Den store transferrygte-tråd

1 år 8 måneder siden #1897 af Helguera
Er man så i din optik nød til, at skifte filosofi med en spilskabende midtbane spiller til hw, com eller lignende?
I min optik står RM for, at skulle købe få dyre spillere eller skifte taktisk grundlag.
Håber i kan udvide min horisont!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 8 måneder siden #1898 af Thomaskjensen
Elsker Bruno Fernandes, men han bliver alt for dyr og er 28 år, og der findes andre yngre alternativer.

Varmt velkommen til siden :) du følger vel podden?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 8 måneder siden #1899 af Lars1991
​Lige nu og her mangler vi ikke en midtbanespiller. Men jeg er helt enig i at vi mangler en playmaker-type til midtbanen når Kroos og Modric udløber. Det min helt klare mening at vi kommer til at mangle sådan en type med dem vi ellers har nu.
Bruno har jeg også været lun på før, men egentlig ikke så meget mere. Jeg synes han tager alt for mange risiko i sit spil til at være midtbanespiller/tage over for Modric. Han er ikke særlig spilstyrende, efter min mening. Hvis vi kigger på United, så det mere en Eriksen-type vi skal have, end en Bruno-type.
Men jeg har egentlig ikke nogle gode, realistiske bud lige nu. Der var snak on Fabian Ruiz, men han tog jo til PSG. Og jeg har heller ikke set nok Napoli til at have en mening om ham alligevel.
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 8 måneder siden #1900 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Den store transferrygte-tråd

Lars1991 post=154576 skrev: ​Lige nu og her mangler vi ikke en midtbanespiller. Men jeg er helt enig i at vi mangler en playmaker-type til midtbanen når Kroos og Modric udløber. Det min helt klare mening at vi kommer til at mangle sådan en type med dem vi ellers har nu.
Bruno har jeg også været lun på før, men egentlig ikke så meget mere. Jeg synes han tager alt for mange risiko i sit spil til at være midtbanespiller/tage over for Modric. Han er ikke særlig spilstyrende, efter min mening. Hvis vi kigger på United, så det mere en Eriksen-type vi skal have, end en Bruno-type.
Men jeg har egentlig ikke nogle gode, realistiske bud lige nu. Der var snak on Fabian Ruiz, men han tog jo til PSG. Og jeg har heller ikke set nok Napoli til at have en mening om ham alligevel.

​Meget enig. Spoergsmaalet er om en spiller som Bernado Silva, i sin karrieres efteraar, maaske ville kunne udfylde rollen som "playmaker" paa midtbanen. Han er ikke og blir aldrig lige saa god som Modric, men faktum er der vil de naeste mange aar vaere meget faa spillere der naar det niveau som Modric har haft de seneste 7-8 aar, saa man blir nok ogsaa noed til at "tage til takke" med hvad man kan faa. Jeg taenker en Silva omringet af mere dynamiske og bevaegelige spillere som Fede, Bellingham, Cama osv maaske kunne vaere en god kombination i en aar-raekke. Er det helt skudt i hegnet?
...Hans kontrakt udloeber foerst i 2025, saa jeg siger ikke at han egentlig er et emne lige nu eller at han blir nem at hente, bare som en ide til det meget store problem som @Lars1991 highlighter, for pt tror jeg Luka blir langt mere kompliceret at erstatte end f.eks. Benzema, og lige nu synes jeg det lugter mere af at formationen og taktikken aendre sig end at man faktisk finder en spiller der kan baere den rolle efter Lukita.

Donde está la biblioteca?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 8 måneder siden #1901 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Den store transferrygte-tråd

Lars1991 post=154576 skrev: ​Lige nu og her mangler vi ikke en midtbanespiller. Men jeg er helt enig i at vi mangler en playmaker-type til midtbanen når Kroos og Modric udløber. Det min helt klare mening at vi kommer til at mangle sådan en type med dem vi ellers har nu.
Bruno har jeg også været lun på før, men egentlig ikke så meget mere. Jeg synes han tager alt for mange risiko i sit spil til at være midtbanespiller/tage over for Modric. Han er ikke særlig spilstyrende, efter min mening. Hvis vi kigger på United, så det mere en Eriksen-type vi skal have, end en Bruno-type.
Men jeg har egentlig ikke nogle gode, realistiske bud lige nu. Der var snak on Fabian Ruiz, men han tog jo til PSG. Og jeg har heller ikke set nok Napoli til at have en mening om ham alligevel.

