Real Madrids hold 2013/2014:
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Siempre Madrid skrev: Kontinuitet i Real Madrid kommer kun via succes. Hvem gider se på et forstærket Castilla-hold, som slutter som nr. 5-6 i rækken og kun lige klarer gruppespillet. Så kan de spille nok så smukt.
Hvilke argumenter er der da for at Lippi, Capello, Ancelotti eller Mourinho ville gøre det bedre, udover erfaringen? Man får jo aldrig erfaring uden at blive ansat i en større klub. AC Milan tog da også chancen med Capello i sin tid, på trods af hans manglende erfaring. Det samme gjorde Porto og Chelsea med Mourinho, og det samme gjorde vi med Del Bosque.
Det er nu heller ikke nødvendigvis et spørgsmål om enten, at vælge en træner med enorm erfaring eller ingen som helst erfaring. Löw, Laudrup og Klopp er da også bestemt at foretrække fremfor Lippi Capello, Ancelotti og Mourinho.
Er vi virkelig SÅ ekstremt fokuseret på øjeblikkelig succes, at vi fuldstændig vil negligere at spille flot fodbold? Et af de mest centrale punkter i Real Madrid har da også altid været det smukke spil. Det er ingen af de trænere du nævner da velkendte eksponenter for?
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Siempre Madrid skrev: Kontinuitet i Real Madrid kommer kun via succes. Hvem gider se på et forstærket Castilla-hold, som slutter som nr. 5-6 i rækken og kun lige klarer gruppespillet. Så kan de spille nok så smukt.
Hvordan skulle der kunne komme succes med Mourinho, når han ikke har noget omklædningsrum? Jeg spørg' bare;)
Jeg kan godt give dig ret i, at "smuk fodbold" ikke er det vigtiste... Men det er da vigtigt, at vi får banket noget Real Madrid ind på det førstehold! Det er jo som at se en virksomhed, hvor ingen afdelinger hænger sammen...
Mourinho arbejder for sig selv... Vores kaptajner arbejder for at "rede" Real Madrid... De nytilkomne render forvirrede rundt, og kan ikke finde deres rolle i "konceptet" (eller mangle på samme... Og de store talenter slår opgivende ud med armene, og kan ikke gennemsku hvor deres plads i klubben er...
Du har ret i, at der er noget galt med det nuværende set-up. Men jeg tror at det er Mourinho (og måske Perez) som er problemet.
Man havde forventet at spillerne vil dø med støvlerne på under Mourinho. Det siges ikke at ha været tilfældet i nogle af sæsonerne. Halvdelen af holdet har mere travlt med at signe store kontrakter, så de bagefter kan brænde gummi af på M-30.
Angående Toril, så er jeg fortaler i og med at jeg har set en træner der er moden til at tage opgaven på første holdet. En træner der formår at samle et hold på mange punkter, men ikke mindst på banen, har han skabt noget utrolig stort selvom mange af de stærke spillere har forladt truppen. Toril er en type som Vicente del Bosque, en træner som ikke ønsker opmærksomhed, og lader sine spillere spille det spil på banen som de gerne vil. Han formår at rokerer rigtigt og han tager nogle gode taktiske beslutninger i løbet af kampene. Man fornemmer han er der og det er det vi mangler på første holdet (en rød tråd, respekt omkring spillerne og en spillestil).
Spillerne på Castilla viser til hver en tid mere respekt om deres træner end første holdet omkring Mou. Der vil spillerne dø med støvlerne på.
Har valgt at takke af på forum!
Mht. hvem afløseren så skal være, så er der lige én lille ting, som i glemmer at tage med i betragtning: han skal kunne styre de store egoer i omklædningsrummet. Det er lidt skræmmende, at selv Mou, med hans profil og erfaring samt verdenskendte lederevner, ikke har formået at kontrollere truppen (i hvert fald ikke i år), så jeg kan overhovedet ikke se for mig, at en Toril vil have en større succes med dette.
Jeg er ikke tilhænger af Benitez, men jeg mener derimod, at både Ancelotti og Laudrup ville være gode bud på en kommende træner. Laudrup er lidt af et sats, og det vil kræve en smule is i maven og en del tålmodighed, hvis han skal have success, men han har filosofien, intelligensen og erfaringen (især på spiller-niveau) til at kunne påvirke truppen i en positiv retning. Jeg kan forestille mig, at mange af vores offensive spiller vil blomstre under hans ledelse, her tænker jeg især på Özil, Modric, Benzema og Di Maria, som alle har været hæmmet i deres spil af Mou's spillestil.
Bismo skrev: Et af Mourinhos største bedrifter må siger at være at få Valdano smidt på porten, og at han har skabt en organisation, hvor træneren rent faktisk har langt større magt i klubben end nogensinde. Det kommer den kommende træner helt klart til at få gavn af.
Mht. hvem afløseren så skal være, så er der lige én lille ting, som i glemmer at tage med i betragtning: han skal kunne styre de store egoer i omklædningsrummet. Det er lidt skræmmende, at selv Mou, med hans profil og erfaring samt verdenskendte lederevner, ikke har formået at kontrollere truppen (i hvert fald ikke i år), så jeg kan overhovedet ikke se for mig, at en Toril vil have en større succes med dette.
Jeg er ikke tilhænger af Benitez, men jeg mener derimod, at både Ancelotti og Laudrup ville være gode bud på en kommende træner. Laudrup er lidt af et sats, og det vil kræve en smule is i maven og en del tålmodighed, hvis han skal have success, men han har filosofien, intelligensen og erfaringen (især på spiller-niveau) til at kunne påvirke truppen i en positiv retning. Jeg kan forestille mig, at mange af vores offensive spiller vil blomstre under hans ledelse, her tænker jeg især på Özil, Modric, Benzema og Di Maria, som alle har været hæmmet i deres spil af Mou's spillestil.
Det er ikke noget Mourinho har skabt, men noget F.Perez har eftersøgt da han godt kan lide den engelske model. Den kommende træner får ikke på samme måde gavn af det som Mourinho, men jeg håber da at man giver tiden og tillid til den kommende træner til at falde til.
Mou har ikke været istand til at styrer de store egoer pga Perez har begået nøjagtige samme fejl som tidl, netop at man belønner før det bør være aktuelt. Di Maria er et godt eksempel !
Faktisk er de eneste problematiske spillere i truppen også dem, som Mourinho tager sig bedst af; Coentrao og di Maria.
Det her må de meget gerne blive ved med at råbe, også gerne foran Perez så han endelig fatter det !
- Arnel
- Emne forfatter
- Gæst
-
Som en af mine venner sagde, Perez vil købe sig til succesen, det er umuligt, at ansætte Mourinho har været et flop efter min mening.
Han har ødelagt klubben fra top til tå, MIN MENING ER INGEN OVER KLUBBEN, den mening synes Hr.Perez vidst ikke, at give Mourinho så lang snor, forstår jeg virkelige ikke. Perez er præsident for klubben, han er ikke spiller, så han burde i teorien ikke være bange for Mourinho. Men det er han åbenbart, jeg forstår det ikke. På de her 3 år, han har været her har vi vundet: 1 Super Cup, 1 La Liga Titel, 1 Copa Del Rey, på de 3 år kunne vi have skabt et bærerdygtigt fundament, som ville kunne holde i 4-8 år istedet for 1-3 år.
Mourinho har ingen "elskere" i omklædningsrummet, han har sine Portugisiske spillere (Carvalho, Kaka, Ronaldo, Pepe, Coentrao) (Kaka tager jeg med fordi han taler Portugisisk) de støtter ham, for min skyld må 3 af dem gerne smutte med Mou, ingen svækkelse i det. Men Coentrao og Verdens bedste må blive, men min pointe ved det her er: Mourinho har netop bevidst at der er en over klubben og det er ham selv.
At bænke en klublegende, et ikon for mange mil. af børn, en general i truppen, landsholdsanføren, klubanføren. Er en skændsel, jeg har aldrig set noget værre.
Hvis vi for de 3 år siden, havde ansat en anden træner, en træner som forstod Real Madrids spille filosofi, en træner med kendskab til Spansk fodbold, en træner der som Pep, kendte klubben ville have tingene set anderledes ud.
JEG MENER, MOU HAR FÅET FOR LANG SNOR! BURDE ALDRIG HAVE VÆRET ANSAT!
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Der er op til flere spillere, som roser José Mourinho for at være en fremragende træner og mandskabs-behandler. Hvis vi bare skal tage nogle af ikke-portugiserne, så har Raphaël Varane, Xabi Alonso, Mesut Özil og Sami Khedira talt endog meget positivt om ham.
Jeg vil ikke påstå, at Mourinho kommer godt ud af det med alle i omklædningsrummet, men jeg vil godt lægge hovedet på blokken og påstå, at hans påståede kontroverser med spillerne, er stærkt overdrevne og skabt af en presse, som fra første dag har jagtet den gode historie mere end sandheden.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.