Den store transferrygte-tråd
Ud:
Vallejo
Fran Gonzales
Tchouameni
Ind:
Kimmich
Trent Alexander-Arnold
A-holdet
Courtois
Trent, Asencio, Rudiger, Camavinga
Ceballos, Kimmich, Bellingham
Valverde, Mbappe, Vinicius
B-holdet
Lunin
Vazquez, Yacobo, Alaba, Mendy
Guler, Chema, Modric
Brahim, Endrick, Rodrygo
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Den Ceballos du taler om på "a-holdet" er det "vores" Ceballos, altså den Ceballos vi har i klubben pt?? 😳 Altså ham der kom til klubben for 8 år siden og har spillet 100 kampe, næsten allesammen som indskifter og aldrig har været i nærheden af at slå til eller være fast mand? Jeg husker én rigtig god kamp af ham og det var forleden mod mægtige Las Palmas - er det ham du tænker der skal ind og være fast mand på midtbanen?? 🙈🙈 Derudover må det være totalt force majeure hvis man skal til at omskole Camavinga til back - han er knap nok færdigudviklet som midtbanespiller og har flere gange vist at han er totalt lost når det kommer til at placere og orientere sig på backen - det er da på ingen måde Real Madrid værdigt at spille en spiller totalt ude af position på backen - det er slemt nok at vi skal leve med at Vazquez for netop dét på den anden back. Jeg synes at Mendy er RÆDSOM, men det er lige før at jeg foretrækker han frem for en Camavinga som på ingen måde er back 😬Matamoro post=182165 skrev: små ændringer til sæsonen: 2025/26
Ud:
Vallejo
Fran Gonzales
Tchouameni
Ind:
Kimmich
Trent Alexander-Arnold
A-holdet
Courtois
Trent, Asencio, Rudiger, Camavinga
Ceballos, Kimmich, Bellingham
Valverde, Mbappe, Vinicius
B-holdet
Lunin
Vazquez, Yacobo, Alaba, Mendy
Guler, Chema, Modric
Brahim, Endrick, Rodrygo
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
Lars1991 post=182164 skrev: Men Mendy har jo ikke bare et mindre formdyk. Efter min mening har han haft to gode sæsoner i klubben. Hans debut sæson og sidste sæson. Og selv i de to, er han jo en meget begrænset spiller, der nærmest ikke kan andet end at forsvare. Når han så heller ikke kan det i 3½ sæson pga skader og "formdyk" så det altså bare ikke godt nok.
Det overhovedet ikke sikkert at Miguel kommer til at slå igennem i Real Madrid, men jeg synes det er tosset ikke at give ham chancen. Han er trods alt fra ungdomsafdelingen og viser et kæmpe potentiale. Især teknisk og offensivt. Og hvor er de kvaliteter dog savnet på den venstre back.
Dykkede lidt ned i tallene for hvor mange assists de hver især har produceret. Jeg havde ikke forventet store numre fra Mendy, men 7 assists på tværs af alle turneringer af franskmanden på 5,5 sæson er alligevel skræmmende lavt selv af en “defensiv” venstreback i Real Madrid. Fran har lavet 12 assists på de seneste 2,5 sæsoner og Miguel når helt op 17 ligeledes over de sidste 2,5 sæsoner.
Sad og storsmilede da jeg så Fran overlappe gang på gang mod Las Palmas og derefter smide et indlæg ind i skøjten på Rodrygo til 4-1, fordi det netop er noget af det vi har savnet så meget i Madrid. Hvilken konstellation det skal være næste sæson er jeg dog en del i tvivl om.
- 9eren
- Gæst
-
- 9eren
- Gæst
-
Konate 2026
Kimmich
Miguel G
Trent
Davies
Vi får ikke svar på nogen før sommer. davies er stadig uden forlængelse
- 9eren
- Gæst
-
Madrid777 post=182168 skrev:
Lars1991 post=182164 skrev: Men Mendy har jo ikke bare et mindre formdyk. Efter min mening har han haft to gode sæsoner i klubben. Hans debut sæson og sidste sæson. Og selv i de to, er han jo en meget begrænset spiller, der nærmest ikke kan andet end at forsvare. Når han så heller ikke kan det i 3½ sæson pga skader og "formdyk" så det altså bare ikke godt nok.
Det overhovedet ikke sikkert at Miguel kommer til at slå igennem i Real Madrid, men jeg synes det er tosset ikke at give ham chancen. Han er trods alt fra ungdomsafdelingen og viser et kæmpe potentiale. Især teknisk og offensivt. Og hvor er de kvaliteter dog savnet på den venstre back.
Dykkede lidt ned i tallene for hvor mange assists de hver især har produceret. Jeg havde ikke forventet store numre fra Mendy, men 7 assists på tværs af alle turneringer af franskmanden på 5,5 sæson er alligevel skræmmende lavt selv af en “defensiv” venstreback i Real Madrid. Fran har lavet 12 assists på de seneste 2,5 sæsoner og Miguel når helt op 17 ligeledes over de sidste 2,5 sæsoner.
