Sæson 24-25

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
3 måneder 2 uger siden #709 af Madridista02
Besvaret af Madridista02 på emne Sæson 24-25
Sæsonen er netop ovre, tror jeg. Jeg tror simpelthen ikke vi vinder noget som helst. Det kan selvfølgelig godt være du mener, at vi teknisk set stadigvæk har noget at spille for, men uanset hvad, tænker jeg bare det er en god ide at bruge godt med tid på at se sig omkring og finde en god løsning til når fyring kommer. Om det er nu eller til sommer.
Derudover synes jeg Perez har mindst lige så meget ansvar i det her. Han brugt alt tid og energi/ressourcer, på at hente Mbappe, en venstre kant, hvor vi allerede besidder Vini og Rodrygo. Det er simpelthen en fuldstændig elendig handel. Hvad skal Ancelotti stille op med Mbappe? Det giver jo ikke mening. Det minder om dengang Owen blev hentet, selvom vi havde Raul, Morientes og Ronaldo (Morientes blev lejet ud efter Owen var hentet), eller da han hentede Beckham, hvor vi allerede havde Figo og Beckham endte med at spille central midt. Perez satte sit ego over holdet dengang og også denne gang.

Jeg savner Pepe :(
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, schreiber77, Dragam

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 måneder 2 uger siden #710 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Sæson 24-25

Madridista02 post=180545 skrev: Sæsonen er netop ovre, tror jeg. Jeg tror simpelthen ikke vi vinder noget som helst. Det kan selvfølgelig godt være du mener, at vi teknisk set stadigvæk har noget at spille for, men uanset hvad, tænker jeg bare det er en god ide at bruge godt med tid på at se sig omkring og finde en god løsning til når fyring kommer. Om det er nu eller til sommer.
Derudover synes jeg Perez har mindst lige så meget ansvar i det her. Han brugt alt tid og energi/ressourcer, på at hente Mbappe, en venstre kant, hvor vi allerede besidder Vini og Rodrygo. Det er simpelthen en fuldstændig elendig handel. Hvad skal Ancelotti stille op med Mbappe? Det giver jo ikke mening. Det minder om dengang Owen blev hentet, selvom vi havde Raul, Morientes og Ronaldo (Morientes blev lejet ud efter Owen var hentet), eller da han hentede Beckham, hvor vi allerede havde Figo og Beckham endte med at spille central midt. Perez satte sit ego over holdet dengang og også denne gang.

​Perez ageren i alt det her er nemlig præcis som i de gamle galacticos dage, på den værst tænkelige måde - kun fokus på et stort navn, og intet andet.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, Madridista02

3 måneder 2 uger siden #711 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Sæson 24-25
​det vildt så god Mazraoui er for Manchester United. Han kan spiller alle pladser ig bidrager også i det offensive. 

Men han er lige kommet til United for en slik så nok helt udelukket

3 måneder 1 uge siden #712 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Sæson 24-25
Man behøver ikke at have verdens bedste individualister på hver position for at vinde. Gode relationer og kompabilitet er afgørende for at holdet kan fungere. Asencio og Ceballos kommer med noget teknik, som holdet desparat har manglet, og derfor bør de også få chancen fra start i de næste kampe. Fran’s fart er også meget værdifuld.

Det er bare med at køre videre. Intet er sku afgjort. Tværtimod kan vi ligge #1 såfremt den udsatte kamp vindes, og det er da vildt nok.
Sidste redigering: 3 måneder 1 uge siden ved Fondo_Sur.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

3 måneder 1 uge siden #713 af Matamoro
Besvaret af Matamoro på emne Sæson 24-25
Jeg ville ønske at vi begyndte at finde gode spillere i La Liga. Eksempelvis i baskerlandet, hvor der er nogle åbenlyse talenter. Zubimendi, Sancet og Nico Williams ville glide ind i startopstllingen fra dag et. Man kunne også hente Porro i Tottenham.

