Sæsonen 2019/2020
Lars1991 skrev: Ej når man spiller på det niveau og får den løn, så har man da bare at give 100%. Så jeg egentlig ligeglad om der er andet i livet der er federe. Så må man jo vælge det i stedet.
Men mon ikke også Hazard trods alt træner hårdt nok alligevel og at den historie skal tages med et gran salt? Det tænker jeg lidt.
Helt enig. Til den løn han får, så burde man forvente at han er mere professionel. Men jeg tror desværre der er noget om snakken. Vi skulle jo hen til november måned før han begyndte at være fit for fight sådan 100 %.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- AmorMadrid
- Guld bruger
-
Dios skrev:
Ramos4 skrev:
Sahinovic skrev: John Obi Mikel om Hazard :-D
The laziest player I have played alongside is Eden Hazard. He didn't like to train hard. While we were working he was waiting for us to finish training just standing there. But on Sundays he was always man of the match, it was unbelievable.
Sjov historie, men også ret sørgeligt. Det er præcis derfor Hazard ikke er Ronaldo og aldrig får en karriere i nærheden.
Tænk at have talentet til at vinde en Balon d'Or, men ikke at fuldføre det, fordi man er for doven til at træne ordentligt.
Lægger du plus 10 timer om dagen i din træning, så kan alle blive professionelle fodboldspillere. Det er bare de færreste som gider det. Jeg tror Hazard hygger sig langt mere end Ronaldo. Ronaldo har jo et helt igennem ekstremt kedeligt liv, hvor alt går op i træning. Nuvel, så vil han også blive husket for det, men hånden på hjertet, hvor ligegyldigt er det så ikke i sidste ende? :D
Hazard vil på ingen måde blive husket som den bedste i verden, men han kommer aldrig nogensinde til at mangle noget økonomisk samtidig med, at han højst sandsynligt har haft et sjovere liv end Ronaldo i hverdagene de sidste 10 år.
Vi er trods alt nogen i verden, som bare tænker det bare ikke er det værd :D
Jeg er med på at du er glad for Hazard og Ronaldo aldrig har været din yndlingsspiller, men lige på det her punkt er det da mærkeligt at kritisere Ronaldo for hans dedikation til sporten. Det er da fedt, at der stadig findes spillere der giver alt for at blive så gode som muligt, og helt ærligt er det da personligt også de spillere jeg ville foretrække at se i Real Madrid trøjen. Aner intet om hvorvidt Ronaldos liv skulle være kedeligt, og modsat at Hazard skulle have et spændende liv, og tvivler egentlig også på, at du skulle have nogen indsigt i det? :D
Skal også lige siges, at jeg ikke har noget problem med hvordan Hazard træner og tror også, at denne historie er lidt overdrevet.
"Maybe they hate me because I'm too good" - Cristiano Ronaldo
Dios skrev:
Ramos4 skrev:
The laziest player I have played alongside is Eden Hazard. He didn't like to train hard. While we were working he was waiting for us to finish training just standing there. But on Sundays he was always man of the match, it was unbelievable.
Sjov historie, men også ret sørgeligt. Det er præcis derfor Hazard ikke er Ronaldo og aldrig får en karriere i nærheden.
Tænk at have talentet til at vinde en Balon d'Or, men ikke at fuldføre det, fordi man er for doven til at træne ordentligt.
Lægger du plus 10 timer om dagen i din træning, så kan alle blive professionelle fodboldspillere. Det er bare de færreste som gider det. Jeg tror Hazard hygger sig langt mere end Ronaldo. Ronaldo har jo et helt igennem ekstremt kedeligt liv, hvor alt går op i træning. Nuvel, så vil han også blive husket for det, men hånden på hjertet, hvor ligegyldigt er det så ikke i sidste ende? :D
Hazard vil på ingen måde blive husket som den bedste i verden, men han kommer aldrig nogensinde til at mangle noget økonomisk samtidig med, at han højst sandsynligt har haft et sjovere liv end Ronaldo i hverdagene de sidste 10 år.
Hazard kunne da passende selvtræne afslutninger f.eks. Han kunne måske nå 30-40 mål, hvis han var mere dedikeret.
