Sæson 24-25
- madrid2000
- Platin bruger
Dette kan ikke fortsætte. Det er helt vildt, hvor mange ACL skader vi bliver ramt af. Det er godt nok forfærdeligt.
Det er i sidste ende klubbens skyld, at presse spillerne så meget, at de bliver ramt af de her skader.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg havde et godt øje til Joan Martinez i sommers, han virkede meget boldsikker og rolig, jeg hepper på ham når han kommer tilbage.
Men vi skal have købt to midterforsvarer og minimum én højre og venstreback.
Jeg så personligt gerne, at Ramos blev hentet med det samme. Niveauet viste hans fint sidste sæson. Hans rolle vil være anderledes og det tror jeg faktisk han er OK med, men han vil også give holdet noget karakter, som jeg personligt synes vi mangler pt. Dertil er han jo gode venner med Mbappe og måske Mbappe havde godt af en god ven.
Så Ramos frem til Juli havde jeg personligt sagt ja til. Synes han har mere at tabe end Real Madrid har. Men sådan bliver det umiddelbart ikke.
Feltet skulle hedde Laporte (plan A), Lukeba (plan B) og Tah (plan C). Persoling håber jeg ikke Tah kommer. Han har tabt niveau i denne sæson og slet ikke den spilopbygger vi skal have. Laporte er min favorit og nemmest at hente eftersom Lukeba lige har forlænget og gjort ham dyr. Dertil kender jeg ham for lidt.
Men én signing er også én for lidt. Her virker Reis som et godt bud. Jeg kender ham ikke godt, men Palmerias har gang i noget af en generation og fx. PSG har blandt andet også været god til at hente Beraldo ugt fra Brasilien. For Laporte er jo ikke en løsning på den lange bane heller.
Vi skal hente to spillere til CB rollen. Laporte kunne være den ene. Hvem mon nummer to bliver? Saliba eller Dias? Nok ikke desværre. Så har vi de to portugisere Silva og Igacio. Dem kunne jeg også godt se én af. lukeba minder om Rudiger, hvilket jo er godt. Men vi mangler jo ikke en Rudiger, men derimod en der skal spille bolden.
Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.
Figo og Özil har rørt mig mest.
Mine indlæg vil ikke altid være mine egne holdninger, men nuancer til debatten fx Rodrygos rolle i truppen, forventningerne til Endrick, Mbappes ankomst.
- Siempre Madrid
- Administrator
For mit vedkommende er jeg ikke længere til halve løsninger og derfor - og af mange andre grunde - er Sergio Ramos absolut ikke et emne. Han skal bare holde sig langt væk og så holder vi minderne om ham i vores hjerter i visheden om, at han er et overstået kapitel.
Jeg synes, at Florentino Pérez for alvor skal begynde at kigge på, hvem der skal være vores centrale forsvar i de kommende ti år. David Alaba er 32 år og har snart været ude i et år med sin korsbåndsskade. Militao er 26 år og der skulle normalt være mange gode år i ham endnu, men to korsbåndsskader...........Jeg gruer virkelig for hans fremtid. Rüdiger er 31 år og stadig en dygtig forsvarer, selv om hans niveau er faldet i forhold til sidste sæson. Jesús Vallejo er.............Jesús Vallejo og det er mig en gåde, at der ikke er et voksent menneske, der har sat sig ned med ham og i tydelige og respektfulde vendinger har fortalt ham, at han bare ikke er god nok til at være en del af førsteholdet.
Det er således ikke nogen overraskelse for nogen, at der i løbet af de kommende år skal investeres massivt i det centrale forsvar og det arbejde kan man lige så godt begynde nu.
Mit bud lige nu ville være Vitor Reis fra Palmeiras og Aymeric Laporte. Et ungt gigant-talent og en rutineret herre stadig med gode år i sig. Det behøver ikke at tage muligheder fra Asencio og sammen med Rüdiger ville det være et fornuftigt forsvar.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Hele sæsonen har man snakket om Castilla spillere ikke har niveau, men nu er klubben tilsyneladende tryg ved at han formentlig skal spille fast resten af sæsonen, efter en god kamp mod Osasuna. Jeg synes godt nok det bliver lidt for meget som vinden blæser. Og viser det sig han har niveau, synes jeg vi skal stoppe med at finde på undskyldninger for hvorfor Ancelotti ikke giver chancen til de unge.
Når jeg nævner Marin, er det også for et halvt år, og fordi jeg tager det for givet klubben ikke henter Saliba, Laporte, Tah i januar. Vi har brug for endnu en CB, uanset hvor meget Asencio skulle overraske. Hentes Laporte eller anden rutineret spiller i januar, er jeg enig med dig i man lige så godt kan prioritere Asencio over Marin her og nu.
- Raul7-2880
- Platin bruger
Men Perez har åbenbart for meget stolthed til at bringe Ramos tilbage.
Selv en pensioneret Pepe er jo bedre end Vallejo
- Siempre Madrid
- Administrator
Det bliver nok ikke en 38-årig, der bliver afgørende for, om vi smider mesterskabet....og vi kan dårligt nå at ryge matematisk ud af CL inden december måneds udgang, uanset hvor dårligt vi gør det.Raul7-2880 post=180317 skrev: Vi har endnu 9-10 vitale kampe der skal spilles inden januarvinduet åbnes. Vi kan risikere at tabe ligaen og ryge ud af CHL - begge to meget realistiske scenarier.
Men Perez har åbenbart for meget stolthed til at bringe Ramos tilbage.
Selv en pensioneret Pepe er jo bedre end Vallejo
Og vi er jo enige om, at ALT er bedre end Vallejo, men ambitionerne skulle også gerne være større end blot at hente en, der er bedre end Vallejo. Og også gerne en, der er bedre end Sergio Ramos.
Men medmindre vi vinder resten af vores kampe, så kommer vi til gengæld til at spille play-off kampene. Så vi har ikke specielt meget at spille for mere i CL.
Der er virkelig ikke noget særligt spændende ved det nye format. Bare flere hold og derfor flere kampe.
Der er vel som minimum brug for en sejr mere for at komme videre til playoffs. Men det må vi se på.Lars1991 post=180319 skrev: Ja, ved ikke om folk stadig ikke helt har forstået det nye CL-format. Vi kommer ikke til at ryge ud. Det stort set umuligt.
Men medmindre vi vinder resten af vores kampe, så kommer vi til gengæld til at spille play-off kampene. Så vi har ikke specielt meget at spille for mere i CL.
Der er virkelig ikke noget særligt spændende ved det nye format. Bare flere hold og derfor flere kampe.
- Siempre Madrid
- Administrator
tænker 2 kampe mod brugge, Psv eller Feyenoord er bedre en City, Arsenal eller Juventus