Truppen 2021-2022

2 måneder 3 uger siden #733 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Truppen 2021-2022
Jeg var meget imod Pogba rygterne sidste sommer, da det saa ud som om man midt i coronaen skulle smide 60-70mio efter ManU, det synes jeg paa ingen maade var det vaerd. Han er naturligvis mere interessant uden et transfer gebyr, men han er stadig sindsygt dyr paa Loen budgettet, tvivler paa han ville ligge udenfor top 3 hoejst betalte spillere i truppen, og det synes jeg stadig ikke er det vaerd.

Med koebet af Camavinga, har vi nu ham, Fede samt ogsaa Blanco der alle skal have en vis form for spilletid for at kunne udvikle sig, ud over det maa man formode at Casmiro og Kroos stadig udgoere en fast del af Reals midtbane de naeste 2-3 aar, saa synes det er lidt overkill at smide Pogba ind i den ligning naar nu man staar med andre pladser hvor der desperate mangler bredde. Staar man naeste aar og mener man har brug for bredde paa midtbanen, saa forlaeng gerne endnu et aar med Modric det er langt billigere og saetter ikke en stopper for udviklingen af vores midtbane talenter (og saa finder men vel ikke en bedre midtbane reserve en Modric). (og saa naturligvis brug pengene paa at goer truppen staerkere paa de pladser hvor der er brug for det)

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: elle44, Evden, Ramos4

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 måneder 3 uger siden #734 af Kratmus
Besvaret af Kratmus på emne Truppen 2021-2022

Ramos4 post=141472 skrev: Lad mig spørge jer om noget:

Hvordan har I det med at vi ingen spillere har på det spanske landshold? Vi har ingen bærende spillere, der er spanske. Carvajal spiller sig vel tilbage på et tidspunkt og Nacho er en fin backup, men udover det har vi intet. Asensio, Ceballos og Vallejo var til OL men har vel ikke den store fremtid foran sig nogen af dem.

Miguel Guti er forhåbentlig fremtidens mand, men jeg ser også gerne at Madrid producerer mere end bare backer til landsholdet. Jeg tænker, målmand, centerforsvar, vigtige offensiv spillere. Det er måske bare en romantisk tanke?

Jeg har ikke set lyset i Pau Torres (endnu) man en spansk ankermand i forsvaret ville selvfølgelig være fedt. Ellers ved jeg ikke lige hvem vi kan hente?

Jeg vil nok vende dit spørgsmål om og spørge, hvem der kunne forstærke vores hold fra det spanske landshold? Jeg vil vitterligt vove at påstå, at Spaniens nederlag til Sverige er et tegn på, at de simpelthen bare ikke er bedre. Jeg tror kun, at vi kunne bruge nogle af de spanske forsvarsspillere, men det er måske også fordi vores bredde ikke er større. De offensive(fraset en i Barca) vil nok ikke blive faste startere - der sigter vi simpelthen højere. Det spanske landshold mangler simpelthen topspillere. Der er masser af kvalitet, men ingen skinner rigtig igennem, og det bliver meget en omgang Barca tika-taka-fodbold uden en Messi eller Neymar til at gøre en rigtig forskel.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, elle44

2 måneder 3 uger siden #735 af Dybbøl
Besvaret af Dybbøl på emne Truppen 2021-2022
Synes også at det spanske landshold mangler noget star power. De er kedelige at se spille. Synes kun der er to spanske spiller lige nu som kunne være spændende for Real og det er Pedri og Fati. Men de spiller desværre for vores ærkerivaler. 

2 måneder 3 uger siden #736 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Truppen 2021-2022

Kratmus post=141476 skrev:

Ramos4 post=141472 skrev: Lad mig spørge jer om noget:

Hvordan har I det med at vi ingen spillere har på det spanske landshold? Vi har ingen bærende spillere, der er spanske. Carvajal spiller sig vel tilbage på et tidspunkt og Nacho er en fin backup, men udover det har vi intet. Asensio, Ceballos og Vallejo var til OL men har vel ikke den store fremtid foran sig nogen af dem.

Miguel Guti er forhåbentlig fremtidens mand, men jeg ser også gerne at Madrid producerer mere end bare backer til landsholdet. Jeg tænker, målmand, centerforsvar, vigtige offensiv spillere. Det er måske bare en romantisk tanke?

Jeg har ikke set lyset i Pau Torres (endnu) man en spansk ankermand i forsvaret ville selvfølgelig være fedt. Ellers ved jeg ikke lige hvem vi kan hente?

