Sæson 2022-2023

2 måneder 4 dage siden #241 af Real HWL
Besvaret af Real HWL på emne Sæson 2022-2023

The European Super League post=154752 skrev: ​Læg dertil at Frankrig ikke har vundet en eneste af de seneste 7 kampe (mener jeg det er). Alle sammen kampe uden Ferland Mendy.

Men så blev han indkaldt igen og vupti, sejr igen.

Håber fandme Danmark gør en ende på den konspirationsteori imorgen :D

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
2 måneder 4 dage siden #242 af Madridista02
Besvaret af Madridista02 på emne Sæson 2022-2023

Real HWL post=154755 skrev:

Ramos4 post=154754 skrev:

Real HWL post=154749 skrev:

Dybbøl post=154748 skrev: Sig det lige højt, Real Madrid har KUN tabt 2 ud af 72 kampe som F. Mendy har spillet. Manden er en defensiv spiller, anerkend ham nu for det og så stop alt det negativ snak om hans offensiv kunnen. 

Du nævner Marcelo og R. Carlos, uden tvivl fantastiske spillere, men ingen af dem har en statistik der hedder 72/2.

Hvis F. Mendy havde spillet for Barca og han gang på gang havde lukket ned for Valverde, Rodrygo og Vinicius på skift så havde du ønsket han var Real spiller.   

Jeg kan jo ikke stoppe med at snakke negativt om hans offensiv da det er noget jeg vægter ekstremt højt hos en back. Jeg bliver aldrig fan af Mendy 72/2 eller ej. Han er også godt hjulpet af verdens bedste målmand, og et stærkt hold. Men du har ret defensivt er han et bæst.

​Jeg får også spat af at se hans offensive spil, men vi må indrømme at det klinger lidt hult, når vi kun taber 2 ud af 72 gange han er med. Sejrene er vel vigtigere end at han skal bidrage noget mere offensivt - trods alt.

Enig, det klinger også rigtig hult hos mig, men det gør det mest af alt fordi jeg tit sidder og bander ham langt væk, så med andre ord fatter jeg ikke en skid af den statistik. Jeg har aldrig siddet efter en kamp og tænkt, puha det var godt vi havde Mendy.

​Så da Mendy reddede bolden på stregen i mod Man.City, sad du og tænkte "øv hvor var det ærgerligt han gjorde det"? 
eller i finalen da han fuldstændig pakkede Liverpools højreside ned, der sad du og bandede ham langt væk? Kom nu lidt man. Kritikken af spillere her, bliver forfærdeligt unuanceret synes jeg. Fair nok at klandre ham for ikke at være afgørende nok offensivt, men derfor burde du og andre kritikere godt kunne kigge på hele pakken. Hvordan kan der være tvivl om Mendys defensive kvaliteter? Hvorfor "fatter" du ikke noget af den statistik, der er nævnt ovenfor? Den har intet at gøre med hans offensive kvaliteter. Den fortæller at Mendy er super stærkt defensivt.

2 måneder 3 dage siden #243 af Real HWL
Besvaret af Real HWL på emne Sæson 2022-2023

Madridista02 post=154759 skrev:

Dybbøl post=154748 skrev: Sig det lige højt, Real Madrid har KUN tabt 2 ud af 72 kampe som F. Mendy har spillet. Manden er en defensiv spiller, anerkend ham nu for det og så stop alt det negativ snak om hans offensiv kunnen. 

Du nævner Marcelo og R. Carlos, uden tvivl fantastiske spillere, men ingen af dem har en statistik der hedder 72/2.

Hvis F. Mendy havde spillet for Barca og han gang på gang havde lukket ned for Valverde, Rodrygo og Vinicius på skift så havde du ønsket han var Real spiller.   

Jeg kan jo ikke stoppe med at snakke negativt om hans offensiv da det er noget jeg vægter ekstremt højt hos en back. Jeg bliver aldrig fan af Mendy 72/2 eller ej. Han er også godt hjulpet af verdens bedste målmand, og et stærkt hold. Men du har ret defensivt er han et bæst.

​Jeg får også spat af at se hans offensive spil, men vi må indrømme at det klinger lidt hult, når vi kun taber 2 ud af 72 gange han er med. Sejrene er vel vigtigere end at han skal bidrage noget mere offensivt - trods alt.

Enig, det klinger også rigtig hult hos mig, men det gør det mest af alt fordi jeg tit sidder og bander ham langt væk, så med andre ord fatter jeg ikke en skid af den statistik. Jeg har aldrig siddet efter en kamp og tænkt, puha det var godt vi havde Mendy.