Jeg synes netop, at når man har det talent Hazard har, så er det mærkeligt ikke at give den de sidste 5% og så rykke op på verdensscenen. Men det kan selvfølgelig også være svært at vokse op i samme generation som Messi og Ronaldo. Så ved man jo godt, at lige meget hvor hårdt man træner, så vinder man nok ikke lige guldbolden.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022
Dios skrev:
Ramos4 skrev:
Jeg er slet ikke enig, Dios. Nu skal det ikke handle om Ronaldo igen :-) men bare generelt. Tænk på atleter der skal til OL. Hvor mange timer tror du de investerer i deres bestræbelser for at kvalificerer sig? Vel at mærke over en periode på 4 år. Tror du at de har et kedeligt liv eller handler det ikke om at man har nogle mål i livet som man jagter? Og det er deres motivation og det der giver dem tilfredsstillelse. Husk også at mange af dem er nødt til at blive sponsoreret for at klare hverdagen. Det siger om nogen noget om, den glæde man får, når man bliver "den bedste".
Dette gælder også topchefer, som spenderer 80-90 timer om ugen på deres arbejde. Når man læser deres biografier, så udtrykker de ofte glæde over det, de har opnået og ikke omvendt.
Jeg kan ikke lade være med at tænke på spillere som Ronaldinho, Robinho og også Neymar. Tænk hvis de var mere seriøse omkring deres træning. Hvad kunne det ikke været blevet til.
Skal vi nu ikke lige prøve at trække vejret, og se om jeg på noget tidspunkt kritisere Ronaldo? Kan man vitterligt ikke sige noget om Ronaldo længere, hvor det bliver betegnet negativt?
Jeg har set hans dokumentar og hans interview, hvor man rent faktisk kommer tæt ind på livet af hans hverdag. Han ligger ikke selv skjul på, at det er et kedeligt liv. Han spiser aldrig usundt, og jeg kan ikke huske hvem der sagde det i dokumentaren, men det var en holdkammerat fra Real Madrid, som sagde, at man aldrig skal takke ja til, at hygge hjemme hos Ronaldo, fordi det hele er så sundt. Det hele er sagt med et smil på læben i dokumentaren, men det er nu engang sandheden om hans liv. Alt er planlagt fra han står op til han går i seng, og det er lige fra søvn, kost til træning.
Han går i seng kl. 21 hverdag, så han får en ordentlig søvn, hvis ikke der er kamp.
Det er et kedeligt liv for mig, og det er egentlig blot det jeg svarer på. Intet ondt sagt om nogen, men jeg kan da godt se man virkelig skal passe på efterhånden.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Hazard kunne da passende selvtræne afslutninger f.eks. Han kunne måske nå 30-40 mål, hvis han var mere dedikeret.
Jeg synes netop, at når man har det talent Hazard har, så er det mærkeligt ikke at give den de sidste 5% og så rykke op på verdensscenen. Men det kan selvfølgelig også være svært at vokse op i samme generation som Messi og Ronaldo. Så ved man jo godt, at lige meget hvor hårdt man træner, så vinder man nok ikke lige guldbolden.
Og se hvad El Fenomeno, Ronaldinho og hvad de ellers hedder kunne gøre yderligere. Det er bare ikke alle mennesker som vil dedikere deres liv så vanvittigt til noget. Sport på det her plan er ikke for sjov, og personligt kan jeg godt sætte mig ind i, at man ikke gider gøre som Ronaldo.
Jeg tror faktisk ikke det handler om Ronaldo og Messi. Husker jeg ikke meget forkert, så er Hazard utrolig glad for Big Mac's, så hvorfor vente med at nyde sådan en, hvis man alligevel kan være så god som Hazard? :D
Haha :D
Jeg sprang selv fra da jeg var noget yngre, og mange af dem som blev ved er også profesionelle fodboldspillere den dag idag, men for mig var det bare ikke det værd. At ofre alt for fodbold. Da vi kom til samling og fårene skulle skilles fra bukkene, så fik vi hver især et stykke papir, hvor der som det første stod hvor meget man vitterligt ville være professionel spiller fra 1-10. Vi alle skrev selvfølgelig 10, men efterfølgende var der spørgsmål om søvn, kost, sengetider, træning etc..
