Madridista.dk Podcast - den store podcast-tråd

2 år 7 måneder siden #97 af Administrationen
​Vi er i studiet i morgen og denne gang kommer vi ikke uden om Kylle. Vi skal også snakke CL-lodtrækning og en målrig kamp mod Levante.

Daniel mixer efterfølgende det hele sammen og sender jer på - forhåbentlig - god weekend på fredag.
Følgende bruger(e) sagde tak: elle44, DeLaRed, 9eren

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 6 måneder siden #98 af Administrationen
​Vores lyttertal viser stor fremgang i øjeblikket, så tak til jer der er med til at udbrede kendskabet.

Torsdag aften er vi atter i studiet. Daniel, Nicklas og Jesper skal snakke Valencia og Mallorca.

Glæd jer, for det gør vi!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid er en livsstil, Spanien og Madrid er mit hjem
2 år 6 måneder siden #99 af 9eren
Jeg mister nogengange lidt motivationen, når der skal snakkes om en kamp der er næsten 5 dage gammel. Til den tid har jeg allerede læst udtalelser og analyser fra diverse sider og fodboldkyndige personer. Dvs at det er meget sjældent om kampene at jeg hører i siger noget der ikke allerede er sagt.

Det er ikke en kritik overhovedet.

Upcoming talents
Castilla: Obrador, Marvel, Nico P, Palacios, Alvaro Rodriguez
Juvenil A: Jacobo, Joan Martínez, Fortea, Iker Bravo, Pol Fortuny
Juvenil B: Jose Antonio Reyes, Yáñez
Juvenil C: Ariel Nkoghe Ncara
Cadete B: Enzo Alves Vieira
Benjamin A: Balboa, David Sánchez Miralles

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 6 måneder siden #100 af Administrationen

9eren post=142045 skrev: Jeg mister nogengange lidt motivationen, når der skal snakkes om en kamp der er næsten 5 dage gammel. Til den tid har jeg allerede læst udtalelser og analyser fra diverse sider og fodboldkyndige personer. Dvs at det er meget sjældent om kampene at jeg hører i siger noget der ikke allerede er sagt.

Det er ikke en kritik overhovedet.

​Det er absolut en fair pointe, som vi gerne tager med videre. Har du bud på, hvad der kan fange dig og andre, når vi snakker 5 dage gamle kampe? Er der nogle indgangsvinkler, som kunne være interessante?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 6 måneder siden #101 af Sebberg
​Jeg er også relativt ny lytter, og jeg vil gerne tilføje lidt til 9eren's ønske + et andet.

Personligt synes jeg nemlig også, at fredag er lidt sent. Den åbenlyse løsning er jo, at I udkommer tidligere - er det umuligt? Jeg ville elske, at der lå et tirsdagspodcast om weekendens kamp. 

Derudover: Jeg har det lidt svært med jeres quizzer. Måske jeg er sortseér, men de bliver for mig lidt unødvendige og noget, som jeg egentligt spoler forbi. Jeg kan sagtens forstå tanken om en quiz, hvis den handler om den kommende kamp eller La Liga-runde, hvor man så kan få det rigtige svar i næste afsnit, men når det handler om Levantes pointantal sidste sæson eller træneren med flest kampe for Real Madrid, ser jeg ikke helt værdien i det. Hellere tale om trup, kampe og fremtidige signings så. Hvis det stod til mig vel at mærke. 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 6 måneder siden #102 af Administrationen

Sebberg post=142047 skrev: ​Jeg er også relativt ny lytter, og jeg vil gerne tilføje lidt til 9eren's ønske + et andet.

Personligt synes jeg nemlig også, at fredag er lidt sent. Den åbenlyse løsning er jo, at I udkommer tidligere - er det umuligt? Jeg ville elske, at der lå et tirsdagspodcast om weekendens kamp. 

Derudover: Jeg har det lidt svært med jeres quizzer. Måske jeg er sortseér, men de bliver for mig lidt unødvendige og noget, som jeg egentligt spoler forbi. Jeg kan sagtens forstå tanken om en quiz, hvis den handler om den kommende kamp eller La Liga-runde, hvor man så kan få det rigtige svar i næste afsnit, men når det handler om Levantes pointantal sidste sæson eller træneren med flest kampe for Real Madrid, ser jeg ikke helt værdien i det. Hellere tale om trup, kampe og fremtidige signings så. Hvis det stod til mig vel at mærke. 

​Vi kunne godt udkomme tidligere, men så ville vi eksempelvis misse morgendagens kamp mod Mallorca, som så ville blive den, der var den lidt "uaktuelle" kamp. Real Madrid kommer til at spille masser af midtugekampe og derfor har vi valgt fredag som fast udkomme-dato, fordi vi så har opsamling på ugen. Alternativet var at udkomme efter hver kamp, men det har vi simpelthen ikke mulighed for.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 6 måneder siden #103 af Thomaskjensen
Naturligvis vil vi alle at i bruger 4-5 timer dagen efter på at analysere alle kampe, se den igen 2-3 gange helt enkelt inden i spiller den ind, redigere og har den klar inden 24 timer :) Nej vel...

