Den store transferrygte-tråd

3 år 1 måned siden #2473 af El Siete
​Men køber vi ikke mere Havertz til bredden og end som fast starter? Til det er han jo rigtig spændende. Vi kan vel ikke forvente at alle dem vi henter er Mbappe, Kane, Bernardo, osv osv. 

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 1 måned siden #2474 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Den store transferrygte-tråd

Ramos4 post=163064 skrev: Jeg er godt nok splittet omkring Havertz må jeg sige. Aner ikke om han er god eller ej.

Han er lidt en Felix-type for mig. Potentialet er der, købt dyrt ind, men bliver det nogensinde til noget?

​Må ærligt indrømme at jeg frygter en stor skuffelse her, fordi han indtil videre ikke har levet op til hypet i England, men samtidig led sikkerhed ikke blir billig på lønnen, med andre ord han kommer til at koste det alle har forvebtet af ham i Chelsea, ikke det han har leveret, og med mindre han pludselig blomstre op i Madrid (imod min forventning) så blir han en meget dyr bredde spiller…alle de kampe jeg har set med ham i Chelsea har han været iblandt de mest skuffende og anonyme spillere på banen. Ka være jeg tar fejl, men jeg havde kigget andre veje end Havertz. (Et stort problem er også at han aldrig har fungeret som 9er, han er meget som Rodrygo en spiller der skal liggede en 9er foran sig for at få det meste ud af ham, og som dicidetet kant er han heller ikke nogen åbenbaring)

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: elle44

3 år 1 måned siden #2475 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Den store transferrygte-tråd

El Siete post=163073 skrev: ​Men køber vi ikke mere Havertz til bredden og end som fast starter? Til det er han jo rigtig spændende. Vi kan vel ikke forvente at alle dem vi henter er Mbappe, Kane, Bernardo, osv osv. 

​Meget dyr (løn) breddespiller.

Donde está la biblioteca?

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
3 år 1 måned siden #2476 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Den store transferrygte-tråd

El_Juan post=163072 skrev:

9eren post=162983 skrev: Kunne næsten ikke komme som en overraskelse med Asensio. Så er der plads til Brahim og Arribas

​Nej tak til Arribas. Der må simpelthen værre større ambitioner end det.

​arribas er en meget stor ambition

3 år 1 måned siden #2477 af Real HWL

Ramos4 post=163069 skrev: Havertz skulle være meget tæt på allerede.

Så er vi igang. En god breddespiller. Han kommer forhåbentlig ikke til at koste mere end 40mill euro.

3 år 1 måned siden #2478 af schreiber77
Med alt hvad der er sket det sidste døgn, føler jeg at alt er muligt.
Jeg håber vi går et fedt vindue i møde.
Om Carlo melder sin afgang efter kampen eller ej, så tror jeg vi står nogenlunde næste sæson.
Jeg så gerne Naglesmann overtage, når nu han er ledig. Men jeg tror det afhænger af Carlo,han har meldt ud han bliver, og mon ikke også det er det vi ender med.

3 år 1 måned siden #2479 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Den store transferrygte-tråd
​Jeg begriber ikke, at der er fans som ikke har større ambitioner på klubbens vegne, end at stille sig tilfreds med Brahim Díaz og Sergio Arribas (eller Nico Paz) som afløser for Asensio og Hazard.

Arribas er ikke i nærheden af at have noget der bare ligner erfaring på det niveau der kræves. Oveni det er han "allerede" 21 år gammel. Til sammenligning er Havertz 23 og har allerede flere års erfaring på niveau, noget Arribas ikke er i nærheden af.

Nico Paz er en anden sag. Han er stadig ung (fylder 19 til september) og har brug for mere tid. Han ville dog, som Kroos har været inde på, have godt af at træne med førsteholdet. Det kunne være fint for ham med en sæson, hvor han træner med førsteholdet og også spiller fast for Castilla. Man kan passende sende Ceballos samme vej som Asensio, Hazard og Mariano, og give hans plads til Nico Paz i stedet.

En anden ting vedrørende Nico Paz. Godt nok er han venstrebenet, og kan sikkert sagtens gøre sig med udgangspunkt i højre side, som vi har set med spillere som Iniesta, Pedri... Men han er mere central midtbanespiller end kantspiller.

Så, lad Nico Paz træne med førsteholdet og få fuld tid hos Castilla. Og send Arribas videre i karrieren, enten på en lejeaftale, eller et salg med en tilbagekøbsklausul.

Og til dem der ikke kan se meningen med Havertz, så begriber jeg det ikke. Han er venstrebenet, kan spille både i højre side, som front angriber eller som falsk 9'er. Han har været en del af det tyske landshold siden 2018, med 34 kampe og 12 mål til følge. Han var en fast del af Leverkusens startopstilling i fire sæsoner, hvor han debuterede som 17-årig. Han har været fast mand for Chelsea i tre sæsoner, hvor han var en af de vigtigste spillere under Tuchel, da de vandt CL. Arribas kommer overhovedet ikke i nærheden af alt dette...

