Truppen 2021-2022

4 år 6 måneder siden #817 af Kiwes
Besvaret af Kiwes på emne Truppen 2021-2022

Brylle post=145333 skrev: ​Ingen Benzema i truppen i morgen. Det behøver vi nok ikke gå i panik over, men jeg er alligevel lidt urolig for hvor slemt det er, da han har set meget træt ud på det sidste. Har jeg overset nooget om meldingerne i forhold til skadespause?

Og hvad tænker folk egentlig at vi gør på toppen? Findes der en løsning som er holdbar for resten af sæsonen i forhold til at aflaste Benzema og være klar når han er ude med småskader? Jeg sidder og selv og tænker, at det i hvert fald ikke er Jovic. Jeg synes ikke han har været elendig, men han har slet ikke leveret, og han har ikke fulgt op på en sæsonstart som ellers gav mig bare en smule forhåbninger.  

Kunne det være Hazard i en anden slags rolle? Rodrygo? Skal Bale kigge på indtil kontraktudløb nu hvor han er udtaget igen, eller skal man kigge den vej? Jeg synes godt nok den er svær.

​Alt andet end Jovic og jeg vil være fint tilfreds. Både Bale og Hazard synes jeg kunne være gode alternativer til Benz. Vini og Asensio på hver sin kant.
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 6 måneder siden #818 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Truppen 2021-2022

Brylle post=145333 skrev: ​Ingen Benzema i truppen i morgen. Det behøver vi nok ikke gå i panik over, men jeg er alligevel lidt urolig for hvor slemt det er, da han har set meget træt ud på det sidste. Har jeg overset nooget om meldingerne i forhold til skadespause?

Og hvad tænker folk egentlig at vi gør på toppen? Findes der en løsning som er holdbar for resten af sæsonen i forhold til at aflaste Benzema og være klar når han er ude med småskader? Jeg sidder og selv og tænker, at det i hvert fald ikke er Jovic. Jeg synes ikke han har været elendig, men han har slet ikke leveret, og han har ikke fulgt op på en sæsonstart som ellers gav mig bare en smule forhåbninger.  

Kunne det være Hazard i en anden slags rolle? Rodrygo? Skal Bale kigge på indtil kontraktudløb nu hvor han er udtaget igen, eller skal man kigge den vej? Jeg synes godt nok den er svær.

​Altsaa hvis Bale nogensinde skal spille i den hvide troeje igen, saa er kampen imorgen da helt oplagt. Ingen ved hvilken form han er i, men at give ham 1. halvej giver os chancen for at have en decideret Hoejre kant.

Generelt kan jeg personligt godt lide tanken om at give Rodrygo et skud paa toppen (det kan aldrig blive daarligere end Jovic), det afhaenger dog af hvor defensivt modstanderne staar, tror ikke han har meget held med sig hvis modstanderen parkere bussen i feltet, der fylder han for lidt (ogsaa en af de grunde til vi ofte ser ham praestere bedre som indskifter da han er god naar modstander forsvaret aabner op pga traethed). i og med han lige er kommet hjem med flyveren havde jeg nok ikke startet ham. Saa toppen maa vaere et forsoeg med Eden eller Asensio i en rolle som haengende angriber, og saa skal der vaere loeb ind i feltet fra kanterne (derfor en Bale ogsaa ville vaere at fortraekke ifht hovedspillet) Her ville det saa ogsaa give mening at kunne finde plads paa den offensive midtbane til Cama eller Fede (ikke dem begge to paa samme tid), saa de kan loebe med i feltet. Og saa maa Venstre kanten ligge til hhv den af Eden/Asensio der ikke spiller centralt og saa gemme Vini til 2. halvej hvis der bliver brug for ham. (Derved har man Vini og Rodrygo i baglommen til 2. halvej)

Ovenstaaende kommer aldrig til at ske, men det ville vaere skoent at proeve noget nyt, da vores angreb uden Benzema og Vini sammen, paa ingen maade er over Barca's niveau paa nuvaerende tidspunkt.

Donde está la biblioteca?

