Real Madrids hold 2013/2014:
Real Madrid skrev:
Dios skrev: Havde Casillas, Ramos, Varane og Marcelo startet inde, så havde det været drømme opstillingen. Jeg håber godt nok Ancelotti holder fast i den formation og de startende, hvor kun de 4 førstnævnte også skal indgå.
Dejligt endelig og få sparket sæsonen igang igen. Dette transfer vindue har efterhånden formet sig noget nær perfekt, hvor jeg kun ønsker Higuain og Kaká solgt, og få rykket Jesé op permanent, men det er vel mere eller mindre sikkert nu. Jeg håber Levy er stædig, og afviser alle bud på Bale som skulle komme fra Perez.
Med Özil/Isco, Di María og Jesé er vi dækket fantastisk ind på den højrekant, og selvom det var på en billig baggrund, så så vi mange af Carvajal's spidskompetencer, og hvor har jeg dog savnet en højreback som stormer frem.
Og se Isco i en Real trøje er godt nok smukt. Hvor er det dog vigtigt vi fik fat i ham.
Tror vi går en fremragende sæson i møde, og vi endelig kan betegnes som det bedste hold i verden igen.
... og pist borte er den evige pessimist ;)
Sagt med et blink i øjet hehe, jeg er helt enig i alt hvad du siger!
Haha :D
Det er godt nok også mange år siden, at Real Madrid er gået i den retning jeg altid har ønsket :) Jeg var meget skeptisk overfor Ancelotti, men alle hans udtalelser har gjort, at jeg har en kæmpe tiltro til ham, og at han kan fører Real Madrid i den retning, hvor det ikke kun gælder om og vinde, men og gøre det med en vis overlegenhed, så vi igen får Real Madrid på verdenskortet.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg er altså stadig lidt utryg ved vores frontangribere. Indrømmet, jeg har hverken set Jese eller Morata i aktion særligt mange gange, men jeg ser dem nærmere som habile subs end som start11'ere i verdens bedste klub. Callejon-stilen. Benzema er, desværre, heller ikke verdensklasse i mine øjne. Jeg håber han kan blive det, hvis han bliver fast starter, men det er som om han ikke helt er ærgerrig nok.
Forestil jer at vi beholder truppen som den er nu, minus Higuain. Vi går ind i den afgørende fase af sæsonen og skal, forhåbentlig, spille med om mesterskabet, CL og pokalen. Benzema brækker anklen. Skal vi stille op med Morata eller Jese på toppen i en CL-finale? Er det holdbart?
Jesé eller Morata skal jo nemlig heller ikke indgå i start 11'eren endnu, men være i udvikling, og få rigelig med spilletid. Jesé bliver en kæmpe verdensstjerne, hvis vi ikke stopper hans udvikling, og jeg har endda lavet et væddemål der hedder, at han har slået Ronaldo af holdet inden Ronaldo er 30 år :). Han er den naturlige afløser for Ronaldo, og minder utrolig meget om ham. Jeg ser langtfra Jesé som angriber, men ligesom med Ronaldo, så kan de spille der, men Callejon kunne også spille højreback, men det er langtfra det optimale.
Benzema er for mig den angriber med størst potentiale, og desværre virker hans psyke til og være lidt ustabil, men lad os håbe Zidane kan rette op på det. Jeg ønsker ikke en bomber i front hos Real Madrid, for vi har Ronaldo til det. Jeg ønsker en angriber som kan skabe plads til Ronaldo, og indgå fantastisk i opspillet, og lade Ronaldo være afslutteren. Benzema skal selvfølgelig lave dobbelt så mange mål end sidste sæson, hvis ikke flere, men 25-30 mål ville være fantastisk IMO.
Hård konkurrence kan være sundt, men også skade spillerne voldsomt, og det mener jeg er en af grundene til Benzema og Higuain i den grad gik i stå sidste sæson. Benzema blev presset for hårdt, og med en sådan psyke, så skal det gå galt på et tidspunkt. Og ligegyldigt hvor mange mål Higuain scorede, så var det aldrig nok til en plads i start 11'eren, og det må da på et tidspunkt være for udmattende.
Og af de 2 så mener jeg Higuain har for få kompetencer til og være angriber i Real Madrid, og derfor ønsker jeg ham væk af de 2.
Jeg tror Benzema ville have godt af og føle sig "sikker", og Morata er et fantastisk supplement til ham.
Som jeg tidligere altid har sagt, så kan du ikke gardere dig imod sådan nogle uheld, uden ikke og have en harmonisk trup. Se bare på Higuain og Benzema. Higuain har ytret han vil væk i 2 år nu, og tror du at Cavani, Agüero, Falcao, Benzema etc. ville kunne acceptere og være 2. valg i Real Madrid? Jeg tror ikke.
Nu har jeg kun set highlights fra kampen. Var Özil placeret på kanten som udgangspunkt? Og hvad synes folk om det? Personligt mener jeg, at han er flere niveauer bedre hvis han er centralt placeret. Kunne forestille mig det samme om Isco, selvom jeg personligt hellere ser ham spille kanten end Özil. Jeg har rimeligt stor fidus til Di Maria, men at smide enten Özil eller Isco ud af start11'eren er heller ikke en idé jeg bryder mig om. Hvad ville være optimalt i jeres øjne?
Ja i store dele af første halvleg (han spillede kun første halvleg), så var Özil placeret på højrekanten, men med en meget fri rolle, og ofte var han også i ventre side og i midten. Jeg tror bare, at de har fået besked på, at én af de 2 skal søge bredden til tider, så Carvajal ikke er alene derude, for så nytter det jo ikke noget.
Jeg har altid skrevet, at mit bud på opstilling skulle være Casillas, Carvajal, Varane, Ramos, Marcelo, Modric, Khedira, Özil, Isco, Ronaldo og Benzema, og om det så hedder 4-2-3-1 eller 4-3-3 er jeg sådan set ligeglad med. Så jeg er ovenud tilfreds, og nok også lidt mere, for det var præcis sådan vi stillede op igår. Bortset lige fra dem som endnu ikke er til rådighed.
Jeg har dog ikke en fidus til Di María, som jeg faktisk aldrig har haft, så derfor er det fint med mig. Jeg har altid håbet på et salg, men uden ham er vores bredde ikke speciel bred, men bliver Bale købt, så er det ud med Di María.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Lad os blot håbe, at Carlo finder Jesé en rolle. Angriber? Fint med mig, men der spillede han ikke for Castilla vel? Det var da Ronaldo-stilen han kørte der?
Jeg havde glædet mig sådan til at se Modric spille Alonsos plads og jeg synes fanme kroaten er god. Han kompensere for hans manglende fysik i form af vanvittige retningsbestemte vendinger og temposkift. Han er så høj klasse og det kommer hele verden forhåbentlig til at se i den kommende sæson.
Det må også se vildt ud hvis hans veninger ikke var retningsbestemt. :-))))
Har valgt at takke af på forum!
Hugol skrev: "Han kompensere for hans manglende fysik i form af vanvittige retningsbestemte vendinger"
Det må også se vildt ud hvis hans veninger ikke var retningsbestemt. :-))))
Haha ja, men du ved hvad jeg mener ;)
Kaka skal stadig flere niveauer op hvis han skal gøre sig forhåbninger om kampe i den kommende sæson. Der var himmelvid forskel på hans og Isco's tilstedeværelse. Man fornemmer virkelig hvor stort Isco's talent er og hvor eminent han er på bolden.
Jeg er lidt i tvivl om, om Ancelotti havde instrueret både Isco og Modric om begge, at spille central midt eller om Isco skulle ligge på den offensiv midt. Det var i hvert fald tydeligt, at den lille spanier investerede langt mere defensivt end Ozil og Ronaldo. Derfor vil jeg også nærmere betegne opstillingen i første halvleg som 4-3-3 end 4-2-3-1, som anden halvleg til gengæld mindede mere om.
Nacho overtog 18'eren efter Albiol og ser ud til at glide ind i midterforsvaret som 4. mand efter Varane, Ramos og Pepe.
At klubben er interesseret i en venstrebenet venstreback er også et tydeligt signal fra Ancelotti, som skinnede igennem igår. Han ønsker gennembrudsstærke backs, som spiller på den pågældende back med sit foretrukne ben, som Carvajal/Arbeloa på højre og Coentrao/Marcelo/Denis og fremover Guilherme Siqueira på venstre.
Tror vi ender på følgende trup:
Casillas, Lopez, Jesus
Carvajal, Arbeloa, Ramos, Varane, Pepe, Nacho, Marcelo, Siqueira
Alonso, Illarra, Khedira, Casemiro, Modric, Isco
Ozil, Kaka, Ronaldo, Bale, Jese, Benzema, Morata
(Evt. supplement fra Castilla: Derik, Jose F og Cristian B)
21 spillere og 3 keepere.
Ud: Coentrao (20-25 mio), Di Maria (25-30 mio euro), Higuain (35 mio euro)
Og følgende opstillinger:
(433 ; 4-1-2-2-1)
............Ramos......Varane...........
Carvajal...........................Marcelo
...................Alonso......................
............Modric.......Isco...............
.....Ozil/Bale........CR/Bale...........
.................Benzema/CR...............
(433 ; 4-2-1-2-1)
......Alonso/Illarra...Khedira.........
...............Modric/Isco...............
Hvor selv enormt gerne vil se nedenstående:
............Ramos......Varane............
....................Alonso.......................
......Modric/Sami....Isco/Sami........
.........Ozil...............Bale................
.......................CR...........................
Benzema er overflødig når man har så gode afsluttere som Bale og Ronaldo i forreste kæde, som igennem kampene bytter plads, således at deres spidskompetencer kommer til sin ret. Mens Ozil tilpasser sig og finder pladsen. Alonso, Modric og Isco leverer en solid defensiv indsats og får rig mulighed for boldbesiddelse og stikninger til de forreste.
Backsene skal agere som i gårsdagens kamp og gøre banen bred i hvert eneste angreb, således at Ozil og Bale kan søge centralt hvor de er mest farlige.
Ovenstående opstilling på Bernabeu vil i 90% at kampene betyde +5 mål, for hvordan vil en modstander lukke ned for så mange spidskompetencer? Ronaldo og Bale's vanvittige fart og afslutninger, Ronaldo's hovedspil og styrke i feltet når modstanderen pakker sig, 'possession' imellem Alonso, Modric, Isco og Ozil og deres geniale afleveringer, Marcelo og Carvajal's evne til gennembrud og fine indlæg. Der helt utroligt mange strenge at spille på.
Hvis han er forretningsmand ved han, at sandsynligheden for at Bale leverer en ligeså imponerende sæson 2013/14 ikke er 100% og han er dermed ikke sikret samme pris næste sommer. Måske presser Bale også mere på for at komme afsted til den tid?
Hans pris er gigantisk i denne sæson og helt med rette.
Perez er klar til at overraske og det bliver med Bale. Neymar skal ikke stå alene som galactico-indkøb.
1-2 uger så er Higuain og Coentrao skudt afsted som medfører 55-60 mio euro og så kan buddet på Bale realiseres.
Og så har Perez og co et par uger til at finde en ny arbejdsgiver til Di Maria, hvilket ikke burde blive et problem til 30-35 mio euro.
Lewy kan meget vel sige nej, og det virker til at gå den vej indtil nu.
Elkrimi skrev: Di Maria leverer præcis som han plejer, enkelte genialiteter, men også uforståelige boldtab. Bale derimod har en større stabilitet i sit spil, hvorfor man seriøst skal overveje Angel's fremtid når Bale kommer til klubben.
Kaka skal stadig flere niveauer op hvis han skal gøre sig forhåbninger om kampe i den kommende sæson. Der var himmelvid forskel på hans og Isco's tilstedeværelse. Man fornemmer virkelig hvor stort Isco's talent er og hvor eminent han er på bolden.
Jeg er lidt i tvivl om, om Ancelotti havde instrueret både Isco og Modric om begge, at spille central midt eller om Isco skulle ligge på den offensiv midt. Det var i hvert fald tydeligt, at den lille spanier investerede langt mere defensivt end Ozil og Ronaldo. Derfor vil jeg også nærmere betegne opstillingen i første halvleg som 4-3-3 end 4-2-3-1, som anden halvleg til gengæld mindede mere om.
Nacho overtog 18'eren efter Albiol og ser ud til at glide ind i midterforsvaret som 4. mand efter Varane, Ramos og Pepe.
At klubben er interesseret i en venstrebenet venstreback er også et tydeligt signal fra Ancelotti, som skinnede igennem igår. Han ønsker gennembrudsstærke backs, som spiller på den pågældende back med sit foretrukne ben, som Carvajal/Arbeloa på højre og Coentrao/Marcelo/Denis og fremover Guilherme Siqueira på venstre.
Tror vi ender på følgende trup:
Casillas, Lopez, Jesus
Carvajal, Arbeloa, Ramos, Varane, Pepe, Nacho, Marcelo, Siqueira
Alonso, Illarra, Khedira, Casemiro, Modric, Isco
Ozil, Kaka, Ronaldo, Bale, Jese, Benzema, Morata
(Evt. supplement fra Castilla: Derik, Jose F og Cristian B)
21 spillere og 3 keepere.
Ud: Coentrao (20-25 mio), Di Maria (25-30 mio euro), Higuain (35 mio euro)
Og følgende opstillinger:
(433 ; 4-1-2-2-1)
...................Alonso......................
............Modric.......Isco...............
(433 ; 4-2-1-2-1)
......Alonso/Illarra...Khedira.........
...............Modric/Isco...............
Hvor selv enormt gerne vil se nedenstående:
............Ramos......Varane............
....................Alonso.......................
......Modric/Sami....Isco/Sami........
.........Ozil...............Bale................
.......................CR...........................
Benzema er overflødig når man har så gode afsluttere som Bale og Ronaldo i forreste kæde, som igennem kampene bytter plads, således at deres spidskompetencer kommer til sin ret. Mens Ozil tilpasser sig og finder pladsen. Alonso, Modric og Isco leverer en solid defensiv indsats og får rig mulighed for boldbesiddelse og stikninger til de forreste.
Backsene skal agere som i gårsdagens kamp og gøre banen bred i hvert eneste angreb, således at Ozil og Bale kan søge centralt hvor de er mest farlige.
Ovenstående opstilling på Bernabeu vil i 90% at kampene betyde +5 mål, for hvordan vil en modstander lukke ned for så mange spidskompetencer? Ronaldo og Bale's vanvittige fart og afslutninger, Ronaldo's hovedspil og styrke i feltet når modstanderen pakker sig, 'possession' imellem Alonso, Modric, Isco og Ozil og deres geniale afleveringer, Marcelo og Carvajal's evne til gennembrud og fine indlæg. Der helt utroligt mange strenge at spille på.
Du har lige igen fortalt mig hvorfor Bale ikke skal komme til Real. Som jeg kan se det kan Bale kun spille på Ronaldos plads (på venstrekanten), medmindre Ronaldo bliver rykket på angrebet så kommer Bale til at være udskifter - en dyr en af slagsen. Hvis Ronaldo går hen og bliver angriber ender vi med at have Benzema og Morata og til dels Jesé uden spilletid, hvilket vil svække de to sidstnævntes udvikling og førstnævntes selvtillid.
Jeg håber og tror ikke Bale kommer til, da jeg synes at holdet ser stortset perfekt ud. Di maria er en billigere og bedre løsning end Bale. En spiller der nok skal acceptere en bænker, hvor Isco, Illara, Jesé mm. så får spilletid.
Hvis vi stiller således næste sæson, vil vi have mange gode udskiftere:
Casillas
Carvajal-Varane-Ramos-Marcelo
Khedira-Alonso/Modric
Isco-Øzil-Ronaldo
Benzema
Udskiftere: Alonso/Modric, Di maria, Illara, Jesé, Morata, Pepe, Nacho, Denis, Lopez, Kakà, Jesus og Casemiro.
De 5 førstnævnte er sammen med Kaka nogle spillere der nok få meget spilletid.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
Elkrimi skrev: Kaka skal stadig flere niveauer op hvis han skal gøre sig forhåbninger om kampe i den kommende sæson. Der var himmelvid forskel på hans og Isco's tilstedeværelse. Man fornemmer virkelig hvor stort Isco's talent er og hvor eminent han er på bolden.
Kunne ikke være mere enig. Det må og skal det være et mål, at få afhændet Kaka inden vinduet lukker.
Elkrimi skrev: Jeg er lidt i tvivl om, om Ancelotti havde instrueret både Isco og Modric om begge, at spille central midt eller om Isco skulle ligge på den offensiv midt. Det var i hvert fald tydeligt, at den lille spanier investerede langt mere defensivt end Ozil og Ronaldo. Derfor vil jeg også nærmere betegne opstillingen i første halvleg som 4-3-3 end 4-2-3-1, som anden halvleg til gengæld mindede mere om.
Jeg lod også mærke til, hvor meget Isco arbejde defensivt. Rigtig god ting, hvis han skal starte inde med Ronaldo og Özil, hvilket nok kommer til at ske. Han virker yderst dynamisk og lader til at være gået direkte ind på holdet med arbejdshandskerne på. Glæder mig til at se ham de næste par kampe.
Jeg lod også mærke til, som mange herinde har skrevet, hvor snævert Ancelottis hold spiller. Det var tydeligt, i hvert fald i perioder, at de 5 forreste stod meget tæt på banen, om det så er ude i en side eller centralt er forskelligt. Der var i hvert fald flere gange hvor man så, at Carvajal havde en hel banehalvdel at løbe på.
At spille på den måde, med Marcelo og Carvajal kommer helt sikkert til at give pote mod hold som mandsopdækker tæt, hvilket de fleste hold gør mod Real (Ronaldo, Alonso, Özil sidste sæson).
Optimismen er der helt sikkert, på samme tid med, at man føler vi har et stærkere hold denne sæson sammenlignet med sidste!