, hvor lige netop x-factor er blevet hældt ud af vinduet.
Måske kommer vi langt ved at vinde samtlige kampe mod upåagtede modstandere, men La Liga indeholder simpelthen for mange 'gode' hold til, at man blot kan feje pointtab væk under tæppet og kalde det for en uheldig præstation, der jo sker engang imellem på en svær udebane.... 'Isoleret set' er det jo hverken en katastrofe at smide point i udekampe mod Sevilla, Bilbao, Villarreal, Valencia, Atletico, Barca, Celta, Sociedad plus et opblomstret Betis ej at forglemme... Men så bliver man sgu heller ikke mestre!
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
- Numeredoce
- Ekspert bruger
-
madrid2000 skrev: Alle hold kan fejle på en dårlig dag, men indtil videre i sæsonen har vi mødt Athletico og vi fejlede, mødte Bilbao og vi fejlede, mødte Sevilla og vi fejlede. Hver gang vi har mødt modstander, der kunne give os modstand har vi fejlet. Det tegner sig ikke godt. Jeg tør godt oddse på, at vi enten taber eller spiller uafgjort i weekenden.
Lige præcis! Nu er sæsonen jo ikke solgt endnu. Vi er på en delt førsteplads, vi vandt første kamp sikkert i CL, så det er fint. Men efter de første tre kampe i La Liga, skrev jeg netop, at jeg ville vente med at konkludere for meget, til jeg havde set os imod kvalificeret modstand. Og indtil videre må vi bare sige, at vi ikke er dygtige nok imod stærke modstandere.
Jeg tror på Lopeteguis idéer, men vi mangler en hel del. Hvem er den bedste spiller, der ikke spiller CL? For det kunne være vi skulle hente noget ind i januar :-D
Jeg ved godt der er stavefejl i mit brugernavn...... Mit spansk er heldigvis blevet bedre siden ;-)
ChrillRM14 skrev:
Kratmus skrev: Alle hold kan fejle på en dårlig dag. Og vi havde en virkelig dårlig dag på kontoret. Forsvaret var elendige, men modstanderne havde også marginalerne på deres side i flere omgange. Få centimeter gør, at vi får annulleret et mål af VAR(hvilket gav os et mål sidste kamp), og Bale var utrolig uheldig/uskarp af flere omgange. Jovist, heldet tilsmiler den, der søger det. Og Sevilla søgte heldet i dag, de var mere aggressive. Derfor endte vi med at tabe helt fortjent. Holdet blev blæst omkuld. Denne kamp er en af de 3(måske kun 4) sværeste kampe i løbet af en sæson, og et nederlag ville være acceptabelt her. Måden det sker på er uacceptabel. Havde vi tabt 3-1 i en tæt kamp, hvor vi søgte udligningen mod slut men de scorede til 3-1 ville vi ikke tænke over det.. Sådan gik det ikke. Måden, hvorpå vi kommer bagud, gør at vi tænker som vi gør. Det ser skidt ud..
Men målet i denne sæson er jo reelt set ligaen.. Og vi har spillet allerede 2 svære udebanekampe og ligger på en delt førsteplads. Set med de briller ser det jo ikke så skidt ud. Jeg tror ikke, at vi går hele vejen i CHL i år.. Til gengæld tror jeg, at vi vinder langt de fleste af de små irriterende udebaneopgør i la liga, hvilket vil give os titlen. Vi kommer dog til at have problemer når vi møder de bedste hold. I de store kampe kommer vi til at mangle den X-faktor, som de bedste spillere kan levere, men som vi samtidig var blevet for afhængige af i de mindre kampe, hvor den ofte udeblev.
Jeg frygter bare virkelig, at man får det sværere end normalt mod de gode hold i år... Man får måske hævet bundniveauet med Lopes spillestil og mere kollektivt-funderede taktik, men det er som om, at man bare mangler noget x-factor og marginalheld, ligeså snart vi har med de gode hold at gøre. Ja, det hele falder tilbage på de sidste to-tre somre, hvor lige netop x-factor er blevet hældt ud af vinduet.
Måske kommer vi langt ved at vinde samtlige kampe mod upåagtede modstandere, men La Liga indeholder simpelthen for mange 'gode' hold til, at man blot kan feje pointtab væk under tæppet og kalde det for en uheldig præstation, der jo sker engang imellem på en svær udebane.... 'Isoleret set' er det jo hverken en katastrofe at smide point i udekampe mod Sevilla, Bilbao, Villarreal, Valencia, Atletico, Barca, Celta, Sociedad plus et opblomstret Betis ej at forglemme... Men så bliver man sgu heller ikke mestre!