Jeg vil nok vende dit spørgsmål om og spørge, hvem der kunne forstærke vores hold fra det spanske landshold? Jeg vil vitterligt vove at påstå, at Spaniens nederlag til Sverige er et tegn på, at de simpelthen bare ikke er bedre. Jeg tror kun, at vi kunne bruge nogle af de spanske forsvarsspillere, men det er måske også fordi vores bredde ikke er større. De offensive(fraset en i Barca) vil nok ikke blive faste startere - der sigter vi simpelthen højere. Det spanske landshold mangler simpelthen topspillere. Der er masser af kvalitet, men ingen skinner rigtig igennem, og det bliver meget en omgang Barca tika-taka-fodbold uden en Messi eller Neymar til at gøre en rigtig forskel.

Ja, kiggede også lige ned over deres trup.. kandidaterne er vel Laporte, Rodri og Ferran Torres.. men altså, er fin tilfreds med Millitao og Alaba i centerforsvaret, så ser Laporte heller ikke stærkere ud, men han ville da være en god tilføjelse.. Rodri er virkelig god, men der har vi så også Casemiro som jeg tror de fleste af os ville foretrække :D Og ja Ferran Torres siger nok mere om vores kvalitet på kanterne end hans egentlige niveau.

Og så er der jo et par Barca talenter der normalt er med, som nok også godt kunne gøre sig på vores hold. Men ja, det virkelig en svag spansk trup.​

2 måneder 3 uger siden #737 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Truppen 2021-2022
Men er det ikke også Real Madrids ansvar at udvikle spillere til landsholdet? Jeg vil synes det er forholdsvis pinligt hvis vi har et EM og et VM uden nogen spillere fra Spaniens største hold.

Men det er vel vores egen skyld. Vi (Zidane) har forsømt egne talenter i årevis.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018.

2 måneder 3 uger siden #738 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Truppen 2021-2022
​Ret skal vel også være ret, hvis de bedste spillere blev udtaget så havde vi da også haft mindst to spillere på holdet i Nacho og Carvajal. Carvajal er undskyldt på grund af hans skader selvfølgelig. Men at Nacho ikke bliver udtaget må jo bare være på Enriques egen regning, han ville vel mindst være den anden bedste forsvarsspiller på det hold. Og så har vi jo også Isco, Asensio og Vazquez hvor de to førstenævnte vel ikke er med på grund af deres klub-præstationer, hvilket er fair nok. Sidstenævne kunne sagtens være med også. Under en anden træner havde jo sagtens kunne have haft tre med, og hvis Isco og Asensio stepper op under Ancelotti (hvilket måske er tvivlsom) så kunne det da let blive til 5.

2 måneder 3 uger siden #739 af DeLaRed
Helt enig, og isaer fravaelgesen af Nacho (som uden tvivl var en af de 3 bedste spanske forsvars spillere igennem hele sidste season) siger en del og hvad det er Enrique vaegter hoejst...der er ogsaa spillere uden for Real som ikke bliver udtaget, som for eksempel en Aspas.

I mine oejne ser det tydeligt ud som om at Enrique forsoeger at skabe "fremtidens" hold, ved at udtage et vaeld af unge spillere, og saa forseoge at spille dem sammen over de naeste par aar, det kommer med sikkerhed til at koste paa den korte bane, og det helt store spoergsmaal er hvor lang snor han har faaet til dette projekt, for hvis han alligevel ender med at ryge paa roeven om 2 aar, saa var det paa ingen maade den rigtige prioritering. Har han derimod faaet helt frie toejler de naeste 5-6 aar, kan det maaske give pote til VM i 2026 og frem.

2 måneder 3 uger siden #740 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Truppen 2021-2022

Lars1991 post=141480 skrev: ​Ret skal vel også være ret, hvis de bedste spillere blev udtaget så havde vi da også haft mindst to spillere på holdet i Nacho og Carvajal. Carvajal er undskyldt på grund af hans skader selvfølgelig. Men at Nacho ikke bliver udtaget må jo bare være på Enriques egen regning, han ville vel mindst være den anden bedste forsvarsspiller på det hold. Og så har vi jo også Isco, Asensio og Vazquez hvor de to førstenævnte vel ikke er med på grund af deres klub-præstationer, hvilket er fair nok. Sidstenævne kunne sagtens være med også. Under en anden træner havde jo sagtens kunne have haft tre med, og hvis Isco og Asensio stepper op under Ancelotti (hvilket måske er tvivlsom) så kunne det da let blive til 5.

​5 spillere bevares, men det er edderbrodereme på en billig baggrund. Kun Carvajal er klasse og Nacho er en sublim backup/squad player. Resten er jo hverken landsholdet eller Real Madrid værdige pt.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Rasmus75

2 måneder 3 uger siden #741 af elle44
Besvaret af elle44 på emne Truppen 2021-2022

Ramos4 post=141482 skrev:

Lars1991 post=141480 skrev: ​Ret skal vel også være ret, hvis de bedste spillere blev udtaget så havde vi da også haft mindst to spillere på holdet i Nacho og Carvajal. Carvajal er undskyldt på grund af hans skader selvfølgelig. Men at Nacho ikke bliver udtaget må jo bare være på Enriques egen regning, han ville vel mindst være den anden bedste forsvarsspiller på det hold. Og så har vi jo også Isco, Asensio og Vazquez hvor de to førstenævnte vel ikke er med på grund af deres klub-præstationer, hvilket er fair nok. Sidstenævne kunne sagtens være med også. Under en anden træner havde jo sagtens kunne have haft tre med, og hvis Isco og Asensio stepper op under Ancelotti (hvilket måske er tvivlsom) så kunne det da let blive til 5.

​5 spillere bevares, men det er edderbrodereme på en billig baggrund. Kun Carvajal er klasse og Nacho er en sublim backup/squad player. Resten er jo hverken landsholdet eller Real Madrid værdige pt.

Talentmassen er der bare ikke lige nu. Der er en grund til vi handler fransk og ikke spansk, Frankrigs generation af talenter er bare to eller tre klasser over de spanske. Og som andre siger så skal man bare tage ét blik på den spanske trup for st konkludere den her generation af landsholdspillere bare ikke når den tidligere til sokkeholderne. 

Hvis der var spillere med talent som Ramos, Xabi, Iniesta, Xavi og villa/torres ville jeg være ekstremt irriteret hvis ingen af dem var i Reals trup, men lige nu er det mere en lettelse at vi ikke skal belemres med de spillere det render rundt på landsholdet. 

Ved heller ikke lige hvordan vi skulle skabe spillere til det spanske landshold hvis talentet ikke er der. Forhåbentligt kan Miguel bide sig fast i løbet af nogle år og så må vi se om der kommer noget mere spændende materiale op fra ungdomsrækkerne. 

2 måneder 3 uger siden #742 af DeLaRed

​Men man bliver jo noed til at sammenligne med de spillere Enrique har udtaget, baseret paa spilletid og niveau fra sidste season, saa er Nacho uden tvivl en bedre forsvarspiller end Garcia, Albiol og Martinez, det kan slet ikke diskuteres. Saa kan man sagtens argumentere for at en spiller som Nacho ikke burde vaere god nok til at spiller for det spanske landshold, men det samme kan saa ogsaa nemt siges om de spillere der er udtaget. Faktum er Enrique har de langsigtede briller paa og forseoger at bygge et hold baseret paa morgendagens "stjerner", men derved frasortere han saa ogsaa flere af de nuvaerende bedste spanske spillere....og det koster paa kort sigt!

2 måneder 3 uger siden #743 af Kratmus
Besvaret af Kratmus på emne Truppen 2021-2022

DeLaRed post=141486 skrev:

​Men man bliver jo noed til at sammenligne med de spillere Enrique har udtaget, baseret paa spilletid og niveau fra sidste season, saa er Nacho uden tvivl en bedre forsvarspiller end Garcia, Albiol og Martinez, det kan slet ikke diskuteres. Saa kan man sagtens argumentere for at en spiller som Nacho ikke burde vaere god nok til at spiller for det spanske landshold, men det samme kan saa ogsaa nemt siges om de spillere der er udtaget. Faktum er Enrique har de langsigtede briller paa og forseoger at bygge et hold baseret paa morgendagens "stjerner", men derved frasortere han saa ogsaa flere af de nuvaerende bedste spanske spillere....og det koster paa kort sigt!

Nacho er Real Madrid mand, og det huer ikke Enrique. Han agerer simpelthen bare ikke professionelt, i frasorteringen af Nacho. Der er mange aldrende forsvarsspillere, som kunne sorteres fra før Nacho, og han kan i øvrigt også kan spille back. Husker jeg ikke rigtigt, hvis Spanien manglede backs til EM og måtte spille med Llorente på et tidspunkt? Er Martinez og Albiol ikke også 30-35 år? 

2 måneder 3 uger siden #744 af Dios
Besvaret af Dios på emne Truppen 2021-2022
​Kan man ikke også vende den om og sige, at fravalget af Nacho er forståeligt? Jeg synes også han burde have været med, men det er jo ikke fordi han var svaret på Spanien’s problem. Om han havde været med som 5. Mand i stedet for Albiol er jo fucking ligegyldigt. 
Det er problematisk at Spanien’s største klub ikke er bedre repræsenteret, men omvendt er det også forståeligt når man ser på kvaliteten. 

Man kunne passende købe Pau Torres i stedet for Kounde. Ikke at det løser særlig meget, men det giver et lidt bedre signal. Der er bare ingen spanske offensive spillere som jeg vil foretrække fremfor dem vi har nu. Ej heller nogle centrale midtbanespillere, om end det er dårlig scouting ikke at få Pedri, som vi vejede for let. Præcis ligesom med Silva. Der kigger vi simpelthen for meget brasiliansk til min smag. 

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.