Truppen 2021-2022

6 måneder 3 uger siden #49 af Madrid1998
Besvaret af Madrid1998 på emne Truppen 2021-2022
Fornuftigt, dog synes jeg Marquinhos er unødvendigt. Alaba og Militao er mere end nok med en Ramos og Nacho.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 måneder 3 uger siden #50 af Cristiano7
Besvaret af Cristiano7 på emne Truppen 2021-2022
Nuværende trup + næste sæson?

Courtois, Lunin, Altube. INGEN BEHOV FOR ÆNDRINGER HER.

Carvajal
Militao
Ramos
Varane
Nacho
Marcelo
Mendy
Odriozola

Her skal Varane eller Ramos (kontraktudløb), Marcelo og Odriozola SÆLGES. Der er behov for en dygtig højreback og venstreback der kan udfordre Carjaval og Mendy. Jeg ser gerne Hakim tilbage fra Inter. Vi får muligvis Alaba ind i forsvaret.

Kroos
Modric
Casemiro
Valverde
Isco
Hazard
Vasquez
Asensio
Vinicius
Rodrygo

Mit ønske er at Rodrygo udlejes og får spilletid i en anden klub. Jeg ser helst at vi bruger Vinicius i en køb + byttehandel med PSG - men det bliver nok ikke muligt når Perez er hans største fan. Vinicius har været i klubben i 3 år og er simpelthen den mest irriterende og ustabile spiller. Isco skal sælges væk. Vasquez og Modric skal smutte gratis. Modric er 35 år og kan hæmme en generationsskifte på midtbanen. Vi får nok Blanco ind i truppen som gardering for Casemiro. Ødegaard vender tilbage og det gør Ceballos også. Ceballos bliver nok solgt. Midtbanen mangler fornyelse og der skal skaffes et par dygtige spillere her - en ekstra løbestærk midtbanespiller der har et øje for mål og en rigtig højre kant spiller. Jeg er desværre tomt for navne på de spillere der kunne passe til midtbanen.... I må gerne komme med forslag. 

Benzema
Mariano

Vi får Jovic tilbage. Mariano skal simpelthen sælges væk. Mbappe eller Haaland er drømmesigninger.  Jovic kan måske bruges i køb + byttehandel med Dortmund. 

6 måneder 3 uger siden #51 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Truppen 2021-2022
Det må jo været tydeligt for enhver at det er absolut kritisk at der kommer nyt blod i truppen. Isco, Ramos, Varane, Rodrygo, Asensio Marcelo, Odriozola, Bale, Ceballos, Jovic og Mariano er alle spillere jeg gerne så solgt eller udlejet, de har intet at tilbyde klubben længere. 

For mig at se mangler man i dén grad breddespillere, som på sigt kan udvikle sig til faste spillere. Og her kan man jo begynde at kigge lidt mod spillere som f.eks. 21-årige Amine Gouiri i Nice, som har scoret 12 mål i Ligue 1, en fin spiller som godt kan finde ud af at indgå i kombinationer og har en fin fart i sig også. Eller 22-årige Donyell Malen i PSV, som har scoret 17 mål i Æresdivisionen. Der er også en lidt større type som 21-årige Dusan Vlahovic i Fiorentina, som har scoret 19 mål i Serie A. 

Kigger man på midtbanen springer den 23-årige kaptajn Teun Koopmeiners hos AZ i øjnene, som har scoret imponerende 15 mål i Æresdivisionen som sådan en form for felt til felt midtbanespiller. Hvis vi kigger efter en kantspiller, så har 23-årige Leon Bailey hos Leverkusen gang i en fin sæson med 9 mål og 9 oplæg i Bundesligaen indtil videre. Der er også 22-årige Pedro Goncalves hos Sporting i Portugal, som indtil videre har scoret 18 mål i ligaen, mig bekendt endda som midtbanespiller, og jeg må da erkende at jeg i allerhøjeste grad er ked af at man ikke hentede den sidste målfarlige midtbanespiller Sporting havde, som istedet endte i Manchester United. 