4 år 6 måneder siden #819 af Dios
Besvaret af Dios på emne Truppen 2021-2022
​Nu har spilleren selv en helt del at sige, men jeg forstår ikke hvorfor Rodrygo aldrig bliver prøvet som 9'er. I mine øjne har han alle kompetencerne til at være en rigtig god 9'er. Fantastisk god og kynisk afslutter. Hurtig, god i små rum og med ryggen til målet og derudover er hans løb uden bold også rigtig godt. Rodrygo foretrækker jeg helt klart fremfor Asensio som backup til begge kanter næste sæson, men han må da erkende, at han får det ekstremt svært når Mbappé kommer, så der skal måske tænkes lidt ud af boksen fra hans side af - medmindre han har det okay med at være første reserve. Noget som Real Madrid helt klart også har brug for med den kvalitet han alligevel har. 

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

4 år 5 måneder siden #820 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Truppen 2021-2022
​Der er ikke en decideret optaktstråd til Villarreal-kampen, men jeg tænkte egentligt på, at vi nu efter mange kampe har råbt og skreget om absurde dispositioner fra Ancelotti, så skulle vi ikke komme det i forkøbet og give vores bud på, hvordan vi ville stille op i morgen, hvis det var vores valg?

Benzema er definitivt ude, mens Ferland Mendy efter alt at dømme er tvivlsom. Det efterlader mig med følgende opstilling.

Courtois
Carvajal    Alaba.    Militao    Marcelo
                       Casemiro
            Valverde        Kroos
Asensio             Hazard           Vinicius

Argumenter? Målmandsposten og bagkæden siger sig selv, men jeg synes, at Valverde fortjener en plads i startelleveren, og at han dynamik kan gøre ondt på en svær udebane. Modric har også set lidt træt ud de seneste kampe, så en pause ville være fin for ham.

Og så er der Hazard. Jeg har jo efterhånden ledt med lys og lygte efter Rodrygos kvaliteter, og da jeg endnu ikke har fundet nogen, kan jeg ikke se, hvorfor han skal have en startplads. Derimod har Hazard før vist, at han kan mestre den falske 9'er, så hvorfor giver vi ham ikke et skud der? Jeg kunne forestille mig, hvordan han ad flere omgange kunne servicere både Vinicius og Valverde i dybdeløbene. 

Tror jeg så, at opstillingen bliver sådan? Nej. Jeg har ikke meget tiltro til vores italiener, og mon ikke han endnu engang trækker store veksler på de normale tre midtbanespillere og sikkert starter med Isco som falsk 9'er, selvom spanien definitivt er fortid til sommer.

Man har lov at håbe. Jeg tror, det kunne blive en ekstremt spændende opstilling i hvert fald. 
Sidste redigering: 4 år 5 måneder siden ved Sebberg.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Kiwes

4 år 5 måneder siden #821 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Truppen 2021-2022

Sebberg post=145599 skrev: ​Der er ikke en decideret optaktstråd til Villarreal-kampen, men jeg tænkte egentligt på, at vi nu efter mange kampe har råbt og skreget om absurde dispositioner fra Ancelotti, så skulle vi ikke komme det i forkøbet og give vores bud på, hvordan vi ville stille op i morgen, hvis det var vores valg?

Benzema er definitivt ude, mens Ferland Mendy efter alt at dømme er tvivlsom. Det efterlader mig med følgende opstilling.

Courtois
Carvajal    Alaba.    Militao    Marcelo
                       Casemiro
            Valverde        Kroos
Asensio             Hazard           Vinicius

Argumenter? Målmandsposten og bagkæden siger sig selv, men jeg synes, at Valverde fortjener en plads i startelleveren, og at han dynamik kan gøre ondt på en svær udebane. Modric har også set lidt træt ud de seneste kampe, så en pause ville være fin for ham.

Og så er der Hazard. Jeg har jo efterhånden ledt med lys og lygte efter Rodrygos kvaliteter, og da jeg endnu ikke har fundet nogen, kan jeg ikke se, hvorfor han skal have en startplads. Derimod har Hazard før vist, at han kan mestre den falske 9'er, så hvorfor giver vi ham ikke et skud der? Jeg kunne forestille mig, hvordan han ad flere omgange kunne servicere både Vinicius og Valverde i dybdeløbene. 

