Den store transferrygte-tråd

3 år 2 måneder siden #2497 af Lars1991
​Jeg har altid set Havertz som ekstrem talentfuld og ville slet ikke have noget imod at få ham til Real Madrid. Han er klart bedre end Asensio, efter min mening. Men han kan heller ikke tage over efter Benzema, jeg ser ham slet ikke som en angriber. Han er en jeg godt kan se få en stamplads på holdet, men han skal ikke starte som det. Han skal arbejde sig ind på holdet, lidt som Rodrygo har gjort det.

7 mål i 35 ligakampe er ikke imponerende nej, men trods alt bedre end nogen anden på Chelseas kaos hold!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 2 måneder siden #2498 af Dios
Besvaret af Dios på emne Den store transferrygte-tråd
@DeLaRed.

Jeg synes der er så meget tåbeligt i det du skriver, og det var derfor jeg startede med at sige, at mit syn på tingene er så fandens langtfra den måde klubben ikke har rykket sig på. Forstået på den måde, at jeg ikke kalder dig tåbelig, men det du skriver er tåbeligt fordi det desværre er virkeligheden.

Hvordan kan man allerede snakke lappeløsninger, hvis man henter en ny træner? Nu skal vi 2 ikke ud i noget med Isco og Lopetegui igen :D Men det er jo forhelvede der hvor alle storholdene er på vej hen - undtagen Real Madrid. Vi misser den ene store træner efter den anden, fordi Ancelotti lukker røven og bare er glad for at have et arbejde, fordi hans "stil" uddøde for 20 år siden.

Mit problem med Ancelotti, og nu har jeg restartet systemet, for jeg har virkelig meget imod ham, men det største problem nu er, at vi muligvis henter en masse moderne spillere, men har en ældre mand til at styrer dem. Derfor skal der selvfølgelig også en langt mere moderne træner ind i billedet, og her skal der slet ikke snakkes om fyringer eller noget som helst. Vi skal netop have fingeren på pulsen, og ikke tro vi skal vinde det hele, for det kan vi ikke med dette hold endnu.
Altså det Alonso har gang i hos Leverkusen synes jeg virker ekstremt spændende. Den måde holdet arbejder sammen på, hvor der under kampene skiftes meget rundt i formationer er jeg ekstremt vild med. Han startede med en 4-back kæde, så 5 og til sidst 3 nede bagi. Hans centrale midtbanespillere er total fleksible, og skifter meget rundt i løbet af kampene. Ikke så meget, at det bliver for meget, men synes bare det er en fornøjelse at se en træner være så levende ude på sidelinjen. Vigtigst af alt, så er hans klare filosofi, at spille bolde igennem kæderne - modsat hvad vi altid har været vant til, hvor Modric og Kroos ofte ender ud som kanter for at modtage bolden og diktere spillet derfra.
Ansætter vi f.eks. Alonso, så skal han jo ikke have 3 måneder, men 2 sæsoner som min..
Og det er netop det jeg kaldte tåbeligt, så ikke noget angreb på dig :)

Jeg synes El_Juan er lidt inde på det, selvom jeg selv synes han sænker ambitionsniveauet lidt, om end jeg ikke kan gennemskue om det er de realistiske bud han kommer med, eller det er lidt hvad han håber på.
Vi har været alt for uambitiøse i for mange år. Selvfølgelig skal holdet ikke spilles op omkring Ceballos, at han stadig er i klubben er vanvittigt, men vi har vanvittig gode spillere i Tchoumani, Camavinga og Valverde. Får vi også Bellingham, så er det klart, at vores hold skal være eksplosivt, dynamisk og bygges op omkring en stamme af dem - kombineret med Modric og Kroos genialiteter. Det er Ancelotti bare ikke manden til at skabe i Real Madrid.