​Så da Mendy reddede bolden på stregen i mod Man.City, sad du og tænkte "øv hvor var det ærgerligt han gjorde det"? 
eller i finalen da han fuldstændig pakkede Liverpools højreside ned, der sad du og bandede ham langt væk? Kom nu lidt man. Kritikken af spillere her, bliver forfærdeligt unuanceret synes jeg. Fair nok at klandre ham for ikke at være afgørende nok offensivt, men derfor burde du og andre kritikere godt kunne kigge på hele pakken. Hvordan kan der være tvivl om Mendys defensive kvaliteter? Hvorfor "fatter" du ikke noget af den statistik, der er nævnt ovenfor? Den har intet at gøre med hans offensive kvaliteter. Den fortæller at Mendy er super stærkt defensivt.

Hallo træk nu lige vejret, jeg hader ikke Mendy og som du kan se hvis du ellers kan få luft så længere oppe i tråden skriver jeg at defensivt er han et bæst. Men jeg bliver bare aldrig fan af ham som spillertype. For os der gerne vil se Real Madrid dominere og spille offensivt, så er han bare en kæmpe hæmsko. Men det er da dejligt han er så god til at rydde op nu hvor han smadre så mange angreb. Synd man ikke kan kombinere tingene.

2 måneder 3 dage siden #244 af The European Super League

Real HWL post=154756 skrev:

The European Super League post=154752 skrev: ​Læg dertil at Frankrig ikke har vundet en eneste af de seneste 7 kampe (mener jeg det er). Alle sammen kampe uden Ferland Mendy.

Men så blev han indkaldt igen og vupti, sejr igen.

Håber fandme Danmark gør en ende på den konspirationsteori imorgen :D

Fra et land, hvor det føles som om konspirationsteorier er normen: Det er ikke en konspirationsteori denne her :) Det er bare statistik. Jeg kan ikke huske om det er 5, 6 eller 7 kampe i træk. Jeg mener det var 7. Men hvis man lige ser bort fra dette så er det bare en simpel statistik. Når Mendy spiller på banen, så går det godt for holdet. Måske fordi han giver de andre spillere friere tøjler til at udfolde sig.

Alaba y nada más
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
2 måneder 3 dage siden #245 af Madridista02
Besvaret af Madridista02 på emne Sæson 2022-2023

Real HWL post=154761 skrev:

Madridista02 post=154759 skrev:

Hallo træk nu lige vejret, jeg hader ikke Mendy og som du kan se hvis du ellers kan få luft så længere oppe i tråden skriver jeg at defensivt er han et bæst. Men jeg bliver bare aldrig fan af ham som spillertype. For os der gerne vil se Real Madrid dominere og spille offensivt, så er han bare en kæmpe hæmsko. Men det er da dejligt han er så god til at rydde op nu hvor han smadre så mange angreb. Synd man ikke kan kombinere tingene.

​Hvis du synes han er et bæst defensivt, så burde du godt kunne forstå den statistik, som du "intet fatter af". Det hænger ret godt sammen egentlig. 

2 måneder 3 dage siden #246 af Thomaskjensen
Besvaret af Thomaskjensen på emne Sæson 2022-2023
Nu syntes jeg man skal gå efter bolden og ikke manden.

For jeg kan heller ikke fordrage destruktive spillere som Graversen, eller Mendy da de er fodboldt invalide på den sidste 1/3.
Alle spillere skal være farlige offensivt i Real Madrid, vi er trods alt verdens største, bedste og smukkeste klub <3

Men, og dette er et stort men, for jeg tror netop at han giver ro i forsvaret, det gør det muligt for Vini at udfordre mere og slippe løbe lige meget hjem i defensiven.

Jeg syntes ikke at venstre kanten blev meget mere farlig offensivt i de få minutter vi har spillet med Alaba på den position, som jeg nok havde forventet.

Som spiller type, nej jeg kan ikke lide ham, men han passer ret godt på holdet og vi er bedre når han spiller.
Om han bare i blandt kunne komme med frem og lave et overlap, og et indlæg som bare er inden for 3 meter af en medspiller skulle det være perfekt...

2 måneder 3 dage siden #247 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Sæson 2022-2023
Nu fik jeg lige hørt den seneste Madridista-podcast og jeg synes de bragte en interessant diskussion, som jeg også har tænkt på den seneste håndfuld kampe. For jeg har også været ret meget imod Valverde på højrekant som jeg også har udtrykt flere gange - jeg synes kun det var noget man skulle benytte sig af som en taktisk løsning i en af de få kampe i løbet af en sæson hvor vi er underdogs.

