Truppen 2021-2022

3 måneder 2 uger siden #229 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Truppen 2021-2022
Han må for guds skyld ikke forlænge. Gør han det kan vi godt glemme ham for evigt.

Han skal bare lave en Alaba. Jeg kan godt vente en sæson mere på ham!

Hugol. 32 años con el mejor club del mundo.
Agent for Aquinas American School/Getafe Internacional (14-17 år) David Aznar
Il mio nome é Guiseppe Meazza
Medlem af Peña La Gran Familia

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 måneder 2 uger siden #230 af Thomaskjensen
Besvaret af Thomaskjensen på emne Truppen 2021-2022
Asensio prissat til €50 millioner, hvem var det nu jeg havde en lang diskution med her på siden om at Assensio ikke skulle nogen steder...

Han er enligt transfermarkt vurderet til €35 mille, så får vi 40 er jeg en glad mand.

Håber en ny træner får en meget mindre truppe at spille med, og at der bliver renset grundigt ud i år.

3 måneder 2 uger siden #231 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Truppen 2021-2022
Der går rygter om at Antonio Pintus følger Conte over i hans næste klub. Jeg er ikke stor fortaler for Conte, men man kan da ikke andet end at blive våd i trussen over at der potentielt sker noget nyt i den fysiske afdeling. Som jeg husker det var Pintus en sand mirakelmager i under Reals seneste 2 Champions League triumfer, så det blir et kæmpe Ja Tak til Pintus herfra!

Forestil jer engang hvis Dani, Fede og Ramos kunne blive deres skader kvit, det ville være som at få 3 gratis spillere ind i start opstillingen til næste season!

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: Kiwes, mohbar

3 måneder 2 uger siden #232 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Truppen 2021-2022
​Jeg kan kun forestille mig at Conte i Real bliver uden Ramos, medmindre han sluger en kamel...og en elefant. 

Men ud af de eksisterende kandidater er jeg helt klart for Conte. Det vil sikre La Liga mesterskaber samtidig med at vi får mere vildskab på banen og endnu mere på sidelinjen :-)

3 måneder 2 uger siden #233 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Truppen 2021-2022
Ender det med at blive Conte, så synes jeg der er nogle ting som taler imod Contes system.

Overfører man Inters system til Real Madrids trup, så er der virkelig mange huller som jeg ser det. Det mest åbenlyse er selvfølgelig wingbacks som vel næsten er de to vigtigste positioner i Contes system. Jeg synes ikke umiddelbart jeg kan få øje på en Hakimi og Perisic i den nuværende trup. Mendy er ikke god nok teknisk til den rolle, og Carvajal virker heller ikke som typen, selv hvis han kan blive skadesfri. 

Så er der Marcelo Brozovic, som i dén grad er en spiller som forstår sin rolle på holdet, hvor han ligger som skjoldet foran forsvaret, og kan distribuere bolden hurtigt videre. Positionsmæssigt er Casemiro selvfølgelig den oplagte, men Casemiros disciplin er bare ikke stærk nok til at spille den rene defensive midtbane som jeg ser det. Casemiro passer måske bedre i rollen som Barella hvis man igen skal kigge 1 til 1 i forhold til Inter, som den her boks til boks spiller, en rolle som også er skræddersyet til Valverde jo. 

I angrebet er manglen jo allermest tydelig. Benzema er jo selvskrevet vil jeg tro, men hvor er makkeren? Lautaro Martinez kunne være et bud på et nyt indkøb hvis Mbappe bliver skrinlagt. 

Men vi står jo også med problemet i forhold til Vinicius og Rodrygo (og kantspillerne generelt), for hvis det er spillere man reelt tror på, og man gerne så en ny træner udvikle på dem, så er Conte jo noget nær den værste træner man kan ansætte, hvis han bringer Inters system med videre til Real Madrid.

Men alt det her er selvfølgelig ikke noget Perez tænker over, for som altid vil han forsøge at presse en firkantet klods ned i et trekantet hul, koste hvad det koste vil.

En sjov og vittig signaturtekst
Følgende bruger(e) sagde tak: Estadio Santiago Bernabéu

3 måneder 2 uger siden #234 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Truppen 2021-2022
​@ -#7-

Det er nogle rigtig gode pointer og der kommer helt sikkert nogle store tabere hvis det bliver Conte. Sådan tænker jeg det altid vil være, når der kommer en idealist ind som har sin måde at gøre tingene på. Jeg tror dog ikke Conte er helt stiv i betrækket selvom hans grundideer kommer til at stå ved magt. 

