Real Madrids hold 2013/2014:

• Syveren
  • Gæst
  • Gæst
13 år 4 måneder siden #109 af Syveren
Besvaret af Syveren på emne Real Madrids hold 2013/2014:
Jeg har kunne læse mig til at mange herinde gerne så Carvajal tilbage i Real Madrid.
Her er lidt belæg hvorfor det kunne være en god idé, udover det tynde og sædvanlige argument der går på at han har en fortid i Madrid, og at han alene af den grund er interessant.: bleacherreport.com/articles/1602256-real...niel-carvajal/page/2

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Ikertheman
  • Gæst
  • Gæst
13 år 4 måneder siden #110 af Ikertheman
Besvaret af Ikertheman på emne Real Madrids hold 2013/2014:
@Hugol

Jeg kan godt følge forskellige punkter, hvorfor Mou og Perez ikke altid er de bedste for klubben, men at ville sælge CR7 er fuldstændigt hul i hovedet, manden kandiderer til at være verdens bedste fodboldspiller (iflg. mig ER han)...
Med CR7 følger et stort ego, ingen andre er som den mand, men jeg kan på intet tidspunkt huske manden for nogen hjerneblødninger i Madrid.. Vi kan på ingen måde styrke den plads som Ronaldo spiller mere end i forvejen, der findes ingen bedre en Ronaldo på den plads..

Og ja, kan kun tilslutte mig Brylle, det er fandme en mærkelig logik...

13 år 4 måneder siden #111 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Real Madrids hold 2013/2014:
Vi kan sagtens erstatte Cristiano hvis vi køber spillere med kvalitet i "Kun Aguero størrelse", ikke penge mæssigt men kvalitet.
Det handler om at gøre holdet mere kompetent, at få fokus på fodbold frem for højere lønninger, og dyre indkøb. Real Madrid har ikke rykket sig på nogle områder siden V. del Bosques fyring. Vi står stadig med få titler, ydmygelser og kaos på træner bænken. Det er spillere som Cristiano, Kaká og Modric der er skyld i dette, dermed ikke sagt at vi ikke kan undvære en superstjerne engang imellem. Det er også de spillere der gør at vores egne ikke får den optimale udvikling, når man ser på hvor godt vores Canteranos klarer sig i andre klubber, men der ikke er plads til dem i Madrid, så kan man godt undrer sig lidt.
Selvf kan der sagtens få skaffet spillere ind som kan løfte holdet med Cristiano inklusiv. jeg tvivler dog på hvor nemt det er at købe disse spillere, fordi de spillere er i Bayern, Barcelona, Manchester u osv. De klubber har selv ønske at holde fast i deres spillere, og det nytter jo ikke at give fra 40-90 millioner euro for en spiller. Derfor skal der tænkes anderledes når der skal købes spillere fra udlandet fremover.

Der skal satse spansk både på træner bænken men også på banen, inklusiv Canteranos. Der skal satses på en ny sportslig ledelse der formår at fokusere mere på fodbolden end på Marketing.

Har valgt at takke af på forum!
Sidste redigering: 13 år 4 måneder siden ved Hugol.

• Ikertheman
  • Gæst
  • Gæst
13 år 4 måneder siden #112 af Ikertheman
Besvaret af Ikertheman på emne Real Madrids hold 2013/2014:
Hugol, svar mig på, hvordan du vil erstatte CR7 med en tilsvarende lige så god? Det kan allerede ikke lade sig gøre, da han er den bedste på sin plads... Du taler om El Kun, han blev solgt til City for ca. 45 mill euro, men du siger, at Real ikke skal investere i 40-90 mill euro klassen - er det så ikke at modsige sig selv? Hvad jeg umiddelbart kan se, så er hans mål pr. kamp snit også højere nu (175 kampe, 75 mål i Atl. - 59 kampe 33 mål i City), så det er ikke fordi, at vi får ham til en billigere pris.. Vil man have en verdensklassespiller, så skal der også betales ved kasse 1..
Cristiano er så vigtig for Real og jeg ser kun, at han har forbedret sig selv i sin tid i Madrid.. Der er stadig ting, som man kunne håbe på blev lavet om ved CR7, men er det ikke også hans charme? Jeg er i hvert fald kun blevet mere positiv ang. CR7 :)

Med det i mente, så forstår jeg stadig ikke købet af Kaká og tildels Modric.. Kaká havde alderen i mod sig, skadesplaget, ja I kender historien.. Modric kan jeg se mere fidus i, især, hvis han er ment som supplement og evt. til at overtage for Alonso, endvidere kan han bruges centralt på den off. midt.

