Truppen 2021-2022

1 måned 2 uger siden #277 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Truppen 2021-2022
​Altså, det eneste der har noget med "Everton" at gøre der skal have noget som helst at gøre i Real Madrid må være Everton Cebolinha fra Benfica. Hvis han ikke allerede ryger denne sæson til en klub i top 5, bliver det næste.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 2 uger siden #278 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Truppen 2021-2022
​@DeLaRed

Jeg ser hvad du siger. Men samtidig må jeg også bare sige at jeg i dit indlæg ser en tendens, som desværre ofte går igen når snakken falder på netop Asensio. Der findes åbenbart rigtigt mange undskyldninger og forklaringer for hvorfor Asensio aldrig lige helt har slået igennem for Real Madrid. 

I starten var Asensio for ung og urutineret. Så var det træneren som foretrak Bale eller Isco. Så var det fordi Asensio også lige var kommet tilbage fra en knæskade. Og nu er det så fordi at vores højrebacks har været skadet. 

Kan vi ikke blive enige om at en offensivspiller i Real Madrid bare ikke må forsvinde fuldstændigt ud af kampen, bare fordi han skal hjælpe sin back lidt ekstra? Det er trods alt professionelle topatleter vi snakker om.

Siger det ikke alt at når snakken falder på Asensio, så har folk en million forskellige forslag til hvad hans bedste position er? Nogle mener han er bedst som hængende angriber, nogle mener han er bedst på højrekanten og andre mener venstrekanten. Når sandheden jo så må være at han er helt og aldeles gennemsnitlig på samtlige positioner. Asensio fylder altså 26 år i den kommende sæson, og det er stadigvæk ikke lykkedes at finde en træner som kan udløse hans eftersigende store potentiale. 

Du skriver at du ikke har noget problem med at beholde ham som breddespiller, hvilket er fair nok. Jeg må sige at det har jeg, for Asensio har ikke engang sulten længere til at ville slå igennem for klubben, det er så tydeligt at se når han spiller, populært sagt er det bare "going through the motions" i hans tilfælde. Det samme kan man jo sige om Isco f.eks. Motoren er tændt, men der sidder ingen bag rattet når de er på banen, og så tjener det hverken dem eller klubben at man beholder dem.

En sjov og vittig signaturtekst
Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen, Kialpe

1 måned 2 uger siden #279 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Truppen 2021-2022
@#7

Nu skriver du at Asensio aldrig rigtig er slået igennem for Real, men det afhænger vel af hvilken målestok man bruger på ham. Jeg har før her på siden givet min mening til kende omkring de latterligt høje forventninger der har været til ham, som hverken er for forventninger han selv har bedt om og heller ikke nogen jer personligt har købt mig ind på. I 2017 blev han udråbt til et af Europas største offensive talenter og forventninger blev pludselig til at man skulle bygge fremtidens angreb op omkring ham, men hvor fanden kom de lige fra? Hvis vi nu fjerne de prædikater fra ham og istedet kigger på ham som decideret bredde spiller, lidt ala Lucas Vasquez, Nacho osv, for dem har en klub som Real også brug for, det kan vi ikke komme uden om, vi kan ikke have 25 startere i truppen. Og så kigger på hans præstationer op til hans knæskade, så var han generelt god for rundt regnet 15 G/A på ca. 2.000 minutter per season (meget runde tal) og det mener jeg så absolut er helt fint for en bredde spiller, vi forlanger jo heller ikke at Vasquez scorer +25 mål hver season, og hvis man nu mener at det ville være på sin plads så synes jeg man burde kigge tilbage i tiden og se hvilket slut produkt der kom fra Zidane, Figo og Beckham i tidernes morgen.

Som tidligere nævnt så er hans bedste fodbold og slut produkt kommet fra Venstre Kanten, så her mener jeg også at man med overvægt burde bedømme hans kvaliteter, på selv samme måde som vi heller ikke vil have Fede ud af klubben når han vakler sig igennem en tur på højre backen, det holder i min verden ikke helt. Der er vel ingen der ved sine fulde fem mener at Fede skal spille højre back eller højre kant for den sags skyld, smider msn ham derimod ind på den centrale midtbane så er de fleste vel også enige om at han hører til i Madrid? (Bare lige for at understrge at jeg ikke er en af dem der diskutere hvor Asensio spiller bedst, jeg mener dog stadig der ifht bredden i truppen er noget positivt i at have en spiller der ikke er flere pladser helt uvant)

Jeg vil dog gerne give dog ret i at han er forholdsvis gennemsnitlig (i Real Madrid) men mere kan vi vel ikke forlange fra en bredde spiller, som netop er det jeg mener man skal anse ham for at være. Der er ikke mere potentiale at udløse hos Asensio, ud over 15 G/A per season, hvilket er mere end hæderligt for en bredde spiller.

Ifht sulten, forstår keg godt hvad du mener, og jeg er helt med på at Asensio har set utrolig anonym ud i flere kampe i netop denne season, men synes det er helt hen i vejret at sammenligne ham med en spiller som Isco, som om nogen har givet helt op på livet. Og min begrundelse er at vi fra Asensio’s side også har set flere kampe hvor han har været med til at vende kampene for Rral med energi og slut produkt. Han var blandt andet en stor drivkraft i Reals remontada imod Bilbao i december, han var holdets helt store offensive spiller mod Celta i Januar og han var om nogen også manden bag sejren mod Eibar i April og så var han også en af de eneste spillere der viste gejst på banen imod Sevilla i Maj, en kamp hvor stort set resten af holdet synes at have givet op på forhånd. Sammenligner med Isco, så kan jeg ikke finde en eneste kamp hvor Isco virkelig har set ud som om han havde lyst til st spille fodbold og da slet ikke at vinde.
Men det er ok at du og mange andre anser Asensio for at have givet op, så længe vi kan blive enige om at det er en meget subjektiv holdning, fra begge sider. Og så må vi ikke glemme at spillere som Vini, Rodrygo, Fede og Kroos i flere kampe i denne season også har set ud som om de slet ikke hørte til i Madrid og på ingen måde havde interesse i at arbejde for en sejr, så måske det også siger mere om de betingelser der generelt har været i denne season, end om den individuelle spiller. Jeg mener ikke at Asensio ligner en spiller der ikke brænder for Real, han ligner derimod en spiller der ikke finder sig synderligt tilrette op højre kanten samt også en spiller der ikke ved hvad han skal gøre når hans holdkammerater under præstere, og det må man gerne klandre ham for, så længe man så også klandre stort set alle andre bredde spillere i truppen for det, for hvis vi havde en spiller i periferien der kunne gå ind og bære holdet til sejr, så blev de ikke i periferien særlig længe.

Hvis man ikke kan lide Asensio’s spillestil, helt fint med mig, han er ikke en særlig spektakulær spiller, og som sagt så har keg intet imod at vi finder en anden løsning end ham, min pointe er bare skulle vi nu ikke starte med at sende de spillere ud af truppen som absolut intet har budt ind med de seneste 2-3 seasoner, og så fylde på med spillere der potentielt kan slå Asensio ud på bænken i den bredde rolle han hører til. (Vi må ikke glemme at Asensio trods alt har bidraget med 9 G/A samt været med i opspillet til yderligere 5 mål i denne season, hvilket helt sikkert ikke er godt nok til Once de Gala, men stadig er betydeligt bedre en flere af hans angrebs konkurrenter)

Og her kan jeg så slutte af med et spørgsmål til dig, hvis vi ikke basere fremtiden på forhåbninger om mirakler og enhjørninge og udenlukkende kigger på hvad de enkelte spillere har bidraget med de seneste 3 seasoner, mener du så oprigtigt at vi skal skille os af med Asensio fremfor Mariano, Marcelo, Isco, Jovic, Ceballos eller Hazard?
(For vi kan ikke forvente at Perez sælger 10 spillere denne sommer, så hvorfor ikke komme af med de absolut svageste led først, og så få skubbet spillere som Vasquez og Asensio ud på bænken hvor de stadig har en rolle at spille)

Donde está la biblioteca?

1 måned 2 uger siden #280 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Truppen 2021-2022
​Jeg fornemmer at vi ikke er helt på bølgelængde når det kommer til Asensio, og det er sgu også fair nok, jeg føler jeg har udtrykt mig klart nok om hvad jeg mener om ham, så lad os være enige om at være uenige. Så må vi istedet være enige om at Iván Helguera er en overset legende i klubben på højde med Arbeloa ;-) 

Jeg vil dog gerne svare på dit sidste spørgsmål. Og jeg er sådan set enig i at Asensio har bidraget med langt mere end de andre spillere du nævner, set over de sidste par sæsoner. Men lad mig slå uhyggeligt hårdt fast at det så absolut ikke er en ros af Asensio, men nærmere en kraftig kritik af de andre spillere. Det har simpelthen været horribelt og mavesårstenderende at se på de spillere du nævner, fumle sig igennem en tilværelse hos Real Madrid, mens de kan gå ned i banken hver uge og hæve jeg ved ikke hvor mange millioner (apropos Super League).

Så når du spørger mig om jeg helst vil af med Asensio fremfor for Jovic eller Isco, så er det ligesom at spørge mig om jeg helst vil brække næsen eller sparkes i skridtet. Udfaldet er rent lort uanset. Samtlige spillere skulle have været ude eller slet ikke købt for mange år siden, da de stadig havde lidt værdi. 

En sjov og vittig signaturtekst
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam, DeLaRed

1 måned 2 uger siden #281 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Truppen 2021-2022
​Asensio har utvivlsomt et gear mere og nogle kvaliteter som han ikke har fundet frem endnu. Han scorer stort set hver gang han er tvunget til at afslutte, men ellers spiller han alt for forsigtigt. Det ligner at han er bange for at fejle og har gjort det siden skaden. Jeg savner den spiller som vi kunne sætte ind i de store CL-triumfer og som vi kunne stole på lavede magi. Den Asensio med et clean drev med bolden og som kunne sparke helt magisk langt udefra. Han skyder aldrig mere og han dribler ikke. Tilmed gemmer han sig for meget. Men man ved at han kan være ene hvad vi har set siden han er kommet tilbage.

Jeg har en tro på at Ancelotti finder det frem og at han bidrager enten som starter eller indskifter afhængig af indkøb (helst som indskifter). 

Der er absolut intet i den foregående sæson der tyder på det, udover at han er den mest stabile kantspiller vi har, men det har tidligere sæsoner vist at han sagtens kan. Om det er som kant eller midtbanespiller er svært at sige, for han kan så meget forskelligt, men jeg håber at vi set en modig Asensio efter pausen. Jeg ser ham bestemt ikke forlade klubben. Spanier, brokker sig aldrig, har været her i mange år og vi ved at der er mere end hvad vi så i sidste sæson. Det kan man ikke sige om dem han konkurrerer med på kanterne selvom Vinicius i glimt viser lidt magi.

Det er måske en smule naivt, men Asensio får en god sæson 21/22 tror jeg!
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

1 måned 2 uger siden #282 af Matamoro
Besvaret af Matamoro på emne Truppen 2021-2022
Sælg Asensio, Isco, Jovic, Mariano, Ødegaard, Brahim. Måske også Varane. Så er der lidt penge i kassen til et par midtbanespillere og en angriber

1 måned 2 uger siden #283 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Truppen 2021-2022

Matamoro post=138633 skrev: Sælg Asensio, Isco, Jovic, Mariano, Ødegaard, Brahim. Måske også Varane. Så er der lidt penge i kassen til et par midtbanespillere og en angriber

​Synes bestemt ikke vi skal afskibe Ødegaard eller Brahim. De har jo ikke fået en reel chance af ZZ og kan måske løfte deres niveau gevaldigt under en ny træner, der måske kan indspiske noget tro og bestemt roller/pligter i dem. Jovic er jeg også lidt usikker på - dog har han jo slet ikke præsteret under sit udlejeophold og han virker for mig at se alt for anonym og tung i det..

Asensio er der alt alt for lidt i. Et par venstrekanonskud og pludselig var han kæmpestjerne.. Isco burde være solgt for 3 år siden, Mariano har intet Real niveau
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn

1 måned 2 uger siden #284 af Estadio Santiago Bernabéu

Dybbøl post=138595 skrev: Er jeg den eneste der frygter at Mbappe ikke kommer?- Jeg tænker at Zidane har lagt sin opsigelse fordi at han har fået afvide af Perez, at Madrid ikke kommer til at byde på Mbappe. 

Tænker at det muligvis fik bægeret til at flyde over for Zidane. Først “fik” han ikke Pogba og nu Mbappe. 

Er jeg den eneste der har set mig lun på Ocampos fra Sevilla som et alternativ. Prisen er selvfølgelig en helt anden. Han kender den spanske liga og han laver mål og assists. Jeg  synes han er ekstremt spændende. 

Ja. Jeg er 100 % på bølgelængde med dig. Det føler jeg hele tiden har været implicit. Zidane var billetten til Mbappé. Det har jeg gentaget utallige gange på siden her. Nu er det en umulig handel uden penge og uden Zidane. Og måske uden Varane.

1 måned 2 uger siden #285 af madrid2000
Besvaret af madrid2000 på emne Truppen 2021-2022
​Vi skal ikke regne med fede Hazard til næste sæson. Manden er tydeligvis skadet/ikke klar, men vil alligevel spille EM.

Fint nok. Men væk med ham hurtigst muligt.

1 måned 2 uger siden #286 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Truppen 2021-2022
Der går lidt tanker rundt omkring Mendy skulle omskoles til at blive central forsvarsspiller. Det er sket før at backs er omskolet til centrale forsvarsspillere og lige med Mendy synes jeg løsningen kunne blive ret god. Miguel G kunne derefter dele pladsen med Marcelo.

Hugol. 32 años con el mejor club del mundo.
Agent for Aquinas American School/Getafe Internacional (14-17 år) David Aznar
Il mio nome é Guiseppe Meazza
Medlem af Peña La Gran Familia

1 måned 1 uge siden #287 af Raul7-2880
Besvaret af Raul7-2880 på emne Truppen 2021-2022
Bale genialitet!

1 måned 1 uge siden #288 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Truppen 2021-2022
Bale tilbage tak !

Hugol. 32 años con el mejor club del mundo.
Agent for Aquinas American School/Getafe Internacional (14-17 år) David Aznar
Il mio nome é Guiseppe Meazza
Medlem af Peña La Gran Familia

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.