Courtois
Porro Asencio Rudiger Camavinga
Sancet, Valverde, Zubimendi, Bellingham
Nico, Vini

3 måneder 1 uge siden #714 af Aesir
Besvaret af Aesir på emne Sæson 24-25
Helt enig i at vi burde hente zubimendi.

Jeg synes dog vi skal have TAA og så få spansk på venstre side og hente gutierez tilbage og få ikke bare en spansk spiller men en fra ungdoms akademiet.

Synes ikke der er nogen grund til at hente Nico. Vi har ikke brug for flere venstre orienterede offensiv spillere

The world knows that i am a madridista by heart
White until the death
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

3 måneder 1 uge siden #715 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Sæson 24-25

Aesir post=180751 skrev: Helt enig i at vi burde hente zubimendi.

Jeg synes dog vi skal have TAA og så få spansk på venstre side og hente gutierez tilbage og få ikke bare en spansk spiller men en fra ungdoms akademiet.

Synes ikke der er nogen grund til at hente Nico. Vi har ikke brug for flere venstre orienterede offensiv spillere

​Helt enig, ville være decideret tåbeligt at købe ENDNU en venstrekant !

3 måneder 1 uge siden #716 af Figo-10
Besvaret af Figo-10 på emne Sæson 24-25

Matamoro post=180750 skrev: Jeg ville ønske at vi begyndte at finde gode spillere i La Liga. Eksempelvis i baskerlandet, hvor der er nogle åbenlyse talenter. Zubimendi, Sancet og Nico Williams ville glide ind i startopstllingen fra dag et. Man kunne også hente Porro i Tottenham.

Courtois
Nico, Vini

​Det plejer jo at gå godt; Illaramendi, Canales, Pedro Leon, Ceballos, Isco osv. 

De sidste to har måske været overordnede successer, men stadig en del tvivl. Summa summarum, så er det altså svært at gå fra andre LaLiga klubber til Real Madrid. Som vi kan se, så kan man ikke engang gå fra PSG til Real Madrid og være en direkte forstærkning (det skal han selvfølgelig nok blive. Tænk hvis vi havde handlet ud fra Benzema eller Modric' første sæsoner i klubben). 

Jeg synes også flere melder, at vi burde hente flere fra Castilla op. Her er jeg på lige fod, det kunne være SÅ fedt. Men Alvaro kan ikke score mål i Getafe, Arribas spiller vel segunda? Hvordan er det man kan tro de kan hjælpe Real Madrid? Det altså ikke et Castilla hold der spiller med i toppen af Segunda som i 11/12, hvor spillerne var Carvajal, Vazquez, Alex, Jese, Morata, Joselu, Cherychev og Nacho. Der var i øvrigt en håndfuld mere af de drenge, som har haft flotte karriere i LaLiga. 

Det er ikke der Castilla er pt. Så skal vi kigge, så skal vi ned på Arbeloa's hold måske. 

Real Madrid er toppen af fodboldkransekagen og kun de bedste af de bedste får chancen. Det betyder ikke, at vi ikke går glip af rigtig mange gode spillere, som potentielt kunne gøre sig hos Real Madrid. Men de får ikke chancen og den er til de få. Barcelona er i den lykkelige/ulykkelig situation at de ikke har et valg. Det er godt for dem og vildt imponerende, men Real Madrid skal jo ikke bygges op om det. Omend jeg elsker tanken. Og jeg elsker din tanke om fx baskiske spillere - jeg elsker dem - men Zubimendi kan jo ikke slå nogle af på vores midtbane trods han er virkelig god pt. i en klub han kender ind og ud. Sancet er en suveræn spiller, men er jo, trods en virkelig stærk periode, ikke en forstærkning, som jeg ser det. Og de vil da aldridg glide direkte ind. Det virker til du spiller FM hjemme fra børneværlelset   men du har vidst også et alvorligt problem med vores hold pt. så det flyver også med navne ind og ud. 

