Truppen 2021-2022

3 måneder 2 uger siden #205 af Estadio Santiago Bernabéu
Hvis man ser bort fra hvad der vil være godt for Real Madrid (titler, spillestil, underholdning osv)

Det vil gøre ondt i hjertet at se Zinedine Zidane i en anden klub <3 Av av av :(​

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 måneder 2 uger siden #206 af Chamartin
Besvaret af Chamartin på emne Truppen 2021-2022

Taxii89 post=138249 skrev: ​Den er vist blevet vendt et par gange nu :D Jeg er enig, men tror virkelig ikke på, at nogen af dem, der har diskuteret dette 100 gange ændrer holdning nu.

Men som sagt, jeg ser også frem til en ny træner :) Kender hverken Allegri eller Conte tbh, men ud fra hvad jeg læser fra jer andre i tråden her lyder Allegri som et fint valg. Er Conte lidt en type ala Mourinho?

​Conte har vel typisk i sin trænerkarriere stået for en defensiv struktur kombineret med presbold fremme på banen og hurtige afviklinger af spillet. Du kan kalde det kontrafodbold, men i modsætning til Mourinho sættes modangrebet i gang lang fremme på banen i modsætning til hos Mourinho, hvor det oftest starter langt tilbage på egen banehalvdel. På den måde er der vel en del af den moderne tyske stil over det.
Allegri er vist mere pragmatisk og også mere fortaler for en boldbesiddende stil, hvor man nedbryder modstanderen på dennes banehalvdel mens man har bolden i egne fødder - stadigvæk med en grundlæggende defensiv struktur. Det er vel noget hen af Zidanes approach, så faren er der for kedsommeligt spil, hvis man ikke har de egnede spillere og/eller har trænet angrebs løbemønstre, til at bryde modstanderne forsvar op, men forfalder til evigt spil til siden og bagud afsluttet med tilfældige indlæg.

Denne forskel i deres spillestil afspejler vist også meget godt deres optræden på banen og overfor spillerne. Conte er næsten lige så kontroversiel som Mourinho i den retning og kommer næsten altid på konfrontationskurs med klub og spillere, så han er sjældent i en klub mere end 2-3 år. Til gengæld er hans ærgerrighed og væsen næsten en garanti for, at et eller andet sker der i udtrykket på banen, når han tiltræder en klub.

Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur, Taxii89

3 måneder 2 uger siden #207 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Truppen 2021-2022
@Charmartin

Hvilken træner foretrækker du så?

Synes at det er tid til, at Real Madrid lærer at presse højt på banen. Og generelt at spille mere dynamisk. Det kræver også et spillerskifte, hvilket de unge spillere vil drage en fordel af. Derfor håber jeg på Conte af de to.

3 måneder 2 uger siden #208 af Chamartin
Besvaret af Chamartin på emne Truppen 2021-2022

Fondo_Sur post=138253 skrev: @Charmartin

Hvilken træner foretrækker du så?

Synes at det er tid til, at Real Madrid lærer at presse højt på banen. Og generelt at spille mere dynamisk. Det kræver også et spillerskifte, hvilket de unge spillere vil drage en fordel af. Derfor håber jeg på Conte af de to.

​Jeg synes det er svært. På den ene side er jeg nok mest til Allegris type og indstilling til spillet. På den anden side trænger vi nok til et ordentlig spark bagi med en Conte type for at få banket noget ny dynamik ind i truppen, hvilket også vil gavne en fornyelse og foryngelse af holdet. Jeg er bare lidt bekymret for, hvor vi så står om to år med Conte - om det kører op i en konfrontation, som det har gjort mere eller mindre tydeligt i hans forrige klubber. Men vores trænere plejer jo alligevel heller ikke at holde mere end et maks. et par år, og så har man måske mulighed for at lade en mere konventionel type køre videre på det fundament - Ancelotti style.

3 måneder 2 uger siden #209 af interfigo
Besvaret af interfigo på emne Truppen 2021-2022
Jeg ved ikke om jeg er ked af at Zidane stopper, for jeg håber at man finder en træner som kan gøre det bedre. Jeg kan også forstå kritikken af spillet under Zidane. Zidane lader det være op til individualisterne at klare det offensive.