De uger der ikke er midt uge kampe, så er jeg enig i at jeres POD er mindre interessant/relevant for så er alting ligesom diskuteret. Mit forslag er at holde fast i at vi har en POD at gå på weekend til, med mindre der ikke er midt uge kamp, og så smide den tidligere helt enkelt.

Meget god ide Sebbe kommer med, og hvorfor ikke arbejde lidt videre på den.
Jeg tænker at i hver i sær (også dem der ikke spiller ind lyd) spiller fiktive 100 kroner på en række forudbestemte ODDS, som;
Kampens resultat
Første RM målscore
Første Assist
...
...
Bare så vi kan hygge os over hvor mange fiktive penge i taber :) 

Kombiner det med quiz, for den del er ret underholdende, og jeg er hver gang imponeret over jeres kundskab om klubben.
Sidste redigering: 2 år 6 måneder siden ved Thomaskjensen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 6 måneder siden #104 af Daniel
Vi udkommer fredag. Det er VORES dag. Jesper har forklaret lidt herom. Real Madrids kamp-program har dels noget at gøre med vores valg af udgivelsesdag og vores individuelle hverdage har dels også noget at gøre med vores valg af udgivelsesdag. Det lyder måske lidt firkantet, når man ikke har været med inde i overvejelserne, processerne og tankerne bag det hele, men som det hele ser ud lige nu, er fredag den ideelle dag for os alle sammen i podcast-teamet. 

Vi vil super gerne høre forslag fra jer om, hvordan vi kan gøre snakken mere aktuel/interessant for jer, når vi netop udkommer fredag, men vi SKAL over Real Madrids kampe. Vi er mere end åbne overfor konstruktive forslag, hvis den generelle stemning er, at den første del af vores snakke er for uinteressant. 

Herudover vil jeg påpege, at quizzen fungerer som en naturlig skiller i vores lange snak. Det holder vi af, og fornemmelsen er da helt klart også, at majoriteten er glad for quizzen, hvorfor jeg mener, at den har sin berettigelse i podcasten. Når det så er sagt, kan vi sagtens justere i formatet, hvis der er ønsker herom.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 6 måneder siden #105 af DeLaRed
Der findes kun 3 løsninger på problematikken om udgivelses dagen:
1. Lav en extra dag i ugen: Man - PodcastDag - Tir - Ons - Tors - Fre - Lør - Søn...
2. Live Stream samtalen under kampen på YouTube, helt uredigeret og beskidt, så kan i lave quizzen i pausen, køre optakt 15 min før kamp og nedtalt lige efter med live reaktioner fra forum/fb, og naturligvis drikke jer i hegnet når Vini scorer :-)
3. Spørg Helguera!

Jeg får ikke alle podcasts med, men nyder dem jeg når. Forstår godt nogle af de punkter der bliver nævnt ovenfor, men synes som sådanne også at i skal lave den som i har tid og lyst til, det lyder jo som om det går meget godt :D

Synes personligt ting som de interne væddemål (Vini-væddemålet) er ret grineren at følge, så gerne mere af det og ugentlige opdateringer.

Hvis i leder efter at få flere lyttere, så virker det som om der oftest bliver nævnt mere engagement med brugere/følgere, det burde i og for sig være nemt nok, men ved ikke om det er noget i gider bruge mere tid på. Bare en tanke.

Men generelt bare et stort tak fordi i gider!!!

Donde está la biblioteca?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid er en livsstil, Spanien og Madrid er mit hjem
2 år 6 måneder siden #106 af 9eren

Administrationen post=142046 skrev:

9eren post=142045 skrev: Jeg mister nogengange lidt motivationen, når der skal snakkes om en kamp der er næsten 5 dage gammel. Til den tid har jeg allerede læst udtalelser og analyser fra diverse sider og fodboldkyndige personer. Dvs at det er meget sjældent om kampene at jeg hører i siger noget der ikke allerede er sagt.

Det er ikke en kritik overhovedet.

​Det er absolut en fair pointe, som vi gerne tager med videre. Har du bud på, hvad der kan fange dig og andre, når vi snakker 5 dage gamle kampe? Er der nogle indgangsvinkler, som kunne være interessante?

​Jeg synes ikke I skal undgå, at gå i gennem kampene og som jeg kan læse bliver dagene ikke lavet om. Det forhindrer mig ikke I at høre podcast.

jeg synes stadig at I skal forsøge at have en bruger med fra forummet i jeres podcast, få et indslag med omkring brugerens syn på kampen og noget i den dur. Det kunne være en fed indgangsvinkel.

