Sæson 24-25
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Galactico downfall version 2
Men sådan er denne uge også. Vi taber til Barcelona (og i særdeleshed måden vi spillede på) og så hele cirkusset i går. Det gør ekstra ondt når hypen er bygget så meget op som den var. Den gør mere ondt end nogle af de år, hvor Messi og Cristiano har kæmpet og den lige på vippen gik til Messi. Den her gør ondt og konspiration eller ej, så virker det til, at det et slag på Real Madrid og ikke nødvendigvis Vini og hans spil. Rodri er en skøn spiller og gud hvor han fortjener den, men hvad Vini gør, det er den sværeste facette i spillet og den er han bare SÅ god i. Ikke engang verdens bedste spiller de sidste 3 år, Mbappe, kan det Vini gør, når han gør det bedst.
Men det virker til, at Balon d'Or er lobbyisme, alliancer osv. Og et faktum at folk er efter Real Madrid i FIFA og UEFA. Den stopper jeg der for det er der ikke belæg for, men jeg synes, Vini er et offer i alt det. Jeg håber bare han hurtigt tager det ind som ekstra motivation og ikke lader sig påvirke selvom det helt sikkert bliver et parameter modstandere vil bruge imod ham nu. Jeg kan lige se det shit show af en kamp vi skal opleve i weekenden mod Valencia. Det bliver grimt, men jeg håber det bliver hans vej mod endu mere storhed.
Men det summer bare en virkelig dårlig sæson op. Hold kæft hvor har et været pivringe. Jeg synes især der er tre ansvarlige:
1) Perez og bestyrelsen. Det er så ringe arbejde at vi ikke har en plan i forsvaret. Faktisk over hele linjen; en bedre HB til at kæmpe med Carvajal, en VB på verdensklasse nivaeu og minimum én til CB rollen. Og det skal være en der kan spille med bolden - det tydeligt at vi er dårligere når vores to bedste CB'ere spillere sammen.
2) Carlo. Hvad angår Kroos rollen kunne vi godt argumenter for, at vi skulle have en ny kontrollerende midtbanespiller. Men jeg er af den overbevisning, at vi har kvaliteterne i truppen. Alle andre hold har spillet uden en Kroos. Jeg synes det er helt utrolig ringe at Carlo ikke kan løse det. Vi kan stadig nå at vinde titler i sæsonen, men det virker allerede som en limbosæson, hvor vi venter på han stopper eller bliver fyret ved udgangen. At han ikke kan løse midtbanen med Bellingham, Tchou, Camavinga, Guler og Valverde.. jeg fatter det ikke og det skal han bare. End of story. Jeg synes, modsat andre, ikke at Wirtz løser det problem. Jeg synes han spiller samme plads som Bellingham og hans force er også omkring feltet. Jeg er personligt mere til en Vitinha e.l., som er stærk på bolden. Der er desværre kun få af dem og jeg siger ikke vi skal gå efter ham, men Gundogan for nogle år siden havde også været en mulighed, men typen af spiller er jo det vi skal have, hvis vi vil finde en boldstærk spiller som modspil til vores kraftfulde Cama, Tchou og Fede.
3) Mbappe. Ja den er hård og jeg er kæmpe fan af ham. Men hold nu helt op hvor er det ikke Mbappe fra de kampe han har spillet mod os eller under VM. Han er jo ringere end en sæk kartofler og vi havde nok stået med flere point, hvis vi havde Joselu i truppen. Det bliver så tåkrummende når han bliver desperat for at lave historieskrivning og løber i offside, sparker bolden ind på den første mand osv. Jøsses hvor er det bare ringe! Men vi så jo det var det niveau han også viste under EM.
Men vi kan så meget mere! Mbappe kan så meget mere. Det ved vi. Det har vi set så mange gange. Jeg tror Carlo, med alt respekt, skal ud til sommer og så skal vi have et koncept ind. Det er tydeligt at vores koncept har været at Kroos og Modric styrer spillet som et slag stratego og så har de Vini, Fede, Cama osv. der løber i den retning de siger. Alle med deres store styker netop til det. Tænk hvad Flicki Flacka kunne få ud af vores hold. Hold nu op man. Giv os Alonso, Nagelsman, Arteta. You name it og jeg skal give jer fodbold.
Fodbold er kærlighed og had, opture og nedture. Bolden er rund og til sidst vinder Real Madrid og det kommer vi til igen! Alle vil slå os fordi vi sidder på toppen af bjerget og det er bare premissen. Hala Madrid. Hold k*ft jeg elsker den klub!
Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.
Figo og Özil har rørt mig mest.
Mine indlæg vil ikke altid være mine egne holdninger, men nuancer til debatten fx Rodrygos rolle i truppen, forventningerne til Endrick, Mbappes ankomst.
Hala
Men Ten Hag var jo altså også der hvor Amorim er nu. Han blev også betragtet som en spændende, talentfuld nytænkende træner, men det tænker man vel ikke længere, tiden hos United har godt nok givet gevaldige ridser i den hollandske lak. Jeg fatter simpelthen ikke at man som ung træner overhovedet gider overveje at tage til United anno 2024, udadtil virker klubben som ét stort kaos, som er 10 år minimum fra igen at lege med hvor det er sjovest. Men de ekstra nuller på checken kan naturligvis blive for fristende.
DC19
Hala
Ineos og Jim Ratcliffe virker dog noget mere seriøse end Glazer familien, og de har angiveligt en langsigtet plan, men som sagt ville jeg være meget påpasselig med at tage jobbet lige nu og her, hvis jeg var en ung træner som var igang med at skabe mig et navn. Jeg synes ikke helt at der er nok pros til at opveje de mange cons.
Og så har jeg iøvrigt aldrig påstået at Alonso var mere erfaren end Amorim. Og jeg er nok også en af de få som helst ikke ser Alonso i Real Madrid endnu, men nok mere lidt ude i fremtiden.
DC19
- Siempre Madrid
- Administrator
Først holder man urimeligt lang tid på floppet Ten Hag og minsandten om ikke man nu accepterer at vente på afløseren, som først kan få fri fra tjeneste midt i november.
Theater of nightmares....eller bare Theater.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Det var super ærgerligt at antimadridista-alliancen lykkedes med at snyde Vinicius fra en fortjent Guldbold. Rodri er rigtig god, men er et produkt af Guardiolas rigtig flotte trænerarbejde. Men han kan ikke, hvad Vini kan. Det kan ingen, og derfor burde han have haft den. Det er fascinerende, hvordan gode trænere kan løfte spilleres niveau. Det er lidt strengt, men jeg har svært ved at se, hvordan en relativt upåagtet midtbanespiller fra Villarreal og senere Atletico har udviklet sig til at være verdens bedste. Det giver i den forstand helt mening, at Kovacic lige nu er ved at blive rigtig god. Det er simpelthen pga. det gode trænerarbejde. Guardiola siger ikke, hvor og hvem spillerne skal spille bolden til, men han giver spillerne principper og menigsfulde træningspas for at udvikle den enkeltes spil. Et andet eksempel er Stones, der også har udviklet forholdsvis vildt and the list goes on...
Med Ancelotti har jeg lidt et indtryk, at han slet ikke hjælper spillerne. Det er enormt svært at trives på hans hold, hvis man ikke har et enormt talent og en “fodboldhjerne”.
Real Madrid har været selvkørende i mange år med spillere som Modric, Kroos, Benzema, Carvajal etc.
De unge spillere trives rigtig godt, og det skal han have ros for. De er glade og udvikler sig deraf som spillere, men han giver intet taktisk princip til spillerne. Det er ikke så underligt, at han foretrækker “de samme” ældre spillere. Uden deres grundforståelse for spillet, heri possession, positionering, “composure” etc. kan hans hold ikke fungere. Jeg var godt nok sur på Mbappé for at løbe offside så mange gange, men mon ikke Modric havde sluppet bolden i dybden i tide, hvis han var på banen i 1 halvleg. Det er bare lidt komisk, at vi skal sætte vores lid til en snart 40 årig, fordi vores træner ikke er fodboldfagligt up to date. Både det og madridismoen i endnu en sæson.
Folk der siger "ej men ancelotti må da kunne få det til at fungere med de nuværende spillere" lader til at være forblændet af de store navne, fremfor at se på hvilke kvaliteter spillerne har. Udover modric har ingen af spillerne den fornødne kvalitet til at styre spillet, og vi kan selvfølgelig ikke regne med en 40 årig spiller alle kampe, eller 90 minutter for den sags skyld.
Stop nu med det der “hele verden er imod RM”. RM vandt årets klub, Ancelotti fik prisen som årets træner og Mbappé fik også en pris.Fondo_Sur post=180055 skrev: Det var super ærgerligt at antimadridista-alliancen lykkedes med at snyde Vinicius fra en fortjent Guldbold. Rodri er rigtig god, men er et produkt af Guardiolas rigtig flotte trænerarbejde. Men han kan ikke, hvad Vini kan. Det kan ingen, og derfor burde han have haft den….Det er lidt strengt, men jeg har svært ved at se, hvordan en relativt upåagtet midtbanespiller fra Villarreal og senere Atletico har udviklet sig til at være verdens bedste.
Vini var ikke engang i top 10 over spillere med flest mål og assists set over de fem største ligaer. Vini havde i alt 35 bidrag, en spiller som Mbappé (nummer to på listen) havde 54. Selv Bellingham er højere placeret end Vini.
Der har være en del meldinger fra stemmeberettigede at de har fravalgt Vini pga hans attitude. Vini har desuden været elendig for Brasilien. Desuden er 24 mål i 39 kampe for RM ikke decideret prangende for en spiller som kan noget “ingen andre kan”.
Og hvorfor han Rodri ikke vinde? Du skriver selv han er én af verdens bedste?
Desuden er 24 mål i 39 kampe for RM ikke decideret prangende for en spiller som kan noget “ingen andre kan”.PMO post=180057 skrev:
Stop nu med det der “hele verden er imod RM”. RM vandt årets klub, Ancelotti fik prisen som årets træner og Mbappé fik også en pris.Fondo_Sur post=180055 skrev: Det var super ærgerligt at antimadridista-alliancen lykkedes med at snyde Vinicius fra en fortjent Guldbold. Rodri er rigtig god, men er et produkt af Guardiolas rigtig flotte trænerarbejde. Men han kan ikke, hvad Vini kan. Det kan ingen, og derfor burde han have haft den….Det er lidt strengt, men jeg har svært ved at se, hvordan en relativt upåagtet midtbanespiller fra Villarreal og senere Atletico har udviklet sig til at være verdens bedste.
Vini var ikke engang i top 10 over spillere med flest mål og assists set over de fem største ligaer. Vini havde i alt 35 bidrag, en spiller som Mbappé (nummer to på listen) havde 54. Selv Bellingham er højere placeret end Vini.
Der har være en del meldinger fra stemmeberettigede at de har fravalgt Vini pga hans attitude. Vini har desuden været elendig for Brasilien. Desuden er 24 mål i 39 kampe for RM ikke decideret prangende for en spiller som kan noget “ingen andre kan”.
Og hvorfor han Rodri ikke vinde? Du skriver selv han er én af verdens bedste?
Man skal da være fra en anden planet, hvis man ikke kan se at Vini kan noget som ingen andre kan - og der menes selvfølgelig ikke at score mål.. Det er der mange der er gode til rundt omkring.