Men når det er sagt så forstår jeg tilgengæld ikke den enorme kritik af Zidane. Hvilken træner mener man kunne gøre det bedre med den trup, skader og Covid holdet har haft?
Zidane fik en 2. plads i ligaen, nåede simifinalen i CL, og tabte ikke nogle af kampene mod Barcelona eller Atl. Madrid. Som sagt var det med en ikke særlig imponerende trup (særligt offensivt), skader, Covid, og hvor den som var tiltænkt at skulle bære holdet efter Cristiano, Hazard, har været skadet i vel næsten efterhånden 2 sæsoner.

Som sagt vil jeg ikke savne Zidane hvis vi begynder at spille sprudlende fodbold og vinder en masse titler. Men hvis ikke, så vil jeg savne ved Zidane:

1. De mange titler det trods alt er blevet til.
2. Sejrene over tophold og at holdet tit har været klar i de afgørende kampe.
3. Balancen på holdet hvor vi ikke var for offensive og dermed lukkede for mange mål ind, men heller ikke for defensive og spillede på kontra. Vi følte kampen og tilpassede os.
4. Hans brug af hele truppen, og overraskelser i startopstillinger/taktik som ret ofte viste sig at virke.
5. Hans person ved pressekonferencerne og generel opførsel hvor jeg ikke synes at han skabte for meget drama. Det klær ham og klær Real Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zamorano, Estadio Santiago Bernabéu

3 måneder 2 uger siden #210 af nono
Besvaret af nono på emne Truppen 2021-2022
Zidane har været fantastisk for Real Madrid. Men hvor han som spiller var inkarnationen af elegance og alt det smukke ved fodbold har han som træner implementeret taktiske systemer som har brilleret i fraværet af uforudsigelighed, inspiration og smukt spil.

Det er en underlig situation at stå i. Formentlig vil der gå rigtig mange år før man igen vil være så privilegeret at have en så succesfuld træner og så god en ambassadør for Real Madrid igen. Selv i denne sæson med en mangelfuld trup, plaget af skader har hans midas-touch bragt os tæt på en liga-titel og i en CL-semifinale. Bravo Mister.

På den anden side sulter man efter noget inspiration i Real Madrid. Både ift., det taktiske setup, ideerne på banen, sammensætningen af truppen og en bedre måde at forløse vores talenter på. Under Zidane har vi således set Isco, Asensio, Ceballos, Odriozola, Llorente, Rodrygo, Ødegaard, Kovacic, Jovic, mfl., underpræstere ift., hvad talentet gav løfter om. En træner skal ikke blot sikre resultater og ro omkring truppen, han skulle også meget gerne gøre spillerne dygtigere. Her har jeg virkelig savnet at se Zidane være mere ambitiøs på sine spilleres vegne. Det har været lidt som om, at han har taget sit eget naturlige talent for givet og derfor ikke har forståelse for hvad der kan komme til andre via hårdt arbejde og inspiration.

Under alle omstændigheder - tak til Zidane for alle de gode minder. Håber at se ham en tredje gang ved senere lejlighed... Og få så for helvede ringet til Bielsa.
Følgende bruger(e) sagde tak: KWE, Real HWL

3 måneder 2 uger siden #211 af BBB
Besvaret af BBB på emne Truppen 2021-2022

El Siete post=138198 skrev:

BBB post=138194 skrev:

El Siete post=138162 skrev:

• Sælg Bale, Isco, Marcelo, Mariano, Ceballos, Jovic, Varane, Vallejo, og muligvis Brahim. Det burde give 150-200M i indtægter.

Tror du, at vi får penge for Bale, Isco, Marcelo? I bedste fald kan vi vel spare 10 mio. euro på Bale's løn, men det er et ønskescenarie.

Så de resterende 140 million skal kommer fra Mariano, Ceballos, Jovic, Varane og Vallejo. Vi skal være noget heldige, hvis vi får 70 millioner euro for Varane. Jovic får vi ikke 30-40 millioner for, og han skal sikkert have et beløb af sin løn med sig.