Jeg savner også en mere klar rød tråd mellem det sportslige og marketing, hvor man måske ser mere på kvalitet end popularitet.. Det mener jeg dog også, er blevet forbedret og på vej i den rigtige retning, det seneste år..

13 år 4 måneder siden #113 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Real Madrids hold 2013/2014:
Man kan sagtens købe en El Kun type inden han bliver så mange penge værd. Så nej jeg modsiger ikke mig selv. Real har et ønske om at lade andre gøre forarbejdet for sig. Det er jo kun meget få spillere i den nuværende trup, hvor vi lige har givet dem et ekstra løft. Marcelo og Higuain er de bedste eksempler.
Vi skal derfor satse spansk og især på egne talenter fremover. Vi skal være klart bedre til at finde spillerne inden de ryger til andre klubber skal vi absolut købe i udlandet..
Jeg ønsker ikke at få lavet noget om på Cristiano.

Har valgt at takke af på forum!

• kavver
  • Gæst
  • Gæst
13 år 4 måneder siden #114 af kavver
Besvaret af kavver på emne Real Madrids hold 2013/2014:

Syveren skrev: Jeg har kunne læse mig til at mange herinde gerne så Carvajal tilbage i Real Madrid.
Her er lidt belæg hvorfor det kunne være en god idé, udover det tynde og sædvanlige argument der går på at han har en fortid i Madrid, og at han alene af den grund er interessant.: bleacherreport.com/articles/1602256-real...niel-carvajal/page/2

Vil gerne have Carvajal tilbage. Men han bliver jo aldrig fast mand fra start. Så jeg ser hellere han snupper et år mere i Tyskland - og deraf erfaring. Men gud, hvor vi manglede Arbeloa og Essien i onsdags. Ramos SKAL spille centralt. Lignede helt, at han havde glemt, hvordan han spillede back engang. Han kom slet ikke så mange gange, som jeg husker ham. Men det jo nok klart.
Væk med Pepe, og så har vi fremtidens midterforsvar, de næste 8 år.

13 år 4 måneder siden #115 af madrid2000
Lad os nu ikke gøre situationen værre end det er. Jeg tror på vi går videre!!!
Nogle vil gerne have, at vores hold spiller som Dortmund, men hvad folk glemmer er, at Dortmund har brugt flere år på at opbygge et hold. De var senest i semien for 15-16 år siden. I herinde i dette tråd vil have så mange ændringer efter en ydmygelse, at tro mig, i har ikke tålmodighed til at opbygge et hold op. I vil have Mourinho væk allerede efter en katastrofe sæson! Hvis i virkeligt gik ind for at man byggede et hold op, hvad med at give manden støtte og tillid? Nu kunne det være en hvilket som helst anden manager og folk ville stadig kræve en ny manager!!
Følgende bruger(e) sagde tak: Arnel, Syveren

• Syveren
  • Gæst
  • Gæst
13 år 4 måneder siden #116 af Syveren
Før Mourinho kom til, havde jeg personligt fornemmelsen af at Real Madrid var præget af noget ustruktureret ledelse, med forskellige målsætninger og idéer for klubben.
Men efter Mourinho er kommet til, hvor han fik det lovede og fulde råderum på transfermarkedet(Hvem er den seneste Real Madrid-træner der kan prale af det???), var der pludselig lys for enden af tunnelen. Mourinho har i mine øjne udrettet mere end jeg turde håbe på, når jeg tænker tilbage på hvorledes Olympique Lyonais ALTID var endestationen i Champions League, og hvordan man frygtede Barcelona, noget ingen Real Madrid-fan jo nogensinde bør gøre.. Jeg synes Mourinho har fået et godt tag i hele Real Madrid-ledelsen og strukturen, hvilket jeg tror er hovedårsagen til hans (sportslige)succes. - Hans, til tider, dårlige opførsel klæder dog ikke Real Madrid, hvorfor jeg godt kan forstå utilfredsheden blandt mange. Specielt de lidt ældre fans der jo ved at der findes succes uden Mourinho. Men for mange nyere fans, der som jeg selv, kun har fulgt Real Madrid siden 2003, ser Mourinho som en frelser, der kan endelig kan gøre en ende på 10 års blamager, og derfor giver vi ham noget længere snor og er noget mere overbærrende. Specielt baseret på sidste sæson.
Vi var suveræne i ligaen, semifinalen nåede vi i cuppen, og en mindre tilbagelænet attitude efter 2-0 scoringen i semifinalen mod Bayern, så havde vi været i finalen dér.
At denne sæson så har været elendig indtil videre, har alligevel ikke fået mig til at tvivle på Mourinho.
Men som landet ligger, ser det ud som om han ryger til sommer.
Og hvis det ender sådan, frygter jeg for endnu et trænerfyrings-årti, grundet den manglende suverænitet vore trænere som regel får på transfermarkedet.

13 år 4 måneder siden #117 af Dios
Besvaret af Dios på emne Real Madrids hold 2013/2014:
raul7=kongen skrev:

@Dios, sådan af ren interesse. Hvordan så du helst vores centrale midtbane så ud i den kommende sæson?

Jeg har alle dage været fascineret af tekniske spillere, men de senere år, rettere sagt, de seneste 5-7 år der har den engelske stil tiltalt mig rigtig meget. Det hurtige tempo og deres fightervilje, er helt fantastisk. Nu er begge stilarter samlet, og det kaldes tysk topfodbold :).
Jeg har siden 2008 fulgt det tyske landshold tæt, og er vild med deres spillestil, som netop er en kombination af tekniske færdigheder og tysk fightervilje.

Jeg er rigtig stor fan af Schweinsteiger og Gündoğan, da de besidder alle de kvaliteter jeg søger. Et stort løbepensum kombineret med deres offensive visioner, og deres pasningsevner. Det vil blive lige tysk nok, og rigtig urealistisk med Schweinsteiger, men jeg ville faktisk intet have imod hvis Gündoğan blev købt, selvom det ville betyde 3 tyskere i truppen.

Gündoğan, Modric og Khedira ville være en fantastisk trio på den centrale midtbane. Det vil dog efterlade Özil på kanten, men med det rette presspil, og en velfungerende ny højreback, som kan støtte og overlappe, så tror jeg det vil blive et rigtig giftigt hold.
Man kunne også lade Alonso gå på en fri transfer sommeren 2014, og spille Gündoğan stille og roligt ind på holdet. Vi alle kender presset, og det er ikke lige nemt og erstatte omdrejningspunktet på holdet.

Mit realistiske bud på den kommende startopstilling: Casillas, Carvajal, Varane, Ramos, Marcelo, Gündoğan, Modric, Khedira, Özil, Ronaldo og Benzema.

Jeg håber for alt i verden, at vi køber Lewandowski. Jeg har aldrig været fortaler for en sådan type angriber, men havde sat mig for og analysere ham i onsdags, og der imponerede han mig utrolig meget. Ikke fordi han scorede 4 mål, men fordi han rent faktisk mestre alt. Man kan spille ham på utrolig mange måder, og selvom han primært bliver spillet som en targetman, så er han utrolig stærk teknisk, og kan indgå i småspillet, og er altid en trussel i feltet.

Et langt svar, men synes det krævede en lille uddybning :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 13 år 4 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: raul7=kongen, M_linding

13 år 4 måneder siden #118 af ZizouMo
Besvaret af ZizouMo på emne Real Madrids hold 2013/2014:

Hugol skrev: Man kan sagtens købe en El Kun type inden han bliver så mange penge værd. Så nej jeg modsiger ikke mig selv. Real har et ønske om at lade andre gøre forarbejdet for sig. Det er jo kun meget få spillere i den nuværende trup, hvor vi lige har givet dem et ekstra løft. Marcelo og Higuain er de bedste eksempler.
Vi skal derfor satse spansk og især på egne talenter fremover. Vi skal være klart bedre til at finde spillerne inden de ryger til andre klubber skal vi absolut købe i udlandet..
Jeg ønsker ikke at få lavet noget om på Cristiano.

