Sæsonen 2019/2020

2 år 10 måneder siden #1009 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Sæsonen 2019/2020
Ødegaard har ikke bare været den bedste unge spiller i La Liga i indeværende sæson, han har vel været den bedste spiller generelt? Skandale hvis man ikke finder plads til ham i truppen næste sæson.

LJ16

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 10 måneder siden #1010 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Sæsonen 2019/2020

-#7- skrev: Ødegaard har ikke bare været den bedste unge spiller i La Liga i indeværende sæson, han har vel været den bedste spiller generelt? Skandale hvis man ikke finder plads til ham i truppen næste sæson.

Ifølge WhoScored er det Benzema, men Ødegaard er dog at finde på en flot 5 plads.

EDIT: Ødegaard med en lille tunnel inden han leverer en assist i dagens kamp, og hvilken en af slagsen streamable.com/wlgm0

Florentino Pérez
Sidste redigering: 2 år 10 måneder siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-

2 år 10 måneder siden #1011 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Sæsonen 2019/2020
Fik Sociedad ham egentlig ikke i 2 år? eller husker jeg forkert?

2 år 10 måneder siden #1012 af BBB
Besvaret af BBB på emne Sæsonen 2019/2020

Lars1991 skrev: Fik Sociedad ham egentlig ikke i 2 år? eller husker jeg forkert?

Du husker rigtigt.

2 år 10 måneder siden #1013 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2019/2020

BBB skrev:

Lars1991 skrev: Fik Sociedad ham egentlig ikke i 2 år? eller husker jeg forkert?

Du husker rigtigt.

Og dog. Han er kun lejet denne sæson, men kan forlænge den yderligere med endnu en sæson, men det kræver Real’s accept.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

2 år 10 måneder siden #1014 af Chamartin
Besvaret af Chamartin på emne Sæsonen 2019/2020
Ødegaard er jo en helt anden type spiller end Mbappe, og dog spiller de som udgangspunkt på samme position på højrekanten. Mbappe spiller den som Ronaldo, hvorimod Ødegaard mere er en Özil/James type og muligvis med et endnu større potentiale.

Så hvis klubben ønsker begge spillere på en gang om 1-2 sæsoner, må en af dem jo omskoles til en anden position. Ødegaard burde vel kunne spille som en art 10'er - dog ikke den gammeldags lidt dovne 10'er type uden defensive opgaver, da han jo er enormt hårdtarbejdende.

Uheldigvis eksisterer den position som udgangspunkt ikke rigtigt i Madrid, da det kræver en 4-2-3-1 opstilling eller 4-4-2 med diamant. Sidstnævnte anvendte Zidane godt nok med ret stor succes i foråret 17 med Isco i rollen, men det var ikke noget permanent.
Alternativ skal Ødegaard så spille 8'er på midtbanen efter Modric. det kunne måske også være en mulighed.

2 år 10 måneder siden #1015 af Matamoro
Besvaret af Matamoro på emne Sæsonen 2019/2020
Ødegaard skal spille på Modrics position

2 år 10 måneder siden #1016 af Doc.juego
Besvaret af Doc.juego på emne Sæsonen 2019/2020

Chamartin skrev: Ødegaard er jo en helt anden type spiller end Mbappe, og dog spiller de som udgangspunkt på samme position på højrekanten. Mbappe spiller den som Ronaldo, hvorimod Ødegaard mere er en Özil/James type og muligvis med et endnu større potentiale.

Så hvis klubben ønsker begge spillere på en gang om 1-2 sæsoner, må en af dem jo omskoles til en anden position. Ødegaard burde vel kunne spille som en art 10'er - dog ikke den gammeldags lidt dovne 10'er type uden defensive opgaver, da han jo er enormt hårdtarbejdende.

Uheldigvis eksisterer den position som udgangspunkt ikke rigtigt i Madrid, da det kræver en 4-2-3-1 opstilling eller 4-4-2 med diamant. Sidstnævnte anvendte Zidane godt nok med ret stor succes i foråret 17 med Isco i rollen, men det var ikke noget permanent.
Alternativ skal Ødegaard så spille 8'er på midtbanen efter Modric. det kunne måske også være en mulighed.