Men altså, Valverde og Ancelotti begynder jo at bevise os forkert. For det fungerer jo bare. Den første pointe er jo at Valverde selvfølgelig ikke spiller hverken som en klassisk eller indvendig kant. Han spiller den kant helt på sin egen måde, hvor han også har utrolig meget frihed og hjælper meget defensivt. Han spiller jo den kant boks-til-boks - kan ikke rigtig huske nogen anden der har gjort det lignende.
Den anden pointe er at der begynder at komme slutprodukt på hans spil med både mål og assists. Og det jo ikke så man tænker at det bare er en lidt heldig periode og at det er et tilfælde at det skulle falde i samme periode. Han slår jo bare gode lave indlæg og har et fantastisk skud - med begge ben åbenbart! Og det pynter jo virkelig meget når han skal tage en offensiv plads på holdet.

To ting holder mig stadig lidt tilbage for at være helt solgt på ham på højrekanten. For det første, lad os se efter en længere tidsperiode, jeg tænker især i foråret når alle de store kampe skal spilles. Holder det? Er "vi" stadig glade for løsningen efter sæsonen?
Den anden ting er at.. ja, hvad sammenligner vi med? Hvordan ville holdet se ud med en god, naturlig højrekant i stedet for? Det jo så lang tid siden at det er sket, at man næsten ikke kan forestille sig et Real Madrid hold med den type spiller der kan præstere derude. 

Hvad synes folk? Jeg tror vi alle sammen er glade for Valverde, men skal han spille højrekant? Eller skal vi finde en anden løsning og putte ham på midten? Eller skal vi først have købt en bedre kant? Det måske slet ikke nødvendigt mere?
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel

2 måneder 3 dage siden #248 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Sæson 2022-2023

Thomaskjensen post=154765 skrev: Nu syntes jeg man skal gå efter bolden og ikke manden.

For jeg kan heller ikke fordrage destruktive spillere som Graversen, eller Mendy da de er fodboldt invalide på den sidste 1/3.
Alle spillere skal være farlige offensivt i Real Madrid, vi er trods alt verdens største, bedste og smukkeste klub <3

Men, og dette er et stort men, for jeg tror netop at han giver ro i forsvaret, det gør det muligt for Vini at udfordre mere og slippe løbe lige meget hjem i defensiven.

Jeg syntes ikke at venstre kanten blev meget mere farlig offensivt i de få minutter vi har spillet med Alaba på den position, som jeg nok havde forventet.

Som spiller type, nej jeg kan ikke lide ham, men han passer ret godt på holdet og vi er bedre når han spiller.
Om han bare i blandt kunne komme med frem og lave et overlap, og et indlæg som bare er inden for 3 meter af en medspiller skulle det være perfekt...

​Alaba vil jo først lige skulle spilles ind på positionen - jeg tror at efter nogle kampe, hvor Alaba fast spillede VB, så ville det spille smukt ! :D
Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen

2 måneder 3 dage siden #249 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Sæson 2022-2023

Lars1991 post=154767 skrev: Nu fik jeg lige hørt den seneste Madridista-podcast og jeg synes de bragte en interessant diskussion, som jeg også har tænkt på den seneste håndfuld kampe. For jeg har også været ret meget imod Valverde på højrekant som jeg også har udtrykt flere gange - jeg synes kun det var noget man skulle benytte sig af som en taktisk løsning i en af de få kampe i løbet af en sæson hvor vi er underdogs.

Men altså, Valverde og Ancelotti begynder jo at bevise os forkert. For det fungerer jo bare. Den første pointe er jo at Valverde selvfølgelig ikke spiller hverken som en klassisk eller indvendig kant. Han spiller den kant helt på sin egen måde, hvor han også har utrolig meget frihed og hjælper meget defensivt. Han spiller jo den kant boks-til-boks - kan ikke rigtig huske nogen anden der har gjort det lignende.
Den anden pointe er at der begynder at komme slutprodukt på hans spil med både mål og assists. Og det jo ikke så man tænker at det bare er en lidt heldig periode og at det er et tilfælde at det skulle falde i samme periode. Han slår jo bare gode lave indlæg og har et fantastisk skud - med begge ben åbenbart! Og det pynter jo virkelig meget når han skal tage en offensiv plads på holdet.

To ting holder mig stadig lidt tilbage for at være helt solgt på ham på højrekanten. For det første, lad os se efter en længere tidsperiode, jeg tænker især i foråret når alle de store kampe skal spilles. Holder det? Er "vi" stadig glade for løsningen efter sæsonen?
Den anden ting er at.. ja, hvad sammenligner vi med? Hvordan ville holdet se ud med en god, naturlig højrekant i stedet for? Det jo så lang tid siden at det er sket, at man næsten ikke kan forestille sig et Real Madrid hold med den type spiller der kan præstere derude. 

