Truppen 2021-2022

1 måned 1 uge siden #745 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Truppen 2021-2022
Men @Dios, nu ligger du det ud som om at Garcia er en bedre forsvars spiller end Nacho, hvad bygger du det paa, de 14-15 kampe han fik for City sidste season? For det er trods alt Garci der spiller ca. 50% af kampene fra start for Spanien lige pt.

Tror vi begge to er enige om at Pau Torres er en bedre forsvars spiller end Garcia paa nuvaerende tidspunkt, men vi skal ogsaa passe paa hvor god vi goer ham(Torres), de kampe jeg saa ham spille sidste season (ca. lidt over en haandfuld) der var der store spoergsmaals tegn ved hans kvalitet med bolden i foedderne samt nogle "ungdommelige" fejl i hans en-mod-en spil...

Det er rigtigt at et spiller som Nacho for eksempel ikke loeser de offensive problemer Spanien har, men mest af alt mangler der noget lederskab og her er jeg slet ikke i tvivl om at der mangler noget rutine og erfaring som spillere saa som Nacho, Dani (hvis han ikke var skadet), Aspas, Silva og saa videre kunne byde ind med.

Donde está la biblioteca?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 1 uge siden #746 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Truppen 2021-2022
​Jeg sad og tænkte på en ting. Normalt er det jo sådan, at man bliver slagtet, hvis man overhovedet sætter en dansk fodboldspiller i forbindelse med Real Madrid. Det er ganske enkelt useriøst.

Alligevel tog jeg mig i at tænke tanken tidligere i dag: Er der nogen potentielle Real Madrid-spillere på det danske landshold eller i periferien?

Personligt er jeg voldsomt imponeret over både Mæhle og Damsgaard, og egentligt er jeg ikke helt afvisende over for, at de kunne blive spillere i kongeklubben. Damsgaard skal lægge på sit spil, men han har jo en aldeles fremragende sparketeknik og er god i de små rum. Problemet er måske, at han spiller på en position, hvor vi har masser af muligheder (kanten).

Har I andre i tankerne? Jeg elsker Pierre, men det er det samme med konkurrenterne. Vi har masser. 

1 måned 1 uge siden #747 af DeLaRed

Sebberg post=141498 skrev: ​Jeg sad og tænkte på en ting. Normalt er det jo sådan, at man bliver slagtet, hvis man overhovedet sætter en dansk fodboldspiller i forbindelse med Real Madrid. Det er ganske enkelt useriøst.

Alligevel tog jeg mig i at tænke tanken tidligere i dag: Er der nogen potentielle Real Madrid-spillere på det danske landshold eller i periferien?

Personligt er jeg voldsomt imponeret over både Mæhle og Damsgaard, og egentligt er jeg ikke helt afvisende over for, at de kunne blive spillere i kongeklubben. Damsgaard skal lægge på sit spil, men han har jo en aldeles fremragende sparketeknik og er god i de små rum. Problemet er måske, at han spiller på en position, hvor vi har masser af muligheder (kanten).

Har I andre i tankerne? Jeg elsker Pierre, men det er det samme med konkurrenterne. Vi har masser. 

​Du har helt ret, jeg er foer blevet slagtet for at foreslaa Wass som "lappe-loesning" til vores hoejre back. Han er uden tvivl langt bedre defensiv end Vazquez, og saa koster han nok ikke mere end 5mio (plus hand kender La Liga og taler spansk). Naturligvis er der mange andre hoejre backs jeg hellere ville have, men vi vill staa bedre med Wass end uden paa nuvaerende tidspunkt.

Ud over det kan man jo kigge paa bredden i vores forsvar hvor baade Kjear og Christensen ville se meget bedre ud paa holdkortet end Vallejo.

1 måned 1 uge siden #748 af Dios
Besvaret af Dios på emne Truppen 2021-2022
​@DeLaRed. 

Jeg har aldrig set Garcia spille en kamp før, så nej jeg gør ikke Nacho bedre end ham. Jeg siger bare, at Nacho på ingen måder er en spiller hvor er fravalg springer fuldstændig i øjnene. 
Jeg elsker selv Nacho, men jeg ved også godt hvorfor jeg overhovedet ikke stoler nok på ham til at være fast starter for Real Madrid. Han er verdens bedste backup spiller, men mere bliver det aldrig til, og derfor er det heller aldrig blevet til mere end at være 4. Valg i Real Madrid. 
Skal han med til en slutrunde som sidste mandat kan diskuteres, men der vil ikke være ramaskrig over beslutningen. 

Jeg synes netop Pau Torres er fantastisk under opbyggende spil. Noget han bliver rost for rigtig meget. Specielt i pressede situationer holder han hovedet koldt og ikke bare smækker de af helvedes til. Kommer der fejl? Helt sikkert, men han er imo et langt bedre valg end Militao og Nacho, som jeg aldrig rigtig føler mig trygge ved. 

Spanien mangler kvalitet, og helt sikkert også lederegenskab. Naturligt når nu både Pique og Ramos ikke spiller mere, men om det skal komme fra gamle spillere som ikke har niveau synes jeg ikke. Marcelo, anyone? :D

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

1 måned 1 uge siden #749 af Matamoro
Besvaret af Matamoro på emne Truppen 2021-2022
Mikkel Damsgaard kunne være vildt spændende. Jeg tror at han er et større talent end Rodrygo og Kubo. Hans profil passer nok bedre til Barca end til Madrid.

1 måned 1 uge siden #750 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Truppen 2021-2022
​Uanset hvad jeg har set i dag fra pressekonference eller små videoer, så smiler Camavinga over hele ansigtet hver gang. Spændende om han har en “job done” mentalitet eller om han er virkelig ivrig efter at bide sig 100% fast. Mon ikke det er det sidste. Det giver mig altså lige 20% ekstra hype at se den glæde allerede fra start. 

3 uger 2 dage siden #751 af Dios
​Hvad siger folk til en mand som Rüdiger? Blev voldsomt imponeret over ham i sidste sæson. Både med og uden bolden. Han er en lidt svær type, men han har rutinen, farten og udmærket med bolden. Dermed er han endda gratis til næste sommer. 
Synes han kunne være interessant, og specielt når vi taler pris på de andre Cb'er som slet ikke er det værd. Koundé til €80 millioner er jo uhørt. 

Vi får fjernet en masse dødvægt næste sæson, og kan vi få Mbappé og Rüdiger gratis til næste sæson, så står vi ligepludselig ekstremt godt. Så er det vel reelt set kun vores højreback som er vores helt store problem. Med kæmpe besparelser på specielt Mbappé, så burde pengene ikke være det helt store problem. 

Så er der snakken om Haaland. Jeg tror simpelthen ikke man går efter ham, og det synes jeg heller ikke man skal. Benzema bliver ved med at vise klassen, og han må efterhånden have bevist overfor alle, at han uden tvivl er den bedste angriber i verden. Derudover er Vinicius steppet gevaldigt op, og med et køb af Mbappé, så ser jeg bare slet ikke hvordan Haaland skal passe ind. Hazard ligner også mere og mere end mand der kan regnes med, og det er bare spørgsmål om tid før han for alvor bliver spillet i hver kamp. 
Meget upopulær spiller, men jeg har kastet min kærlighed over Timo Werner. Forfærdelig foran mål, som er et kæmpe selvtillidsproblem, men ellers vil han supplere de andre offensive spillere til perfektion. Hurtig, god med bolden og arbejder sten hårdt. Udover hans kvaliteter, så er der det kæmpe plus, at han nu i Chelsea ikke er fast mand, og dermed modsat Haaland nok ikke har det store problem med at være fast starter hvergang.

Det er en fornøjelse at følge Real Madrid igen, og med meget få midler, så kan vores trup rent faktisk være konkurrencedygtig til alle 3 titler igen. 

Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4, DeLaRed

3 uger 2 dage siden #752 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Truppen 2021-2022
Jeremy doku til vores højrekant kunne være rigtig spændende - nok den bedste u20 dribler i verden pt.

Hvad siger i andre? Han kunne virkelig sætte fut i vores højrekant med ligeså meget fart som vinicious, eller mere endda mere, stor krops styrke, og igen vilde driblinger.
Sidste redigering: 3 uger 2 dage siden ved Dragam.

