Den store transferrygte-tråd
Vi må jo “stole på klubben”.9eren post=163081 skrev: Alvaro Rodriguez har fået mere spilletid på første holdet selvom Arribas er topscorer og har været den vigtigste brik
DC19
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Er da helt enig med dig ifht til de foerst naevnte spillere, men du glemmer en ting, i denne season var vores trup paa kun 23 spillere, en kaempe fadaese af rang fra ledelsen side, saa uanset hvad skal vi have de sidste 2 pladser dufyldt med spillere, det skal naturligvis ikke vaere Nico, han skal have fast spilletid for Castilla saa han kan fortsaette udviklingen og som du saa selv naevner, hvis han er saa god saa giv ham nogle minutter her og der for 1. holdet. Men Brahim derimod er mere en god nok til at udfylde en bredde plads og er jo en kaempe opgradering fra Hazard, mariano, Vaelljo, Odriozola osv som har fyldt nogle af bredde pladserne i denne season. Men Brahim skal naturligvis ikke ind i start opsitllingen, her maa vi forvente at der ud af de 5 aabninger der pt er i truppen ogsaa kommer nogle stoerre indkoeb, men vi har desperat burg for "billige" spillere der kan udfylde bredden saa vi ikke skal stille med et rent Castilla hold naar vi har et par skader.El_Juan post=163079 skrev: Jeg begriber ikke, at der er fans som ikke har større ambitioner på klubbens vegne, end at stille sig tilfreds med Brahim Díaz og Sergio Arribas (eller Nico Paz) som afløser for Asensio og Hazard.
Arribas er ikke i nærheden af at have noget der bare ligner erfaring på det niveau der kræves. Oveni det er han "allerede" 21 år gammel. Til sammenligning er Havertz 23 og har allerede flere års erfaring på niveau, noget Arribas ikke er i nærheden af.
Nico Paz er en anden sag. Han er stadig ung (fylder 19 til september) og har brug for mere tid. Han ville dog, som Kroos har været inde på, have godt af at træne med førsteholdet. Det kunne være fint for ham med en sæson, hvor han træner med førsteholdet og også spiller fast for Castilla. Man kan passende sende Ceballos samme vej som Asensio, Hazard og Mariano, og give hans plads til Nico Paz i stedet.
En anden ting vedrørende Nico Paz. Godt nok er han venstrebenet, og kan sikkert sagtens gøre sig med udgangspunkt i højre side, som vi har set med spillere som Iniesta, Pedri... Men han er mere central midtbanespiller end kantspiller.
Så, lad Nico Paz træne med førsteholdet og få fuld tid hos Castilla. Og send Arribas videre i karrieren, enten på en lejeaftale, eller et salg med en tilbagekøbsklausul.
Og til dem der ikke kan se meningen med Havertz, så begriber jeg det ikke. Han er venstrebenet, kan spille både i højre side, som front angriber eller som falsk 9'er. Han har været en del af det tyske landshold siden 2018, med 34 kampe og 12 mål til følge. Han var en fast del af Leverkusens startopstilling i fire sæsoner, hvor han debuterede som 17-årig. Han har været fast mand for Chelsea i tre sæsoner, hvor han var en af de vigtigste spillere under Tuchel, da de vandt CL. Arribas kommer overhovedet ikke i nærheden af alt dette...
Ifht til Havertz saa er jeg uenig med dig, han er ikke nogen gudsbenaadet maalscorer, han er derimod lang mere sammenlignelig med Greizmann, en falsk 9erer der skal have frihed...og du har helt ret i at han var god under Tuchel i den rolle (ofte ogsaa som indskifter) men det er jo bare slet ikke en rolle vi har bruger i Reals 433, og hvis vi goer saa har vi Rodrygo der kan spille den. Han kan ogsaa spille offensiv midt, men han er jo ikke tilnaermelsesvis i naerheden af hverken Luka eller Bellingham paa den plads...saa vi snakker her om en vanvittig dyr bredde spiller! (og du har ogsaa ret i han var fast mand i leverkusen, men det var Jovic ogsaa i Frankfurt ;-)
Jeg vil hellere have Havertz end ingen, men jeg tror chancen for en slem skuffelse er hoejere end at vi hermed har faaet en kommende baerende spiller i Madrid!
Donde está la biblioteca?
For Arribas vedkommende, så må han ud og vise sig frem hos en anden La Liga klub, eller i en anden liga, f.eks. Bundesligaen. Ja, han er talentfuld, men der er nok en grund til, at Ancelotti ikke har valgt at kigge hans vej. Giv ham chancen andetsteds, for at bevise sig selv, og gør han det godt, så hent ham hjem igen.Fondo_Sur post=163082 skrev: Arribas og Nico Paz er begge virkelig talentfulde. Derfor kan de stadig ikke være klar pt. fordi de simpelthen skal køres ind på 1. holdet. Og det kræver jo, at man giver dem chancen. Fede Valverde fik sit gennembrud i Real Madrid i efteråret, og der var han 24 år gammel!
Angående Arribas så har klubben alene beholdt ham for 2. holdet, så han kan hjælpe dem med at rykke op. Real Madrid er generelt meget langsomme til at promovere disse spillere, men det er jo pga. det tårnhøje niveau.