Det endte med, at vi alle havnede under 5, og her forstod jeg, at jeg skulle opgive hele mit liv for at blive til noget, og derfor kan jeg til dels godt sætte mig ind i det, selvom niveauet på ingen måde er det samme, og faktisk er det kun mere hardcore.
De bedste ungdomsklubber i Danmark har kostplaner til spillere helt ned til 9 år. Det er fuldstændig vanvittigt IMO.
Dem der vil dedikere hele deres liv til deres erhverv skal være mere end velkommen. I mine øjne er det et ekstremt kedeligt liv. Folk fortæller aldrig det negative. De chefer fortæller måske ikke hvor stort et omsorgsvigt der er med deres børn. Man kan ikke være succesfuld, hvis der ikke bliver arbejdet for det, men i Hazard's tilfælde, så er han ihvertfald i mine øjne i top 10 over de bedste spillere i verden, og måske er det bare nok for ham. Ikke alle mennesker vil have mer, så hvem siger ikke, at Hazard egentlig har det fint med hvad han har opnået? Han kan nemt ændre det ved bare at lægge flere timer på træningsbanen, men det gør han ikke.
Som fan er det frustrerende, og jeg er virkelig skuffet over han kommer så dårlig i form til Real, men som menneske forstår jeg det 100%.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022
- AmorMadrid
- Guld bruger
-
Dios skrev: @AmorMadrid.
Skal vi nu ikke lige prøve at trække vejret, og se om jeg på noget tidspunkt kritisere Ronaldo? Kan man vitterligt ikke sige noget om Ronaldo længere, hvor det bliver betegnet negativt?
Jeg har set hans dokumentar og hans interview, hvor man rent faktisk kommer tæt ind på livet af hans hverdag. Han ligger ikke selv skjul på, at det er et kedeligt liv. Han spiser aldrig usundt, og jeg kan ikke huske hvem der sagde det i dokumentaren, men det var en holdkammerat fra Real Madrid, som sagde, at man aldrig skal takke ja til, at hygge hjemme hos Ronaldo, fordi det hele er så sundt. Det hele er sagt med et smil på læben i dokumentaren, men det er nu engang sandheden om hans liv. Alt er planlagt fra han står op til han går i seng, og det er lige fra søvn, kost til træning.
Han går i seng kl. 21 hverdag, så han får en ordentlig søvn, hvis ikke der er kamp.
Det er et kedeligt liv for mig, og det er egentlig blot det jeg svarer på. Intet ondt sagt om nogen, men jeg kan da godt se man virkelig skal passe på efterhånden.
Tror du tog min kommentar lidt for meget til dig. Var i hvert fald ikke meningen det skulle ses som et angreb på nogen måde. :)
For min skyld må du også kritisere Ronaldo så meget du vil. Jeg kommenterede blot på din holdning til dedikationen til sporten, hvilket er noget jeg selv beundrer hos sportsfolk. Det kunne have været hvem som helst, men nu var det bare lige Ronaldo du nævnte, da han jo også er et pragteksempel på dette.
Kan sagtens være Ronaldo har et kedeligt liv i manges øjne. Jeg tror dog alt det han har opnået har været vigtigere for ham, og sådan prioriterer vi jo alle så forskelligt. Personligt ville jeg heller aldrig kunne dedikere så meget af mit liv til en ting, så vi er helt på linje der. Min pointe var blot at jeg beundrer de atleter, der giver så meget af deres liv til sporten, og når det handler om Real Madrid ser jeg da gerne, at spillerne giver alt hvad de har, også selvom det er helt forståeligt at nogen prioriterer anderledes.
"Maybe they hate me because I'm too good" - Cristiano Ronaldo
Dios skrev: @ElMadrid.
Haha :D
Jeg sprang selv fra da jeg var noget yngre, og mange af dem som blev ved er også profesionelle fodboldspillere den dag idag, men for mig var det bare ikke det værd. At ofre alt for fodbold. Da vi kom til samling og fårene skulle skilles fra bukkene, så fik vi hver især et stykke papir, hvor der som det første stod hvor meget man vitterligt ville være professionel spiller fra 1-10. Vi alle skrev selvfølgelig 10, men efterfølgende var der spørgsmål om søvn, kost, sengetider, træning etc..