Der burde være rig mulighed for at lave 433 mere 4231 agtig, ret beset skal 10'ereb jo bare lidt længere frem end en 8'er, og de to andre være lidt mere tilbageholdende, men det er jo mest en ting på papiret, selv om der er nogle taktiske ting.

Desuden startede mbappe som venstre kant og angriber, så vidt jeg ved, men blev skolet til højre wing grundet Neymar.
Jeg er dog ikke 110% sikker i denne påstand, men jeg mener at det var således.
Ergo kan Ødegaard spille både 10'er, højre kant og 8'er IMO.
Mbappe kan spiller angriber, højre og venstre wing.

Så der er rigelig mulighed for at få dem begge i en opstilling.

Et front angreb kan være:

X -angrber (evt Jovic, hvis han bliver bedre)
Vini - Ødegaard. - mpabbe

Eller
Mpabbe
Vini - Ødegaard/x. - X/Ødegaard

Alt efter om vi har en bedre højre wing eller 10'er til at komme ind i angrebet, hvis Hazard stadig er aktiv kunne han jo være 10'er, da han sikkert har mistet speed om nogle år:

Mpabbe
Vini. -. Hazard. - Ødegaard

Her er kun Hazard ikke fremtidsholdbar .

Ødegaard bliver næsten helt sikket en succes

2 år 10 måneder siden #1017 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2019/2020
@Chamartin.

Det har kun været i Real og Heerenveen han decideret spillede som højrekant helt fremme. Jeg mindes faktisk, at han spillede i højreside af en tremands midtbane i starten af Vitesse, men de imod slutningen skiftede lidt formation, hvor han enten spillede helt bredt i en 4-4-2 eller som den offensive midtbanespiller i en 4-2-3-1.
Det er lidt det samme vi ser nu i Sociedad, hvor han også startede på midtbanen i en decideret 4-3-3 opstilling, men hvor de nu mere eller mindre spiller 4-2-3-1, fordi han har været så alt dominerende for dem, og givet ham total frihed til at gøre præcis hvad han har lyst til, og bevæge sig hen hvor han lyster.
Det er netop også der han forhåbentlig kommer til at spille for os, men jeg ville på ingen måder frygte at han og Mbappé skal kæmpe om samme plads. Derimod er det netop Pogba han er oppe imod, for Casemiro og Kroos er sikre kort for Zidane.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

2 år 10 måneder siden #1018 af Kratmus
Besvaret af Kratmus på emne Sæsonen 2019/2020
I lyder jo rimelig skråsikre på, at Mbappe kommer til klubben. Jeg håber ikke, at der går Lewandowski i den.

Mbappe kunne klart være en forstærkning, men hvis man lige genovervejer den, så ryger vi måske lidt tilbage i den gamle ubalance med én spiller over dem alle. Vi har set konsekvensen i det sidste års tid i RM. Barcelona skal igennem den samme tur inden for en kort årrække.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

2 år 10 måneder siden #1019 af GuldsmedeN
Besvaret af GuldsmedeN på emne Sæsonen 2019/2020
Ved godt vi så fint har undgået emnet indtil nu, men er fifa best player nu, hvad der svarer til Ballon D'or gjorde før, da de var slået sammen? Jeg tænker rent prestigemæssigt? Altså er fifa world best player nu "hovedprisen", og hvad betyder det prestigemæssigt for Ballonen? Hvordan foregår kåringen af Ballonen? Hvem får lov at stemme der? Jeg fulgte slet ikke ordentligt med, da FIFA og france magasine valgte at gå hvert til sit nemlig
Sidste redigering: 2 år 10 måneder siden ved GuldsmedeN.

2 år 10 måneder siden #1020 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Sæsonen 2019/2020

Kratmus skrev: I lyder jo rimelig skråsikre på, at Mbappe kommer til klubben. Jeg håber ikke, at der går Lewandowski i den.

Mbappe kunne klart være en forstærkning, men hvis man lige genovervejer den, så ryger vi måske lidt tilbage i den gamle ubalance med én spiller over dem alle. Vi har set konsekvensen i det sidste års tid i RM. Barcelona skal igennem den samme tur inden for en kort årrække.

Der er da intet der indikerer, at Mbappé ikke er en hold-spiller? Hvilken ubalance?
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.