Problemet er at den tanke med at holdet skal finde en rød tråd og indlemme flere spanske og egne talenter kræver tid og tålmodighed.

Og du er det største bevis på at vi RM fans ikke har tålmodighed! Vi maler fanden på væggen fordi vi har endt på 2. pladsen bag Fc Barcelona, eller fordi vi nok engang ryger ud af champions league efter semifinalerne.

Der skal være en rød tråd fra de yngre rækker og så skal man kunne indlemme 1-2 canteranos pr. år.

Til sidst er det helt uacceptabelt at tale om udskiftning af Ronaldo. Han scorer 35-45 % af vores mål og ligger op til 5-10 %. I stedet for at sælge ham, så kunne man prøve at spille ham ind i det nye system.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ikertheman

• Syveren
  • Gæst
  • Gæst
13 år 4 måneder siden #119 af Syveren

kavver skrev:

Syveren skrev: Jeg har kunne læse mig til at mange herinde gerne så Carvajal tilbage i Real Madrid.

Vil gerne have Carvajal tilbage. Men han bliver jo aldrig fast mand fra start.

Hvorfor tror du ikke han kan blive fast mand? Han er på årets hold i Bundesligaen, foran spillere som f.eks. Phillip Lahm og Piszczek.
Hermed ikke sagt at han er bedre en dem, men hvis du stikker en finger i jorden i bundesligaen, så vil du finde ud at han bliver set som den tredjebedste back i Tyskland, efter netop Piszczek og Lahm. Han er 21 år gammel. Ydermere ville det ikke skade at komme til Real allerede til sommer, da han så også har et års tilvæningstid, hvor han utvivlsomt også ville kunne lære en masse Arbeloa. At Carvajal så muligvis heller ikke får alle 50 kampe fra start, er jo heller ikke et must. Ham og Arbeloa ville kunne skiftes lidt efter trænerens dispositioner. Og med tiden vil det give sig selv at Carvajal vil blive sikkert første valg.

• kavver
  • Gæst
  • Gæst
13 år 4 måneder siden #120 af kavver
Besvaret af kavver på emne Real Madrids hold 2013/2014:

Syveren skrev:

kavver skrev:

Vil gerne have Carvajal tilbage. Men han bliver jo aldrig fast mand fra start.

Hvorfor tror du ikke han kan blive fast mand? Han er på årets hold i Bundesligaen, foran spillere som f.eks. Phillip Lahm og Piszczek.
Hermed ikke sagt at han er bedre en dem, men hvis du stikker en finger i jorden i bundesligaen, så vil du finde ud at han bliver set som den tredjebedste back i Tyskland, efter netop Piszczek og Lahm. Han er 21 år gammel. Ydermere ville det ikke skade at komme til Real allerede til sommer, da han så også har et års tilvæningstid, hvor han utvivlsomt også ville kunne lære en masse Arbeloa. At Carvajal så muligvis heller ikke får alle 50 kampe fra start, er jo heller ikke et must. Ham og Arbeloa ville kunne skiftes lidt efter trænerens dispositioner. Og med tiden vil det give sig selv at Carvajal vil blive sikkert første valg.

Jeg har nævnt et andet sted i dette forum. At jeg har set 2 kampe med Leverkusen, hvor Carvajal ikke gjorde noget syne af sig. Men han må ha' været god de andre kampe. Og årets hold? Er det blevet kåret inden sæsonen er forbi?
Men, hvis han har gjort det så godt i alle de andre kampe, skal han da være mere end velkommen. Jeg er stadig stor fortaler for Arbeloa, når vi har en venstre back(Marcelo) der (gjorde, inden skaden) suser op og ned af kanten. Så er det meget rart, at man ved, at der altid er 3 forsvarsspillere tilbage - der rent faktisk kan dække op. Han kan sagtens komme og spille de 'små' kampe, men tror stadig han vil få mere ud af sin udvikling, hvis han bliver i Leverkusen - og får bundesliga og Champions League erfaring der.
Men det er jo bare min holdning :)

Leveret af Kunena Forum