Sæsonen 2019/2020
Ramos4 skrev: @Dios
Zidane har endelig fået indført hans store kæphest "intensitet" og holdpres, men jeg kan stadig have min tvivl om, hvorvidt der er klare nok mønstre og planer, når kampen står 0-0 længe nok eller plan A ikke virker.
Jeg kan godt se at midtbanen er god lige nu med Valverde, Casemiro og Kroos. Men vi har brug for noget bredde og Isco spiller bare ikke godt på 8'eren. Eriksen som rotationsspiller er måske lidt voldsomt, det kan godt være Fabian Ruiz eller sådan en giver mere mening. Uden jeg kender en pind om ham i øvrigt. Det er selvfølgelig svært at finde spillere som både har klassen OG som vil være med i en form for rotation. Casemiro kunne da også godt bruge bare en form for backup, vi er meget sårbare der.
Hazard - Benzema - Mbappe er selvfølgelig drømmen med Asensio, Jovic og Rodrygo som backups.
Vi skal have forstærket midtbanen til sommer, Hakimi erstatter forhåbentlig Odriozola. Kan vi ikke få Mbappe har jeg desværre svært ved at se hvem vi kan hente for at få nogle mål ind. Det vil være synd at hente nogen og bremse fx. Rodrygos udvikling. Så det skal virkelig være Mbappe eller nogen i den liga (Mané).
Jeg håber Ramos kan fortsætte for evigt, for jeg tror vi får endda rigtig store problemer, når han er væk. Varane er ved gud ingen leder. Så Ramos kan forhåbentlig holde hvertfald 1 sæson mere.
Er da helt enig. Har også selv min tvivl, men det har ligeså meget at gøre med den uvished vi har omkring Hazard, Rodrygo og Valverde. Hazard viser jo stadig kun prøver af hvad han gjorde på daglig basis i Chelsea og Rodrygo får jo også jordforbindelsen igen på et tidspunkt, men jeg er personligt virkelig overrasket over hvor stærkt det er gået for Zidane med at få spillerne til at tænke nogenlunde ens og specielt når man tænker på samtlige spillere undtagen Benzema også havde egne problemer med at finde formen.
Vi bliver nok aldrig rigtig enige om Isco, for i mine øjne kan han netop blive en vigtig balance på holdet. En type som om du vil det eller ej kommer med en kvalitet fra bænken af, som normale breddespillere ikke kommer med, men nok om ham.
Eriksen ved jeg det stadig ikke med, for egentlig så jeg langt hellere man henter Ødegaard om halvandet års tid, men vil ikke begræde hvis han kom. Kan bare ikke se ham fungere i en 4-3-3.
Som sagt, så synes jeg den er utrolig svær med Rodrygo. Det er måske bare ikke andet for end at se ham an resten af sæsonen. Har stadig en lille kærlighed for Son, som jeg også skrev i sommers efter Asensio’s skade. Kan han holde et nogenlunde pænt niveau, så kan man jo give ham tilliden, men Mbappé er det ypperste.
Den er jo svær med Ramos. Han betyder alt, men det går jo rimelig godt for Varane for Frankrig. Vil snart godt se ham Militao, selvom det går rigtig godt for de 2 andre.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
JK skrev:
De skal ikke nødvendigvis matche spillerne én for én for at kunne blive en bedre trio. Jeg er enig i, at der skal gå rigtig meget godt, specielt med Vinicius, hvis de skal nå MSN, men BBC er i mine øjne nemmere at nå. Hvis de får tid, fortsætter en rigtig god udvikling.. og Vinicius finder ud af, hvordan han selv kan undgå at være rundforvirret, når han har fintet alle forsvarsspillerne omkring ham.BBB skrev:
YunisTaker skrev: Jeg ser mere Mbappe som erstatningen for Benzema om to års tid. Ikke at jeg jeg tror Benzemas niveau falder anytime soon, men han bliver 32 lige rundt om hjørnet, og Mbappe ville helt sikkert kunne spille centralt. En front trio bestående af Vinicius - Mbappe - Rodrygo om nogle år kunne blive bedre end MSN og BBC.
En trio med Vinicius i front bliver aldrig bedre end MSN eller BBC. Det er helt vildt respektløst for én af verdens bedste fronttrioer at blive sammenlignet med et potentiale, der måske/måske ikke findes hos Vinicius og Rodrygo.