Det endte med, at vi alle havnede under 5, og her forstod jeg, at jeg skulle opgive hele mit liv for at blive til noget, og derfor kan jeg til dels godt sætte mig ind i det, selvom niveauet på ingen måde er det samme, og faktisk er det kun mere hardcore.
De bedste ungdomsklubber i Danmark har kostplaner til spillere helt ned til 9 år. Det er fuldstændig vanvittigt IMO.
Dem der vil dedikere hele deres liv til deres erhverv skal være mere end velkommen. I mine øjne er det et ekstremt kedeligt liv. Folk fortæller aldrig det negative. De chefer fortæller måske ikke hvor stort et omsorgsvigt der er med deres børn. Man kan ikke være succesfuld, hvis der ikke bliver arbejdet for det, men i Hazard's tilfælde, så er han ihvertfald i mine øjne i top 10 over de bedste spillere i verden, og måske er det bare nok for ham. Ikke alle mennesker vil have mer, så hvem siger ikke, at Hazard egentlig har det fint med hvad han har opnået? Han kan nemt ændre det ved bare at lægge flere timer på træningsbanen, men det gør han ikke.
Som fan er det frustrerende, og jeg er virkelig skuffet over han kommer så dårlig i form til Real, men som menneske forstår jeg det 100%.
@Dios
Spændende læsning om dit liv og du har da fuldstændig ret i, at om du er sportsmand eller topchef, så koster det noget på den private konto. En af mine nære venner arbejder +100 timer om ugen hos et stort internationalt firma, hvor han har mega succes. Han sagde engang at han simpelthen ikke kunne se sig selv arbejde de 60-70 timer om ugen, for så vil han kede sig ihjel. sådan er det med nogle mennesker, der har en hel anden holdning til tingene end du og jeg. Han har dog indrømmet at jobbet har kostet ham privat, som du også er ind over.
Har du nogen gang tænkt over hvorfor folk, der er præsidenter eller statsministre altid ønsker at blive genvalgt, selv om det koster anstrengelser og ressourcer, vi engang kan forestille os. Der findes folk, som elsker denne del af verdenen og det må vi bare erkende og respektere. Der er altid en nogle ting, der er negative når vi træffer vores valg, men sådan er der med så meget.
Jeg mener ikke at der er en rigtig eller forkert side af denne debat for det afhænger af mange variabler og det er forskelligt fra person til person, men som Ramos4 og AmorMadrid skriver, så kan vi som fans godt ærgre os over, at Hazard ikke giver den en ekstra skalle, især når han i tide og utide skriver at hans drømme hele tiden har været at spille for RM. Eventyret skal jo helst vare længe. Så det ikke bliver en Robinho eller Ronaldinho.
Og så skal du skelne mellem hvad Hazard selv vil og hvad vi som fans forlanger. For vi kender ikke Hazard, men vi ved, hvad vi selv vil og forlanger af RM spillere.
I øvrigt om jeg lægger 20 timer i træning hver dag i 3.000 år, så vil jeg aldrig blive prof fodboldspiller. Har bare ikke talentet.
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Jeg tror til gengæld også, at der findes nogen, som er givet et talent, som de har fået at vide ‘bare ikke må spildes’, og så er deres liv ligesom lagt ud foran dem, at det bliver fodbold, fodbold og fodbold. Om de vil det eller ej. Og de spillere har måske ikke behovet for at skulle søge efter den sidste procent.
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
ChrillRM14 skrev: Det kan da umuligt være et decideret kedeligt liv at være en af de bedste - eller i hvert fald deroppeaf - spiller i verden i en stor international sportsgren. Jo, der bruges mange mange timer, men man opnår så også noget, de færreste vil opnå. Hvis du har levet et liv med adrenalin og hæder, så må et almindeligt lønmodtagerjob og weekender med fødselsdag hos svigermor og leverpostej til frokost da ligne det kedeligste robotliv :D
Dios hader modelkærester, eget træningscenter, at have sin familie i nærheden det meste af dagen, lækre biler, sund og lækker mad, egen yacht, at blive tilbedt og når andre rejser statuer af ham. ;-)