Angående Havertz synes jeg, at det ville være meget godt. Jeg ville ikke lyve og sige, at jeg ser Chelsea spille, for det gør jeg ikke, men han spiller altid fremragende mod Real Madrid. På transfermarkt står der, at han kan spille 10’er, 9’er og højre kant!
Paz er en anden sag fordi han er yngre og end ikke rigtig har gjort sig hos Castilla endnu. Jeg ser også hans talent som værende større end Arribas', og så ser jeg ham som sagt mere som central midtbanespiller.
- Harry Kane (Tottenham)
- Dusan Vlahovic (Juventus)
- Victor Osimhen (Napoli)
- Lautaro Martinez (Inter)
- Goncalo Ramos (Benfica)
- Jonathan David (Lille)
- Rasmus Højlund (Atalanta)
Mulige afløsere for Asensio og Hazard:
- Brahim Díaz
- Kai Havertz (Chelsea)
- Gabri Veiga (Celta Vigo)
- Moussa Diaby (Bayer Leverkusen)
- Khvicha Kvaratskhelia (Napoli)
- Dominik Szoboszlai (RB Leipzig)
- Bernando Silva (Man City)
De tre sidstnævnte, Kvaratskhelia, Szoboszlai og Silva er mere ønsketænkning fra min side. En af de tre, plus Havertz ville være eminent.
Mulig afløser for Mariano:
- Roberto Firmino (Liverpool / fri transfer)
- Joselu (Espanyol / fri transfer)
- Richarlison (Tottenham)
- Marcus Thuram (Monchengladbach / fri transfer)
- Alvaro Rodriguez
Spændende hvad der nu sker med Ceballos og Nacho. Håber Ceballos bliver sendt videre, mens Nico Paz i stedet får lov at træne med førsteholdet. Bellingham kommer ind, plus Modric, Kroos, Tchouameni, Camavinga og Valverde. Der er ikke brug for Ceballos, som jeg ser det.
Nacho håber jeg til gengæld tager mindst en sæson mere. Så kan man eventuelt lade Vallejo gå, og give Rafa Marin en plads på førsteholdet.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Og det samme gælder nu for Ancelotti, i hvert fald ifølge Fabrizio Romano. Det afhænger meget af prisen. Chelsea afviser ikke at sælge. Problemet er at han stadig har to år tilbage, men tror og håber han kan hentes for i omegnen af 40-60 mio. euro.El Siete post=163089 skrev: Juni Calafat og Zidane ville begge have Kai Havertz. Case closed :)
De ville også have Hazard og Pogba…Case opened again ;-)El Siete post=163089 skrev: Juni Calafat og Zidane ville begge have Kai Havertz. Case closed :)
På deres bedste dage var de begge klasse, inden de senere begge fuckede det op, så jeg kan ikke rigtig se argumentet. Det er jo ikke fordi man jagtede dem, i en periode hvor de begge spillede helt til hest.DeLaRed post=163093 skrev:
De ville også have Hazard og Pogba…Case opened again ;-)El Siete post=163089 skrev: Juni Calafat og Zidane ville begge have Kai Havertz. Case closed :)
Uenig i Pogba, han blev jagtet imens han var midt i sin værste periode i United…men enig i Hazard.El_Juan post=163094 skrev:
På deres bedste dage var de begge klasse, inden de senere begge fuckede det op, så jeg kan ikke rigtig se argumentet. Det er jo ikke fordi man jagtede dem, i en periode hvor de begge spillede helt til hest.DeLaRed post=163093 skrev:
- 9eren
- Gæst
-
Billederne vælter ind på min tlf af Benzema billeder fra Bernabeu. Meget vemodigt
- 9eren
- Gæst
-
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Bellingham og en angriber fra øverste hylde, det er vi alle enige om.
Angriber har vi så en ny superstjerne i Kane eller lignende, samt 2 backups, her tænker jeg stadig Rodrigo som backup.
Venstre kanten er Vini, med Rodrigo som backup igen...
Højre kanten er Rodrigo, med Fede og Lucas (lol) som backup, og det er naturligvis ikke holdbart i længden, men skal man købe en backup eller en der kan degradere Rodrigo til super reserve på alle 3 pladser i angrebet? Han skal nok få masser af spilletid.
Skal vi bruge penge på en spiller skal det være af højeste kvalitet så jeg ser hellere at vi tager 3-4 spillere som er på fri transfer og så en af de bedste på de 3 pladser jeg ser vi er svagest;
1) Højre bak, problemet er at vi har 3 spillere under kontrakt der i dag.
2) Venstre bak, her ser jeg potentielt Camawinga blive det offensive svar på Mendy når holdene er kompakte. Så jeg tvivler.
3) Højre kant, og her bliver Havertz en ny Asensio. Vil man som fast mand i Chelsea komme til RM for at være backup, eller henter man ham for at kaste Rodrigo på bænken?
Derfor helt mod alt fornuft er jeg enig med 9eren (wink wink :) ), giv Arribas 1 år på førsteholdet og se om han kommer brænde op som en komet, eller stråle som en sol.
Har han fået +1000 minutter og lavet lidt godt på banen er hans værdi mangedoblet og vi kan skippe ham videre med en tilbagekøbsklausul.
Eneste gode indkøb jeg ser på højre kanten er Saka.
Under alle omstændigheder bliver det en interessant sommer... Endnu en anledning til at elske denne vidunderlige klub <3