Vi skal have en back (TAA), en CB (flere muligheder) og vi kan måske blive enige om en VB også (Gutierez er et godt bud). Men så det vel på bekostning af Fran.

Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.

Figo og Özil har rørt mig mest.

Mine indlæg vil ikke altid være mine egne holdninger, men nuancer til debatten. Jeg ønsker ikke at deltage i den hetz der er mod Mbappe.

3 måneder 1 uge siden #717 af Matamoro
Besvaret af Matamoro på emne Sæson 24-25
Det er kun et spørgsmål om tid før at Zubimendi og Sancet bliver hentet af City eller Bayern. Så gode er de. Det ville give mere mening at Real Madrid hentede dem. De er klart bedre end Tchou, Ceballos og Guler. Camavinga burde være playmaker- venstreback. Han kunne blive en ny Marcelo på den position.

En midtbane bestående hvor der er plads til Valverde, Sancet og Bellingham løser mange angrebsproblemer, fordi alle tre er gode til at komme i feltet.

Porro er stærk offensiv og kan uden problemer sætte sig på den plads i stedet for Vazquez. Jeg tror ikke at Carvajal kommer tilbage på samme niveau. Interessant at se om Jesus Fortea kan glide ind på førsteholdet. Men indtil da er der brug for en boldstæk højreback. Real Madrids opspil har altid været funderet på backs som også er en slags playmakere.

Nico Gonzales er ikke relevant at købe så længe Mbappe er i klubben. Det medgiver jeg, men jeg tror faktisk at ville være meget fleksibel i sit spil end Mbappe og derfor bedre indgå i et samarbejde med Vinicius. Så hvis Mbappe smutter, så er det bare at hente Nico.

3 måneder 1 uge siden #718 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Sæson 24-25

Figo-10 post=180753 skrev:

Matamoro post=180750 skrev: Jeg ville ønske at vi begyndte at finde gode spillere i La Liga. Eksempelvis i baskerlandet, hvor der er nogle åbenlyse talenter. Zubimendi, Sancet og Nico Williams ville glide ind i startopstllingen fra dag et. Man kunne også hente Porro i Tottenham.

Courtois
Nico, Vini

​Det plejer jo at gå godt; Illaramendi, Canales, Pedro Leon, Ceballos, Isco osv. 

De sidste to har måske været overordnede successer, men stadig en del tvivl. Summa summarum, så er det altså svært at gå fra andre LaLiga klubber til Real Madrid. Som vi kan se, så kan man ikke engang gå fra PSG til Real Madrid og være en direkte forstærkning (det skal han selvfølgelig nok blive. Tænk hvis vi havde handlet ud fra Benzema eller Modric' første sæsoner i klubben). 

Jeg synes også flere melder, at vi burde hente flere fra Castilla op. Her er jeg på lige fod, det kunne være SÅ fedt. Men Alvaro kan ikke score mål i Getafe, Arribas spiller vel segunda? Hvordan er det man kan tro de kan hjælpe Real Madrid? Det altså ikke et Castilla hold der spiller med i toppen af Segunda som i 11/12, hvor spillerne var Carvajal, Vazquez, Alex, Jese, Morata, Joselu, Cherychev og Nacho. Der var i øvrigt en håndfuld mere af de drenge, som har haft flotte karriere i LaLiga. 

Det er ikke der Castilla er pt. Så skal vi kigge, så skal vi ned på Arbeloa's hold måske. 