Jeg kan godt lide Rodrygo, men hvis vi sammenligner ham med Messi, så skal hans udvikling eksplodere. At sammenligne Vinicius og Neymar virker også helt skævt. Suarez og Mbappe passer klart bedst på den niveaumæssige sammenligning. De andre er drømmescenarier, der ikke kommer til at ske.
Vinicius kan i bedste fald sammenlignes med Bale, hvis vi ser bort fra at Bale både sparker og header bedre. Så skal Rodrygo bare overhale Ronaldo's niveau, og så passer profetien... det sker jo ikke.
Fint. De skal ikke matche dem individuelt 1:1, men det er useriøst at sammenligne et potentiale, der måske/måske ikke findes i tre spillere, med to af verdens bedste (og mest vindende fronttrioer). Så kan Dios have sine meninger om Bale, men selv Dios må kunne se, at det er useriøst at sammenligne tre spillere, der har haft færre kampe sammen end de to andre trioer har vundet mesterskaber.
Sammenligningen går på potentialet, YunisTaker skriver "om nogle år". Det er naturligvis useriøst at sammenligne dem på nuværende niveau og præstationer - ingen af de nævnte trioer spiller i samme klub - men det blokerer da mange interessante diskussioner, hvis man ikke må se lidt ud i fremtiden. Hvis man skulle vurdere fremtiden for Messi, Suarez, Neymar, Bale, Benzema eller Cristiano da de var 18, havde ingen af os nok alligevel ramt rigtig - hverken individuelt eller som fremtidige konstellationer - men det er netop det, man er nødt til at forsøge, når man skal sammensætte en trup.BBB skrev:
JK skrev:
De skal ikke nødvendigvis matche spillerne én for én for at kunne blive en bedre trio. Jeg er enig i, at der skal gå rigtig meget godt, specielt med Vinicius, hvis de skal nå MSN, men BBC er i mine øjne nemmere at nå. Hvis de får tid, fortsætter en rigtig god udvikling.. og Vinicius finder ud af, hvordan han selv kan undgå at være rundforvirret, når han har fintet alle forsvarsspillerne omkring ham.BBB skrev:
YunisTaker skrev: Jeg ser mere Mbappe som erstatningen for Benzema om to års tid. Ikke at jeg jeg tror Benzemas niveau falder anytime soon, men han bliver 32 lige rundt om hjørnet, og Mbappe ville helt sikkert kunne spille centralt. En front trio bestående af Vinicius - Mbappe - Rodrygo om nogle år kunne blive bedre end MSN og BBC.
En trio med Vinicius i front bliver aldrig bedre end MSN eller BBC. Det er helt vildt respektløst for én af verdens bedste fronttrioer at blive sammenlignet med et potentiale, der måske/måske ikke findes hos Vinicius og Rodrygo.
Jeg kan godt lide Rodrygo, men hvis vi sammenligner ham med Messi, så skal hans udvikling eksplodere. At sammenligne Vinicius og Neymar virker også helt skævt. Suarez og Mbappe passer klart bedst på den niveaumæssige sammenligning. De andre er drømmescenarier, der ikke kommer til at ske.
Vinicius kan i bedste fald sammenlignes med Bale, hvis vi ser bort fra at Bale både sparker og header bedre. Så skal Rodrygo bare overhale Ronaldo's niveau, og så passer profetien... det sker jo ikke.
Fint. De skal ikke matche dem individuelt 1:1, men det er useriøst at sammenligne et potentiale, der måske/måske ikke findes i tre spillere, med to af verdens bedste (og mest vindende fronttrioer). Så kan Dios have sine meninger om Bale, men selv Dios må kunne se, at det er useriøst at sammenligne tre spillere, der har haft færre kampe sammen end de to andre trioer har vundet mesterskaber.
- Frederik04
- Junior bruger
-
Vinicius mangler et eller andet, som jeg tror bliver svært at lære. Alternativt skal han ihvertfald lejes ud til januar i 1,5 år, for at få en masse spilletid, og Brahim Diaz burde også lejes ud til januar.
Du gør det utrolig svært for mig, at give dig ret. BBC nævner du som en af de bedste trioer? Den kan på ingen måder forsvares! Og derfor gider jeg selvfølgelig ikke at give dig ret i noget :D
Det er jo næsten lige før MSN har vundet flere titler end Bale har scoret mål i MSN tiden :D
Vinicius minder på mange måder om en ung Sterling. Potentialet er der, om end der nok går 4-5 år før han er noget der minder om klar nok til Real, og her skal alt gå lige efter planen. Der bliver trods alt talt om potentielt, så jeg synes ikke sammenligningen er skudt helt ved siden af. Hvordan er dit syn så på Liverpool's fronttrio?
