Sæsonen 2019/2020

4 år 4 måneder siden #1153 af Real HWL
Besvaret af Real HWL på emne Sæsonen 2019/2020
slet
Sidste redigering: 4 år 4 måneder siden ved Real HWL.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 3 måneder siden #1154 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2019/2020
Ham der Martin Ødegaard er der bare ikke tvivl om skal til Real til sommer. Det er jo fuldstændig vanvittigt det han har præsteret i La Real denne sæson.
Han er klar og han skal have chancen! Hvis man ikke ser kampen, så se den. Magtdemonstration fra hans side af.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, madrid2000, andreashn, Kiwes, mohbar, Jonas

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 3 måneder siden #1155 af Real HWL
Besvaret af Real HWL på emne Sæsonen 2019/2020

Dios skrev: Ham der Martin Ødegaard er der bare ikke tvivl om skal til Real til sommer. Det er jo fuldstændig vanvittigt det han har præsteret i La Real denne sæson.
Han er klar og han skal have chancen! Hvis man ikke ser kampen, så se den. Magtdemonstration fra hans side af.


Er han ikke udlånt i 2 år? Eller er der en klausul der gør at vi kan få ham hjem til sommer?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 3 måneder siden #1156 af Kasillas
Besvaret af Kasillas på emne Sæsonen 2019/2020
Ødegaards og Velverdes værdi er røget fra ca. 20 mio op til 50 mio hos Transfermerkt lige for nyligt.

Kroos, Casemiro og Velverde er selvskrevne på midtbanen sådan som det ser ud nu. Også i næste sæson.

Modric forsvinder. James sandsynligvis også. Ceballos også så længe Zidane er ved roret. Derfra har vi så kun Isco tilbage.

Kubo mener jeg, at Real Madrid er kontraktlige forpligtet til at indlemme ham i førsteholdet i næste sæson, hvis jeg husker rigtigt. Mon ikke Real Madrid kan overtale Kubo til at tage en tørn hos Sociedad for hans egen bedste.

Bemærk at vi ovenikøbet har Reguilon og Hakimi som gør det fantastisk i deres respektive klubber, så backspladsene er stort set sikret.

Det er kraftsutme godt forretning gjort enten af Florentino Perez, Angel Sanchez eller Zidane. Stor cadeau herfra. Jeg glæder mig til fremtiden, og i betragtning af at Messi ikke fortsætter for evigt, ser jeg endnu mere frem til det.

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Real Madrid er grundlagt af en spanier og to... cataloniere.😂
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Real HWL, andreashn

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 3 måneder siden #1157 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2019/2020

Real HWL skrev:

Dios skrev: Ham der Martin Ødegaard er der bare ikke tvivl om skal til Real til sommer. Det er jo fuldstændig vanvittigt det han har præsteret i La Real denne sæson.
Han er klar og han skal have chancen! Hvis man ikke ser kampen, så se den. Magtdemonstration fra hans side af.


Er han ikke udlånt i 2 år? Eller er der en klausul der gør at vi kan få ham hjem til sommer?


Der er en gentlemans aftale om, at Ødegaard skal være 2 sæsoner i Sociedad, men Ingen papirer på det, da reglerne i Spanien siger man kun må udlåne 1 sæson ad gangen.

Jeg tror dog ikke det bliver et problem, at hente ham tilbage, og slet ikke når vi har andre ligeså spændende talenter at sende den anden vej.
Jeg har før selv talt om, at det vil give utrolig god mening, at sende både Kubo og Vinicius den vej.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, andreashn

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 3 måneder siden #1158 af Real HWL
Besvaret af Real HWL på emne Sæsonen 2019/2020

Dios skrev:

Real HWL skrev:

Dios skrev: Ham der Martin Ødegaard er der bare ikke tvivl om skal til Real til sommer. Det er jo fuldstændig vanvittigt det han har præsteret i La Real denne sæson.
Han er klar og han skal have chancen! Hvis man ikke ser kampen, så se den. Magtdemonstration fra hans side af.


Er han ikke udlånt i 2 år? Eller er der en klausul der gør at vi kan få ham hjem til sommer?


Der er en gentlemans aftale om, at Ødegaard skal være 2 sæsoner i Sociedad, men Ingen papirer på det, da reglerne i Spanien siger man kun må udlåne 1 sæson ad gangen.