Jeg kan sagtens købe argumentet med, at alt ikke skal være kaotisk, men hellere det end, at vide Camavinga igen skal spille venstreback for at ødelægge ham. Ligesom jeg også synes han er ved at ødelægge Valverde. For hvornår spillede han en god kamp som central midtbanespiller? Det kan jeg virkelig ikke huske desværre.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Real HWL, elle44, El Siete, DeLaRed

3 år 2 måneder siden #2499 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Den store transferrygte-tråd
Er Valverde god som fløj?

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: elle44

3 år 2 måneder siden #2500 af Fondo_Sur

Ramos4 post=163172 skrev: Er Valverde god som fløj?

Ifølge Ancelotti: 🤨
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
3 år 2 måneder siden #2501 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Den store transferrygte-tråd
Valverde kan godt sælges for et højt beløb

3 år 2 måneder siden #2502 af Dios
​For mig at se, så synes jeg det er fuldstændig grotesk, hvis ikke man henter de mest oplagte spillere, som stadig spiller en kæmpe rolle på den helt store scene, og som samtidig er realistiske. Nu har Benzema desværre valgt at stoppe, og jeg ville overhovedet ikke have noget imod, at se Kane i stedet, selvom det ikke var ønskescenariet da jeg stop op imorges. Jeg har talt om det før, og gør det gerne igen. Rodrygo skal jo ikke være højrekant, men være inde centralt hvor han fungere, og hvor er det dog oplagt når en spiller som Bernado Silva med stor sandsynlighed forlader City. Den er jo trillet over stregen, og netop lige en type som ham er hvad Real Madrid mangler. En spiller som diktere spillet på den sidste svære tredjedel, som både kan spille kant (spørg Camavinga om det) men også fungere som 10'er på den centrale midtbane. Det kan ikke være mere oplagt, og så slipper vi for de uambitiøse bud som Arribas og Brahim Diaz. Sikkert gode spillere, men så lad os dog få Arribas i stedet for Lucas og ikke Asensio, hvis den skal sættes op sådan.

Bellingham virker immervæk også lige til højrebenet. En klon af Pogba bare uden alle problemerne. Det er tydeligt for enhver, at han når langt og rammer et utrolig højt niveau de næste mange år. Med en signing af ham, kan vi samtidig også komme af med dødvægten Ceballos, som jo er fin, men igen. Han gør hverken til eller fra. 
Så er der jo vores elskede Carvajal, som er højt elsket, men bare ikke rigtig har niveauet længere. Og på modsatte side har vi Fran Garcia samt en Mendy, som nok bliver solgt. Hvem er det nu, som kan dække begge positioner, og stadig har et højt niveau? Når ja manden er da Cancelo. Slutter ekstremt stærkt af i Bayern, og viser han stadig har niveauet. Han er oppe i årene, og kan man så hente en Hakimi hjem på et tidspunkt, så er det jo smukt.

Så min realistiske ønskeliste er.

Køb: Cancelo, Bellingham og Bernado Silva. 
Forlæng: Nacho, Modric og Kroos.

Salg: Mendy, Vallejo og Odriozola.
Udløb: Ceballos.

Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Thomaskjensen, JesperThomsen, DeLaRed

3 år 2 måneder siden #2503 af Dios

God ja, men igen er ambitionsniveauet en anelse for lavt, hvis vi snakker kanter i Real Madrid.

Dog kunne han med lidt eftertanke hurtigt blive en af de bedste wing backs i verden, men det er også bare lidt spild af talent synes jeg. Det er desværre bare rigtig mange måneder siden vi har set noget kvalitet hos ham.