Jeg tror, at vi er i gang med et nyt projekt. Og her er det godt at starte med at hæve det lave bundniveau, hvilket jeg jo håber er det, der sker lige nu. Resultatet igår skyldes jo ikke, at vi mangler den individuelle klasse. Det skyldes i høj grad en elendig tilgang til kampen, og det kan være et wake-up call til spillerne. Mod Atletico var det måske den individuelle klasse, der manglede samt de sidste marginaler. Det skal der kompenseres for på den lange bane med holdarbejde samt en taktik, der er tilpasset modstanderen i de svære kampe - især. I gårsdagens kamp manglede intensiteten, som i sidste ende kostede os sejren. Det var ikke mangel på klasse i min optik.. Og derfor tror jeg sagtens, at vi kan vinde over nogle af de andre hold i ligaen, som betragtes som svære modstandere. Alt i alt er jeg skuffet over præstationen i går, men jeg regner med, at det problem løses meget nemt ved at ruske op i spillerne.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Hvis Marcelo ikke snart opper sig og endelig fatter at Ronaldo er væk, så ud på bænken med ham og afsted til Juventus næste sæson, magen til lad og utilgivende attitude skal man lede længe efter.
Kom så op med nogle ændringer til weekendens kamp "Lopen" og hvis du har nogle nosser og ikke bare er Perez dukke.
Vi taber altid ude til Sevilla. Vi har haft det svært mod Atletico i mange år. Valencia kan vi åbenbart heller ikke slå. Men det er altså ikke noget nyt, og hverken Ronaldos afgang eller Lopeteguis ankomst har påvirket vores evner mode de store hold i Spanien - hverken positivt eller negativt.
Hvordan man kan vinde CL 4 gange på 5 år, men samtidig ikke kan koncentrere sig i ligaen er til gengæld for dårligt.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Det vil jeg ikke klandre Lopetegui alt for meget for, jeg vil hellere rette blikket mod truppen der viser en helt ubegribelig svag tilgang til kampen, samt at de begår de samme personlige fejl, dårlige beslutninger og, for hvad der føles som 100. gang, elendige, elendige tilbageløb (dig Toni Kroos), som altid. Og som altid dovner de den igennem første halvdel af året og smider unødvendige point hist og her. Sidste efterår var jo også skandaløs, hvor Modric stod som eneste hæderlige spiller.
Samtidig er det rigtigt hvad andre påpeger, det er bekymrende at Lopetegui ikke kan sætte spillerne op til en sådan kamp, og kæmpe røven ud af bukserne fra første fløjt, men altså, det samme blev jo sagt om Zidane. Er der et andet sted vi kan kigge hen?
Alle kan tabe på Pizjuan, og bedre end at smide point mod Leganes og Girona, men måden man taber på, og for kun tredje gang i dette årtusinde er bagude med 3 mål ved pausen, det er ikke klubben værdigt.
Jeg frygter lidt for lørdag, selvom vi er på hjemmebane og Atletico har haft en skidt start i ligaen.
Et par noter til diverse spillere.
Ramos: Hvorfor skal han pludselig være både frisparkskytte og playmaker, med en til tider fri rolle? Bliver alt for tit fanget langt fremme.
Marcelo: Har slet ikke vist vilje indtil videre i sæsonen, og sammen med ovenstående, burde han som vice-kaptajn gå forrest og lede holdet.
Asensio: Er jo helt væk, og skal i den grad vise hvorfor man ikke købte Hazard, men satsede på ham i stedet.
Benzema: Hans form er faldet tilbage til vanligt niveau efter en god start, men håber han hurtigt kan finde tilbage.
Bale: Prøver i det mindste, men er efterladt til sig selv i offensiven.
Ceballos: Skal nok ikke starte disse kampe endnu, men han bringer altså noget andet til kampen og tror han bliver brugbar på lørdag.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Er jeg alene om denne bekymring?
1. Jeg synes det har været tydeligt i alt for mange år, at modstanderen har mere sult for at vinde over Real Madrid end Real Madrid har over modstanderen i La Liga, hvis ikke modstanderen hedder At. Madrid og Barcelona, som vel reelt set er de 2 eneste klubber i Spanien, som Real Madrid har et ømt forhold til. Der er rigtig mange klubber, som hader Real Madrid, og derfor er de næsten villige til at give deres børn væk for en sejr imod Real Madrid. Omvendt er det i Real Madrid, hvor det lader til, at vores spillere ikke kan sætte sig op til kampe uden betydning på den korte bane. Marcelo, Ramos, Kroos, Isco og Benzema er virkelig slemme på den konto. Specielt de 2 førstnævnte, som måske allerede til næste sæson skal kæmpe om deres plads i start opstillingen, da udsvingene simpelthen er blevet for store ift. den kvalitet de ellers lægger for dagen. Ramos langt bedre end Marcelo, men det er netop de 2 kulturbærere som skal gå forrest. De har bare tendens til at være de 2 mest sløsede og arrogante på holdet.
Det er bare ikke godt nok!.
2. En stor tilbagegang i spillestilen. Spillerne virker ikke ivrige længere. Der er ikke et rigtigt pres på boldholder, eller konceptet virker forsvundet. Det er en tilbagegang, men intet har ændret sig som jeg ser det. Fokus på de punkter er nok ikke fokuspunkterne længere til træning, så derfor er det naturligt, dog sker det i vores sværeste periode i år med mange svære kampe.