3 år 1 måned siden #2480 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Den store transferrygte-tråd
​Jeg er også ved at være godt træt af at høre om Arribas. Hvis han var så god som nogle påstår, så havde vi vel for pokker set mere til ham, dummere er klubben vel trods alt heller ikke. Det er flot at han kan rykke den 3. bedste division af spansk fodbold fra hinanden, men det vil Mariano og Lucas sikkert også. 

DC19
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, El_Juan

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
3 år 1 måned siden #2481 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Den store transferrygte-tråd
Alvaro Rodriguez har fået mere spilletid på første holdet selvom Arribas er topscorer og har været den vigtigste brik

3 år 1 måned siden #2482 af Fondo_Sur
Arribas og Nico Paz er begge virkelig talentfulde. Derfor kan de stadig ikke være klar pt. fordi de simpelthen skal køres ind på 1. holdet. Og det kræver jo, at man giver dem chancen. Fede Valverde fik sit gennembrud i Real Madrid i efteråret, og der var han 24 år gammel!

Angående Arribas så har klubben alene beholdt ham for 2. holdet, så han kan hjælpe dem med at rykke op. Real Madrid er generelt meget langsomme til at promovere disse spillere, men det er jo pga. det tårnhøje niveau.

Angående Havertz synes jeg, at det ville være meget godt. Jeg ville ikke lyve og sige, at jeg ser Chelsea spille, for det gør jeg ikke, men han spiller altid fremragende mod Real Madrid. På transfermarkt står der, at han kan spille 10’er, 9’er og højre kant!
Sidste redigering: 3 år 1 måned siden ved Fondo_Sur.
Følgende bruger(e) sagde tak: El_Juan

3 år 1 måned siden #2483 af El_Juan
​Mulige afløsere for Benzema:
  • Harry Kane (Tottenham)
  • Dusan Vlahovic (Juventus)
  • Victor Osimhen (Napoli)
  • Lautaro Martinez (Inter)
  • Goncalo Ramos (Benfica)
  • Jonathan David (Lille)
  • Rasmus Højlund (Atalanta)
Kane virker lige pt. som det mest realistiske bud. Mens Vlahovic og Goncalo Ramos er nævnt lidt flere gange end de andre emner. Hælder selv mest til Kane, Vlahovic eller Osimhen. Haaland og Mbappe har jeg ikke nævnt, da jeg ikke mener de er realistiske mål, men overrask mig gerne, Don Pérez.

Mulige afløsere for Asensio og Hazard:
  • Brahim Díaz
  • Kai Havertz (Chelsea)
  • Gabri Veiga (Celta Vigo)
  • Moussa Diaby (Bayer Leverkusen)
  • Khvicha Kvaratskhelia (Napoli)
  • Dominik Szoboszlai (RB Leipzig)
  • Bernando Silva (Man City)
Brahim Diaz og Kai Havertz virker lige pt. som de to mest oplagte afløsere. Jeg gider ikke engang nævne Arribas, for det er ikke klubbens niveau og ambitioner værdigt. Veiga er en varm mulighed, men også på blokken i andre klubber. Moussa Diaby er lidt en outsider.
De tre sidstnævnte, Kvaratskhelia, Szoboszlai og Silva er mere ønsketænkning fra min side. En af de tre, plus Havertz ville være eminent.

Mulig afløser for Mariano:
  • Roberto Firmino (Liverpool / fri transfer)
  • Joselu (Espanyol / fri transfer)
  • Richarlison (Tottenham)
  • Marcus Thuram (Monchengladbach / fri transfer)
Joselu virker mest oplagt lige nu. Glipper den, virker Firmino som det næstbedste bud. Richarlison på en lejeaftale, eller Thuram på en fri transfer, er oplagt alternativer. Richarlison og Thuram kan også begge agere som alternativ på kanterne.

Spændende hvad der nu sker med Ceballos og Nacho. Håber Ceballos bliver sendt videre, mens Nico Paz i stedet får lov at træne med førsteholdet. Bellingham kommer ind, plus Modric, Kroos, Tchouameni, Camavinga og Valverde. Der er ikke brug for Ceballos, som jeg ser det.

Nacho håber jeg til gengæld tager mindst en sæson mere. Så kan man eventuelt lade Vallejo gå, og give Rafa Marin en plads på førsteholdet.
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed, Estadio Santiago Bernabéu

3 år 1 måned siden #2484 af El_Juan

9eren post=163081 skrev: Alvaro Rodriguez har fået mere spilletid på første holdet selvom Arribas er topscorer og har været den vigtigste brik

​Og alligevel har han ikke fået chancen. End ikke foran Hazard. Kan det så tænkes, at Ancelotti og andre mener, at han ikke er helt klar?

Nej tak. Udlej ham, eller sælg med tilbagekøbsklausul. Han skal spille fast på et højere niveau, før jeg er overbevist. Det er Real Madrid, der skal ikke gambles, men i stedet hentes etablerede spillere.

Leveret af Kunena Forum