3 uger 2 dage siden #753 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Truppen 2021-2022
​@Dios

Det står for egen regning det her, men jeg synes, at Rüdiger virker helt, ekstremt øretæveindbydende. Faktisk så meget, at jeg helst ikke ser ham i klubben.

Den der Raul Garcia-, Suarez-, Pique-, Alba-attitude hader jeg, og det er den samme, jeg ser hos Rüdiger. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Madridista02, Dragam

3 uger 2 dage siden #754 af Dios

Sebberg post=142233 skrev: ​@Dios

Det står for egen regning det her, men jeg synes, at Rüdiger virker helt, ekstremt øretæveindbydende. Faktisk så meget, at jeg helst ikke ser ham i klubben.

Den der Raul Garcia-, Suarez-, Pique-, Alba-attitude hader jeg, og det er den samme, jeg ser hos Rüdiger. 

Og alligevel er det vel nok de 2 største svin og provokatører i verden vi hylder som nogle af de største forsvarsspillere i klubbens historie i Pepé og Ramos.
Jeg er da enig i hvad du siger, men de typer er også bare vigtige når de kommer med den fandenivoldskhed.

Rüdiger vil ikke være mit førstevalg, men i mangel på bedre, så er han et glimrende valg synes jeg.

3 uger 2 dage siden #755 af DeLaRed

Dragam post=142232 skrev: Jeremy doku til vores højrekant kunne være rigtig spændende - nok den bedste u20 dribler i verden pt.

Hvad siger i andre? Han kunne virkelig sætte fut i vores højrekant med ligeså meget fart som vinicious, eller mere endda mere, stor krops styrke, og igen vilde driblinger.

​Måske bare giv det endnu et år og så hiv Brahim hjem helt og aldeles gratis. Han gør det fortræffeligt i Milan, ved godt han hovedsageligt spiller AM, men vi har tidligere set at han sagtens kan gøre sig på kanten....og så er der også Kubo, omend han imo er et kæmpe stort spørgsmåls tegn lige nu, ved sku ikke om han nogen sinde bliver god nok til øverste niveau eller om han rette hylde i sidste ende bliver Sevilla-agtigt!

hvis vi henter Mbappe er der ingen grund til at hente en højre kant udefra, da vi må formode at både han og Vini begge skal starte.

3 uger 2 dage siden #756 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Truppen 2021-2022

DeLaRed post=142237 skrev:

Dragam post=142232 skrev: Jeremy doku til vores højrekant kunne være rigtig spændende - nok den bedste u20 dribler i verden pt.

​Måske bare giv det endnu et år og så hiv Brahim hjem helt og aldeles gratis. Han gør det fortræffeligt i Milan, ved godt han hovedsageligt spiller AM, men vi har tidligere set at han sagtens kan gøre sig på kanten....og så er der også Kubo, omend han imo er et kæmpe stort spørgsmåls tegn lige nu, ved sku ikke om han nogen sinde bliver god nok til øverste niveau eller om han rette hylde i sidste ende bliver Sevilla-agtigt!

hvis vi henter Mbappe er der ingen grund til at hente en højre kant udefra, da vi må formode at både han og Vini begge skal starte.

​Ja, vi har rigeligt med spillere vi spiller ude af position, men ingen naturlige højrekanter... hvilket ikke er holdbart imo. Og hverken brahim eller kubo er naturlige højrekanter. Derudover er det muligt at brahim gør det fint i milan, men han er lidt som isco... god teknik, men ingen fart. Og det er bare ikke holdbart - det er vigtigt at  have kanter med stor fart, da det gør dem i stand til at kunne meget mere på egen hånd, i særdeleshed i omstillinger.

Hvis mbappe bliver købt bliver det iøvrigt som 9'er - ikke kantspiller... det ville jo være fuldkommen tåbeligt og spild af hans kvaliteter at have ham på kanten. Så der ville være rig mulighed for at bruge vinicious på venstre kant, mbappe på toppen, og doku på højre. Det ville være en front trio hvor de alle er lynhurtige, og kan på egen hånd. Lidt ala barcas front trio anno 2015.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.