Real Madrids hold 2013/2014:

13 år 4 måneder siden #85 af dumdidadum

unrectify skrev: Dortmund går ikke ud og sælger Gundogan og Reus, når de allerede har fået solgt Lewandowski og Götze. Det ville betyde at de skulle starte helt forfra mht. til holdet, og det kommer naturligvis ikke til at ske.

Og har du i øvrigt sat dig ind i hvad disse to spillere skulle bringe til holdet, eller er det fordi Dortmund lige har udraderet os, og så tænkte du at fylde hullerne i vores kommende trup med et par af deres spillere, i stedet for at se hvad vi reelt har brug for?

Du har helt ret i at det nok ikke sker og samtidig glemte jeg nok at skrive at det var mere ønsketænkning end andet.
Kan dog ikke forstå at du ikke mener vi kunne have brug for disse spillere. Xabi Alonso bliver ikke yngre og ser ikke ud til at forlænge. Gundogan spiller fremragende, mener lidt om ham dog mere dynamisk, hurtigere på fødderne og en krig af fremtid foran sig.

Som mange andre elsker jeg Di Maria når han spiller til hans bedste, men han svinger desværre utrolig meget! En offensiv spiller der er rap på fødderne og virkelig kæmper for holdet kunne være fornemt at få ind på pladsen. Endvidere har vi masser af offensive spillere der ikke deltager det helt store i defensiven og det er vel også her Di Maria er ekstrem vigtig! Det løber pensum han ligger for dagen har Reus også.
Følgende bruger(e) sagde tak: Arnel

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 4 måneder siden #86 af dumdidadum

Hugol skrev: Jese spiller nu ogsaa mere central eller på højre for tiden pga denis har venstre. Det gør han ganske fint.

Og? Di Maria spillede på venstre kanten inden han kom til Real, en plads han sjældent har set her. Mange vil købe Bale ind til kanterne, men han spiller primært centralt for tiden. De fleste offensive kanter kan tilpasse sig fra side til side, og det hele afhænger vel af trænerens strategi...

• Talento90
  • Gæst
  • Gæst
13 år 4 måneder siden #87 af Talento90
Besvaret af Talento90 på emne Real Madrids hold 2013/2014:
RM94.
Ja beklager, men tager det lidt personligt som mange andre der kan godt kan lide Mou når du synes vi er fortabte.

Jeg taler altid kun om spillet. Trofæer og statistikker er for analytikerne. Ikke for mig. Jeg nyder spillet, viljen og talentet i de spillere vi har. Og som du selv siger, så vandt galacticos holdet intet efter 2003. Men vi har et stjernehold nu ( og med stjernehold mener jeg dødsensfarlige spillere på alle pladser) der virkelig kan levere smukt fodbold og stadig få resultaterne med. Mht. Mourinho som klubbens ansigt udadtil så kan jeg kun give dig ret i af de episoder burde simpelthen ikke finde sted, men på en side så ser jeg ham sku også leve sig mere ind i hele spillet end nogen anden træner PT. Overtjeneren Benitez der Aldrig kunne tænke sig at være Chelsea træner eller junior træneren Villas boas der ikke kunne håndtere et meget gammelt Chelsea mandskab er simpelthen ikke noget værd ved siden af Mourinho. No Way. Og så igen tænker jeg lidt om en fan der ikke har set sit hold i en CL semifinale i 6 år!!!! Hvorefter man ansætter en træner der disker op med 3 i træk med underholdende fodbold, at det er sku enten en meget forkælet eller meget kritisk fan. Husk på at Barca også tog finalen første år pga VI fik et rødt kort som ikke burde have været dømt OVERHOVeDeT!! Året efter er vi ude på en straffesparkskonkurrence. Og lige nu er vi dømt ude inden der er spillet returkampen på Bernabeu. Come on!! Jeg kan simpelthen ikke forstå jer. Så lidt opbakning til holdet skal jeg fandme lede længe efter. Og det er noget som jeg (inkl Mourinho) også efterlyser hos fansene. Det er sku lidt vores ansvar. Det er kulturen, det ved jeg. Det er også unikt. Men vi kan altid gøre det bedre! PS. Der er aldrig nogle dårlige hold i cl semifinalen. De har alle en kæmpe ret til at være der. Man sagde det samme om Chelsea sidste år, og tænk så at de simpelthen gik hen og vandt skidtet. Med en træner (Roberto di Matteo) som jeg er yderst imponeret af og som jeg synes reelt set kunne være den mest interessante afløser til Mourinho når det kommer så langt.

13 år 4 måneder siden #88 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Real Madrids hold 2013/2014:
Dumdidadum,
Menes at Jese vil passe bedre på højre end på venstre lige pt da venstre er bedre besat.