Tror jeg så, at opstillingen bliver sådan? Nej. Jeg har ikke meget tiltro til vores italiener, og mon ikke han endnu engang trækker store veksler på de normale tre midtbanespillere og sikkert starter med Isco som falsk 9'er, selvom spanien definitivt er fortid til sommer.

Man har lov at håbe. Jeg tror, det kunne blive en ekstremt spændende opstilling i hvert fald. 

​Et godt bud, jeg ville lave et par aendringer til den opstilling.

1. Da det trods alt er Villarreal, det 3. mest scorende hold i La Liga, saa havde jeg sat Nacho paa venstre backen, han kommer ikke med det samme rent offensivt, men han kan tilgengaeld sikre back-pladsen rent defensivt, og saa kan man altid smide Marcelo paa banen i 2. halvej hvis man jagter en foering, men koster Marcelo et maal foer pausen fordi han ikke kan foelge med, saa er det langt svaerre at komme tilbage fra den situation. 

2. Set i lyset af Isco's praestation som falsk 9'er mod Granada, ville jeg starte med ham, og igen gemme Hazard til efter pausen. Isco og Asensio fungerede fint sammen rent offensivt, og smider man Vini oveni den cocktail (istedet for Rodrygo), saa burde det se bedre ud. Havde Isco ikke spillet fint mod Granada, saa havde jeg ogsaa valgt Hazard, men lad os nu bygge videre paa noget der allerede har vist sig at have en lille form for potentiale, istedet for at ryste posen for meget fra kamp til kamp. (uanset hvem der tager den plads, bliver det dog langt fra saa godt som med Benzema)

Donde está la biblioteca?

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
4 år 5 måneder siden #822 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Truppen 2021-2022
Den er ikke nem med PSG 3 dage efter og med et hold, som ser lidt slidt ud nogle steder. Jeg havde ikke decideret ofret morgendagens kamp, men jeg havde taget en chance, for jeg synes altså at der skal jagtes noget i CL, og vi har altså spillere på bænken der kan bidrage.

​                      Courtois
Lucas    Alaba.    Militao    Marcelo
                       Camavinga
            Valverde        Kroos
Asensio             Jovic           Vinicius

Det er ikke med min gode vilje, at Lucas og Camavinga starter, for de har ikke spillet sig til en startplads, men vi har simpelthen brug for Carvajal og Casemiro på 100% mod PSG. Jeg frygter at Lucas skal dække op derude uanset hvem de stiller med. Ligeledes skal Messi jo have en lomme at hoppe ned i, og der plejer han at ligge fint hos Casemiro såfremt han er klar til kampen. Derfor skal de spares. Samtidig skal vi stole på Camavinga og vise ham tillid, for det er fremtiden og det er fair at der er lidt udfald. 

Hazard har været bedre i sine indhop end når han starter, og jeg kunne godt tænke mig at Jovic får flere chancer, selvom han ikke har slået til. Hans power i sidste kamp var glædelig og det var fedt at se han turde vende og tage nogle løb med bolden. Kan der komme selvtillid i de fødder, så kan han blive et vigtigt aktiv nu hvor Benzema er begyndt at gå lidt i stykker og også har set træt ud i år. Det vil også betyde, at Hazard kan spille på toppen mod PSG mere frisk end hvis han skal starte inde i morgen. Med Marcelo og Carvajal på kanterne, bør der være mulighed for at slå gode bolde i feltet, og der vil tilstedeværelsen af Jovic være at foretrække. Især Marcelo kan lægge nogle ordentlige kanoner. 

Asensio skal belønnes, Valverde skal belønnes og så tænker jeg at Nacho måske skal ind mod PSG medmindre Mendy er klar. Modric tror jeg også bliver vigtig mod PSG, så det gør intet med noget rotation.

Det hold er stærkt nok til at vinde i morgen.

4 år 5 måneder siden #823 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Truppen 2021-2022
​Det bliver lidt mere svært hvis der også skal tages hensyn til rotationer til PSG kampen - vi ved jo ikke helt hvor trætte spillerne er. Så jeg vil egentlig "sætte" et hold uden det først og så knytte et par kommentarer til det.

Courtois
Carvajal - Alaba - Militao - Miguel
               Casemiro
         Valverde - Kroos
  Asensio - Isco - Vinicius

For første gang i lang tid vil jeg faktisk vælge Asensio over Hazard på grund af hans sidste kamp. Hvis han kan spille sådan så vil jeg foretrække ham over Hazard, spørgsmålet er om han kan det.. det har han vist før tiden at han ikke kan, men man skal da give ham chancen for at vise at han måske kan. Isco gjorde det fint sidst og bidrog mere end Jovic - som jeg har givet lidt op på. Og vi mangler virkelig en type som kan spille mere med når Benzema ikke er der.
Valverde må og skal der altså satses mere på. Han har også vist svingende niveau i den her sæson, men det også klart når han ikke har fået flere minutter. Få ham nu spillet ordenligt ind på holdet, når han spiller godt giver det os bare en ekstra dimension i spillet. Man kunne også tage Casemiro ud og lad Modric og/eller Kroos spille dernede i andre kampe, måske det en god ide med Casemiro imod Villareal.
Og så har jeg, lidt provokerende, sat Miguel på backen. Hvad blev der af ham? Han havde et par situationer hvor han så lidt svag ud defensivt og så har vi aldrig set ham siden? Det godt nok ikke meget tiltro og chance vi giver vores talenter. Med det sagt, har Marcelo faktisk været overraskende god de sidste par kampe men han har jo også klart sine svagheder.

Jeg ville også have det helt fint med rotationer med tanke på PSG kampen. Ind med spillere som Lucas, Nacho og Camavinga. Som Brylle siger så tænker jeg også at især Carvajal og Casemiro bliver nødt til at være på 100%.

• 9eren
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
4 år 5 måneder siden #824 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Truppen 2021-2022
Uanset resultatet i dag, så har vi en fremragende træner på sidelinjen som nok skal fører holdet til mere metal denne sæson.

Vamos

4 år 5 måneder siden #825 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Truppen 2021-2022

9eren post=145727 skrev: Uanset resultatet i dag, så har vi en fremragende træner på sidelinjen som nok skal fører holdet til mere metal denne sæson.

Vamos

Du glemte ‘Med venlig hilsen Madridista.dk’s største troll….

​​​​​​….. som administrationen af uransaglige årsager ikke - en gang for alle - får kylet ud. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991, Thomaskjensen, Ramos4

• 9eren
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
4 år 5 måneder siden #826 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Truppen 2021-2022
Sebberg
Klap nu i

Du er da en klaphat. Hvis du har så ondt over min tilstedeværelse så hold dig væk. 

Jeg er stor fortaler for Carlo og så gider jeg ikke den negativitet som andre madridistas herinde har en tendens til at smide på bordet hver gang Real Madrid ikke lige formår at gøre deres bedste.
Sidste redigering: 4 år 5 måneder siden ved 9eren.

4 år 5 måneder siden #827 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Truppen 2021-2022

Sebberg post=145728 skrev:

9eren post=145727 skrev: Uanset resultatet i dag, så har vi en fremragende træner på sidelinjen som nok skal fører holdet til mere metal denne sæson.

Vamos

Du glemte ‘Med venlig hilsen Madridista.dk’s største troll….

​​​​​​….. som administrationen af uransaglige årsager ikke - en gang for alle - får kylet ud. 

​Ok, nu vil mandagstrænerne få kylet en bruger ud, der støtter træneren efter én måneds tid med skuffende resultater. 
Følgende bruger(e) sagde tak: 9eren

4 år 5 måneder siden #828 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Truppen 2021-2022
​Det handler jo om at han bevidst prøver at være provokerende. Diskussionen om Ancelotti har foregået både i andre tråde og tidligere i den her og det da helt fair at have sine meninger om ham, men hans kommentar kommer jo helt ud af det blå her nu i den her tråd :D Det jo tydeligt at han prøver at fremprovokere en reaktion. Og det da ikke den eneste gang han gør det. Jeg har det helt fint når han bare kommer med sine meninger hvor det giver mening, også selvom jeg tit er meget uenig, det synes jeg egentlig kun er interressant. Men de der ligegyldige kommentarer der kun har intentionen om at fremprovkere en reaktion eller stikke til andre brugere er så lette at gennemskue og virkelig irriterende at støde på hele tiden.
Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen

Leveret af Kunena Forum