Sæsonen 2018/2019
-#7- skrev:
Asensio20 skrev: Neymar går jo bare ligesom Hazard ind og forbedre truppen minimalt, hvor vi er stærke i forvejen.. Der er mere behov for at forstærke os oppe foran.
Hvis du ikke mener Neymar spiller oppe foran, hvor spiller han så?
Neymar er ikke 9er. Neymar er kantspiller og bevæger sig længere nede fra banen, hvor han gerne ønsker at drive den frem og udfordre sine modspillere. Her kan han søge enten ud på kanten, eller ind mod midtbanen for at lave et sideskift via aflevering eller løb med bold. Han er en offensiv spiller men ikke en 9er og de spidskompetencer en 9er skal have og som vi mangler i Real Madrid, fordi Benzema ikke kan udfylde den rolle. Hans fortrukne position har altid været på venstre kanten, hvor han er god til at skære ind i banen, eller lange træk op mod kanten af feltet. Jeg kan aldrig tale Neymar op til, at være rendyrket 9er, for det er han ikke. På den plads Neymar så generelt spiller har vi Asensio og Isco. Så et køb af Neymar forbedre på nogle punkter og det fjerner nogle andre, men en ting det ikke gør, er at løse vores problem på den plads Benzema spiller.
La liga nummer 34 skal i hus.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
Asensio20 skrev: Neymar vil jo ikke forbedre os markant fordi han vil overtage Isco eller Asensios plads. De er jo gode spillere. Vi vil blive forstærket markant med et indkøb af Mbappe.
Hold da op! :-)
Absolut vil Neymar forbedre os markant. Forklaring er ret simpelt. Han er markant bedre end evigheds-talentet (Asensio) og Inieste-i-billig-udgave (Isco).
At postulere, at Neymar ikke ville forbedre os markant, er faktisk noget af det mest vanvittige jeg har læst i dette forum! Folk har åbenbart fokuseret meget på hans middelmådige VM. Et VM hvor han netop var vendt tilbage fra en slem skade og derfor uden kampform.
Neymar er først nu begyndt at komme i omdrejninger, se blot hans seneste CHL kamp.
Raul7-2880 skrev:
Asensio20 skrev: Neymar vil jo ikke forbedre os markant fordi han vil overtage Isco eller Asensios plads. De er jo gode spillere. Vi vil blive forstærket markant med et indkøb af Mbappe.
Hold da op! :-)
Absolut vil Neymar forbedre os markant. Forklaring er ret simpelt. Han er markant bedre end evigheds-talentet (Asensio) og Inieste-i-billig-udgave (Isco).
At postulere, at Neymar ikke ville forbedre os markant, er faktisk noget af det mest vanvittige jeg har læst i dette forum! Folk har åbenbart fokuseret meget på hans middelmådige VM. Et VM hvor han netop var vendt tilbage fra en slem skade og derfor uden kampform.
Neymar er først nu begyndt at komme i omdrejninger, se blot hans seneste CHL kamp.
Fuldstændig enig. At påstå Neymar ikke vil være en markant forbedring er enten arrogant eller uvidende.
Om man kan lide ham eller ej så er han en af de ganske få der er en ekstrem gevinst for det hold han spiller på=en 'snydekode' og for modstanderen, den torn i øjet som alle går efter at skade så han kan komme ud af banen Asap.
Asensio20 skrev: Klart Neymar er bedre end Asensio og Isco, men det er altså ikke ham vi står og mangler. Lige nu er Umtiti også bedre end Sergio Ramos.
Det er da netop lige præcis på den offensive midtbane vi mangler kvalitet. Ronaldo var jo heller ikke decideret 9'er. Nuvel, så var han utrolig skarp inde i boksen, men det kan jo kun tælles på én hånd hvor mange gode kampe han alene har spillet som 9'er. Det var i den frie rolle - altså Asensio/Bale's position som han var vanvittig i.
Det er Benzema, Asensio og Bale's ansvar at skabe noget i offensiven, score mål og assistere. Nu ved jeg godt folk elsker at hade Benzema, men hånden på hjertet, så kan der simpelthen ikke sidde 1 person i denne verden, som mener Benzema har været dårligst af de 3.
Prøv bare og se hvor stor forskel der var på indskiftningerne af Bale og Benzema idag, og Asensio's efterhånden normale niveau.
Der kommer absolut intet farligt fra Asensio af, og det har der ikke gjort i de sidste 7 kampe. Det er netop ham som er kommet ind i start 11'eren i stedet for Ronaldo - ikke at vi på nogen måder skal forvente noget der minder om Ronaldo's niveau, men hans position og rolle skal altså sammenlignes med spillere som Mbappé, Neymar, Hazard etc.. Det er lige akkurat på den position vi har fejlet på, og vi intet kvalitet har.
Jeg siger ikke, at Benzema ikke har kunne gøre tingene bedre, men nu har folk råbt og skreget på, at Mariano skal have chancen, og se på hans præstation. 1 god afslutning på mål, som ramte overliggeren ellers kom der intet positivt ud af at have ham på banen. Hvornår vågner folk op, og kigger på hvad problemet er i Real Madrid? Skift ham ud med Icardi eller whatever, så vil det stadig ikke nytte, hvis ikke der kommer kvalitet fra de 2 kanter, som kan skabe noget.
Lucas og Asensio skabte lige akkurat 0 farlige situationer idag, men hvorfor er det så vores 9'er, som skal have al skylden? Vi lever ikke i start 00'erne, hvor en 7'er skal gå til baglinjen, og en 9'er skal score alle holdets mål.
Isco har ikke leveret i et helt år med utrolig få indhop som har været fremragende. Der mangler bestemt en spiller med kvalitet i stedet for ham. Asensio har endnu intet bevist på kontinuerligt plan i hans karriere i Real Madrid, så der mangler bestemt også en spiller som levere i stedet for ham.
Så jo, det er netop der problemet er.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
MEN jeg ville godt nok have det stramt med at se Neymar i en Real Madrid trøje... Jeg synes, hans film er pinligt, han virker ekstremt forfængelig, barnlig og på alle mulige måder usympatisk. Det er muligt, at jeg ville kunne lære at holde af ham, når han evt redder os fra at tabe på hjemmebane mod levante. Men Neymar i Real Madrid, det er absolut ikke mit drømmescenarie.
Sådan er det med et hold i krise.
Jeg må sige at jeg synes han er et større talent end jeg først antog da jeg tjekkede denne slags sammenklip igennem efter hans kampe i Brasilien.
Han er hele tiden udfordrende, en konstant trussel. Håber at han bliver ved med det, så kan han kun tage ved lære og blive bedre og bedre. Modsat en Asensio som aldrig prøver noget som helst, som jeg mener er en af grundende til at han bare ikke er blevet en bedre fodboldspiller i løbet af de seneste par år.
Der er lang vej for Vinicius, men jeg er blevet mere positiv stemt for at han kan blive en gevinst om et par år. Han skal lige pakke sin attitude Langt væk dog, hvis ikke han kan styre sig i en kamp mod celta b i den 3. Bedste spanske række, så vil jeg ikke se hvad der kommer til at ske når han bliver savet over gang på gang på San Mamés eller pizjuan.