Har valgt at takke af på forum!

13 år 4 måneder siden #89 af BBB
Besvaret af BBB på emne Real Madrids hold 2013/2014:

Dios skrev: BBB skrev:

Jeg mener selv, at jeg kan se spillet, men at Mourinho er begrænset af for gode spillere med de forkerte kvaliteter.

Og derfor passer han jo overhovedet ikke til klubben. Du skriver det jo selv inddirekte!

Nej. Jeg skriver, at man ikke smider Alonso af holdet, fordi han ikke er hurtig nok, ligesom man ikke smider Casillas af holdet fordi hans spil med fødderne alle dage har været til rotterne, og det nærmest har været en lille klapsalve værd når han formåede at holde bolden på banen. Alonso og Casillas har begge langt hen ad vejen de kvaliteter som Mourinho efterspørger på deres pladser i det nuværende system. Det er svært at forsvare, at gå ud og lave endnu et kæmpe køb for at ændre marginalt på holdet, uanset at det muligvis (vi ved ikke om erstatningen falder igennem) ændrer vores spil til det bedre.

Derudover kommer det, at en spiller som Alonso er Florentinos mand. Jeg var glædeligt overrasket, da Kaka blev smidt på bænken, men Alonso har, modsat Kaka, leveret i langt de fleste kampe. Jeg glæder mig til transfervinduet, for jeg tror der kan ske noget spændende med Alonsos plads - og hvis han vil ud i verden en sidste gang, så bør man give ham lov til det.

Jeg elsker Alonso højt, og mener stadig at han er en af verdens bedste spillere, men med det forsvar vi har så er det en logisk knap at skrue lidt på (hans udmeldinger, de andres alder etc. taget i betragtning) for at få forsvaret det sidste stykke.

13 år 4 måneder siden #90 af Realmadrid94
Del Bósque stopper efter VM 2014. Så er det fandme på tide at Perez går ned på knæ og undskylder, samtidig med en ansættelse af verdens bedste træner, en ægte Madridista! :D

• CristianoRonaldo
  • Gæst
  • Gæst
13 år 4 måneder siden #91 af CristianoRonaldo
Besvaret af CristianoRonaldo på emne Real Madrids hold 2013/2014:
Bild er alt andet en troværdige. "Mou tells Klopp, "I'm off to Chelsea" say Bild" Dette er nok den ringeste opdigtning jeg længe har hørt. Mourinho fortæller sin bedste ven Klop, at han tager til Chelsea.

13 år 4 måneder siden #92 af JesperA
Besvaret af JesperA på emne Real Madrids hold 2013/2014:
Bayern har dementeret at de har kontrakt med Lewandowski.

Ind: Jürgen Klopp, Lewandowski, Carvajal, Gündogan og Essien, Morata og Jesé permanent.
Ud: Mourinho, Kaka', Albiol, Carvalho(!) og Callejón.

Jeg har tidligere været fortaler for at prøve Ramos på backen, og Özil på højrekanten og så Modric centralt. Dortmund-kampen viste at lige netop de dispositioner var en kæmpe katastrofe, det skal ikke ske nogensinde igen...

Muligvis er Di Maria ikke altid en fryd for øjet når han ikke spiller godt, men hans defensive assistance manglede i den grad, det første mål hvor Götze får lov at slå indlægget, er en direkte konsekvens af at Özil forsømte sine defensive pligter, og mon ikke Arbeloa havde spændt ben for ham, inden han overhovedet havde fået chancen for at slå indlægget. Desuden ville Ramos centralt muligvis have dækket Lewandowski tættere, han er hurtigere og mere placeringsstærk end Pepe, der vel i virkeligheden var impliceret i samtlige scoringer, mere eller mindre. Lewandowski havde let spil, men han lavede også nogle vidunderlige ting. Han ville passe godt ind på vores hold da han gør et stort stykke arbejde, og er effektiv. En arbejdsom boksspiller, noget vi har savnet mere eller mindre siden Raúl forlod os. Higuaín er det til tider, men ikke ofte nok, og han er heller ikke effektiv nok, siden sin rygskade.

Jürgen Klopps arbejde i Dortmund taler for sig selv, deres spillestil er lige nøjagtig sådan som jeg ønsker Real Madrid skal spille, og hvis han får lov at hente sine idéer og spillere med sig til Real Madrid, så tror jeg han ville kunne vinde CL og La Liga i samme sæson. En spiller som Piszszcek (?) til højre back kunne også være spændende, og det kunne være spændende at implementere Klopps mekanismer i klubben. Ikke fordi de slog os 4-1, men fordi de nu 3 gange har udspillet os i turneringen, ved at spille den form for fodbold vi selv elsker, endda med på papiret klart dårligere spillere. Og så har de ligeledes over to kampe udspillet Manchester CIty, samt vundet de to seneste tyske mesterskaber, mod bl.a. et Bayern-hold der har været en magtfaktor i Europa i samme periode.