Jeg tror dog ikke det bliver et problem, at hente ham tilbage, og slet ikke når vi har andre ligeså spændende talenter at sende den anden vej.
Jeg har før selv talt om, at det vil give utrolig god mening, at sende både Kubo og Vinicius den vej.


Men ville en sæson mere i La Real ikke være bedre for Ødegaard? Det ville være tosset at hente ham hjem til bænken når han nu har så står succes. Men sådan som han spiller nu, så ville jeg elske at have ham i truppen til næste sæson. Men kun hvis han får regelmæssig spilletid.
Sidste redigering: 4 år 3 måneder siden ved Real HWL.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 3 måneder siden #1159 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2019/2020
Real HWL skrev:

Men ville en sæson mere i La Real ikke være bedre for Ødegaard? Det ville være tosset at hente ham hjem til bænken når han nu har så står succes. Men sådan som han spiller nu, så ville jeg elske at have ham i truppen til næste sæson. Men kun hvis han får regelmæssig spilletid.


Det kommer jo helt an på hvordan Zidane ser på tingene, og hvilke handler der er mulige til sommer. Vi kan jo bare konstatere, at det kun er Benzema og Hazard i offensiven som er gode nok til at starte inde. Resten er breddespillere, og det har jo vist sig med skaderne til Marcelo og Hazard at koste dyrt. Specielt idag, hvor Vinicius, Rodrygo og Bale spiller så forfærdeligt på hver deres måde.
Her har du bare, at gøre med en ung gut som er lige det vi mangler. Jeg har alle dage været stor fan af den kontrol 4 midtbanespillere giver i diamanten. Jeg tror Ødegaard ville gøre holdet markant bedre, hvis han overtog Isco's rolle i den formation, og viste samme spil som han gør nu i Sociedad.
Spørgsmålet er hvordan Zidane vil gribe tingene an, for vil han spille med en decideret 10'er uden at gå på kompromis med vores trio på den centrale midtbane, så står Ødegaard som sagt bare som det bedste alternativ for mig.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 3 måneder siden #1160 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Sæsonen 2019/2020
Kunne Ødegaard ikke også have udgangspunkt på højrekanten? Det har han da spillet før i tiden, og det ikke ligefrem fordi vi vælter også i kvalificeret højre kanter. Eller hvad synes i om det?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 3 måneder siden #1161 af Kimbo
Besvaret af Kimbo på emne Sæsonen 2019/2020
Vi har det stærkeste forsvar, hvis man ser på inkasserede mål, i årevis, Barca har så åbenbart deres dårligste sæson i 20 år på det punkt. Alligevel fører de.
Det er sku en mærkværdig sæson so far, og selvom jeg ikke har været super tilfreds med vores spil hele efteråret, så er det da med afstand bedre og mere seværdigt end det roderi de præsterer i katalonien.

At vi ikke fører ligaen semi komfortabelt, I just don't get it.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 3 måneder siden #1162 af Kiwes
Besvaret af Kiwes på emne Sæsonen 2019/2020
Hvis du havde spurgt mig inden sæsonen startede om jeg ville være tilfreds med at være 2 point bagefter Barca (specielt med det program vi har haft) og på forhånd viste at Asensio ville være ude for sæsonen, Hazard og Marcelo mere eller mindre ude i 50% af kampene - jah så havde jeg sku nok taget det. Jeg føler at vi kan blive bedre og er en anelse undskyldt af vores skader, den samme følelse har jeg bare ikke med Barca. Den største skuffelse jeg sidder med er at vi ikke har/kan få gang i Jovic - for det er virkeligt et problem.
Sidste redigering: 4 år 3 måneder siden ved Kiwes.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 3 måneder siden #1163 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2019/2020

Kimbo skrev: Vi har det stærkeste forsvar, hvis man ser på inkasserede mål, i årevis, Barca har så åbenbart deres dårligste sæson i 20 år på det punkt. Alligevel fører de.
Det er sku en mærkværdig sæson so far, og selvom jeg ikke har været super tilfreds med vores spil hele efteråret, så er det da med afstand bedre og mere seværdigt end det roderi de præsterer i katalonien.

At vi ikke fører ligaen semi komfortabelt, I just don't get it.


Jeg synes mere det taler om hvor et uhyggeligt højt niveau Barca har haft i ligaen. Det er jo ikke for sjov skyld de har vundet ligaen 10 gange ud af de sidste 14 sæsoner, hvor de blev fornyet. Modsat os som kun har vundet 6 gange i dette århundrede.

