Truppen 2021-2022

2 måneder 2 dage siden #265 af Thomaskjensen
Besvaret af Thomaskjensen på emne Truppen 2021-2022
Forstår da godt om Ramos er pigesur, men han får skulde sig selv, han kunne havde forlænget kontrakten for længe siden, men det ville han jo ikke trods han vil spille gratis for RM...
Med Varane i en lignende situation om 12 måneder så kunne Alaba vel selv bestemme sin løn, nu skrev man sikkert med Alaba for længe siden og Ramos tabte det taktiske spild.
På toppen af det er Militao jo blomstret, og Varane har vel vist at han ikke er den nye Ramos.

Sælger vi Varane så er der vel råd til Pau Torres samt et stort + både i mindre løn til Trorres og Alaba, samt et par håndfulde millioner € til Mbappe handlen.
Samtidig bliver de 2 centrale +10 år yngre, så det bør vel være en enkel beslutning.

Det er koldt på toppen...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 måneder 2 dage siden #266 af Cristiano7
Besvaret af Cristiano7 på emne Truppen 2021-2022

Daniel post=138558 skrev:

Cristiano7 post=138555 skrev: Ancelotti nævnte at han stadigvæk holder af Isco, Marcelo og Bale. Og satser på at Bale og Hazard kan spille sammen.

Er Real Madrid blevet et oldboys hold?

Han blev offentliggjort i går, skrev under i dag og afholdte et pressemøde. Alt det her på 24 timer. Hvad havde du helt ærligt forventet?

Selvfølgelig vælger han at gå den diplomatiske vej. Det var i øvrigt et fremragende pressemøde!

​Jeg havde faktisk forventet det ;-)

At Ancelotti er kommet ind hos Real Madrid uden ideer og et projekt. Han er kommet fordi hans ven Perez kaldte ham. Han er taknemmelig for at være træner igen hos Real og forventer ikke store forandringer. Når man læser hans “diplomatiske” svar, så kan man godt fornemme at det igen bliver en sæson med den samme trup muligvis minus Ramos. Ancelotti er en slags pleaser. 

Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

2 måneder 1 dag siden #267 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Truppen 2021-2022
Marcelos, Iscos og Varanes kontrakter løber ud næste sommer. De bør sælges (og tak for alt!). Mayoral og Mariano bør også sælges. Tilsammen bør der være en del penge at hente. 

I den sammenhæng er det fint med Alaba, der ikke alene er god og motiveret af at repræsentere Real Madrid. Han besidder også vigtig erfaring i en stadigt yngre trup.

Ramos tager forhåbenligt et år mere, så der alene kan fokuseres på at hente spillere til offensiven (eller bare Mbappé). 

Sidste redigering: 2 måneder 1 dag siden ved Fondo_Sur.

2 måneder 1 dag siden #268 af Dybbøl
Besvaret af Dybbøl på emne Truppen 2021-2022
Er jeg den eneste der frygter at Mbappe ikke kommer?- Jeg tænker at Zidane har lagt sin opsigelse fordi at han har fået afvide af Perez, at Madrid ikke kommer til at byde på Mbappe. 

Tænker at det muligvis fik bægeret til at flyde over for Zidane. Først “fik” han ikke Pogba og nu Mbappe. 

Er jeg den eneste der har set mig lun på Ocampos fra Sevilla som et alternativ. Prisen er selvfølgelig en helt anden. Han kender den spanske liga og han laver mål og assists. Jeg  synes han er ekstremt spændende. 

1 måned 4 uger siden #269 af Dybbøl
Besvaret af Dybbøl på emne Truppen 2021-2022
Ikke fordi at der altid skifter en spiller med træneren, men er der nogle i ser i Everton truppen som godt må følge Carlo med til Real?

1 måned 4 uger siden #270 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Truppen 2021-2022

Dybbøl post=138616 skrev: Ikke fordi at der altid skifter en spiller med træneren, men er der nogle i ser i Everton truppen som godt må følge Carlo med til Real?

​Jeg mener det er at sigte for lavt hvis vi begynder at hente spillere i Everton. Der har i denne uge floreret rygter om at Real vil gå efter Mbappe eller Haaland hvis de blir ledige, men hvis ikke kommer der ingen nye indkøb denne sommer (ved ikke hvor pålideligt dette rygte er), det er jeg som sådanne fan af, vi har brug for spillere fra den øverste hylde, ellers er det bedre at give lidt flere unge chance næste season, og så sparre pengene til en rigtig shoppetur i 2022. (Lige på nær hvis man kunne hente en pålidelig højre Wing, for her mangler vi noget bredde). Hvis vi kan blive skaderne kvit så står vi pludselig med en trup der inkludere Fede, Dani, Hazard og måske endda en Ødegaard, ikke sikkert de alle når deres top niveau, men det ville unægteligt stille holdet stærkere sammenlignet med denne season.

Donde está la biblioteca?

1 måned 4 uger siden #271 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Truppen 2021-2022
​Hvis du gav mig muligheden for at bytte Asensio, Vinicius eller Rodrygo for Richarlison, så havde jeg gjort det uden at tøve. 

En sjov og vittig signaturtekst

1 måned 4 uger siden #272 af Matamoro
Besvaret af Matamoro på emne Truppen 2021-2022
Det er nu tydeligt at Asensio ikke er god nok til at være en af de tre forreste i en klub som Real Madrid.
Er der måske mulighed Asensio hvis han bliver omskolet til en slags Di Maria på en tremands-midtbane. Kunne det være Ancelottis store træk?
Sidste redigering: 1 måned 4 uger siden ved Matamoro.

1 måned 4 uger siden #273 af Thomaskjensen
@#7, så du vil bytte en angriber/LW for en wing der i snit bruger 410 minutter på at score et mål?
Asensio bruger "bare" 375 minutter. (Kigger bare på ligamål)

Bliver overrasket om Vini og Rodrigo behøver lige så lang tid om 4 år når de er lige så gamle.

Men der findes andre angribere jeg gerne bytter med :)
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

1 måned 4 uger siden #274 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Truppen 2021-2022
​Thomas, på nuværende tidspunkt bytter jeg gerne Asensio for hvem som helst ærligt talt, ny træner eller ej. 

Og angående Vinicius og Rodrygo, så vil JEG være overrasket hvis de begge er at finde i klubben om fire år. 

En sjov og vittig signaturtekst
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

1 måned 4 uger siden #275 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Truppen 2021-2022
Jeg er enig i at Asensio på nuværende tidspunkt ikke er god nok til en start plads i Madrid, der er dig noget kontekst der skal med når man diskutere Asensio.

1. Som en af de eneste spillere i truppen har han stort set ikke været skadet i denne season, skal vi virkelig sende de spillere der har haft færrest fysiske problemer ud af truppen loge nu? Imo ikke det klogeste træk, for Pintus eller ej er der stadig en mulighed for at spillere som Hazard og Dani går endnu et skades helved imøde.
2. Asensio har på intet tidspunkt i sin karriere været en individualist, han er ikke en spiller man kan bygge dit angreb op omkring, han har derimod spillet sit absolut bedste fodbold når han udgjorde en del af en front trio der fungere, men i denne season har han stort set kun haft Benzema at læne sig op ad, og det er ikke nok. Kan man få gang i den 3. spiller i angrebet (om det så er Rodrygo, Vini, Hazard) så er der en god chance for at man også får mere ud af Asensio.
3. Kigger man både på spiller samt også statistikkerne så tegner der sig et meget tydeligt billede af at Asensio spiller klart bedst på Venstre kanten, det er der største delen af hans assists og mål er kommet fra. Han er mere komfortabel til at komme til baglinjen i Venstre side og kan slå præcis de samme dybe indlæg som vi har set fra Marcelo. Problemet er at han ikke har fået kontinuerligt spilletid på Venstre i denne season, og det er jo ikke Jans skyld men derimod en kæmpe fejl i sammensætningen at truppen, og som med punktet ovenfor så er det stadig et problem at ligge ham over på Venstre når så højre siden er helt død. (Flere af de kampe han har fået på Venstre i denne season, har været med Mendy bag sig og grundets Mendy’s manglende kvaliteter med bolden i fødderne har deres sammenspil ikke fungeret optimalt, en Miguel eller Alaba kunne måske være en bedre partner for Asensio)
4. Det er stort set blevet komplet overset at Asensio i denne season har skulle bruge langt mere energi i defensiven end hvad han tidligere har skulle i hans karriere. Fans har sket ikke fået øjnene op fir hvor meget det har tynget hans offensive spil at skulle dække Højre backen for Lucas Vasquez i stort set alle de kampe de spillede sammen. Det skal ikke være en kritik af LV, for han blev spillet ude af position, men rent defensivt var der kun en håndfuld kampe hvor han faktisk magtede den defensive del af opgaven over hele 90min, ellers har vi ud over Asensio også set især Modric og Fede skulle agere decideret Højre Back eller support i forsvaret fordi LV ikke kunne klare opgaven alene. Havde Asensio kunne stole på en spiller som Dani bag sig havde det måske set en smule anderledes ud, men istedet har vi set Asensio været nede i eget felt for at blokere indlæg og lave inceptions og det kan bare ikke være den bedste måde at benytte en spiller som ham på. (Skal lige sige, at det er ikke fordi jeg roser ham for hans defensiv, for det er klart ikke hans spids kompetence, men man skal ikke underkende den energi han har lagt i det defensive arbejde for at støtte op om en LV op glat-is)

Har ikke noget imod at Asensio forlader klubben for et bedre alternativ på Højre kanten, men havde personligt startet med at sælge Mariano, Jovic, Isco og Hazard først, og så fyld de 3-4 pladser ud med bedre og mere pålidelige spillere, deriblandt helt sikkert en højre kant eller to, og hvis man foretog de ændringer, samt fik styr på højre backen ved at lade defensive spillere klare den position, så ser jeg igen grund til at Asensio ikke kunne indgå som en del af bredden under Ancelotti, især også med tanke på at han kan varetage flere positioner i offensiven, om det så bare blir som udskifter for at spare de spillere der præstere bedre.

Donde está la biblioteca?
Sidste redigering: 1 måned 4 uger siden ved DeLaRed.

1 måned 4 uger siden #276 af Thomaskjensen
@7, jeg tror vi begge håber du har fejl, for er en af dem i klubben kan det vel bare betyde at de har taget skridtet op, og nu er verdensstjerner. Håbe, det kan vi altid, lad os se om de er i klubben efter sommeren til at starte med, om en af dem ikke bliver lånt ud.
Kommer de til en klub der tilpasser deres spil efter deres evner kan det blive rigtig godt.

@DeLaRed, altid sundt med lidt kontekst til samtalen, jeg er meget enig i din analyse. Jeg tror dog ikke han bliver solgt desværre, med mindre han vil væk, han er trods alt fra Spanien, og om jeg ikke har fejl så får de lidt længere snor, se bare Isco.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.