Madridista.dk Podcast - den store podcast-tråd

5 måneder 1 uge siden #85 af DeLaRed
1. Paa en skala fra "1 til Helguera", hvor god tror i Hazard har mulighed for at blive naeste season under Ancelotti, hvis saa frem at han kan holde sig skadesfri (vaere klar i over 85% af kampene)? (hvis i sammenligner med 18/19 versionen af Hazard i PL)

2. Hvor stor tror i chancen er for at Hazard forbliver skadesfri naeste season?

3. Hvis vi antager at Varane ogsaa forlader klubben, hvad mener i saa at Nacho's rolle bliver i Madrid naeste season? (Er han starter fremfor Militao, danner han makker par med Militao og Alaba overtager Venstre back'en, er han back-up for Caravajal eller Mendy)

4. Marcelo bliver den nye 1. anfoerer, men tror i det faar betydning for hvor meget spilletid han faar, taget i betragtning af at han uomtvisteligt har vaeret en af de svageste spillere i truppen de seneste 3 aar, men bliver Ancelotti nu noed til at spille ham mere end hvad han ville have gjort hvis han ikke paa papiret var 1. anfoere?

5. Hvilke af vores udlejede spillere tror i vi ser i truppen i naeste season, taget i betragtning at det ser ud til Ancelotti vil give alle en "fair" chance i pre-season, men hvem overlever? og er det valg overhovedet op til Ancelotti, eller er det ledelsen der kigger paa det oekonomiske foer det sportslige, og saa maa traeneren bare tage til takke med hvad der er tilbage?

6. Skal Jovic efter jeres mening have endnu en chance, eller skal alle parter bare hurtigst muligt faa afsluttet samarbejdet?

Donde está la biblioteca?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 måneder 4 dage siden #86 af Administrationen
​så har vi svaret på jeres spørgsmål om Real Madrid. God weekend. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Estadio Santiago Bernabéu

5 måneder 2 dage siden #87 af Estadio Santiago Bernabéu
​Tak for svarene. Fed podcast. Der er ingen tvivl om, at I kan kvalificeres som eksperter. Især hvis Carsten Werge eller Jan Mølby kan hos Viasat. I er flere niveauer over. Det er som at sammenligne Arsenal med Real Madrid.

Daniel
Angående dit Vini vædemål med de +10 mål i forhold til sidste sæson: I har da glemt at jeg har smidt 100 kr. i puljen til dig, hvis du vinder. Der bliver talt for meget om brunsviger haha :D Jeg vil gerne sætte et 0 på og hæve belønningen, hvis du vinder.
Sidste redigering: 5 måneder 2 dage siden ved Estadio Santiago Bernabéu.
Følgende bruger(e) sagde tak: Administrationen, Daniel

5 måneder 2 dage siden #88 af Daniel

Estadio Santiago Bernabéu post=139125 skrev: ​Tak for svarene. Fed podcast. Der er ingen tvivl om, at I kan kvalificeres som eksperter. Især hvis Carsten Werge eller Jan Mølby kan hos Viasat. I er flere niveauer over. Det er som at sammenligne Arsenal med Real Madrid.

Daniel
Angående dit Vini vædemål med de +10 mål i forhold til sidste sæson: I har da glemt at jeg har smidt 100 kr. i puljen til dig, hvis du vinder. Der bliver talt for meget om brunsviger haha :D Jeg vil gerne sætte et 0 på og hæve belønningen, hvis du vinder.

Haps. Bordet fanger! ;-)
Følgende bruger(e) sagde tak: Estadio Santiago Bernabéu

4 måneder 4 uger siden #89 af Administrationen
​Lige om et øjeblik er vi i studiet til en snak om Florentino Pérez´ nylige interview i El Transistor. Herudover også en snak om vores EM- og Copa America-spillere og en gennemgang af Castilla, Femenino og basketball.

Lyder det som en OK fredag for jer?

4 måneder 3 uger siden #90 af Estadio Santiago Bernabéu
Spørgsmål til Jesper og også lidt de andre:

I forrige podcast nævnte du at Laporta havde forgældet Barcelona yderligere med en halv milliard. Er der tale om de 500 millioner Euro​, som mange Barcelona fans går og tror at Laporta på magisk vis har skaffet ved at få konverteret tidligere lån?

Min opfattelse er at Laporta ikke bare kan skaffe så mange penge ud af ingenting og at det må være et lån. Men på samme tid synes jeg ikke Barcelona-kyndige nyheder nævner beløbet som et lån men nærmere som en genialitet fra deres nye/gamle kæledægge præsident. Det kan være at jeg har misforstået situationen.

Jeg kunne godt tænke mig at høre eksperternes uddybe lidt om emnet. (Kun hvis I gider)

4 måneder 3 uger siden #91 af Administrationen
​Som jeg har forstået det, så har man optaget lån for at komme af med den kortfristede gæld, hvilket var en nødvendighed for overlevelse./Jesper

4 måneder 3 uger siden #92 af Estadio Santiago Bernabéu
​Jamen så er det jo blot at skubbe lorten foran sig. Måske helt frem til den næste præsident.

4 måneder 3 uger siden #93 af Estadio Santiago Bernabéu
Spørgsmål til podcasten, hvis I en dag vil tage emnet op:

Jeg har en hypotese om at FFP har skabt nogle økonomiske problemer for os, når vi gerne vil købe de store spillere men samtidig ikke har råd til at gøre det hver tredje sæson længere.

FFP beregnes på en periode af 3 regnskabsår som går fra 1. juli til 30. juni året efter.

Klubberne må have et vis underskud på driften som er ens for alle men som varierer fra periode til periode. Engang var det cirka 100 millioner Euro på en periode af 3 år.

Det betyder så, ifølge min hypotese, at Real Madrid kan ikke kan spare op i fire år til en spiller ala Mbappé fordi når pengene endelig bliver brændt af, ​så skal man stadig overholde FFP reglerne. Det vil sige at man ikke kan købe de super dyre spillere uden at have råd til dem næsten konstant.

Det betyder så at klubberne bliver nødt til at købe en spiller som Jovic for en mellemperiode og håbe på at han slår igennem. Hvis han ikke slår igennem, kan han bruges som et salgsobjekt til at tilfredsstille FFP når man endelig køber en Hazard, Mbappé, Håland osv.

Problemet er at man mister 40 millioner Euro på at købe Jovic til 60 og sælge ham for 20. Men at sælge ham for 20 er måske bedre end at smide de 60 i banken fire år forinden man skal købe en dyr spiller. I netop dette tilfælde er faldet nok for stort men pointen består hvis man bruger nogle andre spillere som eksempler.

Jeg synes vi har set Real Madrid foretage sådanne handler en del gange siden FFP blev indført til stor frustration for alverdens Madridistaer. Eksempler på spillere der har lidt en mindre tab end Jovic og som kunne være forårsaget pga FFP: Militao, Mariano, Isco, Asensio, Rodrygo, Vini og Brahim.

Jeg tror FFP er årsagen.

Hvad tænker I om det?

3 måneder 2 uger siden #94 af Administrationen
​Hvis I udholder at høre Christian, Daniel og Jesper snakke om Real Madrid, så er de i studiet til en snak om Alavés-kampen, de vigtigste nyheder i klubben (Mon ikke, at Kylle lige bliver vendt!), LaLiga og så har vi et nyt format på pris-uddelingerne og en quiz.

Alt dette, bare for at sige, at vi er tilbage i din øregang på fredag. Og vi glæder os!
Følgende bruger(e) sagde tak: BBB, Taxii89

3 måneder 1 uge siden #95 af Administrationen
​Nå, vi snyder jer for Mbappé - til gengæld bliver podcasten en hård omgang for Gammelfar, som bliver udsat for lidt af hvert. Men det kan I jo høre i morgen, når vi lægger den ud til jer.

3 måneder 1 uge siden #96 af 9eren
Den lyttes til nu !

Hugol. 32 años con el mejor club del mundo.
Agent for Aquinas American School/Getafe Internacional (14-17 år) David Aznar
Il mio nome é Guiseppe Meazza
Medlem af Peña La Gran Familia
Følgende bruger(e) sagde tak: Administrationen

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.