Real HWL skrev: Mbappe er fremtidens ballon d'or vinder mange år frem, hans kvaliteter taler allerede for sig selv.
Det ved man i realiteten ikke. Kan se at han har lavet 4 ligamål denne sæson. Ikke fordi at det skal være et argument for noget, men Mbappé bliver ikke løsningen på alt.
Dios skrev: BBB skrev:
Du gør det utrolig svært for mig, at give dig ret. BBC nævner du som en af de bedste trioer? Den kan på ingen måder forsvares! Og derfor gider jeg selvfølgelig ikke at give dig ret i noget :D
Det er jo næsten lige før MSN har vundet flere titler end Bale har scoret mål i MSN tiden :D
Vinicius minder på mange måder om en ung Sterling. Potentialet er der, om end der nok går 4-5 år før han er noget der minder om klar nok til Real, og her skal alt gå lige efter planen. Der bliver trods alt talt om potentielt, så jeg synes ikke sammenligningen er skudt helt ved siden af. Hvordan er dit syn så på Liverpool's fronttrio?
Hvis BBC ikke er blandt verdens bedste trioer, så må du kunne nævne mange ufatteligt gode trioer. Udover MSN og Liverpools fronttrioer, hvor vil du så kigge hen? Napoli?
Jeg har rost Liverpools fronttrio meget herinde.
Det er netop, at der bliver sammenlignet på et potentiale, der virker dumt. Vi har en spændende spiller som Rodrygo, men han har ikke fået mange kampe for Real, og på baggrund af dem vurderes han til at have et potentiale på niveau med BBC. Vinicius har fået en del kampe, men han kan som 19-årig stadig ikke ramme hverken et mål eller en medspiller. Mbappé er klasse. Lad os nu bare nøjes med at vi har 1½ interessant spiller, og hvis deres udvikling eksploderer, så kan vi få et godt angreb.
Hvis BBC ikke er blandt verdens bedste trioer, så må du kunne nævne mange ufatteligt gode trioer. Udover MSN og Liverpools fronttrioer, hvor vil du så kigge hen? Napoli?
Det er netop, at der bliver sammenlignet på et potentiale, der virker dumt. Vi har en spændende spiller som Rodrygo, men han har ikke fået mange kampe for Real, og på baggrund af dem vurderes han til at have et potentiale på niveau med BBC. Vinicius har fået en del kampe, men han kan som 19-årig stadig ikke ramme hverken et mål eller en medspiller. Mbappé er klasse. Lad os nu bare nøjes med at vi har 1½ interessant spiller, og hvis deres udvikling eksploderer, så kan vi få et godt angreb.
1). Ronaldinho, Etoó og Guily.
2). Henry, Etoó og Messi.
3). Villa, Messi og Sánchez/Pedro.
4). Neymar, Suarez og Messi.
5). Ronaldo, Benzema og Dí Maria.
6). Mané, Firmino og Salah.
7). Neymar, Cavani og Mbappé.
8). Ribery, Lewandwoski og Robben.
9). Reus, Lewandowski og Götze.
10). Sané, Agüero og Sterling.
11). Sterling, Agüero og B. Silva.
BBC som trio er på papiret en af de mest vindende, men nu er vi Real Madrid fans, så selvfølgelig ved vi også, at vi aldrig havde vundet Chl så mange gange, hvis det var BBC som spillede samtlige kampe.
Alt er sat på spidsen, men det er de trioer jeg på stående fod mener var/er langt bedre sat sammen end BBC spillemæssigt. Alt efter hvad kriteriet er for, at være de bedste, så er det allesammen uanset hvor kort de har spillet sammen trioer som fungere som enhed modsat BBC. Debatten er svær, da flere af trioerne kun har spillet sammen 1-2 sæsoner, men forstå pointen :)
Jeg synes nu godt, at man kan tale om potentielt i den forbindelse. Jeg ved ikke om jeg synes Vinicius og Rodrygo er langt mere interessante end dig, men jeg kan ihvertfald godt se det for mig.
- YunisTaker
-
- Ekspert bruger
-
I den her sæson har han ikke startet så godt, men i forhold til sidste år, så er der alternativer i offensiven, og en dårlig kamp kan betyde en bænkplads de næste tre kampe. Det egentlig også sådan det burde være i Real, men presset på Vinicius skal man også huske at tage med i ens forventninger til ham.
Vi kan alle se han har en fantastisk teknik og han er ikke bange for at fejle. Han er i hvert fald ikke en spiller der gemmer sig i kampene. Han mangler dog en del spilforståelse og selvfølgelig også de afgørende afleveringer, samt mål til hans spil. Alt dette er noget der kan læres under den rette træner og medspillere, og dem træner Vinicius med hver dag. Der var en anden der sammenlignet ham med Sterling i hans lidt yngre dage, og det er et meget godt eksempel faktisk.
Bare fordi klubben pt har en anden jævnaldrende brasilianer der gør det rigtig godt pt, så betyder det ikke at man skal kassere Vinicius. Vi står potentielt med to verdensklasse kantspillere de næste 10 år frem, så selv hvis Vinicius skulle gå hen og få en forfærdelig sæson, så skal han selvfølgelig have en ny chance sæson efter, og sæsonen efter den.
Vi har allerede set potentialet, det er bare et spørgsmål om tid før vi ser det udfolde sig.
Real Madrid since 2002
Raul & Zidane.
Pepe, Marcelo & Benzema.
CAAAAASEEEEEEEMIIIIIIIIIIIROOOOOOOOO!!!
Fondo_Sur skrev:
Real HWL skrev: Mbappe er fremtidens ballon d'or vinder mange år frem, hans kvaliteter taler allerede for sig selv.
Det ved man i realiteten ikke. Kan se at han har lavet 4 ligamål denne sæson. Ikke fordi at det skal være et argument for noget, men Mbappé bliver ikke løsningen på alt.
Jo det ved man i realiteten godt, Mbappe er fremtiden. Han har spillet 7 ligakampe i år og scoret 5 mål. Han bliver ikke løsningen på alt da fodbold er et holdspil, men han bliver løsningen på rigtig meget.
Dios skrev: BBB skrev:
1). Ronaldinho, Etoó og Guily.
2). Henry, Etoó og Messi.
3). Villa, Messi og Sánchez/Pedro.
4). Neymar, Suarez og Messi.
5). Ronaldo, Benzema og Dí Maria.
6). Mané, Firmino og Salah.
7). Neymar, Cavani og Mbappé.
8). Ribery, Lewandwoski og Robben.
9). Reus, Lewandowski og Götze.
10). Sané, Agüero og Sterling.
11). Sterling, Agüero og B. Silva.
BBC som trio er på papiret en af de mest vindende, men nu er vi Real Madrid fans, så selvfølgelig ved vi også, at vi aldrig havde vundet Chl så mange gange, hvis det var BBC som spillede samtlige kampe.
Alt er sat på spidsen, men det er de trioer jeg på stående fod mener var/er langt bedre sat sammen end BBC spillemæssigt. Alt efter hvad kriteriet er for, at være de bedste, så er det allesammen uanset hvor kort de har spillet sammen trioer som fungere som enhed modsat BBC. Debatten er svær, da flere af trioerne kun har spillet sammen 1-2 sæsoner, men forstå pointen :)
Jeg synes nu godt, at man kan tale om potentielt i den forbindelse. Jeg ved ikke om jeg synes Vinicius og Rodrygo er langt mere interessante end dig, men jeg kan ihvertfald godt se det for mig.
Er det en prioriteret liste?! Jeg havde aldrig gættet, at du vurderede Ronaldinho, Etoó og Guily så højt.
Der er nogle af dem, som jeg er usikre på. Den individuelle kvalitet i hold #7 er indiskutabel, men de fungerede jo ikke sammen. #9 spillede Götze vel mere som 10'er end som kant (var det Blaszsykowski, der havde kanten?) - det svarer til at sammenligne med Benzema, Ronaldo og Özil. #8 har jeg ikke meget til overs for. Jeg er en af de fans, der mener, at Robben ud af Madrid var en kæmpe gave.
#2-6 er jeg helt enig med dig i.
#10-11 er jeg usikker på. Jeg tror, at de har fået meget kredit, fordi holdet har fungeret. Holdet har fungeret, fordi der altid har været én, som har været i god form. Én halvsæson bar Sané holdet på sine skuldre, og på det seneste har det været Silva og Sterling. Agüero er bare god. I perioder har det været de Bruyne. Jeg tror, at der er pæn chance for at give kredit til de to trioer for perioder, hvor der har været vekslet meget.