Noget andet jeg faktisk er begyndt at frygte lidt grundet vores typer på banen er en alt for utålmodig og direkte spillestil. Specielt Marcelo er forfærdelig på det punkt. Han er vant til, at smide bolden væk, fordi han altid skal aflevere den op af linjen som han har gjort de sidste 5 år. Det er bare stikmodsat konceptet, da de fejlafleveringer skaber ubalance.
Det er selvfølgelig svært, at have spillet på en stort set identisk måde de sidste 5 år, og så ligepludselig skal omstille sit spil i en alder af 30 år. Jeg hæfter mig dog ved, at 2 ud af vores 3 oppe foran helst vil have bolden stukket i dybden. Det er dybt problematisk, og specielt i første halvleg igår kom det til udtryk. Benzema søgte alle steder på banen, men havde ingen at spille sammen med. Bale gjorde en fin individuel figur, men det betød han skulle trykke på mål 35 meter fra mål.
Asensio faldt helt ud af kampen, men han er heller ikke det bindende punkt på holdet. Isco er manden, men kvaliteten i 2018 har været ekstrem ringe.
For nogle er det kedeligt, men for mig er det vitalt, at vi igen begynder på de mange korte afleveringer. Det giver balance til holdet, og vi kan igen lægge et tungt pres på modstanderen, så det er umuligt for modstanderen at fange os i ubalance og komme i total overtal på omstillingerne, da de vil blive presset 15-20 meter længere tilbage på banen. Vores backs er for langt tilbage og de skal simpelthen tvinge Kroos, Modric, Asensio og Bale længere ind centralt på banen. Specielt Modric og Kroos var alt for meget i siderne igår, og det betød jo en motorvej lige igennem, hvor der bare ikke burde være plads med 3 centrale midtbanespillere.
Er utrolig skuffet efter igår. Den gjorde sgu ondt på mig :(
Alt imens Hazard egentlig beviser hvem den absolut bedste spiller i verden er pt.. Han sætter en tyk streg under, at han i den grad skal betragtes som en af de bedste i verden, og netop nu er han kampafgørende, som han altid har fået kritik for ikke at være. Hold kæft hvor det irritere mig, at han ikke blev hentet. Der er ihvertfald 4-5 gode sæsoner i ham. Hent ham til januar, og lad os blive ydmyget på prisen, fordi vi kunne få ham billigere for nogle måneder siden, men han er langt bedre end Neymar og Mbappé på nuværende tidspunkt. Han besidder al det en offensiv spiller skal besidde for at spille for Real Madrid.
Kom nu Perez og Lopetegui!
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Dybbøl skrev: 4 kampe i streg nu for vores nr 9 Benzema uden ét skud på mål. Jeg var ikke bekymret da nogle få begyndte at snakke om at vi nu uden Ronaldo vil mangle 40-50mål pr sæson. Jeg var vild med ideen om et mere frit og samspilende hold med masser af løb og bevægelse. Men jeg bliver bekymret når vores første angriber ikke har modet/selvtilliden til at afslutte på målet. Jeg forstår at vi er i en “opbygnings-fase” med et RM uden Ronaldo. Men Benzema bekymre mig.
Er jeg alene om denne bekymring?
Jeg er bange for, at man mangler x-factor nok, når bålet brænder under holdet... Benz' præstationer afhænger lidt for meget af, at holdet også fungerer... Bale ligner også bare en, der den ene måned har vanvittig tur iden, men så mister mojo igen og sparker alt ved siden af... Jeg synes, det er kritisabelt, at det man har været så gode til at følge af konceptændringer under Lopetegui mod Girona, Espanyol, Roma osv forsvinder, når vi presses på fart og tempo. Især offensivt.
Enig med Dios. Hazard er mandEN. Ikke Neymar eller en teenager fra Frankrig. Men Hazard. Nøj, hvor er han for vild.
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
- Cristiano7
- Platin bruger
-
Jeg har siden 1994/1995 set Real Madrid vinde La Liga mesterskabet 9 gange. Blot 9 mesterskaber på 24 år. (Barcelona 11 mesterskaber)
Siden 1994/1995 har jeg set Real Madrid vinde Champions League 7 gange. Med 4 Champions League i de seneste 5år.
Igen og igen og igen lægger jeg mærke til at størstdelen af Real Madrid's trup præsenterer mere under Champions League end i ligaen.
Der har været spillere i truppen som ikke har kunnet præsentere 90-100% gennem en lang La Liga sæson med 30+ kampe, men nyder at Champions League ofte har max 10+ kampe om året. Benzema er et godt eksempel. Han er ofte ustabil i ligaen, men i Champions League spiller han godt for det meste.
Vi har bare måske ikke nok af spillere i truppen som gerne giver det 100% hver gang når modstanderne ikke hedder AS Roma, Bayern München, Paris SG eller Manchester City.
Det er lidt svært at vinde La Ligaen med Reguilon som backup for Marcelo, Llorente som backup for Casemiro, Mariano som backup for Benzema.