Hvad synes folk? Jeg tror vi alle sammen er glade for Valverde, men skal han spille højrekant? Eller skal vi finde en anden løsning og putte ham på midten? Eller skal vi først have købt en bedre kant? Det måske slet ikke nødvendigt mere?

Vi skal have en rigtig højrekant (det har vi ikke i truppen, udover Lucas, som slet ikke har niveauet til at være fast starter), og så skal Fede spille boks til boks inde på midten.

2 måneder 3 dage siden #250 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Sæson 2022-2023
​Super indlæg, tak for bidraget! 
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle

2 måneder 3 dage siden #251 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Sæson 2022-2023

Lars1991 post=154767 skrev: Nu fik jeg lige hørt den seneste Madridista-podcast og jeg synes de bragte en interessant diskussion, som jeg også har tænkt på den seneste håndfuld kampe. For jeg har også været ret meget imod Valverde på højrekant som jeg også har udtrykt flere gange - jeg synes kun det var noget man skulle benytte sig af som en taktisk løsning i en af de få kampe i løbet af en sæson hvor vi er underdogs.

​Fint perspektiv. Jeg tror i foerste omgang du har ret i at vi skal se dette fungere over laengere tid, ydermere saa synes jeg heller ikke at Fede's kvaliteter paa den plads udelukker at man handler ind til en hojerekant, det vil i saa fald bare give flere muligheder, men forstaar naturligvis at man ikke skal lange +100mio ud til en spiller der sidder paa baenken pga Fede. Vi skal dog ogsaa huske at der kommer en tid hvor Luka og Toni ikke er i truppen laengere, og her er det godt at vide at vi har Fede som kan rykkes "tilbage paa midten", for det er immervaek 2 vanvittigt svaere spillere at erstatte, saa at en af dem naturligt bliver erstatte med en stor spillende Fede giver mening, og maaske er det en nemmere loesning end at skulle ud og hente en verdensklasse midtbane spiller.

Ud over det, saa mener jeg ogsaa der er nogle andre ting end kun Ance og Fede der ligger bag hans fantastiske form her i season starten.
1. Det er foerste gang siden 19/20 seasonen at han har haft +6 maaneder hvor han ikke har vaeret skadet, det har vaeret tydeligt at se at hans fysiske skavanker har sat en stopper for hans udvikling og ogsaa har vaeret en stor grund til hans svingende niveau, saa uanset hvor han spiller hende paa banen, saa danner hans fysiske form grundland for hans nuvaerende spill paa banen.
2. I de fleste perioder i kampene hvor han har spillet bedst rent offensivt, har Luka ligget i en mere fri rolle fremme i banen, det i sig selv er en tydelig taktsik beslutning fra Ance, men det skaber en helt anderledes plads til Fede, og saadet faktum at Luka stadig praestere paa et vanvittigt hoejt niveau naar vi virkelig har brug for det, det goer en stor forskel for Fede. (Natyrligvis ikke Luka der skal have kredit for Fede's form, men rent taktisk goer Luka det nemmere for Fede at spille pladsen til hoejre)
3. Dani er noeglen til denne version af Fede, og har vaeret det de seneste 2 seasoner, hver gang Fede spiller til hoejre, saa er slut resultatet meget forkselligt baseret paa om det er Dani eller LV der ligger bag ham, for naar LV spiller, saa ender Fede meget laengere tilbage paa banen i en slags wing-back rolle, og det goer at hans bevaeglighed paa tvaers af banen er laast OG at han bruger alt for meget af hans energi paa det defensive arbejde istedet for at bruge den paa det hoeje pres eller med bolden i foedderne. Saa en frisk Dani er ogsaa en utrolig vigtig brik i det her pudslespil, som Fede pt nyder godt af.

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

2 måneder 3 dage siden #252 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Sæson 2022-2023

Dybbøl post=154745 skrev: Jeg er desværre ikke så teknisk anlagt at jeg kan re-tweete det tweet jeg læste om Ferland Mendy. 

Men der stod at med F. Mendy på banen har Real Madrid kun tabt 2 kampe ud af 72 kampe. 

Lad os nu snart stoppe debatten om at F. Mendy ikke har sin plads i start 11’eren på verdens bedste hold. 

Manden er jo decideret et monster defensivt og en skræk modstander for alle højre kante derude i fodbold verden. 

Grande Mendy

hala Madrid 

​Men et hurtigt kig på Transfermarkt viser at vi har tabt 10 af de sidste 72 kampe med Ferland Mendy på banen. Stadig en rigtig god statistik. 
I de sidste 79 kampe Lucas Vasquez har været på banen, har vi blot tabt 13 kampe, ergo kan debatten om højrebacken nu forstumme ;)

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Sidste redigering: 2 måneder 3 dage siden ved El Siete.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

Leveret af Kunena Forum
Annonce