3 år 2 måneder siden #2504 af elle44
Besvaret af elle44 på emne Den store transferrygte-tråd

Dios post=163175 skrev: ​For mig at se, så synes jeg det er fuldstændig grotesk, hvis ikke man henter de mest oplagte spillere, som stadig spiller en kæmpe rolle på den helt store scene, og som samtidig er realistiske. Nu har Benzema desværre valgt at stoppe, og jeg ville overhovedet ikke have noget imod, at se Kane i stedet, selvom det ikke var ønskescenariet da jeg stop op imorges. Jeg har talt om det før, og gør det gerne igen. Rodrygo skal jo ikke være højrekant, men være inde centralt hvor han fungere, og hvor er det dog oplagt når en spiller som Bernado Silva med stor sandsynlighed forlader City. Den er jo trillet over stregen, og netop lige en type som ham er hvad Real Madrid mangler. En spiller som diktere spillet på den sidste svære tredjedel, som både kan spille kant (spørg Camavinga om det) men også fungere som 10'er på den centrale midtbane. Det kan ikke være mere oplagt, og så slipper vi for de uambitiøse bud som Arribas og Brahim Diaz. Sikkert gode spillere, men så lad os dog få Arribas i stedet for Lucas og ikke Asensio, hvis den skal sættes op sådan.

Bellingham virker immervæk også lige til højrebenet. En klon af Pogba bare uden alle problemerne. Det er tydeligt for enhver, at han når langt og rammer et utrolig højt niveau de næste mange år. Med en signing af ham, kan vi samtidig også komme af med dødvægten Ceballos, som jo er fin, men igen. Han gør hverken til eller fra. 
Så er der jo vores elskede Carvajal, som er højt elsket, men bare ikke rigtig har niveauet længere. Og på modsatte side har vi Fran Garcia samt en Mendy, som nok bliver solgt. Hvem er det nu, som kan dække begge positioner, og stadig har et højt niveau? Når ja manden er da Cancelo. Slutter ekstremt stærkt af i Bayern, og viser han stadig har niveauet. Han er oppe i årene, og kan man så hente en Hakimi hjem på et tidspunkt, så er det jo smukt.

​og Kane + Joselu vel? Ellers enig. 

3 år 2 måneder siden #2505 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Den store transferrygte-tråd

Dios post=163176 skrev:

God ja, men igen er ambitionsniveauet en anelse for lavt, hvis vi snakker kanter i Real Madrid.

Dog kunne han med lidt eftertanke hurtigt blive en af de bedste wing backs i verden, men det er også bare lidt spild af talent synes jeg. Det er desværre bare rigtig mange måneder siden vi har set noget kvalitet hos ham.

​Det er bare fordi du skriver Carlo ødelægger ham ved at spille ham centralt. Det er vel trods alt hans bedste position.
Men jeg er selv af den overbevisning, at Valverde er en god tonser, men egentlig ikke har niveauet til at starte ind i Real Madrid.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

3 år 2 måneder siden #2506 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Den store transferrygte-tråd

Dios post=163171 skrev: @DeLaRed.

Jeg synes der er så meget tåbeligt i det du skriver, og det var derfor jeg startede med at sige, at mit syn på tingene er så fandens langtfra den måde klubben ikke har rykket sig på. Forstået på den måde, at jeg ikke kalder dig tåbelig, men det du skriver er tåbeligt fordi det desværre er virkeligheden.

Hvordan kan man allerede snakke lappeløsninger, hvis man henter en ny træner? Nu skal vi 2 ikke ud i noget med Isco og Lopetegui igen :D Men det er jo forhelvede der hvor alle storholdene er på vej hen - undtagen Real Madrid. Vi misser den ene store træner efter den anden, fordi Ancelotti lukker røven og bare er glad for at have et arbejde, fordi hans "stil" uddøde for 20 år siden.