Jeg frygter dog at Perez går i den store pengepung igen, og henter Ancelotti, Agüero, Bale fordi deres navne klinger som noget han tror fansene efterspørger, og kan sælge trøjer. Det ville være interessant at se, men også en kende uansvarligt, og sportsligt forkert i mine øjne. Derfor er det oplagt at det er sådan det ender. Endnu engang skal klubben genopbygges fra bunden, og fansene kan de næste 5 år igen skrige "bare vent til NÆSTE år....!"......

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
13 år 4 måneder siden #93 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Real Madrids hold 2013/2014:

Hugol skrev:

Brylle skrev:

Hugol skrev:
Nu har jeg længe sturderet Alberto Toril.
Når man tænker på hvad han har fået ud af Carvajal, Jesé, Morata, Juanfran, Joselu med flere så er det svært at tænke at han ikke også skulle kunne mestre at få det bedste frem i sine spillere på første holdet. Toril, er en træner som holder ved sit koncept, selvom han tager sig nogle taktiske dispositioner i forhold til sin modstander. Dvs at holdet ikke mister den røde tråd og alle ved hvad planen går ud på.
Nu var han under opsyn i søndags af præsidenten, Butra og sports direktøren. Det gik rigtig godt på banen selvom modstanderen var en lettere modstander. Men vi har trods alt været meget overbevisende i denne sæson på trods af at vi har ligget tæt på nedryknings stregen.

Vi har slået Villarreal 5-0 på hjemmebane, vi var tæt på at få X mod Elche og vi har skabt flere andre gode resultater. Med lidt held havde vi også ligget højere i tabellen.
For mig at se er Toril eller Pellegrini de to type trænere man bør satse på, til et projekt som vi har kørende i Real Madrid. Deres profiler passer til en klub som vores, og de spillere vi har rendende rundt. Deres mandskabs behandling er utrolig fantastisk og det kan vi jo se i og med at både Malaga og Castilla spillerne giver deres liv for holdet.

Jeg er bestemt ikke uenig med dig, og jeg håber også, at Pellegrini bliver cheftræner igen, men jeg ser det ikke som realistisk efter den behandling han fik sidst.

Tja jeg rygter Toril som træner, selvom det er en romantisk tanke. Manden har ingen erfaring på topplan og man ved jo ikke om han kan håndtere disse stjernespillere på den rigtige måde.. Det er der min største tvivl ligger, men jeg må nok indrømme, at jeg ikke har set nok Castilla kampe til at bedømme ham 100% som ny Real træner. Jeg lægger bare mærke til den manglende erfaring.

Om han kan håndterer spillerne på den rigtige måde, har intet at gøre om at han har trænet på topplan men om han har sans for gruppesdynamik. Det har vi tydelig eksempler på, at det har han fra det vi har set på Castilla. Romantisk tanke ??. det er ved at blive et ret brugt herinde, men det har altså intet med romantik at gøre at 2 holds træneren tager over i en fodbold klub. Det er sket mange gange før og ikke kun i Real Madrid.

Jeg har set masser af Castilla kampe, både på Alfredo di Stefano og på tv. Af det jeg har set, så er jeg mere end positivt overrasket. Derfor håber jeg også at man under opsynet af Toril i søndags har gjort sig nogle gode tanker og i forhold til hele den periode vi har haft de seneste to år. Glem ej, at Toril har sat Mourinho på plads i løbet af sæsonen da Mourinho var ude med uretfærdig kritik af Toril. Der var enkelte gode pointer i kritikken, men det var ikke set med objektive øjne.

Som sagt er jeg ikke den rette til at vurdere Toril, eftersom jeg blot har set et begrænset antal kampe med Castilla, men skulle det komme dertil, at han bliver træner, så bliver det da interessant at se om han kan håndtere det. I så fald må vi håbe :)

13 år 4 måneder siden #94 af Hugol
Brylle.
På søndag kan du se dem spille ude mod Numancia, hvilket er en svær modstander trods deres position i 2 division.
Er lidt spændt på hvem vi har med i og med at Morata med sikkerhed bliver udtaget til morgendagens kamp.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
13 år 4 måneder siden #95 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Real Madrids hold 2013/2014:
Så må du forsyne mig med et link på søndag :D

13 år 4 måneder siden #96 af Hugol

Brylle skrev: Så må du forsyne mig med et link på søndag :D

jeg skal gøre et forsøg. Kampen bliver vist på Teledeporte så jeg ser den selv der. Hvis du er på chatten søndag så må jeg se om jeg kan finde noget til dig.

Leveret af Kunena Forum