Real Madrid er toppen af fodboldkransekagen og kun de bedste af de bedste får chancen. Det betyder ikke, at vi ikke går glip af rigtig mange gode spillere, som potentielt kunne gøre sig hos Real Madrid. Men de får ikke chancen og den er til de få. Barcelona er i den lykkelige/ulykkelig situation at de ikke har et valg. Det er godt for dem og vildt imponerende, men Real Madrid skal jo ikke bygges op om det. Omend jeg elsker tanken. Og jeg elsker din tanke om fx baskiske spillere - jeg elsker dem - men Zubimendi kan jo ikke slå nogle af på vores midtbane trods han er virkelig god pt. i en klub han kender ind og ud. Sancet er en suveræn spiller, men er jo, trods en virkelig stærk periode, ikke en forstærkning, som jeg ser det. Og de vil da aldridg glide direkte ind. Det virker til du spiller FM hjemme fra børneværlelset   men du har vidst også et alvorligt problem med vores hold pt. så det flyver også med navne ind og ud. 

Vi skal have en back (TAA), en CB (flere muligheder) og vi kan måske blive enige om en VB også (Gutierez er et godt bud). Men så det vel på bekostning af Fran.

Angående Castilla, som jeg også skrev i en anden tråd, handler det mere om at give spillerne en ordenligt chance og tillid, især når alternativerne ikke er særlig gode alligevel. Du nævner at Castilla ikke er i den bedste periode, hvilket er helt korrekt. De slås nærmest om ikke at rykke ned i den 4. bedste division. Men alligevel er det her Raul Asencio kom fra - og han imponerede ikke engang. Jeg synes faktisk han er et klokkeklart bevis på at vi _har_ brugt vores talenter for lidt. Indtil nu, har jeg tit tænkt... jamen måske har Ancelotti og co ret og spillerne har bare ikke niveauet. Men nu køber jeg den ikke mere.

Arribas rykkede ned med Almeria ja, men gjorde det faktisk godt den sæson, og så på et hold, der faldt fuldstændig igennem. 9 mål som offensiv midt for et hold der vandt 3 kampe - hvad kunne han så gøre for Real Madrid? Men han fik aldrig en rigtig chance i Real Madrid. Så vi ved jo ikke om han ville have haft niveauet.

Miguel fik heller aldrig en ordenligt chance for førsteholdet, selvom vi har brokket os over venstre-back positionen siden Marcelo mistede niveau. Hvorfor ikke? Da han spillede var han meget lovende. Han røg ind i nogle skader selvfølgelig, men så fik han heller aldrig chancen igen.

Marin solgte vi til Napoli i sommers, efter han spillede en fremragende sæson for Alaves.. og det er selvom vi mistede Nacho og ingen erstatning fik. Han nåede ikke engang at få debut!

Og man kunne blive ved en del tid endnu.. spillerne er der altså til at give chancerne til. Og ikke sådan nogle pseudo-chancer, som Nico Paz fik (som er endnu et eksempel). Rigtig tillid som man er blevet nødt til at give Asencio nu. Jeg tror ikke længere på at der ikke er nogen, der har niveauet - de får bare ikke chancen/tilliden.

2 måneder 2 uger siden #719 af Hamid8210
Besvaret af Hamid8210 på emne Sæson 24-25
Min X går amok med nyheder om at Trent kommer på en fri transfer !

Hvad tænker folket ?

2 måneder 2 uger siden #720 af NadaMás
Besvaret af NadaMás på emne Sæson 24-25

Hamid8210 post=181126 skrev: Min X går amok med nyheder om at Trent kommer på en fri transfer !

Hvad tænker folket ?

​Han skal være velkommen! 
Bedste back i det offensive spil siden Alves. Bedste sparketeknik jeg nogensinde har set fra en back - Det er Beckham’sk. 
Det defensive har nogle gange set vaklende ud, og dertil er mit indtryk at han periodisk kan have nogle store formdyk .. Så det skal sure skal jo også nævnes med det søde.

Overordnet set tror jeg han vil være en stor gevinst, men i en tæt Chl-kamp vil jeg stadig foretrække Carvajal i topform. Det er dog desværre muligt vi aldrig får ham at se igen - Lige som han peakede …

Hvilke medier/journalister bringer historien?

Leveret af Kunena Forum