Mit problem med Ancelotti, og nu har jeg restartet systemet, for jeg har virkelig meget imod ham, men det største problem nu er, at vi muligvis henter en masse moderne spillere, men har en ældre mand til at styrer dem. Derfor skal der selvfølgelig også en langt mere moderne træner ind i billedet, og her skal der slet ikke snakkes om fyringer eller noget som helst. Vi skal netop have fingeren på pulsen, og ikke tro vi skal vinde det hele, for det kan vi ikke med dette hold endnu.
Altså det Alonso har gang i hos Leverkusen synes jeg virker ekstremt spændende. Den måde holdet arbejder sammen på, hvor der under kampene skiftes meget rundt i formationer er jeg ekstremt vild med. Han startede med en 4-back kæde, så 5 og til sidst 3 nede bagi. Hans centrale midtbanespillere er total fleksible, og skifter meget rundt i løbet af kampene. Ikke så meget, at det bliver for meget, men synes bare det er en fornøjelse at se en træner være så levende ude på sidelinjen. Vigtigst af alt, så er hans klare filosofi, at spille bolde igennem kæderne - modsat hvad vi altid har været vant til, hvor Modric og Kroos ofte ender ud som kanter for at modtage bolden og diktere spillet derfra.
Ansætter vi f.eks. Alonso, så skal han jo ikke have 3 måneder, men 2 sæsoner som min..
Og det er netop det jeg kaldte tåbeligt, så ikke noget angreb på dig :)

Jeg synes El_Juan er lidt inde på det, selvom jeg selv synes han sænker ambitionsniveauet lidt, om end jeg ikke kan gennemskue om det er de realistiske bud han kommer med, eller det er lidt hvad han håber på.
Vi har været alt for uambitiøse i for mange år. Selvfølgelig skal holdet ikke spilles op omkring Ceballos, at han stadig er i klubben er vanvittigt, men vi har vanvittig gode spillere i Tchoumani, Camavinga og Valverde. Får vi også Bellingham, så er det klart, at vores hold skal være eksplosivt, dynamisk og bygges op omkring en stamme af dem - kombineret med Modric og Kroos genialiteter. Det er Ancelotti bare ikke manden til at skabe i Real Madrid.

Jeg kan sagtens købe argumentet med, at alt ikke skal være kaotisk, men hellere det end, at vide Camavinga igen skal spille venstreback for at ødelægge ham. Ligesom jeg også synes han er ved at ødelægge Valverde. For hvornår spillede han en god kamp som central midtbanespiller? Det kan jeg virkelig ikke huske desværre.

​Enig langt hen ad vejen, min pointe (som jeg tror du fanger) er bare at det er en balance gang, og her synes jeg personligt ikke det skader at Ancelotti skal tage faldet i en season der med stor sansynlighed ikke ender godt (pga for meget udskiftning). Lad spillerne laere hinanden at kende foerst, og derefter langsomt begynde at aendre paa tingene, for jeg er helt enig med dig at den trup vi nu (og fremover staar med) ikke kan fortsaette med at spille som vi gjorde for 10 aar siden, det er simpelhen et helt andet materiale vi staar med, jeg tror dog bare taalmodighed er den bedste medicin lige nu, og her vil jeg hellere have at Ancelotti tager faldet end at vi skal ansaette en traener der ryger igen efter 6-9 maaneder, for selvom du maaske synes det er sindsygt, saa er det jo realitet i Real, der er bare ikke lang snor, derfor tror jeg ogsaa mest af alt paa at det for en ny traener faktisk er bedst at overtage truppen midt i en season som maaske allerede er afskrevet, det giver en hvis ro til at laere spillertruppen at kende, langsomt proeve nogle ting af og forberede spillerne paa aendringer til kommende season, og saa er der ogsaa ro paa til at planlaegge koeb/salg den kommende sommer (ikke at en traener har saerlig meget at skulle have sagt i den debat med Perez, men det er nu immervaek nemmere at snakke med Perez om de ting foer transfer vinduet aabner end naar man staar midt i det).

Saa vi er enige om at der skal nye boller paa suppen, men jeg tror bare vi faar mest ud af at starte med at hente de rigtige spillere ind og saa lade dem falde paa plads i klubben de foerste par maaneder, og saa foerst derefter begynde at ryste posen ifht til det der sker paa banen. Netop ogsaa derfor jeg tror det er sundt at afskrive de helt store forventinger til naeste season, naeste season er netop den foerste af dette genopbygnings projekt vi har raabt og skreget om siden 2018, men den process tager tid.