Sad og storsmilede da jeg så Fran overlappe gang på gang mod Las Palmas og derefter smide et indlæg ind i skøjten på Rodrygo til 4-1, fordi det netop er noget af det vi har savnet så meget i Madrid. Hvilken konstellation det skal være næste sæson er jeg dog en del i tvivl om.
Ja, jeg så også en statistik der viste at Mendy i denne sæson (før Salzburg kampen) havde 2 afleveringer ind i modstanders felt i denne sæson. 17 kampe. Det jo absurd.
En del af grunden er jo selvfølgelig også at han rent taktisk bliver bedt om ikke at deltage. Så sker det jo heller ikke ligeså tit. Men grunden til at ikke bliver bedt om det er så også at han er så ringe teknisk/offensivt, og sådan går det jo lidt i ring :D En ting er sikkert, det er ikke Real Madrid værdigt efter min mening. Man skal kunne noget offensivt som back.
- 9eren
- Gæst
-
Synes ærlig talt at det er under al kritik, man ikke hentede ham.9eren post=182174 skrev: Walker er vist endt i Milan
Milan har fået en lejeaftale for sæsonen ud, med en købsoption.
Vi skulle bare lade være med at udløse optionen, og betale hans (eller dele af hans) løn i et halvt år. Det er da lige meget at han er 34, når han ikke hentes permanent.
Perez spiller ekstremt højt på den her. Jeg er af den klare overbevisning, at et forår kun med Lucas kan koste trofæer.
Perez argument er jo nok noget i stil med, at man sagde det samme sidste år, da vi spillede uden en 9’er, men Real vandt det hele alligevel - Men den kan ikke blive ved med at gå.
Vazquez kunne være opgraderet til Walker for foråret. Midlertidig erstatning af Carvajal. Det gav god mening ..
100% enig, Mendy i sin foerste season i Madrid, var verdens bedste defensive VB, det niveau formaaede han at holde en stor del af hans anden season, siden det er det bare gaaet ned ad bakke. Sidste season saa vi heldigvis at Ancelotti endelig bad ham blive paa egen banen halvdel (det har vaeret en stor hjaelp for madrids spil) men problemet er at han rent defensiv er gaaet hen og blevet en middelmodig back, der i visse kamp spiller godt og i andre koster maal.Lars1991 post=182173 skrev:
Madrid777 post=182168 skrev:
Ja, jeg så også en statistik der viste at Mendy i denne sæson (før Salzburg kampen) havde 2 afleveringer ind i modstanders felt i denne sæson. 17 kampe. Det jo absurd.
En del af grunden er jo selvfølgelig også at han rent taktisk bliver bedt om ikke at deltage. Så sker det jo heller ikke ligeså tit. Men grunden til at ikke bliver bedt om det er så også at han er så ringe teknisk/offensivt, og sådan går det jo lidt i ring :D En ting er sikkert, det er ikke Real Madrid værdigt efter min mening. Man skal kunne noget offensivt som back.
Og saa for lige at foelge op paa Fran statistikken, hvis man kigger paa hans foerste season i Madrid og hans slut produkt G/A(7), saa er han rent offensivt den 3. bedste venstre back vi har haft de seneste 24 aar, kun overgaaet af 2 brasilianere hhv Carlos og Marcelo, og det formaaede han paa kun ~1.700 minutter...Og jeg saetter gerne hovedet paa blokken med en paastand om at hans assist tal havde vaeret stoerre i denne season, hvis vi havde haft en 9er som Joselu der kunne saette panden paa hans indlaeg, for han ligger nemlig nogle rigtige gode bolde ind i feltet naar han bliver spillet fri paa kanten, men desvaerre faar vi bare ikke nok ud af det med Mbappe i front, og Bellignham der nu ligger lidt laengere tilbage i banen...det er ingens skyld, men bare vigtigt at forstaa at vi har altsaa en spiller der godt kan ligge boldene ind i feltet, det burde man jo saa spille lidt mere efter i visse kampe.
Imo har Fran i denne season ogsaa vist at han har lagt til sit defensive spil, han er bedre til at positionere sig og er mere rolig i 1-mod-1 situationer. Jeg ser stadig ikke en fremtid for Fran som startende VB i Real madrid, men med hans nuvaerende niveau er han mere end en bredde plads vaerdig og jeg haaber personlig det er en spiller (sammen med f.eks. Asencio and Brahim) vi kan holde fast paa i mange aar, saa vi ikke gang paa gang skal se et kaempe niveau fald fra en starter til en back-up spiller...det er og bliver kvailteten i vores bredde der vinder de store titler.
EDIT: Jeg ser absolut ingen grund til at debatter Fran vs Miguel mere, da Miguel paa ingen maade er bedre end Fran rent defensivt, men heller ikke er en staerk nok offensiv spiller lige nu til at skulle vaere fast starter i Madrid, saa hvorfor bytte Fran ud med en spiller der stort set er paa samme niveau, det er helt hen i vejret!
Donde está la biblioteca?