​Jeg synes ikke nødvendigvis at vi behøver Kroos-typen fremadrettet. Modric er en lidt anden rolle og komplet uerstattelig 1:1 men der er jo mange måder at spille fodbold på. Når vi henter så mange hurtige og boldsikre forsvarsspillere, køber ind til så dynamisk en midtbane og har fyldt hele angrebet op med spillere der også kan deltage i kombinationer, så tror jeg sagtens at en trio som Camavinga, Tchouameni og Valverde på sigt kan dominere en midtbane. Men det er selvfølgelig set med et lidt længere perspektiv end her efter årsskiftet så især Camavinga mangler en del før han kan kontrollere kampe. Men ideen om at der SKAL ligge en decideret playmaker derinde synes jeg ikke vi behøver være afhængig af. 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 8 måneder siden #1902 af nono
Besvaret af nono på emne Den store transferrygte-tråd
Toni Kroos er kriminelt undervurderet på det her forum og vi kommer til at savne røven ud af buksene på ham - ligeså vel som Modric - når hans dag i den hvide trøje rinder ud.

Ikke udover Xavi har verden set en midtbanespiller som på samme måde dikterer tempoet i en kamp. Altid spilbar. Altid boldsikker. Altid præcis. Han har en uforlignelig fodboldintelligens; han ved hvornår bolden skal rulle kort, hvornår der er behov for tempo eller sideskift. Hvornår man spiller sikkert og hvornår man skal risikere en stikning. I stort set alle år han har optrådt for klubben har han været manden med flest boldberøringer og bedste pasningsrate for succesfulde afleveringer. Aldrig skadet. Aldrig fnidder eller drama.

Xavi havde også en mere spektakulær makker ved sin side. En mand der bød på flere driblinger, flere mål, flere spektakulære detaljer. Men I Barcelona forstod man at elske dem begge. Det synes jeg også vi skylder Toni Kroos i Real Madrid.

Jeg har læst så mange hovedrystende, respektløse indlæg om vores kære tysker det seneste halve år, at jeg efterhånden ikke har tal på det. Det er blasfemi i min verden. Seneste fornærmelse var at nogen "savnede Xabi Alonso og hans lange afleveringer". Man fristes til at citere Zlatan og svare: "Hvad Alonso kunne med en fodbold, kan Kroos med en appelsin". Det er jo dybt latterligt at savne endsige rangere en Alonso som knap nok kunne slå Busquets af det spanske landshold med måske den bedste tyske spiller nogensinde, ifølge selveste Lothar Matthaus i et nyligt interview. Kroos kan - STADIG - skyde knoppen af en flue med en fodbold på 60meters afstand. Xabi Alonso er en fodnote i Real Madrids historie der huskes bedst for at blive udstillet som en tung træningskegle i den usigelige 0-5 afklædning, mens Kroos er en sand legende med 5 CL trofæer. En tarvelig kopi bør aldrig sammenlignes med den ægte vare.  
 
Jeg nyder at have ham i klubben. Ikke mindst i de store opgør hvor han aldrig falder igennem. Tyg lige på den. Fantastisk at have hans erfaring i klubben for de unge spillere. Fantastisk at nyde den legende i sit efterår.

Jeg er helt på linje med dem som synes at Camavinga, Tchouameni, Valverde er nogle skønne unge spillere. Jeg er dog også romantiker - dels i den forstand at jeg ikke piller legender ned fra deres pedestal fordi de spiller et par sløje kampe mod Mallorca og Getafe og dels i den forstand at hhv. Real Madrid og Barcelona, Spaniens landshold (og man kan argumentere for Milan/Juventus under Pirlo), har domineret verdensfodbolden i godt 20 år med "simple, udynamiske boldflyttere". Jeg er sikker på at vi også i fremtiden vil få brug for at tage tempoet ud af en kamp. Trække vejret eller skrue det op. Der kan jeg have mine forsigtige tvivl ift. den dynamiske midtbane. Én ting er jeg dog ikke i tvivl om; I kommer alle til at savne Kroos når han forlader os.

Sidste redigering: 1 år 8 måneder siden ved nono.
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-, Lars1991, ElMadrid, Chamartin, Madrid1998, Rasmus75, Thomaskjensen, Fondo_Sur

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 8 måneder siden #1903 af Lars1991
​@delared 
Ja, jeg synes også Bernado Silva ville være et godt bud, men han er også 28 hvilket trækker liiidt ned for mig.