Og saa skal Fede bare op og overtage den hoejrekant som vi saa det i efteraaret, der skal ikke flyttes saa meget rundt paa ham, og det samme med Cama som jeg pt mener goer sig aller bedst paa 6eren, lad os faa ham spillet helt ind paa midtbanen enten som 6ere eller som en del af en double pivote, og Fran Garcia ind paa VB!

Donde está la biblioteca?

3 år 2 måneder siden #2507 af DeLaRed

Dios post=163176 skrev:

​Jeg vil gerne lige knytte en kommentar til Valverde, som jeg synes er en overset, men potentielt meget vigtig detalje. (ikke et direkte svar til det du skriver, men mere en generel observation til alle dem der har vaeret vidne til Fede's fald i niveau fra efteraar til foraar, for vi maa immervaek give ham kredit for at vaere en af vores 2-3 bedste spillere i efteraaret, men efter nytaar har han oftest vaeret meget langt fra det niveau)

Hvis man ser paa de kampe hvor Fede i denne season har spillet sit bedste offensive fodbold, saa er det svaert at komme uden om at det har vaeret som indadvendt hoejrekant, hvor han dropper ned paa midtbanen naar der skal forsvares dybere og ellers er med laengere fremme naar der presses hoej (noget vi har gjort alt for lidt, men naturligt nok naar 56-7 af vores spillere paa banen er over 30-32aar gamle). Men netop de kampe hvor han har spillet sit bedste fodbold, der er der en ting der er kendetegnede for ham spil, og det er en utraettelig energi, han loeber og loeber og loeber i begge ender af banen hele tiden, han loeber simpelhen saa meget at modstanderne ikke kan foelge med, og lige pludselig saa er der hul og saa kan ahn bruge sin fart paa en omstillling ellers saa dukker han op ud af det blaa paa kanetn af felete og hukker til bolde med vristen. MEN, det betyder altsaa ogsaa at han bruger utrolig meget energi naar han rammer sit top niveau, og noeget man maaske skal til at erkende er at han ikke kan spille med den energi i hver eneste kamp, det er simpelthen paa graensen til det fysisk umulige.

Og den eneste loesning her er som jeg ser det at man prioritere ham paa 1 plads, altsaa hoejre kanten og intet andet, alt for ofte naar der skiftes ud, saa rykker man bare Fede enten fra hoejre ned paa midten (for at goere plads til Asensio/Rodrygo) eller saa rykker man ham op fra midten (for at goere plads til Cama/Luka osv.) men det man gelmmer er at han har knokllet roeven ud af bukserne i 60-70min og at det maaske ikke er en langsigtet god loesning at flytte ham rundt paa banen med istedet faa ham helt ud. Og her kommer vi saa til det naeste, skal han ramme sit top niveau oftere, saa skla han spille faere minutter, Fede er netop en spiller der goer sig langt bedre med 65-70 minutter paa banen for fuld udblaesning end 95-100minutter paa 80%, og saa skal han ogsaa hvae pauser. Jeg synes netop vi saa hvordan han helt tabte pusten efter aarskiftet (hvor et VM paa ingen maade hjalp paa hans energi niveau) og det tror jeg vi skal laere af, jeg tror simpelthen han skal have flere pauser, hvor han enten staar helt over eller maaske er det ham der kommer ind de sidste 20 minutter i visse kampe, og saa skal man ogsaa vaere bedre til at tage ham ud naar han er faerdig, og lave den aftale med ham saa han ved at han ikke skal spare noget til 90min fodbold men derimod skal give den fuuld hammer i 65 minutter istedet. 

Tager man 10% fra Fede energi niveau saa bliver han meget hurtigt en ordinaer spiller, men spiller han derimod paa 100% (som nogle gange ligner 120%), saa kommer hans spids kompetencer i fart, fysisk og arbejds raseri til sin ret og han ligner pludselig en Galactico.