​Ja, for Isco, men med Bale og Marcelo sparer vi nok "bare" lønnen, men alene med Bale's skyhøje løn på 15M netto, vil det jo give masser af luft i lønbudgettet. 

Markedsværdi på Transfermarkt
Isco (20M), Mariano (10M), Ceballos (30), Jovic (20M), Varane (70M), Vallejo (5M), Brahim (14M), Mayoral (14M)

Det er 183M, og skær så en smule fra for Ceballos og lidt for Varane, så er vi stadig over de 150M. Så er der stadig spørgsmål omkring Asensio og Hazard. 
Men når det så er sagt, så har jeg også været inde på før at det har vist sig svært at komme af med spillere, så det er blot et ønskescenarie. 

​Jeg tror, at vi får en udfordring med deres lønninger. Så selvom de (måske) har en værdi, så skal de nok have nogle penge med.

3 måneder 2 uger siden #212 af Steen
Besvaret af Steen på emne Truppen 2021-2022
Så forsvandt Allegri muligheden - han vender tilbage til Juve. Tak til Perez der endnu engang står tilbage som en kæmpe taber. Han er blevet en omvandrende joke i fodbold-verden. Snart forlænger Mbappe med PSG, mens Haaland bliver i Dortmund i endnu en sæson. Men vi er jo åh så heldige, Perez' yndlingsspiller Bale vender jo hjem!

3 måneder 2 uger siden #213 af nono
Besvaret af nono på emne Truppen 2021-2022
@Steen Hvor ser du det?

Ville være fint for mig at slippe for Allegri..

3 måneder 2 uger siden #214 af interfigo
Besvaret af interfigo på emne Truppen 2021-2022

Steen post=138260 skrev: Så forsvandt Allegri muligheden - han vender tilbage til Juve. Tak til Perez der endnu engang står tilbage som en kæmpe taber. Han er blevet en omvandrende joke i fodbold-verden. Snart forlænger Mbappe med PSG, mens Haaland bliver i Dortmund i endnu en sæson. Men vi er jo åh så heldige, Perez' yndlingsspiller Bale vender jo hjem!

​Vi kunne jo altid få Zidane tilbage, igen... igen :-D
Følgende bruger(e) sagde tak: Steen

3 måneder 2 uger siden #215 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Truppen 2021-2022
​Jeg er godt nok heller ikke imod det... Allegri virker bare som en lidt anden nuance af Zidane. Så hellere køre videre med Zidane.. hvis vi skal skifte træner, så det fordi vi skal noget helt nyt (og det er jeg ret velkommen over for).
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

3 måneder 2 uger siden #216 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Truppen 2021-2022

Steen post=138260 skrev: Så forsvandt Allegri muligheden - han vender tilbage til Juve. Tak til Perez der endnu engang står tilbage som en kæmpe taber. Han er blevet en omvandrende joke i fodbold-verden. Snart forlænger Mbappe med PSG, mens Haaland bliver i Dortmund i endnu en sæson. Men vi er jo åh så heldige, Perez' yndlingsspiller Bale vender jo hjem!

​Please lad os nu stoppe den der dommedagsprofeti... Jeg har ikke set dig skrive ét ord om hvor fantastisk det ville være at få Allegri ind som træner. Jeg har ikke set nogen som helst ytre at Allegri er den eneste som kan gøre det godt for Real Madrid eller at det SKAL være ham. Allegri harr været en af flere fine muligheder hvoraf Conte, Løw og Raul også er nævnt. Og så er der en del både eksotiske og forfærdelige bud rundt om det som er mere eller mindre sandsynlige. Så den der "jorden går under"-mentalitet for en pagmatisk træner synes jeg ikke er nødvendig, og det gør ikke Perez til en kæmpe taber i noget som helst spil, når der er flere muligheder der som udgangspunkt er lige så gode.
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel, Real HWL, Kiwes, Estadio Santiago Bernabéu

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.