Min pointe er at der er masser af talent ude i Europa, som man kan udvikle på hvis man har lyst, og jeg er simpelthen også desperat efter at se friskt blod i den her trup, jeg kan snart ikke holde ud at se mere på Isco, Marcelo, Asensio og resten af den idéforladte bande af overbetalte fodboldvrag. Men det kræver også at Zidane, såfremt han er træner i den kommende sæson, indfinder sig med at han må skuffe sine venner i truppen. 

En sjov og vittig signaturtekst

6 måneder 3 uger siden #52 af Kiwes
Besvaret af Kiwes på emne Truppen 2021-2022
​Ødegaard startede godt ud i Arsenal, men jeg synes at han har spillet virkelig ringe de sidste par kampe jeg har set ham. Han flytter bare bolden rundt og gør ikke rigtig mere end det. Måske det er værd at sælge ham hvis Arsenal er interesseret og giver et god bud. Jeg er usikker.

6 måneder 3 uger siden #53 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Truppen 2021-2022
En Hazard/Pogba byttehandel er måske slet ikke så dumt igen.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018.

6 måneder 3 uger siden #54 af Bismo
Besvaret af Bismo på emne Truppen 2021-2022

Kiwes post=137186 skrev: ​Ødegaard startede godt ud i Arsenal, men jeg synes at han har spillet virkelig ringe de sidste par kampe jeg har set ham. Han flytter bare bolden rundt og gør ikke rigtig mere end det. Måske det er værd at sælge ham hvis Arsenal er interesseret og giver et god bud. Jeg er usikker.

​Er han ikke lige kommet tilbage fra en skade?

6 måneder 3 uger siden #55 af Kiwes
Besvaret af Kiwes på emne Truppen 2021-2022

Bismo post=137188 skrev:

Kiwes post=137186 skrev: ​Ødegaard startede godt ud i Arsenal, men jeg synes at han har spillet virkelig ringe de sidste par kampe jeg har set ham. Han flytter bare bolden rundt og gør ikke rigtig mere end det. Måske det er værd at sælge ham hvis Arsenal er interesseret og giver et god bud. Jeg er usikker.

​Er han ikke lige kommet tilbage fra en skade?

​Jo det rigtig nok. Jeg synes bare jeg alt for ofte har set at han skal bruge lang tid på at komme i gear igen - lidt som vi så det under Sociedad. Og når man så ofte er skadet, hvilket han er, så bliver det altså et stort problem.

6 måneder 3 uger siden #56 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Truppen 2021-2022

Ramos4 post=137187 skrev: En Hazard/Pogba byttehandel er måske slet ikke så dumt igen.

​Endnu en overbetalt spiller, der tydeligvis har set sine bedste dage og har haft kæmpe skades problemer de sejeste seasoner. Forestil dig Pogba og Sanitas teame op sammen. Tror på ingen måde det ville stille os bedre.

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, BBB, Estadio Santiago Bernabéu

6 måneder 3 uger siden #57 af DeLaRed

-#7- post=137155 skrev: Det må jo været tydeligt for enhver at det er absolut kritisk at der kommer nyt blod i truppen. Isco, Ramos, Varane, Rodrygo, Asensio Marcelo, Odriozola, Bale, Ceballos, Jovic og Mariano er alle spillere jeg gerne så solgt eller udlejet, de har intet at tilbyde klubben længere. 

For mig at se mangler man i dén grad breddespillere, som på sigt kan udvikle sig til faste spillere. Og her kan man jo begynde at kigge lidt mod spillere som f.eks. 21-årige Amine Gouiri i Nice, som har scoret 12 mål i Ligue 1, en fin spiller som godt kan finde ud af at indgå i kombinationer og har en fin fart i sig også. Eller 22-årige Donyell Malen i PSV, som har scoret 17 mål i Æresdivisionen. Der er også en lidt større type som 21-årige Dusan Vlahovic i Fiorentina, som har scoret 19 mål i Serie A. 

Kigger man på midtbanen springer den 23-årige kaptajn Teun Koopmeiners hos AZ i øjnene, som har scoret imponerende 15 mål i Æresdivisionen som sådan en form for felt til felt midtbanespiller. Hvis vi kigger efter en kantspiller, så har 23-årige Leon Bailey hos Leverkusen gang i en fin sæson med 9 mål og 9 oplæg i Bundesligaen indtil videre. Der er også 22-årige Pedro Goncalves hos Sporting i Portugal, som indtil videre har scoret 18 mål i ligaen, mig bekendt endda som midtbanespiller, og jeg må da erkende at jeg i allerhøjeste grad er ked af at man ikke hentede den sidste målfarlige midtbanespiller Sporting havde, som istedet endte i Manchester United. 

Min pointe er at der er masser af talent ude i Europa, som man kan udvikle på hvis man har lyst, og jeg er simpelthen også desperat efter at se friskt blod i den her trup, jeg kan snart ikke holde ud at se mere på Isco, Marcelo, Asensio og resten af den idéforladte bande af overbetalte fodboldvrag. Men det kræver også at Zidane, såfremt han er træner i den kommende sæson, indfinder sig med at han må skuffe sine venner i truppen. 

​Men er der nogen af de ovenstående spillere der på nuværende tidspunkt er bedre en Mayoral? Jeg forstår godt at han ikke er en super “cool” spiller, men han har vel ligeså gode stats som de spillere du nævner, ud over det kender han spansk fodbold, han taler spansk og så har han også spillet for Real, så integrationen af ham ligger lige til højre benet. Og mest af alt så er gratis.

jeg mener personligt ikke vi skal bruge penge på bredde spillere når vi ligger inde med spillere som Mayoral, Brahim, Fran Garcia, og for den sags skyld måske også Blanco og Chust. Hvis der skal bruges penge så lad det enten være en spiller der skal kæmpe med om start pladserne, eller til en plads hvor vi ikke allerede ejer et solidt alternativ, som F.eks. højre back (hvis vi går ud fra at Odriozola forlader klubben)

6 måneder 3 uger siden #58 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Truppen 2021-2022
​@DeLaRed

Jamen det er han måske/måske ikke, men som jeg også skriver til sidst, så er min pointe egentlig ikke så meget at det lige præcis SKAL være de spillere jeg nævner, det kunne såmænd ligeså vel være Borja Mayoral som har fået lidt tur i den, i den italienske hovedstad. Jeg er bare desperat efter nyt blod, nye dynamikker og nye chancer, istedet for at skulle trækkes med de samme indskiftninger, af de samme idéforladte spillere, som vi har set på i nu 3-4 år, og som jo alligevel aldrig ændrer på en kamp. Jeg mener, hvornår har vi sidst set f.eks. Rodrygo gå ind og ændre en kamp, eller Asensio og Isco, eller Marcelo? Jeg kan virkelig ikke huske det. 

Og om man skal købe de spillere som i truppen er den 12. 13. eller 14. mand, eller om de allerede findes på udlån ved jeg ikke, men det er altså dem som vinder mesterskaberne osv. når lokummet virkelig brænder. Morata var jo helt bogstaveligt talt guld værd i den sæson hvor han altid var den første indskiftning, men den spiller har vi bare ikke længere. 

Igen, min pointe er sådan set bare at der er desperat brug for nye dynamikker i truppen, og jeg tror personligt ikke på at Mbappe eller Haaland ville løse en skid, hverken spillemæssigt eller resultatmæssigt, hvis det KUN er en af dem man har råd til, men det er jo klart at det er de to som er mest spændende at snakke om. 

En sjov og vittig signaturtekst

6 måneder 3 uger siden #59 af DeLaRed

-#7- post=137193 skrev: ​@DeLaRed

Jamen det er han måske/måske ikke, men som jeg også skriver til sidst, så er min pointe egentlig ikke så meget at det lige præcis SKAL være de spillere jeg nævner, det kunne såmænd ligeså vel være Borja Mayoral som har fået lidt tur i den, i den italienske hovedstad. Jeg er bare desperat efter nyt blod, nye dynamikker og nye chancer, istedet for at skulle trækkes med de samme indskiftninger, af de samme idéforladte spillere, som vi har set på i nu 3-4 år, og som jo alligevel aldrig ændrer på en kamp. Jeg mener, hvornår har vi sidst set f.eks. Rodrygo gå ind og ændre en kamp, eller Asensio og Isco, eller Marcelo? Jeg kan virkelig ikke huske det. 

Og om man skal købe de spillere som i truppen er den 12. 13. eller 14. mand, eller om de allerede findes på udlån ved jeg ikke, men det er altså dem som vinder mesterskaberne osv. når lokummet virkelig brænder. Morata var jo helt bogstaveligt talt guld værd i den sæson hvor han altid var den første indskiftning, men den spiller har vi bare ikke længere. 

Igen, min pointe er sådan set bare at der er desperat brug for nye dynamikker i truppen, og jeg tror personligt ikke på at Mbappe eller Haaland ville løse en skid, hverken spillemæssigt eller resultatmæssigt, hvis det KUN er en af dem man har råd til, men det er jo klart at det er de to som er mest spændende at snakke om. 

​Got it, og 100% enig, hvis vi ikke løser bredden i truppen så kommer vi ingen vejne. Derfor advokere jeg også for at inden man sælger Vini, Ramos eller Varane for eksempel, så burde man få skippet de 5-7 svageste led ud af truppen først, og så fylde på med solide (og ikke mindst sultne) spillere i bredden. Derefter kan man så kigge på hvordan start 11’eren kan forbedres. 

For problemet med at købe Mbappe blir jo stadig, “hvad gør vi hvis han blir skadet?”

Tror vi ret enige her, måske kun et spørgsmål om hvem de 5-7 spillere er.

Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-

6 måneder 3 uger siden #60 af Dios
Besvaret af Dios på emne Truppen 2021-2022
Jeg forstår ikke helt snakken om, at vi skal forstærke bredden. Lige nu er problemet, at det er bredden vi har inde som startere. Får vi Mbappé, så skal vi jo ikke se Asensio eller Vinicius starte inde. Kæmpe win, og dermed bliver både start 11'eren og bredden bedre. Man kan så diskutere om Asensio er god nok som breddespiller, og det mener jeg egentlig ikke, men han er da langt bedre en breddespiller end start spiller.

Nu har jeg snakket nok om Zidane, men en ny træner kan ændre dynamikken. Man kan jo bare håbe på rygterne om Zidane er sande, for jeg har godt nok svært ved at se spillere som Rodrygo, Vinicius, Asensio og Isco "slå igennem" under ham. 

Der skal ske noget drastigt til sommer, for jeg er helt enig i, at det er dynamikken på holdet som skal ændres. Modric har spillet fantastisk halvdelen af sæsonen, men hvis han fortsætter i klubben, som vil han jo altid blive brugt, fordi han stadig har kvalitet ift. en ung. Problemet med ham er bare, at tiden er løbet fra ham. Han har ikke samme styrke som før, og sådan er det jo. Vi taber bare på, at han bliver ved med at starte inde og træde vande. 

Nu har jeg set Castilla's seneste kampe, og Raúl kan være det vi har brug for. Det er for tidligt og sige om han har kvaliteten og om han står for attraktiv fodbold, men han er engageret på sidelinjen. Jeg tror virkelig der er behov for en træner som går forrest i kampene. En træner som råber og er til stede. Stik modsat Zidane, som er helt rolig og afbalanceret. Zidane's ro smitter af på spillerne, og selvom man synes det er en god ting, så har jeg altid hadet, at det virker som om spillerne slet ikke er klar. Det bliver udstillet hvergang vi møder aggressive mandskaber. Her kan Raúl være mere på og opildne vores spillere til ay gå i krig i stedet for at trække alt tempo ud af spillet for at spille den sikkert rundt.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.