Det er naturligvis bare en personlig observation, men synes det er et moenster vi har set over de seneste mange seasoner, en Fede paa 100% er vanvittig god, hvorimod en Fede paa 90% hurtigt falder igennem paa et hold som Reals. Og det haaber jeg ikke jeg er den eneste der ser, men ogsaa noget man kigger paa i klubben, og her haaber jeg at Bellingham er en af loesninger til dette problem, saa man ikke er saa afhaengig af at have Fede paa midtbane laengere, men derimod kan spille ham fast ind paa hoejre knaten og saa skifte ham ud (som man har gjort det med Luka i denne season) i hver kamp naar traetheden melder sig (60.-70. minut) og saa have en habil back-up til den kant, om det saa er Rodrygo, Brahim eller en helt 3.

(og saa ville det kun goere ham bedre til hoejre hvis vi havde en back der var god nok defensiv, men samtidg kunne holde bredden paa egen haand i offensiven, derfor jeg stadig holder et spikelt haab paa Frimpong)

EDIT: Et godt eksempel paa hvad jeg mener med ovenstaaende er Camavinga, han spiller stort set altid med stor energi og den energi er en stor del af hans spil, han har faktisk spillet 4 kampe mere end Fede i denne season, men naesten 900 minutter mindre. Hvis man gjorde det samme med Fede, saa tror jeg der er en meget hoej sansynlighed for at man ville se ham kontinuerligt spille paa et langt hoejere gennemsnits niveau end hvad vi har set i denne season. Loesning er, giv han kun 65-70 min i hver kamp, isedet for at braende ham helt ud med 100 minutter hver eneste kamp.

Donde está la biblioteca?
Sidste redigering: 3 år 2 måneder siden ved DeLaRed.

3 år 2 måneder siden #2508 af DeLaRed

Dios post=163175 skrev: ​For mig at se, så synes jeg det er fuldstændig grotesk, hvis ikke man henter de mest oplagte spillere, som stadig spiller en kæmpe rolle på den helt store scene, og som samtidig er realistiske. Nu har Benzema desværre valgt at stoppe, og jeg ville overhovedet ikke have noget imod, at se Kane i stedet, selvom det ikke var ønskescenariet da jeg stop op imorges. Jeg har talt om det før, og gør det gerne igen. Rodrygo skal jo ikke være højrekant, men være inde centralt hvor han fungere, og hvor er det dog oplagt når en spiller som Bernado Silva med stor sandsynlighed forlader City. Den er jo trillet over stregen, og netop lige en type som ham er hvad Real Madrid mangler. En spiller som diktere spillet på den sidste svære tredjedel, som både kan spille kant (spørg Camavinga om det) men også fungere som 10'er på den centrale midtbane. Det kan ikke være mere oplagt, og så slipper vi for de uambitiøse bud som Arribas og Brahim Diaz. Sikkert gode spillere, men så lad os dog få Arribas i stedet for Lucas og ikke Asensio, hvis den skal sættes op sådan.

​Køb: Fran, Bellingham, Frimpong, Bernado Silva, Kane
Retur: Brahim og Blanco til den yderste bredde
(og saa er der stadig plads i truppen til at man enten henter Joselu(1aar) eller Thuram til angrebs bredden, og enten nupper Guerrero gratis paa en 4aarig kontrakt til VB eller lader Rafa indgaa i 1. holdet og saa skubber Nacho ud som mere decideret backup paa venstre backen)

Udløb: Benzema, Asensio, Mariano, Ceballos (og Hazards kontrakt smidt i havet)
Udlej: Arribas (og hent ham retur naar LV's kontrakt den udloeber naeste sommer)

- Thib
- Indsaet Lunins erstatning 

Frimpong/Dani
Militao/Alaba
Rudiger/Rafa
Fran/Nacho

Cama/Tchou
Bellingham/Brahim
Luka/Kroos

Silva/Fede
Kane/Joselu
Vini/Rodrygo