Sæsonen 2019/2020
Ramos4 skrev:
El Siete skrev:
Ramos4 skrev: Jeg synes det er trist vi ikke går efter Mané. Glem alt om Neymar og Pogba. Et angreb med Hazard og Mané på kanterne? Hold nu op det ville være giftigt. Desværre blev det aldrig til mere end rygterne.
Så også gerne Mane i klubben, men vi har allerede Hazard, Vinicius, Rodrygo og Asensio med udgangspunkt på venstrekanten - det er vist rigeligt.
Ja jeg tænker han måtte nøjes med at spille i højre. Der er i virkeligheden ikke mange gode højrekanter i verden - i forhold til venstre. Eller er det bare noget jeg bilder mig ind? Altså hvis man ser bort fra de to venstrebenede troldmænd fra Argentina og Egypten.
Nej derunder er der vel spillere som Sterling og Silva i City, men er det ikke muligt at bruge Mbappe til højre?
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Mølbat skrev:
Dios skrev: Så kalder jeg den gerne. Jeg ser absolut heller ingen fremtid i Ceballos, så jeg er helt klart med Zidane her. Jo, så ser jeg fremtiden på bænken, hvis vi taler Real Madrid, men ellers synes jeg faktisk ikke Ceballos har noget verdensklasse over sig, eller et potentiale der indikere det. En typisk spansk midtbanespiller, som sagtens kan gå sig på et tophold, men karrieren bliver aldrig højere end Thiago's, og det er ligesom der min pointe er. Kroos spillede ikke en god sæson, men objektivt set, så er Kroos stadig 3-4 niveauer over Ceballos, og derfor er det naturligt og lade ham gå.
Samme Thiago, som har været en stor profil for et af verdens bedste hold i form af Bayern München, og som også har været rygtet til Real Madrid? Som AS har skrevet i dag, så ville Real Madrid have budt €100 millioner på Ceballos, hvis han ikke allerede havde spillet i klubben. Han er fremtiden på det spanske landshold. Han er allerede nu en bedre fodboldspiller end eksempelvis Isco, og med en Luka Modric, som nærmer sig sin karrieres ende, er det IMO en kæmpe fejl at lade hans naturlige arvtager på holdet gå.
Du misser fuldstændig pointen. Jeg skal ingenting tage fra Thiago, men vi kan hurtigt blive enige om, at han ikke er i nærheden af at være i top 10 over de bedste midtbanespillere i verden, hvis vi tager udgangspunkt i hele hans karrieres længde. Her finder du bla. Kroos, Modric og Casemiro, selvom sidstnævnte på ingen måde er noget der minder om hurra for mig.
Det er i den kategori med Thiago jeg også vil putte Ceballos i. Som sagt, så kan han sagtens begå sig i en topklub, men det bliver bare aldrig rigtig til det helt store. Thiago blev altså spået til Spaniens største midtbanespiller, men hvor mange vil nævne ham, hvis vi taler de bedste? Under 10% er mit bud, og det er endda højt sat.
Den eneste forskel på Ceballos og Isco er, at den ene har domineret det spanske landshold i en årrække nu, og den anden blot stadig er en af de bedste på u21 holdet. Alt for mærkelig sammenligning!
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
Thiago har haft har nogle forfærdelige skader, hvorfor hans udvikling i den grad har været hæmmet. Trods skaderne har han alligevel opnået meget og ville have opnået endnu mere hvis det ikke var grundet skaderne - især knæskaderne som ændre livet for en fodboldspiller. Vores Jesé er et glimrende eksempel på dette.
Dios skrev:
Mølbat skrev:
Dios skrev: Så kalder jeg den gerne. Jeg ser absolut heller ingen fremtid i Ceballos, så jeg er helt klart med Zidane her. Jo, så ser jeg fremtiden på bænken, hvis vi taler Real Madrid, men ellers synes jeg faktisk ikke Ceballos har noget verdensklasse over sig, eller et potentiale der indikere det. En typisk spansk midtbanespiller, som sagtens kan gå sig på et tophold, men karrieren bliver aldrig højere end Thiago's, og det er ligesom der min pointe er. Kroos spillede ikke en god sæson, men objektivt set, så er Kroos stadig 3-4 niveauer over Ceballos, og derfor er det naturligt og lade ham gå.
Samme Thiago, som har været en stor profil for et af verdens bedste hold i form af Bayern München, og som også har været rygtet til Real Madrid? Som AS har skrevet i dag, så ville Real Madrid have budt €100 millioner på Ceballos, hvis han ikke allerede havde spillet i klubben. Han er fremtiden på det spanske landshold. Han er allerede nu en bedre fodboldspiller end eksempelvis Isco, og med en Luka Modric, som nærmer sig sin karrieres ende, er det IMO en kæmpe fejl at lade hans naturlige arvtager på holdet gå.
Du misser fuldstændig pointen. Jeg skal ingenting tage fra Thiago, men vi kan hurtigt blive enige om, at han ikke er i nærheden af at være i top 10 over de bedste midtbanespillere i verden, hvis vi tager udgangspunkt i hele hans karrieres længde. Her finder du bla. Kroos, Modric og Casemiro, selvom sidstnævnte på ingen måde er noget der minder om hurra for mig.
Det er i den kategori med Thiago jeg også vil putte Ceballos i. Som sagt, så kan han sagtens begå sig i en topklub, men det bliver bare aldrig rigtig til det helt store. Thiago blev altså spået til Spaniens største midtbanespiller, men hvor mange vil nævne ham, hvis vi taler de bedste? Under 10% er mit bud, og det er endda højt sat.
Den eneste forskel på Ceballos og Isco er, at den ene har domineret det spanske landshold i en årrække nu, og den anden blot stadig er en af de bedste på u21 holdet. Alt for mærkelig sammenligning!
Jeg er godt klar over, hvad du forsøgte at opnå med din sammenligning, men påpegede blot, at valget af spiller ikke var det bedste, da han faktisk har været en stor profil for et af verdens bedste klubhold, samt at han nok ville have været endnu bedre, hvis det ikke havde været for en række skader, der lagde en dæmper på hans udvikling.
Ikke desto mindre er jeg stadig meget uenig mht. vurdering af Ceballos og hans fremtid. Jeg ser ham som nævnt som en spiller, der kan komme til at definere Real Madrids midtbane de næste mange år, hvilket Modric eksempelvis har gjort. Vi har et voldsomt behov for en midtbanespiller, som faktisk er en smule dynamisk, og ikke bare står stille eller holder sig tilbage, når holdet er i angreb, hvilket Kroos gør og som Modric desværre er begyndt mere på, fordi alderen er begyndt at trykke. Ceballos går med frem i spillet omkring feltet, og deltager rigtig fint i småspillet, hvilket jeg tror vil blive endnu vigtigere, nu hvor Hazard er købt.
Jeg er godt klar over, hvad du forsøgte at opnå med din sammenligning, men påpegede blot, at valget af spiller ikke var det bedste, da han faktisk har været en stor profil for et af verdens bedste klubhold, samt at han nok ville have været endnu bedre, hvis det ikke havde været for en række skader, der lagde en dæmper på hans udvikling.
Ikke desto mindre er jeg stadig meget uenig mht. vurdering af Ceballos og hans fremtid. Jeg ser ham som nævnt som en spiller, der kan komme til at definere Real Madrids midtbane de næste mange år, hvilket Modric eksempelvis har gjort. Vi har et voldsomt behov for en midtbanespiller, som faktisk er en smule dynamisk, og ikke bare står stille eller holder sig tilbage, når holdet er i angreb, hvilket Kroos gør og som Modric desværre er begyndt mere på, fordi alderen er begyndt at trykke. Ceballos går med frem i spillet omkring feltet, og deltager rigtig fint i småspillet, hvilket jeg tror vil blive endnu vigtigere, nu hvor Hazard er købt.
Jeg køber den bare ikke. Thiago havde aldrig været nævnt som en af de bedste uagtet hvor mange skader han så havde kunne undgå. Han er en fantastisk fodboldspiller, og det tror jeg bestemt også Ceballos bliver, men han er oppe imod Kroos, som til hver en tid slagter ham, og han bringer for lidt til spillet, hvis han skal være direkte erstatning for Modric, samt der bare ikke er nok kvalitet over det han kommer med på nuværende tidspunkt. Kan egentlig godt lide ham, men synes bare ikke han har det der skal til. Jeg skal ikke kunne sige om han får det indenfor 2-4 år, men her og nu er der brug for en verdensklassespiller på den centrale midtbane.
Det er lidt samme situation som med Vinicius. De kommer begge med noget tiltrængt og nyt, men den sidste kvalitet mangler, og spillerne bliver talt helt vildt op, fordi der sker noget nyt. Ser man isoleret på tingene, så er det jo heller ikke så fremragende, som det bliver gjort til, men fordi det er nyt, så er det fantastisk.
Ny dag og nye tanker, så kunne det jo godt tænkes, at det er derfor Casemiro under Zidane oftest gik meget med frem, fordi han vil have noget dynamik fra midtbanen. Noget som Modric og Kroos aldrig bidrager med, men min pointe er også bare, at vi nævner navne som Eriksen og Pogba til og indgå i startopstillingen, og det er jo her Ceballos skal sammenlignes op imod, for det er jo i virkeligheden ham du vil have i stedet for de 2 nævnte. Nuvel, så er jeg egentlig ikke fan af nogen af dem, men køber gerne argumentet, at der mangler og skal hentes noget dynamik ind til den centrale midtbane. En type som Pogba kunne jo godt klæde vores midtbane, om end hans præstationer er alt for svingende til mig.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
1. Flere pegestærke klubber (Real Madrid, Juventus, PSG) bejler til Pogba, hvilket trækker prisen op.
2. Manchester United synes ikke synderligt villige til at slippe gallionsfiguren for deres nye projekt.
3. Real Madrid synes ikke villige til at hæve buddet fra omegnen af 120m euro til 150m euro.
4. PSG kan vælge at tilbyde en want away Neymar i bytte.
5. Juventus virker ifølge medierne i øjeblikket mere aggressive i forhandlingerne.
6. Nye rygter sender Griezmann til United. Sker dette er der alle gode grunde til at Pogba genvinder noget tillid til hele projektet og bliver lokket til en tur mere i den engelske manege.
Der kan selvfølgelig hurtigt ændre sig, men lige nu ser jeg bare ikke i kortene af Pogba ender i den hvide trøje. Måske skulle Zidane alligevel give Ceballos en chance?
Pogba er plan A og Ndombélé plan B i skrivende stund.
Det ser endvidere desværre ud til, at Eriksen er lagt fuldstændig på is. Det tror jeg, man kommer til at fortryde, når Modric stiller støvlerne på hylden eller begynde at falde i niveau, hvis planen også er at skille sig af med Ceballos.
I min verden burde man ‘bare’ hente Ndombele og Eriksen for en samlet pris der nok ville ligge en anelse, men ikke meget, højere end Pogba’s. Alternativt kun Ndombele, beholde Ceballos, og så hente en ‘gratis’ Eriksen næste sommer og gå all-in på Mbappe.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
Det er jo professionelle spillere så både skal vælge med forstand og hjerte og ikke kun hjertet. Så hvis de føler at en anden klub langt hellere vil have dem, så ved de også at klubben har en idé med dem.
I øvrigt så er det da sjovt at man hører hvordan andre klubber agerer på transfermarkedet ift. vores klub. F.eks. PSG der vistnok har tilbudt United en ”lige over” mht. Pogba og Neymar. Nu har vi fået skudt i skoene at Real Madrid ikke vil gøre sig uvenner med PSG, Tottenham etc etc og derfor skal være søde overfor dem. Men PSG er ligeglade og forsøger at skaffe en spiller som Real Madrid ”åbenlyst” vil have? Og hvis de gerne vil af med Neymar hvorfor så ikke tilbyde ham til Real til gengæld for en af vores piller plus penge ? Men det er alt sammen gisninger.. Men vi burde måske træde lidt mere i karakter overfor stjernespillerne og vise mere attitude
nono skrev: Tror ikke længere på Pogba...
1. Flere pegestærke klubber (Real Madrid, Juventus, PSG) bejler til Pogba, hvilket trækker prisen op.
2. Manchester United synes ikke synderligt villige til at slippe gallionsfiguren for deres nye projekt.
3. Real Madrid synes ikke villige til at hæve buddet fra omegnen af 120m euro til 150m euro.
4. PSG kan vælge at tilbyde en want away Neymar i bytte.
5. Juventus virker ifølge medierne i øjeblikket mere aggressive i forhandlingerne.
6. Nye rygter sender Griezmann til United. Sker dette er der alle gode grunde til at Pogba genvinder noget tillid til hele projektet og bliver lokket til en tur mere i den engelske manege.
Der kan selvfølgelig hurtigt ændre sig, men lige nu ser jeg bare ikke i kortene af Pogba ender i den hvide trøje. Måske skulle Zidane alligevel give Ceballos en chance?
2. Manchester United synes ikke synderligt villige til at slippe gallionsfiguren for deres nye projekt. - Hvis spilleren vil væk, så tror jeg også at United er den slags klub, som ikke vil holde på en spiller der ikke har lyst til at være i klubben.
4. PSG kan vælge at tilbyde en want away Neymar i bytte. - Neymar gider ikke til United. Det nægter jeg simpelthen at tro på.
6. Nye rygter sender Griezmann til United. Sker dette er der alle gode grunde til at Pogba genvinder noget tillid til hele projektet og bliver lokket til en tur mere i den engelske manege. - Jeg tror ikke på, at Poggen er så uintelligent så han tror, at 1 forholdsvis god spiller, som aldrig har spillet i PL før, kan gå ind og "redde" Uniteds projekt.
Jeg håber da inderligt at man dropper Pogba og satser på Ndombele og Ceballos i stedet. Reserverer pengene til tabet ved at skulle betale noget af bales løn for at få ham væk. Men hvis Zidane VIL have Poggen, så skal klubben også strække sig LANGT efter ham. Hvorfor genansatte man ellers Zidane, hvis man ikke vil give ham hvad han gerne vil have?
@Mohbar, vi glippede Mbappe fordi Papa Perez ikke ville give ham samme løn som Ronaldo. Set i retrospekt kunne man måske godt have givet ham det han ville have, men jeg forstår udemærket godt hvorfor man ikke gjorde det. Det ville være fuldstændig vanvittigt at ændre klubbens lønsystem/hierarki så drastisk for en 18-19 årig spiller. Han må da gerne få verdens højeste løn nu, men den holdning bygger også på fleres sæsoners gode præstationer.
Men jeg er dybt dybt enig i, at Real Madrid skal af med fløjlshandskerne og slå til spætten. Tidligere har jeg syntes at det var lidt fedt, at klubben var så galante og noble i deres forhandlingsstrategi, men vi skal altså bygge et næsten nyt hold op, hvorfor det ikke kan nytte at være flinke!
mohbar skrev: Well, det skal jo være en 2 vejs. Hvis Real virkelig gerne vil en spiller, så må de også være mere aggressive på markedet. Sidst vi glippede Pogba, var jo også fordi vi var for bløde i filten overfor ham end United og Mourinho. Og det samme mht. Mbappe hvor vi var ret tøvende og så kom PSG med en langt mere fornuftigt businesscase og han blev deres.
Det er jo professionelle spillere så både skal vælge med forstand og hjerte og ikke kun hjertet. Så hvis de føler at en anden klub langt hellere vil have dem, så ved de også at klubben har en idé med dem.
I øvrigt så er det da sjovt at man hører hvordan andre klubber agerer på transfermarkedet ift. vores klub. F.eks. PSG der vistnok har tilbudt United en ”lige over” mht. Pogba og Neymar. Nu har vi fået skudt i skoene at Real Madrid ikke vil gøre sig uvenner med PSG, Tottenham etc etc og derfor skal være søde overfor dem. Men PSG er ligeglade og forsøger at skaffe en spiller som Real Madrid ”åbenlyst” vil have? Og hvis de gerne vil af med Neymar hvorfor så ikke tilbyde ham til Real til gengæld for en af vores piller plus penge ? Men det er alt sammen gisninger.. Men vi burde måske træde lidt mere i karakter overfor stjernespillerne og vise mere attitude
I 2016 havde vi altså en 3 år yngre Kroos, Modric og Casemiro, så behovet for en midtbanespiller til over 100M var der ikke. Og den trio vandt masser af trofæer de næste par år. Mbappe og familien valgte trygge rammer, en sikker startplads og flere penge.
Vi har lige præsenteret tre spillere i Hazard, Jovic og Rodrygo, der alle kun ville Real Madrid og ikke ville lytte til andre tilbud. Den slags spillere vil jeg have (ja, kald mig bare romantikker), spillere der tror på projekter og værdierne i en klub, ikke spillere der skal have det bedste lukrative tilbud og en agent eller familiemedlemmer der skal skumme fløden. Det er for tidligt at sige med Pogba, og jeg siger ikke han er sådan.
Og klubben (Zidane) prøver jo bag facaderne, og åbent, at gøre noget for at hente Pogba, og selvfølgelig har han en plan med ham og vil have ham. Personligt kan jeg godt lide klubbens ageren, at man opfører sig som gentlemen, opbygger relationer og ikke bare tromler rundt som PSG og andre gør. Det er ikke holdbart og er en af grundene til at klubben har så gode forudsætninger for at hente spillere og talenter rundt i verden, foran andre klubber.
Hvordan er klubben ikke ‘aggresiv’ når man allerede har hentet for over 300M, og ligger i ‘forhandlinger’ med en række andre dyre, dyre spillere.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,