Mendy ser jeg passe perfekt ind som venstre central forsvarer. Hurtig, kan dække et enormt rum bag en wingback og er virkelig svær at komme forbi. Tilmed håber jeg at ideen med hans underlap faktisk arbejdes videre med, men jeg tror det ikke. Jeg ser dog Mendy have en rolle, og det efterlader os helt sikkert med et problem yderst som den nuværende trup umiddelbart får svært ved at dække. Gutierrez kunne være sjovt. Jeg kan sagtens se Carvajal tilpasse sig. Han er en arbejdshest og er samtidig en virkelig klog fodboldspiller. Odriozola i sit gamle jeg bør også kunne klare det. 

Offensivt er der tilgengæld ret mange spørgsmålstegn og ligeledes med midtbanen. Vinicius er for mig en udpræget kantspiller, men Rodrygo synes jeg faktisk ikke er særlig god på kanten. Han udfordrer aldrig, han gemmer sig ofte og han smider mange bolde væk selv når han er upresset. Tilgengæld er han virkelig god i relationerne og han er en god afslutter. Taget hans manglende fysik  og fart i betragtning, så lyder det for mig som en falsk 9'er eller en angriber i et 2-mandsangreb. Så han kunne sagtens have en rolle. 

Kroos og Casemiro er jeg i tvivl om. Men jeg tænker at man i Real har bedre lidt bedre forsvarsspillere, så måske det kan blive mere frigjort fremadrettet. Ødegaard bidrager altid i presset og med et enormt løbepensum, så han bør kunne bidrage. 

Jeg ved ikke helt hvad jeg synes om Conte. Som udgangspunkt, er jeg ikke udpræget fan, men vi trænger virkelig til at få trukket op i den gamle garde og skabe noget ravage. Vildskab, genpres og tempo så jeg virkelig gerne i holdet.

3 måneder 2 uger siden #235 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Truppen 2021-2022
@ Brylle

Jeg kan godt se din pointe i Mendy som central forsvarer, og jeg er egentlig enig. Han har nogle unægtelige kvaliteter i sin fysik og sine tacklinger, og så synes jeg han har en kæmpe kvalitet i sin evne til at spille bolden med både venstre og højre, en kvalitet som ofte kan gå lidt under radaren, men det er noget som kan være svært som modstander at dæmme op for. 

Rodrygo kunne sikkert godt spille som angriber i Contes system, men nogen stor spiller i Real Madrid bliver Rodrygo nok aldrig, hverken på kanten eller i angrebet. Jeg kan ikke lade være med at tænke på spillere som Jadon Sancho, Jude Bellingham, Jamal Musiala, Mason Mount, Phil Foden og Mason Greenwood, som er i nogenlunde samme aldersgruppe som Rodrygo. De er lysår foran Rodrygo jo. Eller hvis vi kigger mod rivalen, så ligner Pedri og Ansu Fati også allerede bedre spillere, selvom Fati selvfølgelig lige nu er sat ud af spillet med en drilsk skade. 

Omkring Ødegaard, så må man i hvert fald sige at det er nu eller aldrig for ham. Zidane er væk, så hvis han stadigvæk ikke kan finde sin plads i Real Madrid, under en ny træner, så er det nok bedst at lade ham gå, selvom han som type er virkelig fed. 

Og jeg kan egentlig godt lide Conte, han er en vinder men han er helt og aldeles rablende sindssyg, og på et tidspunkt får enten ham eller spillerne nok, men trænerne i Real Madrid holder jo alligevel aldrig mere end et par år, så hvorfor ikke give ham en chance. Uanset hvad, og uanset hvem det bliver, så er jeg bare glad for at der blæser nye vinde over Madrid, tingene var simpelthen stagneret i en uhyggelig grad. 

En sjov og vittig signaturtekst
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle

3 måneder 2 uger siden #236 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Truppen 2021-2022
​Og så blev Alaba sgu officiel! Skal vi skyde på at Ramos og/eller Varane er 100% færdige nu? 

Fed handel af en stor spiller som kan virkelig mange ting på allerhøjeste niveau!
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, mohbar

3 måneder 2 uger siden #237 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Truppen 2021-2022
​https://youtu.be/6o-Ot_nJPTk

Ingen tvivl om at der kommer et testosteron boost hvis vi får Conte ind som træner.

Thierry grinte af den kommentar, men Conte virkede iskold haha

Sidste redigering: 3 måneder 2 uger siden ved mohbar.

3 måneder 2 uger siden #238 af Real HWL
Besvaret af Real HWL på emne Truppen 2021-2022
​slet
Sidste redigering: 3 måneder 2 uger siden ved Real HWL.

3 måneder 2 uger siden #239 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Truppen 2021-2022
Helt Enig i @Brylle’s udlæg af vores potentielle Wing backs.

Mendy gør det netop rigtig fint som en del af en 3 mands forsvar, og hans defensive styrker og hurtighed åbner op for at en potentiel wingback frem i banen, og så kan vi også se de mål han har svoret er hovedsageligt kommet i et dybdeløb fra egen bane halvdel hvor han kan udnytte sin fart igennem banen (omend han nok aldrig blir den store målscorer) Så ud over Miguel så burde få chancen næste år (hvis vi da langt om længe kan komme af med Marcelo) så ville man med Mendy i bagkæden også kunne spille Vini som wingback mod de mindre hold, hvor der skal bruges færre kræfter i defensiven.

Dani burde nok kunne omstille sig, han har altid været en habil offensiv back der gerne går til baglinjen, det store spørgsmål med han er om han blir sine skader kvit. Og ifht Odriozola synes jeg netop han har bevist at han godt kan være med rent offensivt, så hvis han skal spille ville jeg personligt fortrække at der lå 3 forsvars spillere bag ham, da det er defensiven der er hans svaghed.

Så tror ikke en 352 som sådanne blir et problem pga vores backs/wingbacks

Ifht Ødegaard så har jeg dog en stor tvivl omkring om han kan begå sig under Conte, som om nogen er en træner der belønner de spillere der arbejder hårdest til træning og spiller bedst på banen. Her mener jeg slet ikke Ødegaard har den rette mentalitet til at kunne stå imod, hvad sker der hvis Conte sætter ham på bænken i 3 kampen træk fordi Fede og Modric spiller bedre, så vil Ødegaard med stor sansynlighed ønske sig tilbage til Arsenal hvor hans ego blev nurset. Så med Conte som træner tror jeg Ødegaard gør bedst i at blive i Nord London.

Donde está la biblioteca?

3 måneder 2 uger siden #240 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Truppen 2021-2022
Det jo heller ikke sikkert Conte vil spille med samme system... så vidt jeg husker, startede han også ud med en anden formation i Chelsea, men da det begyndte at skrante lidt, så gik han tilbage det han kendte - kan jo være det samme sker i Real Madrid. 

På den anden side, at lave om på formationen til et Conte-system virker ikke som nogen dum ide... i stedet for at gå ud og finde kanter, kan man jo bare vælge at spille uden. Billig måde at løse vores klart største problem! 

Mendy som centerback lyder slet ikke dumt i mine ører, og han har, igen så vidt jeg husker, også prøvet det en gang eller to under Zidane? Det kan også skabe plads til Gutierrez - det selvfølgelig meget at ligge på ham allerede, men man håber jo bare så meget, som fan, at det et projekt der kan lykkedes!
Carvajal er længder bedre end Hakimi også som wingback, så der er jeg slet ikke bekymret. Han er bare en meget bedre fodboldspiller på alle parametre.. når han kommer i form og er skadesfri.

På midten må Conte kunne få noget disciplin ind i Casemiro, og så passer det jo perfekt til Valverde som i også nævner! Spørgsmålene er selvfølgelig, hvor passer Ødegaard ind? Og hvem skal spille ved siden af Benzema? Har da selv nogle spændende ideer, men det da et stort spørgsmål!

Så ja, der kommer da til at være nogle tabere i denne kabale, hvis det skulle ske, men lad os være ærlige, dem der ville tabe i det, har fået masser af chancer allerede. Det kan vi ikke tage hensyn til! Jeg ville sgu være lidt spændt på det må jeg indrømme, men ja det kommer da til at være nogle store forandringer - men det har vi måske også brug for!!
Følgende bruger(e) sagde tak: mohbar

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.