Ellers enig.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 3 måneder siden #1164 af Doc.juego
Besvaret af Doc.juego på emne Sæsonen 2019/2020

Lars1991 skrev: Kunne Ødegaard ikke også have udgangspunkt på højrekanten? Det har han da spillet før i tiden, og det ikke ligefrem fordi vi vælter også i kvalificeret højre kanter. Eller hvad synes i om det?


Jo det kan han.
Ødegaard startede som højrewing og 10'er, han kan spille begge, men er også blevet brugt som mere midtstillet central midtbanespiller i 433, samt kant i både 433, 442 og 4231. Han har også spillet hængende angriber i en 4411.
Han er dog klart bedst som 10'er derefter som højre wing IMO.

Hans største svaghed som wing er i virkeligheden nok hans fart, det er bestemt ikke fordi at han er langsom, men han er ikke en fart bombe allá vinicious, Sterling, Rashford, Mbappe, eller nogle unge Bale og CR7.
Hans tekniske kunnen og blik for spillet er dog fantastiske, så han kan derfor sagtens spille wing, han er bare ikke en "spurt i dybden" kind of wing.

Jeg er ikke helt sikker på hvad den langsigtede plan er mht. Real. Men Ødegaard bør helt sikkert være en del af den fremadrettede plan, og han vil helt sikkert være relevant i både en 4231, samt en diamant 442. Han kan sagtens bruges i en 433, men ser ham marginalt stærkere centralt som 10'er.

i en 433, vil han nok ikke starte i de bagre 3, da disse formentlig ville være Kroos, Valverde og Casemiro, og han selv om der er mange aspekter af spillet hvor han er bedre end disse 3, så kan du ikke fjerne 1 af dem gr.undet den balance som de skaber sammen.
Så i en 433, vil han skulle husere på højre kant men såfrem Mpabbe kommer, er der jo pludselig ikke plads til ham.

Så kan man køre en 4231, men så skulle enten Kroos, valverde eller Casemiro ud, og selv om vi ville spille med 2 midtbane folk længere tilbage (på papiret at least) ville jeg tænke at det kunne gå ud over balancen. Måske vil man bedst dér kunne ofre Kroos, da Ødegaards kvaliteter ligner hans mere, end Valverde og Casemiro. Dog er han ikke ligeså spilstyrende som Kroos, dog noget mere offensivt indrettet, så det ville måske fungere med Valverde og Casemiro bag sig, hvor Valverde kan løbe op i boks til boks, og Casemiro er mere tilbage.
Dog tvivler jeg på at se en bænktet Kroos, og som Kroos spiller nu, er jeg ikke sikker på at dette er en god idé.

Tilbage er så 442 - diamant.
Der er dog 1 problem, der er ingen kanter, og real madrid har handlet stort ind på kantspillere.
Der er i denne opstilling ingen optimal placering til hverken Hazard, Vini eller Rodrygo.

Jo Hazard KAN spille både angriber og 10'er (som dog ville være Ødegaards rolle) Men er nu trods alt mest optimalt som Venstre kant.
Og hvad vis Mpabbe kommer ? hvor skal han så spille ?

Jeg ved ikke om det er 433, 4231, eller diamant der skal være strategien fremadrettet.

Men dog kan Ødegaard gøre sig gældende, der er mange år i ham, så jeg mener klart at man fra næste sæson (sæsonen efter til nøds, hvis Real Sociedad kommer i CL) Skal begynde at spilles ind på holdet.

Dette kunne jo så være på bekostning af: Lucas, Asensio, isco, James, Bale, Brahim.
Da jeg ærligt talt mener at han udover at have større potentiale, allerede nu er bedre end alle de ovennævnte.

Mod større hold ville jeg køre en 433 eller en diamant med:

Hazard Benzema Ødegaard
Kroos, Casemiro Valverde

Eller

Hazard Benzema
Ødegaard
Kroos Valverde
Casemiro

Her kan det selvfølgelig være at opstillingen på papiret er mere teoretisk forskellige end den er i praksis. I og med at det er de samme spillere, men mere om hvor spillerne har deres udgangspunkt.

Mod de mindre hold kunne man så lave en 4231, med kun 2 af "Casemiro, Valverde og Kroos" til de bagerste 2 og så en ung kant på højre.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum