Madridista.dk Podcast - den store podcast-tråd
Synes folk, at den der Barcelona-er-bare-så-dårlig-stil er fed?The European Super League post=155621 skrev: Jeg studsede lidt over dit gæt på at FC Barcelona ville få problemer mod Villarreal (Barca vandt 3-0) og at de skulle være tilfredse hvis de endte i top 3 lige efter Atlético Madrid i ligaen. Ved næste lejlighed vil du forklare om du stadig holder ved den holdning? Det et til gengæld friskt at høre et frækt 5-3 bet på Real Madrid-Sevilla og at The White House igen vinder Champions League og ligaen! :-)
Det var det samme sidste sæson, hvor alle var så overbeviste om, at Barcelona skulle være HELDIGE, hvis de kom i top 4, selvom alt oddssætning naturligvis gik stik imod den mærkværdige melding, og nu er der så kommet endnu et ansigt, der - når det kommer til Barcelona - har en eller anden børnehave-arrogance.
Kom nu altså - det bliver sgu for plat. Ja, vi er stærkere end dem lige nu, og de skal spille EL, men de der postulater er jo helt hen i vejret?
De skal være heldige, hvis de ender i top 3, og vores nærmeste konkurrent af Atlético? Få nu de briller af. Vi slog dem ganske vist, men ellers har de jo i nærmest alle kampe smadret deres modstander og er jo adskillige niveauer over alle andre end Real Madrid. De giver eks. 2.30 for at vinde mesterskabet - Atlético giver 26.
Og ja, de mangler tydeligvis at knække koden mod de store hold - omend de havde chancer til tre mål i første halvleg mod Bayern - men det er jo ret beset ligegyldigt, hvis det kun er os, de har besvær med i ligaen. Jeg tror nok, at vi skal tage den, men det bliver da et tæt løb, og det er fuldkommen åndssvagt at sige, at vi skal være mere nervøse for lillesøster.
Det samme med Raphinha, der åbenbart i bedste fald er en Championship-spiller. Manden er fast mand på det brasilianske landshold og havde interesse fra adskillige klubber i sommer. Han har ikke brændt banen af i sine første måneder, men det retfærdiggør da ikke, at man kaster om sig med sådan nogle latterlige udtalelser.
I gør det godt - jeg er enig - men kunne man ikke behandle Barcelona med bare en smule objektivitet?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Synes egentlig de plejer at behandle Barca med en ok objektivitet. Lige denne her gang gik det over gevind, og jeg tænker det har noget at gøre med den ringe uge Barca havde lige op til at de optog den seneste podcast. Barca er en meget svær størrelse at gøre sig klog på, jeg må indrømme jeg slet ikke kan se hvor de står styrkemæssigt. Jeg ved ikke hvor meget af det, der er ren Lewandowski og hvor meget der skal tilskrives holdet. Mod Villarreal skaber de jo intet og så kommer der to Lewandowski genialiteter ud af det blå og så var den kamp afgjort. Igår fik de tre mål på meget kort tid med en xG på 0,4, det er meget forvirrende.Sebberg post=155709 skrev:
Synes folk, at den der Barcelona-er-bare-så-dårlig-stil er fed?The European Super League post=155621 skrev: Jeg studsede lidt over dit gæt på at FC Barcelona ville få problemer mod Villarreal (Barca vandt 3-0) og at de skulle være tilfredse hvis de endte i top 3 lige efter Atlético Madrid i ligaen. Ved næste lejlighed vil du forklare om du stadig holder ved den holdning? Det et til gengæld friskt at høre et frækt 5-3 bet på Real Madrid-Sevilla og at The White House igen vinder Champions League og ligaen! :-)
Det var det samme sidste sæson, hvor alle var så overbeviste om, at Barcelona skulle være HELDIGE, hvis de kom i top 4, selvom alt oddssætning naturligvis gik stik imod den mærkværdige melding, og nu er der så kommet endnu et ansigt, der - når det kommer til Barcelona - har en eller anden børnehave-arrogance.
Kom nu altså - det bliver sgu for plat. Ja, vi er stærkere end dem lige nu, og de skal spille EL, men de der postulater er jo helt hen i vejret?
De skal være heldige, hvis de ender i top 3, og vores nærmeste konkurrent af Atlético? Få nu de briller af. Vi slog dem ganske vist, men ellers har de jo i nærmest alle kampe smadret deres modstander og er jo adskillige niveauer over alle andre end Real Madrid. De giver eks. 2.30 for at vinde mesterskabet - Atlético giver 26.
Og ja, de mangler tydeligvis at knække koden mod de store hold - omend de havde chancer til tre mål i første halvleg mod Bayern - men det er jo ret beset ligegyldigt, hvis det kun er os, de har besvær med i ligaen. Jeg tror nok, at vi skal tage den, men det bliver da et tæt løb, og det er fuldkommen åndssvagt at sige, at vi skal være mere nervøse for lillesøster.
Det samme med Raphinha, der åbenbart i bedste fald er en Championship-spiller. Manden er fast mand på det brasilianske landshold og havde interesse fra adskillige klubber i sommer. Han har ikke brændt banen af i sine første måneder, men det retfærdiggør da ikke, at man kaster om sig med sådan nogle latterlige udtalelser.
I gør det godt - jeg er enig - men kunne man ikke behandle Barcelona med bare en smule objektivitet?
Jeg er helt uenig. De mennesker der bidrager til podcasten gør det som dem selv og giver som sådan udtryk for egne holdninger. Det er forfriskende og var podcasten en neutral recitering af bookmaker odds og objektive sandheder ville det jo være ulideligt kedeligt og uinteressant. At podcasten - eller påstande fremsagt heri - tilmed skaber lidt debat på forummet er yderligere positivt. Så til alle jer der bidrager til podcasten; I skal ikke holde jer tilbage eller være politisk korrekte for min skyld. Hverken når det gælder Barcelona, andre rivaler eller Real Madrid selv.elle44 post=155710 skrev:
Synes egentlig de plejer at behandle Barca med en ok objektivitet. Lige denne her gang gik det over gevind, og jeg tænker det har noget at gøre med den ringe uge Barca havde lige op til at de optog den seneste podcast. Barca er en meget svær størrelse at gøre sig klog på, jeg må indrømme jeg slet ikke kan se hvor de står styrkemæssigt. Jeg ved ikke hvor meget af det, der er ren Lewandowski og hvor meget der skal tilskrives holdet. Mod Villarreal skaber de jo intet og så kommer der to Lewandowski genialiteter ud af det blå og så var den kamp afgjort. Igår fik de tre mål på meget kort tid med en xG på 0,4, det er meget forvirrende.Sebberg post=155709 skrev:
I får stensikkert en fed tur. Spændene at se hvordan vores andetholdet spiller mod de tyske røde tyre :D Jeg kan forstå i skal sludre lidt og lave noget content i forbindelse med turen.
Det kunne være skægt at høre om i erindrer perifere/unge/reserve/nytilkomne spillere, som igennem årene har haft et gennembrud og slået den ellers faste starter af. Et eksempel kunne være Diego Lopez, som kom til klubben og slog Casillas af (han var skadet i perioden hvor Lopez kom til, men kom aldrig rigtig på holdet igen).
Jeg er her stadig XOXO
Galactico downfall version 2
Ja halvandet år senere, da Diego Lopez skiftede. Men han blev aldrig den samme efter at være blevet sat, af den, på daværende tidspunkt, bedre spillende Diego Lopez.9eren post=155718 skrev: Ah det gjorde han nu alligevel. Og det handler nok ikke om at han blev slået af, men mere at Iker og Mourinho gik skævt af hinanden.
Jeg er her stadig XOXO
Galactico downfall version 2
True, but you get the point<39eren post=155720 skrev: Nej men det er vel også lidt kringlet at forvente samme niveau af en spiller igennem en hel karriere, han blev dog fast igen og tog Cl plus pokalen
Jeg er her stadig XOXO
- The European Super League
- Platin bruger
Lyden er 10x bedre! Mega fedt. Det er som om de forskellige niveauer er blevet tilpasset inden optagelse og det var mega behageligt at lytte til. Jeg glæder mig til den anden halvdel.
Og så lige en stikpille. Dejligt at høre at du Oscar har indset at Atlético Madrid ikke er en langt større konkurrent til La Liga trofæet i denne sæson end Barca allerede én podcast senere
Bellingham Camavinga Tchouameni
Hvis I brænder inde med et spørgsmål eller to til noget af det, vi skal igennem, så smid dem endelig i denne tråd. Oscar og Malthe må gerne komme på arbejde i dag ;-)
/Daniel
Du vaelger selv ;-)Daniel post=160015 skrev: Jeg sætter mig ind i vores virtuelle studie med Oscar og Malthe i aften. Vi skal dissekere Los Blancos' kampe mod Espanyol og Liverpool. Herudover bager vi op til El Clásico, ligesom vi også kigger lidt på morgendagens CL-lodtrækning.
Hvis I brænder inde med et spørgsmål eller to til noget af det, vi skal igennem, så smid dem endelig i denne tråd. Oscar og Malthe må gerne komme på arbejde i dag ;-)
/Daniel
1. Der er et hav af kontrakt udloeb denne sommer i Madrid, paa nuvaerende tidspunkt, hvilke kontrakter tror i bliver forlaenget? (her gaelder det ikke kun klubben men ogsaa spillerne, altsaa hvilke forlaengelser naar man i maal med)
2. Udover et kaerkommet gensyn med Fran, ser vi saa andre af vores lejesvende i 1. holds truppen naeste season?
3. Med hans nuvaerende form taget i betragtning synes i saa personligt at Nacho skal starte over baade Mendy og Alaba paa venstre backen, naar begge spillere er tilbage paa 100% igen?
4. Naar vi rammer August kommer Madrid medierne og Ancelotti's interviews saa igen til at bugne med positivitet omkring at Hazard er i sit livs form og at tiden nu endelig er inde for ham i Madrid, eller bliver vi endelig sparet for den sludder med en aaben accept om at Hazard sidder paa baenken naeste season?
5. Hvem ser i som Madrid's pt stoerste konkurrent i Champions League?
Donde está la biblioteca?
Igår udtalte kommentatoren, NC, at Ultra sur stod for stemningen på Bernabeu. En fan gruppe, jeg ellers syntes at have hørt papa Perez gøre op med, så jeg kunne da godt tænke mig at høre hvad der er op og ned. En lille historie time om hvad Ultra sur er for en størrelse, og hvorfor de er så kontroversielle kunne være fedt hvis der er tidDaniel post=160015 skrev: Jeg sætter mig ind i vores virtuelle studie med Oscar og Malthe i aften. Vi skal dissekere Los Blancos' kampe mod Espanyol og Liverpool. Herudover bager vi op til El Clásico, ligesom vi også kigger lidt på morgendagens CL-lodtrækning.
/Daniel
Kæmpe tak for en god podcast. I gør det vildt godt. Min eneste kritik er at der ikke er flere afsnit, men i er selvfølgelig lovligt undskyldt.
Kunne være fedt hvis i lavede flere episoder om RM's historie/portrætter af store RM personligheder etc.
Franco episoden f.eks var vildt interessant og hørt flere gange.