@brylle
Det kan godt være du har ret, jeg tror bare ikke det kommer til at fungere fremragende med Tchou, Cama og Valverde på midten sammen. Det bliver lidt for meget af det samme. Også selvom vi har boldstærke forsvarsspillere. Men ja, er da åben for at tage fejl. Og uanset hvad, så har Cama heller ikke niveauet endnu alligevel, som jeg synes de to andre har allerede.

@nono
Meget enig, jeg har bare valgt at ignorere de kommentarer på det seneste, ellers kan man jo bare gentage den samme diskussion gang på gang :P Jeg synes dog også Xabi Alonso var fremragende, men jeg fatter ikke en meter af negligeringen af Kroos. Han er spektakulær til det han er god til. Vi kan alle blive enige om at han mangler fysisk og at det kun er blevet værre med årene. Men det er altså ikke alt i fodbold. Sjovt nok, husker jeg for et halvt års tid siden at bruge det præcis samme ord som dig; "blasfemi". Han er en legende!
Og ja det der postulat med at han ikke kan ligge bolde i dybden er jeg også meget forundret over. Det har jeg godt nok set ham gøre rigtig mange gange :)
Følgende bruger(e) sagde tak: nono

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 8 måneder siden #1904 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Den store transferrygte-tråd
​@Lars1991

Det kræver som sagt at de flyttet sig mere og at Camavinga og Tchouameni bliver bedre til at styre en kamp. Men helt ærligt, det er vel noget af det vi forventer af dem på længere sigt? Deres udvikling er slet ikke færdig og det er noget af det som bør komme med årene. Jeg satser da også på at Kroos forlænger og er her et par år mere så de har tiden til det. Modric er altid lidt svært med alderen men pt er der absolut ingen alarm så forhåbentlig har de to unge tid til at udvikle den del. Det er jo lidt med fordele og ulemper. Man giver helt sikkert nogle klare spidskompetencer men i stedet får man noget andet så det hænger også sammen med hvordan den fremtidige offensiv skal være (efter Benzema og hvad der nu sker med højrekanten).


Derudover (ikke myntet på dig)
Kroos er en dejlig spiller og vigtig. Det har han været i mange år. Men han har også sine kampe hvor det ikke fungerer med ham. Pt har vi meget brug for ham men jeg synes ikke det er utænkeligt at de unge kan udvikle sig i en retning hvor de dækker nogle af de samme behov uden at matche hans spidskompetencer fuldkommen. Vi vandt trods alt også CL med Xabi Alonso på banen udover i finalen. Hans type gav plads til nogle andre midtbanetyper og han var mere end god nok til at diktere spillet. Dejlig spiller på din egen måde og det er mindst lige så forbryderisk at pisse så meget på hans eftermæle synes jeg… 

Begge playmakere er helt fantastiske 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 7 måneder siden #1905 af Dybbøl
Besvaret af Dybbøl på emne Den store transferrygte-tråd
​Interessant med de begyndende rygter om at Barca skulle have set sig varme på en kontrakt fri Asensio sommeren 2023. 

Jeg håber da helt klart at Asensio finder fodbold lykken igen. Men hvis det ikke kan ske i Real Madrid så håber jeg han skifter til en klub udenfor Spanien. Kan ikke se ham spille fast for os, men alligevel er han heller ikke typen jeg har lyst til at spille kampe imod. 

Men han kunne godt være god i offensiv bestående Pedri, De Jong, Dembele, Raphinha og Lewandowski. 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 7 måneder siden #1906 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Den store transferrygte-tråd
​Vinicius brillerer for Brasilien.

Så må der være lagt fuldstændig låg på den Mbappe debat. Gå helhjertet efter Haaland som kommende 9 er

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid er en livsstil, Spanien og Madrid er mit hjem
1 år 7 måneder siden #1907 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Den store transferrygte-tråd
Masser af rygter om Endrick lige i øjeblikket. Altså kunne man ikke ændre bare en lille smule på de regler så spillerne kan skifte tidligere!

Til 16 år bør være mere fair :)

1/6 2024
1+6+2+0+2+4=15

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 7 måneder siden #1908 af Real HWL

9eren post=154855 skrev: Masser af rygter om Endrick lige i øjeblikket. Altså kunne man ikke ændre bare en lille smule på de regler så spillerne kan skifte tidligere!

Til 16 år bør være mere fair :)


Hvor sender rygterne ham hen i den her uge?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum