Real Madrids hold 2013/2014:
- CristianoRonaldo
- Gæst
-
Tænkte lige, at jeg ville hjælpe.Brylle skrev: Så må du forsyne mig med et link på søndag :D
livetv.ru/en/eventinfo/167716_numancia_real_madrid_ii/
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Brylle
- Gæst
-
Thank you :)CristianoRonaldo skrev:
Tænkte lige, at jeg ville hjælpe.Brylle skrev: Så må du forsyne mig med et link på søndag :D
livetv.ru/en/eventinfo/167716_numancia_real_madrid_ii/
Nej. Jeg skriver, at man ikke smider Alonso af holdet, fordi han ikke er hurtig nok, ligesom man ikke smider Casillas af holdet fordi hans spil med fødderne alle dage har været til rotterne, og det nærmest har været en lille klapsalve værd når han formåede at holde bolden på banen. Alonso og Casillas har begge langt hen ad vejen de kvaliteter som Mourinho efterspørger på deres pladser i det nuværende system. Det er svært at forsvare, at gå ud og lave endnu et kæmpe køb for at ændre marginalt på holdet, uanset at det muligvis (vi ved ikke om erstatningen falder igennem) ændrer vores spil til det bedre.
Derudover kommer det, at en spiller som Alonso er Florentinos mand. Jeg var glædeligt overrasket, da Kaka blev smidt på bænken, men Alonso har, modsat Kaka, leveret i langt de fleste kampe. Jeg glæder mig til transfervinduet, for jeg tror der kan ske noget spændende med Alonsos plads - og hvis han vil ud i verden en sidste gang, så bør man give ham lov til det.
Jeg elsker Alonso højt, og mener stadig at han er en af verdens bedste spillere, men med det forsvar vi har så er det en logisk knap at skrue lidt på (hans udmeldinger, de andres alder etc. taget i betragtning) for at få forsvaret det sidste stykke.
Er enig i, at Alonso er et kæmpe dilemma på holdet, og jeg har mange gange før talt for et salg af ham. Problemet med Mourinho's Madrid er holdet er delt op i forsvar, midtbane og angreb. Det giver aldrig et flow, og møder du et så dynamisk Dortmund hold, så knækker filmen, fordi vi har så mange offensive spillere som ikke deltager i kollektivet.
Oven i købet, så er Alonso langt dårligere defensivt end han bliver gjort til. Khedira har fået en meget mere fri rolle, som jeg dog er fortaler for, men han blev gang på gang fanget langt oppe på banen, og lynhurtigt presspil af Dortmund gjorde, de ofte var 3 imod Alonso, og han er immervæk den nemmeste og komme forbi, hvis vi ser bort fra Özil.
Den centrale midtbane er altid problemet imod bedre og mere dynamiske hold. Vi så det også sidste gang imod Bayern.
Det er ikke holdet, men Mourinho's problem. Det er ham som har formet holdet, og måske virker det perfekt i La Liga, og efter 22 forsøg imod Barcelona (overdrivelse fremmer forståelsen), men det virker ikke imod bedre dynamiske hold, og derfor er det blevet til et exit i de seneste 3 semifinaler. Æder gerne mine ord, hvis vi går videre :).
Mourinho har bare ikke været god nok til, og få holdet til og fungere. Og vi er efterhånden rigtig mange, som altid sidder med følelsen af, at holdet kun præstere på 80%.
I sidste ende ligger den dog hos Perez, for det er ham, som IMO overhovedet ikke har forstand på fodbold. Og det ses tydeligt på trofæ skabet.
Perez køber et hold, og ansætter lappeløsninger gang på gang. Og ja jeg sagde det igen, Mourinho har absolut intet tilført Real Madrid, som så mange andre ikke har kunne.
Vi har et hold til 5 milliarder, har verdensklassespillere på stort set samtlige pladser, på papiret har vi nok verdens bedste hold, og alligevel er vi kun det 3-4. bedste hold i verden. Det er skræmmende!
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Har valgt at takke af på forum!
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Problemet både imod United og senest i onsdags var, at det lykkedes modstanderne at lukke totalt ned for Xabi. Det skyldes primært, at modstanderne kan glemme alt om Real Madrids højre side, da man simpelthen ikke er en trussel derovre. Derfor kunne Dortmund presse ekstra hårdt og 'skævt' i deres defensive presspil, hvilket gjorde det svært at involvere Xabi.
Jeg ville rigtig gerne se dette Madrid-hold med en ny højre side. En mere boldsikker back end Arbeloa(ja, det læste I mig godt skrive) og Ramos(som har taget for meget 'skade' af to år centralt, til at være mere end en ordinær back), samt en mere stabil kantspiller end Di Maria. Hver gang Di Maria har været god i denne sæson - senest kamp 1 mod United - har Real Madrids offensiv været velfungerende, flydende, haft Cristiano meget mere involveret centralt i banen og givet langt mere overskud.
Man kan selvfølgelig altid gå i panik, det er fodboldfans de bedste i verden til, det er bare ikke nødvendigt. Sidste år røg vi ud efter straffespark, i år er det for tredje gang i semifinalen, godt nok efter en skidt kamp, men vi er altså ikke langt fra. Alt det pjat med at skifte halvdelen af truppen er mig nu engang en gåde, og udtryk for en modløshed som ikke løser noget som helst.
Sommerens første prioritet må være at finde en højrekant med et stabilt højt niveau. En som kan holde i bolden, være en trussel frem i banen, men også forstår at arbejde for holdet. Spørgsmålet er så, om han overhovedet findes derude. Jeg er dog ikke et øjeblik i tvivl om, at det ville ændre enormt meget.
@Dios, sådan af ren interesse. Hvordan så du helst vores centrale midtbane så ud i den kommende sæson?
Det kommer minimum til at tage os en sæson mere efter Mou har forladt Real Madrid, til at komme tilbage på den absolutte top !, men det afhænger også af hvem vi får som træner og hvilke indkøb vi gør os.
For mig at se, så skal vi ha en ny præsident og når Dortmund har sendt os ud på tirsdag så håber jeg at vi har et crew der kan vælte Perez af pinden.
Det er de personer jeg ser smutte til sommer hvis vi skal tage skridtet videre.
Cristiano
Perez
Mou
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Forlader Cristiano os, så må vi tage den derfra. Men når man ligefrem ønsker at den spiller forlader os, er man så langt ude, at det er uoverskueligt overhovedet at debattere med det.
raul7=kongen skrev: Jeg orker simpelthen ikke at fortsætte en diskussion, når præmissen er at vi af fri vilje skal skille os af med en af verdens bedste spillere i nyere tid. En spiller som er den eneste, der igennem hele sæsonen har holdt et stabilt niveau, en spiller som har scoret over 40% af vores mål i denne sæson og derudover lagt op til en række. I øvrigt en spiller som selv ønskede at komme til klubben.
Forlader Cristiano os, så må vi tage den derfra. Men når man ligefrem ønsker at den spiller forlader os, er man så langt ude, at det er uoverskueligt overhovedet at debattere med det.
Fuldstændig enig!
Ronaldo har endvidere leveret et exceptionelt niveau siden din ankomst til Real Madrid. Det er unødvendigt at nævne tallene, de taler immervæk for sig selv. Så kan man naturligvis vælge at se blindt på disse, hvilket én bestemt person konsekvent og grinagtigt ynder at gøre; det er tragikomisk, at man kan ønske et Real Madrid uden Ronaldo og samtidig hungre efter titler og flot spil!
Nej, en bedre højreside - højreback og højrekant - kan være medvirkende til, at Real Madrid tager det sidste skridt mod La Decima, om end en offensiv i hopla på tirsdag også har muligheden for at gentage fortidens historiske remontadas.
Hugol.... i stedet for at slynge dumdristige bemærkninger ud i forsamlingen, kunne du så ikke prøve at forklare os undrende madridistas, hvorfor Perez (en stærk forretningsmand) og Ronaldo (verdens bedste fodboldspiller) ikke er blandt dine foretrukne til næste sæson og, hvem der i givet fald skulle erstatte dem? Nogle ord på dine skæve indslag ville gøre underværker!
- Ikertheman
- Gæst
-
Et hold kan ikke kun bestå af udelukkende stjerner for at fungere.. Ví har brug for en ny HB og evt. en midtbanespiller, samt lidt mere rotation med de unge spillere... Skal vi have en ny decideret angriber, så skal det være fordi enten Benz eller Pipita vil væk..
Er jeg den eneste, som er fuldstændig uforstående over for, at vi lige pludselig skal have flere Dortmund spillere, bare fordi vi lige fik tæsk af dem? Bevares, nogle af dem kan bidrage til vores spil, men at direkte købe 2/3 spillere er nok lige i overkanten...
Pga han begår samme fejl som sidst. Da han efter Mallorca kampen (så vidt jeg husker rigtigt) valgte at forlade Real Madrid som præsident sidste gang, var en af hans kommentarer at han havde forkælet sine spillere for meget. Det synes jeg også han har gjort denne gang. Det har handlet om at købe dyre spillere og give dem høje lønninger i stedet for at se på hvad der gør et hold stærkt.
Han har ik været istand til at tackle Mourinho, og flere vigtige personer har måtte træde til side i Real Madrid. Så som Zidane og Valdano. Det har slet ikke været nødvendigt at rydde op i klubben på den måde.
Hertil, så har jeg savnet Real Madrid som fodboldhold og ikke en klub der har mere fokus på det økonomiske. Jeg synes man stadig sylter ungdomsafdelingen gevaldigt.
Mou, har jeg forklaret mange gange hvorfor jeg ikke ønsker ham i Real Madrid, hertil har Dios også kommet med utrolig mange gode pointer som jeg er enig i.
Grunden til at jeg vil sælge Cristiano er ikke pga at jeg synes han gør det skidt. Han er en verdensklasse spiller, men han er den eneste i sin klasse på Real Madrids hold.
Derfor fortrækker jeg at man sælger ham, for at få skabt et mere kompetent hold, da vi på mange pladser er utrolig svage. Specielt på midten og på højre back, nu også i angrebet. Cristiano er 28 år og har selvf stadig nogle gode år tilbage som fodbold spiller. Men han fylder alt for meget på holdet, både som spiller men også som person. Mange af disse ting har jeg jo også allerede sagt. Så det er jo ikke fordi jeg blot slynger noget ud. Jeg har tidligere været ude og kritiserer den nuværende model men det var i starten af sæsonen. Her ønskede jeg også et salg af Cristiano.
Har vi en trup, hvor niveauet løftes på mange pladser så vil vi også kunne stå imod hold som Dortmund og Bayern.
Der er ingen tvivl om at vi havde ikke stået i en semi 3 år i træk uden Cristiano. Men spørgsmålet er så at hvis man havde bygget holdet anderledes, om man så havde kommet længere. For kompetent er holdet slet ikke, det er fyldt med fejl og mangler. Det kan Cristiano ikke rette op på alene.
- Brylle
- Gæst
-
Du mener altså, at vi skal sælge Cristiano fordi det styrker holdet at købe dårligere spillere?
Så synes jeg også vi skal sælge Ramos-Varane og købe nogle dårligere spillere, så de ikke er meget bedre end vores højre back..Dermed står vi jo stærkere fordi vores hold kan stå med samme styrke de fleste steder.. Yeah, thats logic!