Og som en anden skriver, jeg synes jeres quizz er cool, men i princippet er der ingen ting vi som lyttere kan bruge dem til udover parat viden. Men jeg elsker quizzer så jeg vil heller ikke være dem foruden. Vi mangler nogengange quizzerne på forummet. Hvorfor er de stoppet ? Kan en bruger dyste mod jer I en podcast og evt vinde noget? Modsat jer så er min favorit ting i bageren en romkugle, så det giver jeg eller modtager jeg gerne.

Mere fokus på kampe i ungdommen og på dame siden igen. 

Ligesom i går igennem ugens nyheder på madridista dk, så prøv at gå igennem nogle af brugernes indlæg omkring kampen og hiv de mest relevante frem. Så der skal være et specifikt indlæg der for eksempel hedder Real Madrid Mallorca i morgen. 

og til sidst, prøv at tage udgangspunkt i nogle af de ting Ancelotti siger før og efter kampene. Få diskuteret dette.

håber ikke det lyder som decideret krav men forslag. I kan jo altid vælge det til eller fra :)

Upcoming talents
Castilla: Obrador, Marvel, Nico P, Palacios, Alvaro Rodriguez
Juvenil A: Jacobo, Joan Martínez, Fortea, Iker Bravo, Pol Fortuny
Juvenil B: Jose Antonio Reyes, Yáñez
Juvenil C: Ariel Nkoghe Ncara
Cadete B: Enzo Alves Vieira
Benjamin A: Balboa, David Sánchez Miralles

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 6 måneder siden #107 af Brylle
Jeg er også lidt i den gruppe som er lidt hurtigt “over” kampene efter et par dage. Tilgengæld er jeg altid interesseret i at høre hvad I synes om diverse emner omhandlende klubbens fodboldhold. Hvis jeg vidste at der kom et aktuelt emne op sammen med gennemgangen af kampen og som fyldte lige så meget som kampen, så ville jeg nok høre den hver uge og også tage gennemgangen med. Uanset om det er Mbappe, Salg, udlejede spillere eller andet, så bliver jeg trukket ind på Spotify for at høre det, men jeg har svært ved at motivere mig til kun at høre om en “gammel” kamp. Så der skal et emne i titlen for mit vedkommende som stikker udover kampen.

Det kunne være back-situationen i klubben. Skal vi stadig satse på Carvajal, skal der købes en ny back til vinter eller har vi et eksperiment internt i klubben? Hvad med den anden side hvor Miguel både imponerer og har mangler, og hvad skal Mendy byde ind med i Ancelottis system?

Status på den første måned med Ancelotti. Hvad er forskellen fra sidste sæson, suger han energien ud af spillerne før slutspurten igen og hvad er det han gør ved spillere som Vinicius og Benzema så de starter så godt?


Der er sikkert meget andet og I kommer sikkert ind på det men jeg har brug for at blive trukket af andet end kampe der er 3+ dage gamle. Jeg sætter jeres transfersnakke og specials på ved førstkommende lejlighed af en grund, for de er virkelig gode! 

Hvordan det lige fungerer i praksis er jeg ikke podcast-klog nok til at sige men det savner jeg lidt for jeg har også misset en del…

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 6 måneder siden #108 af Sebberg

Administrationen post=142049 skrev:

Sebberg post=142047 skrev: ​Jeg er også relativt ny lytter, og jeg vil gerne tilføje lidt til 9eren's ønske + et andet.

Personligt synes jeg nemlig også, at fredag er lidt sent. Den åbenlyse løsning er jo, at I udkommer tidligere - er det umuligt? Jeg ville elske, at der lå et tirsdagspodcast om weekendens kamp. 

Derudover: Jeg har det lidt svært med jeres quizzer. Måske jeg er sortseér, men de bliver for mig lidt unødvendige og noget, som jeg egentligt spoler forbi. Jeg kan sagtens forstå tanken om en quiz, hvis den handler om den kommende kamp eller La Liga-runde, hvor man så kan få det rigtige svar i næste afsnit, men når det handler om Levantes pointantal sidste sæson eller træneren med flest kampe for Real Madrid, ser jeg ikke helt værdien i det. Hellere tale om trup, kampe og fremtidige signings så. Hvis det stod til mig vel at mærke. 

​Vi kunne godt udkomme tidligere, men så ville vi eksempelvis misse morgendagens kamp mod Mallorca, som så ville blive den, der var den lidt "uaktuelle" kamp. Real Madrid kommer til at spille masser af midtugekampe og derfor har vi valgt fredag som fast udkomme-dato, fordi vi så har opsamling på ugen. Alternativet var at udkomme efter hver kamp, men det har vi simpelthen ikke mulighed for.

​Det giver også god mening, naturligvis. Det er lidt hårdt på en uge uden midterugekamp, men de er sgu også efterhånden sjældne, så jeg må nok bare vente til fredag. Og så glæde mig til i morgen :-)

I må i øvrigt sige til, hvis I en dag påtænker at invitere brugere ind til podcasten for en afveksling. Det kunne være sjovt. 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum