Truppen 2021-2022

2 år 8 måneder siden #421 af Raul7-2880
Besvaret af Raul7-2880 på emne Truppen 2021-2022

Jaetinh post=139672 skrev: ​GOOOL KUBO! 1-0 til Japan over Mexico efter 6 min spillet. 
2 mål i 2 kampe indtil videre, han scorede også i Japans 1-0 sejr over Sydafrika. 


 

​2 mål i OL ændre ikke, at han intet har bevist der retfærddiggøre en plads i truppen. Bænkevarmer hos Getafe og Villarreal er ikke nok til at imponere mig. En profil på et hold (Mallorca) der rykkede ned, er ligeledes ikke nok.
 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 8 måneder siden #422 af Thomaskjensen
Besvaret af Thomaskjensen på emne Truppen 2021-2022
Jeg tænker bare højt her, men Kubo er vel en rigtig god investering for klubben, han trækker mange asiatiske fans med sig og han har jo ikke ostet alverden. Håber han bliver brugbar en dag, men om han er god nok til RM, nej, her er jeg helt i linje med Raul7.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 8 måneder siden #423 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Truppen 2021-2022
Egentlig interessant som flere og flere spillere vælger at vente til deres kontrakt løber ud for så at skifte frit (og måske score lidt cash selv)

Det fjerner jo lidt fordelen olieklubberne har med deres evne til at smide store transfersummer på bordet.

Spændende udvikling hvert fald. Kunne være fedt hvis transfersummerne stilnede lidt af - omend sign-on fees så stiger.
Følgende bruger(e) sagde tak: Estadio Santiago Bernabéu

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 8 måneder siden #424 af Doc.juego
Besvaret af Doc.juego på emne Truppen 2021-2022

Thomaskjensen post=139675 skrev: Jeg tænker bare højt her, men Kubo er vel en rigtig god investering for klubben, han trækker mange asiatiske fans med sig og han har jo ikke ostet alverden. Håber han bliver brugbar en dag, men om han er god nok til RM, nej, her er jeg helt i linje med Raul7.

​han er helt sikkert en rigtig god økonomisk investering alla Beckham gr. Det store asiatiske marked. 

Derudover så synes jeg altså også det han kommer med er spændende, det er hvertflad en del bedre end hvad jeg har set isco, asensio, jovic og Hazard præstere k klubben. Og en del bedre end noget vi har haft på den højre kant de sidste 2 år. 
desuden har mange jo udråbt ham som kæmpe talent, det gør det ikke nødvendigvis sandt men synes det kan være en indikator. 

Når jeg ser videoer med ham (som altid stiller folk i et positivt lys) så synes jeg der er noget spændende at komme efter. Han er kun 19-20 år, med tillid, tid og en klub der faktisk spiller teknisk godt fodbold ville han nok kunne udvikle sig godt.

Han spiller meget hurtigt, generelt godt blik for spillet og sine medspillere, gode løb, hurtigt antrit og tempo skift. Meget direkte, varmer ikke bolden som fx isco. Ganske habilt skud. God dribler. 

Jeg tænker det ville være ærgerligt aldrig at give ham en mulighed, når vi kronisk smider utrolig mange minutter i benene på det fuldstændige ligegyldige evighedstalent som asensio nu er blevet. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 8 måneder siden #425 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Truppen 2021-2022
Jeg er komplet forelsket i Kubo og den type spiller, som han er. Omringet af gode spillere, tror jeg at det kan blive vildt spændende, og når man ser hvad vi ellers har forsøgt at gøre på den højre kant, så bliver det ganske enkelt ikke dårligere. Så lad os da prøve en spiller med et lavt tyngdepunkt, godt blik for spillet og en kælen teknik. Om ikke andet, så kan han da give os et eller andet at nyde i stedet for Hazard, Asensio, Rodrygo og andre migræne-spillere som vi har prøvet.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 8 måneder siden #426 af Madrid1998
Besvaret af Madrid1998 på emne Truppen 2021-2022
Så er Varane væk ifølge den troværdige kilde, Fabrizio Romano

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 8 måneder siden #427 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Truppen 2021-2022
Jeg er godt klar over alt det her med økonomien og så videre…. Men:

Er jeg den eneste, der modvilligt må indrømme, at mit syn og min tro på Real Madrids nuværende trup, nuværende ledelse og generelt nuværende situation er så lav, at det gør ondt helt ind i sjælen? 

Ja, jeg har været Real Madrid-fan siden 99, og jeg erindrer ikke en værre tid at være fan i. Nu kommer den historisk kloge fan nok og nævner de første to perioder, hvor resultaterne var dårlige, og jeg husker da også godt, da vi gang på gang røg i 1/16-finalen og fik onde klø af Barcelona.

Men det her er værre. Hvorfor, tænker du? Jo, for dengang var der fornyelse. Der var naivt spil forståelse. Der var nye spillere at tro på. Med andre ord: Som fan sad man hver sæson og tænkte: Det her kan blive helt fantastisk, hvilket det så ikke blev.

Den følelse vil jeg dog LANGT hellere have, end hvordan jeg havde det før sidste sæson, og især hvordan jeg har det nu. For jeg har ingen tro på noget. Jeg føler, at vores trup er totalt passé, at vi hænger på gamle, dårlige spillere, og at vi som nærmest det eneste tophold i verden sidder fuldstændigt på vores hænder. Og det er vel at mærke på trods af, at vi er det tophold af ALLE, der allermindst burde gøre det. 

Det er så absurd demotiverende, at man bare ikke tror på det, og at man føler, det samme er tilfældet for vores ledelse. Vi kan sidde og kigge på en trup, der offensivt har præsteret så langt under niveau de seneste to år, at vi har et par koryfæer, der til hver kamp vender sig flere gange i graven. Men der sker ikke noget. Nada. Hvis ikke vi kan få Mbappé, må vi sgu da kigge på lappeløsninger, der om andet kan skabe lidt tro og konkurrence i truppen. Depay og Aguero er sgu ikke gudsbenådede fodboldspillere, men det er da om ikke et tegn på, at man prøver. Vi skipper vores to bedste CB’s og får en østriger ind. Det er det. 

Måske jeg er forkælet. Klubbers succes går op og ned over tid, vil den kloge man nok sige. Men den måde, vi ikke har succes på nu, er forfærdelig. Den er på en måde, hvor andre fans ryster på hovedet over vores hold og nærmest har medlidenhed med, at vores trup er så sørgelig. Vi giver odds 21 for at vinde Champions League. Odds 21, damer og herrer!? Det er uhørt. 
Sidste redigering: 2 år 8 måneder siden ved Sebberg.
Følgende bruger(e) sagde tak: Raul7-2880, BBB, Mr.Jensen, longwind

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 8 måneder siden #428 af Kasillas
Besvaret af Kasillas på emne Truppen 2021-2022
Sådan kan vi alle sammen have vores egne holdninger baseret på det vi ved og det vi forventer i fremtiden.

Undertegnet har være madridista siden 2001-2002 sæsonen, og det værste periode var efter at vi solgte Makelele og gik 3 sæsoner uden trofæer eller noget i den dur. Jeg er meget fortrøstningsfuldt taget alt omstændigheder.

Jovist er Varane væk, men vil Militao kunne fylde skoen? Zidane er blevet beskyldt for ikke at give chancer for unge spillere, og Militao blomstrede udelukkende fordi Zidane blev tvunget til at bruge ham, og de 3-4 måneder han spillede var magisk. Før det havde han fået chancen mod City i CH og gjort det hæderligt. Havde klart foretrukket at Varane var blevet, men jeg aner ikke hvor meget af det skyldes inkompetence fra vores ledelse eller og hvor meget det skyldes Varanes ønske om at rejse. Vi får se om Militao fylder skoen eller ej. Ramos er blevet udskiftet med Alaba, og her tror jeg nok at vi er blevet svækket lidt PÅ DEN KORTE SIGT, men fordelen er at vi har sikret en spiller i sin prime nogle par sæsoner. Vi får se hvordan forsvaret gebærder sig, og jeg tager ikke sorgerne på forskud.

Så er det korrekt at vores offensiv stinker. Kun Jovic kan betragtes som elendigt køb i den høje ende af prisklassen, og Hazard har jeg bevidst udeladt siden ingen kunne forudse at Meunier ville smadre hans ankel, men grundlæggende er det korrekt at Offensiven er tamt. Jeg er alligevel forhåbningsfuld af to grunde siden vi tilsyneladende er i pole-position til at sikre både Mbappe og Haaland næste sæson. Havde vi været forgældet og chancen for Mbappe og Haaland var nul, da havde jeg været bekymret, men det er jo slet ikke sagen. Bernabeu er stort set færdigrenoveret, og vi har gjort det mens der var Corona-lukning, og det kan give pote i fremtiden. Barcelona er fx ikke engang begyndt, og de overvejer at spille i andre stadium mens renovering går i gang.

Der er også en anden faktor, der opretholder min optimisme: Vi aner ikke hvordan Ancelottis Real Madrid vil klare sig. Mange negative madridista’er forestiller sig, at udskiftningen, udrensningen og revolutionen er vejen frem ellers vil intet ændre sig. Det er jeg lodret uenig: Se på Hansi Flicks og Tuchels overtagelse af henholdsvis Munchen og Chelsea. Begge havde samme spiller-materiale, men blot træneskiftet fik holdet til at køre i skinnerne. Lad os se om Ancelotti skyder papegøjen eller om han bliver en fuser.

Der også en afsluttende faktor: Kontrakten med løntunge spillere som Bale, Marcelo, Isco og Modric slutter næste sæson, og med det renoverede Bernabeu klar perfekt placeret i Madrid med stor-center-halløjet, er jeg altså meget fortrøstningsfuld. Måske ikke lige i denne kommende sæson, men hvis det skal være en overgangsfase til næste sæson, så er jeg optimistisk.




Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Real Madrid er grundlagt af en spanier og to... cataloniere.😂
Sidste redigering: 2 år 8 måneder siden ved Kasillas.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 8 måneder siden #429 af Thomaskjensen
Besvaret af Thomaskjensen på emne Truppen 2021-2022
@Kasillas, dejligt indlæg, jeg blev fan lidt senere da Beckham kom til klubben, og det tog 3 år inden vi vandt noget som helst.

At sige der ikke kommer nye spillere til er noget vås, altså om vi går 2 år tilbage for det var vel meget naturligt at der ikke blev handlet sidste sommer med Covid-19 der hærgede og efter vi vandt LaLiga.
Vi har haft en anden strategi som mange har rost, at hente de 3 største talenter i Brasilien, en ung Jovic der bare hælde mål ind i den tyske liga, en spiller i Hazard der toppede helt vildt.

Vi kom i semifinalen, og fik en meget tæt andenplads i LaLiga, vi henter den mest værdifulde spiller i historien på en fri transfeer (blev så overgået af PSG et par uger efter), ja vi skipper vores leder videre efter han vil spille gratis for klubben, men ikke som 34 årig. Varane der vil videre...

Der er ingen grund til at smide store penge efter Haaland i år om han koster det halve næste sommer, Mbappe har ved flere lejligheder sagt at han ikke vil skabe uro i PSG, det må man kunne forstå, så hvorfor brænde store penge i år på offensive om man er relativt sikker på at Mbappe og Haaland kommer for en samlet pris af €75m?

Hvem skal vi hente? Ud over en angriber der kommer stå i skyggen af Benzema og kan se frem til at Haaland og Mbappe kommer til klubben :) Nej vel. Jeg ser ikke et sted vi kan helte kvalitet om man går ud fra at vi kan få lidt færre skader i truppen.

Om det var FootballManager skulle jeg sælge halvdelen af truppen, PSG skulle komme betale dyrt for Bale og Hazard :)
Virkligheden er bare den at vi max må have 25 mand i truppen, 3 ikke EU spillere, så jeg tror og kan leve med at de to eneste ændringer vi kommer se i vores foretrukne start 11'er Alaba, Militao, og så Hazard og Bale på kanterne.
Bliver det smukt... NEJ, men jeg må leve med det indtil de løntunge drenge smutter næste sommer.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 8 måneder siden #430 af BBB
Besvaret af BBB på emne Truppen 2021-2022

Thomaskjensen post=139753 skrev: @Kasillas, dejligt indlæg, jeg blev fan lidt senere da Beckham kom til klubben, og det tog 3 år inden vi vandt noget som helst.

At sige der ikke kommer nye spillere til er noget vås, altså om vi går 2 år tilbage for det var vel meget naturligt at der ikke blev handlet sidste sommer med Covid-19 der hærgede og efter vi vandt LaLiga.
Vi har haft en anden strategi som mange har rost, at hente de 3 største talenter i Brasilien, en ung Jovic der bare hælde mål ind i den tyske liga, en spiller i Hazard der toppede helt vildt.

Vi kom i semifinalen, og fik en meget tæt andenplads i LaLiga, vi henter den mest værdifulde spiller i historien på en fri transfeer (blev så overgået af PSG et par uger efter), ja vi skipper vores leder videre efter han vil spille gratis for klubben, men ikke som 34 årig. Varane der vil videre...


 

​Hvem?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 8 måneder siden #431 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Truppen 2021-2022
Det kan godt være jeg er naiv, men jeg er 90% sikker på at vi har Mbappe og Haaland når næste sæson starter.

Vi HAR pengene i cash lige nu til at købe Mbappe. Hvis PSG ikke vil sælge, henter vi ham gratis næste år. Jeg tror ikke Haaland smutter i år, Dortmund virker ikke indstillet på at sælge. Næste år kan han hentes for 75 mio.

Mbappe og Haaland vil gerne spille sammen i verdens største klub på et imponerende nyt Bernabéu. Mærk jer mine ord.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete, Estadio Santiago Bernabéu

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 8 måneder siden #432 af PMO
Besvaret af PMO på emne Truppen 2021-2022

Ramos4 post=139774 skrev: Det kan godt være jeg er naiv, men jeg er 90% sikker på at vi har Mbappe og Haaland når næste sæson starter.

Vi HAR pengene i cash lige nu til at købe Mbappe. Hvis PSG ikke vil sælge, henter vi ham gratis næste år. Jeg tror ikke Haaland smutter i år, Dortmund virker ikke indstillet på at sælge. Næste år kan han hentes for 75 mio.

Mbappe og Haaland vil gerne spille sammen i verdens største klub på et imponerende nyt Bernabéu. Mærk jer mine ord.


Ikke at du ikke kan få ret, men lad os alligevel lege med tanken. Mbappé forlænger ikke med PSG, fordi han vil prøve noget nyt. RM lokker med deres historie, men jeg tvivler på Mbappé får andet end en semi stå-dreng med udsigten til at spille sammen med Isco, Asensio, Nacho og andre “b-hylde” spillere. Fantastisk hvis Mbappé og Haaland bliver samlet, i RM

Min pointe er, at RM også skal kunne lokke med spændende medspillere og i øjeblikket bliver truppen trimmet for spillere som er interessante, fremfor det knap så brugbare.  
Sidste redigering: 2 år 8 måneder siden ved PMO.
Følgende bruger(e) sagde tak: Mr.Jensen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce