Sæsonen 25-26
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Så får vi en jerndefensiv;)Real HWL post=185586 skrev: Så blev det officielt at Trent Alexander forlader Liverpool. Spændende hvor han skal hen ;)
Jeg savner Pepe :(
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Madridista02 post=185588 skrev:
Så får vi en jerndefensiv;)Real HWL post=185586 skrev: Så blev det officielt at Trent Alexander forlader Liverpool. Spændende hvor han skal hen ;)
Jeg kender ikke så meget til ham. Men Liverpool var klar til at gøre ham til den bedst betalte full-back i PL og en af de bedst betalte i verden. Så noget må han da kunne :)
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Han kan meget offensivt.Real HWL post=185592 skrev:
Madridista02 post=185588 skrev:
Jeg kender ikke så meget til ham. Men Liverpool var klar til at gøre ham til den bedst betalte full-back i PL og en af de bedst betalte i verden. Så noget må han da kunne :)
Jeg savner Pepe :(
Personligt så jeg dog hellere en venstreback, der er vi virkelig ekstremt tyndt besat. Der er ingen garanti for at Carvajal kommer tilbage i en form der minder om den spiller han var før, men har var en af verdens bedste højrebacks inden skaden. Hvis han stadig er den samme (det tvivler jeg på) så får TAA kamp til stregen
longwind post=185595 skrev: Man skal ikke undervurdere hvor god en handel TAA virkelig vil være for Real Madrid. Han er en offensiv back i særklasse, og kommer til at gavne helt enormt i vores opbyggende spil. Han har en del mangler defensivt, og er pænt dårlig til at markere, så det faktum at han har været urørlig for Liverpool siger lidt om hvor meget han har bidraget med i spillets andre facetter.
Personligt så jeg dog hellere en venstreback, der er vi virkelig ekstremt tyndt besat. Der er ingen garanti for at Carvajal kommer tilbage i en form der minder om den spiller han var før, men har var en af verdens bedste højrebacks inden skaden. Hvis han stadig er den samme (det tvivler jeg på) så får TAA kamp til stregen
I min verden må det simpelthen ikke være et valg. De to back pladser er _klart_ der vi har manglet mest kvalitet i denne sæson og det må være top-prioritet at få forstærket dem. Og helst også en ny CB, og så synes jeg egentlig vi er der. Ingen grund til at hente spillere til midtbanen eller angrebet, medmindre der kommer afgange (som jeg ikke ser nødvendigt rent sportsligt i hvert fald).
Det sagt med al respekt for Carlo, som trods han kan være meget frustrerende, har formået at fornye Real Madrid i stor grad over sine fire sæsoner, hvor trofæhøsten har været ekstrem flot samtidig. Dertil har han vel vundet alles hjerter med sit højre løftede øjenbryn samt rekordbogs-værdige Stimorol-forbrug.
Anyway, jeg er meget frisk på at se frem mod næste sæson.
Hvis man skal oversætte Alonsos Leverkusen-formation over til Real Madrids trup, vil det mest sandsynlige jo nok være:
Mbappé
Vini Jr. Rodrygo
Belingham Tchouameni Valverde Trent A. A.
Mendy Rüdiger Asencio
Courtois
Jeg må indrømmer, jeg faktisk finder den ganske lovende. Starter vi i offensiven, ligner Mbappé i tiltagende grad en 9´er, og jeg tror helt bestemt at han påtager sig en lederrolle. Han skal have frihed til at bevæge sig, og med Vini og Rodrygo/Arda G. en anelse mere centralt, får de flere muligheder for at finde Mbappés løb, lige som at de er i mere naturlige positioner til at afslutte udefra. Rodrygo/Arda G. passer rigtig godt i den rolle, hvor Vini generelt har brug for lidt mere plads, hvorfor han selvfølgelig har fripas til at flydende skifte position med Bellingham i løbet af kampene. Trent kan roligt gå frem, da han har en maskine i Valverde ved siden af ham, der har speciale i at læse spillet og dække hullerne bag sig. I forsvar vil formationen, som i Leverkusen, ændrer sig til en 4-4-2, og se nogenlunde således ud:
Vini Jr. Mbappé
Bellingham Tchouameni Valverde Rodrygo
Mendy Rüdiger Asencio Trent A. A.
Courtois
Alt efter positionen der skal omstilles til forsvar fra, kan det være at Valverde og Trent bytter. Synes dog formationen giver en god dynamik i holdet, og teoretisk tror jeg at alle spillerne kan passe i formationen, omend både Vini, Bellingham og Mendy (hele venstre siden...), får en lidt anderledes jobbeskrivelse. Jeg er derfor heller ikke sikker på at Alonso rent faktisk spiller denne formation, men jeg kan godt lide tanken. Mendy kan måske byttes med Alaba, men er som sådan ikke meget sikrere med ham, og de er begge notorisk skadede, så der er et klart weak-point der - Som kan resultere i flere scenarier, både for formation og transfers.
I forhold til tilgange og afgange er den en anelse mere tricky.
Ind:
Xabi Alonso
Trent A.A.
Ud:
Don Carlo
Lucas
Vallejo
Jeg så gerne Huijsen (baseret på hvad jeg har hørt og læst (hvilker er ganske omstændigt, mangler dog at se en Bournemouth-kamp)), men jeg tror ikke på at han bliver hentet. Meget ærgerligt, med tanke på at der findes en 20-årig, spansk, centerback der er Real-supporter, til 50 mio - Som er eftertragtet i hele Europa. Han bliver beskrevet som en ekstremt cool forsvar, som altid træffer de rette beslutninger. Meget peger dog på at han bliver i England, og Perez´ transferpolitik de sidste mange sæsoner indikerer heller ikke at det er en handel for ham - Specielt ikke med Asencios opblomstring, og Martinez´ tilbagekomst i mente. Her er Saliba mere en Perez-signing tilsyneladende, hvilket jeg selvfølgelig intet har imod (det ville være en ekstrem signing), men jeg ser det som noget nært umuligt. Jeg er dog skeptisk over for Alaba og Militaos fremtidige niveau, og synes derfor en investering i Huijsen ville være en kanon markedsåbning at udnytte, da han virkelig ticker mange bokse. Det vil dog betyde en meget befolket tremandskæde (Rüdiger, Militao, Alaba, Mendy, Huijsen, Asencio, Martinez). Jeg så som en masse andre brugere gerne Alaba ude, men det vil jo kræve at Saudi kom på banen, eller at han var villig til at gå markant ned i løn for at spille et andet sted - Ser ingen af delene som sandsynlige, og tror egentlig også han er meget glad i Madrid.
Jeg tror Modric forsætter et år yderligere, og det er ikke som sådan fordi jeg vil protestere mod det, men synes måske nok at tiden er moden nu. Såfremt han ikke forlænger, ville en logisk erstatning være Nico Paz, som bringer det playmaker-gen som midtbanen mangler. Han har kun lagt på i Como, og prisen skulle være meget fordelagtig. Han ville lige så, være en god erstatning hvis Ceballos blev solgt, men jeg håber ikke at både Ceballos og Modric ryger. Som midtbanen ser ud under Alonso, vil jeg mene at de begge (Modric og Ceballos) er bagerst i køen, men er essentielle for bredden, og har begge stadig niveauet til den trupposition. Zubimendi bliver hyppigt nævnt, og han vil kunne komme ind med Paz hvis både Modric og Ceballos smutter - Hvor jeg så dog, vil synes at midtbanen bliver lidt for ´stacked´, da mange spillere pludselig vil have et ´krav´ på meget regelmæssig spilletid. Omvendt kan det være rigtig sundt, da Alonso i så fald ville roterer en masse, og vi har jo set hvad manglende rotation kan gøre ved spillere i et så tætpakket program. Zubimendi vil ligeledes kunne bringe noget mere boldsikkerhed til midtbanen, men med udgangspunkt fra en dybere position end Paz. I denne dybere position har vi dog både Tchouameni og Camavinga, og omend de måske ikke er helt lige så sikre på bolden, bliver det nok lidt et overkill til min smag. Meget peger også på, at Zubimendi tager til England.
Jeg synes jo personligt at Rodrygo skulle tænke sig rigtig godt om til sommer, og måske indse at det bare aldrig bliver til meget mere i Real Madrid, grundet den position konkurrencen har placeret ham på. Skulle Man City, eller en anden storklub byde, må man tage en snak om hvad der er bedst for alle parter. Bliver han solgt for 100 mio. (give or take), kunne en erstatning sagtens hedde Wirtz, som jo har vist at han passer som hånd i handske i Alonsos formation. Lige netop Wirtz, ser jeg dog ryge til netop City for at erstatte KdB, hvorfor ovenstående scenarie imo er meget urealistisk. Alternativt, og en mulighed jeg ingen steder har læst om, ville Grimaldo være en fed erstatning, skulle Rodrygo blive solgt. Her vil Bellingham i så fald skulle overtage den højre offensive midt for Rodrygo, og Grimaldo skulle så ligge til venstre, og fungerer præcis som han gør det for Leverkusen. Hans alder (29), gør dog at det er svært at forestille sig Perez bruge penge på ham. På sin vis ærgerligt, at transferpolitikken er blevet så baseret på at hente spillere hvor værdien kan tilbagevindes, hvor Modric jo er et kanon eksempel på, hvordan det kan gå når man udelukkende handler ind for den sportslige værdi. Dog også forståeligt, det er jo en forretning.
Lucas og Vallejo ser jeg som sikre afgange, og det kan vi vidst alle være tilfredse med.
Jeg tror vel egentlig nok, at der kommer flere tilgange end Trent, og sikkert også flere afgange end Lucas og Vallejo, men der er endnu intet jeg tør hænge min hat på - Og jeg vil også være tilfreds med truppen uden at der kom flere. Både Asencio og Martinez kan jo ret beset anses som nye tilgange til CB, og mens Martinez endnu er en anelse ubeskrevet, er Asencio en gave uden videre. Og hvem ved, det kan jo også sagtens være at Martinez får mig til at glemme alt om Huijsen ganske hurtigt.
Øverst på ønskelisten ligger Joselu.
Ham og Trent er på papiret et "match-made in heaven".
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Vi får nok ikke gode gamle Joselu tilbage, men vi har en ung udgave på Castilla-mandskabet, nemlig Gonzalo. Det kunne være fristende med en modig træner, som turde indlemme ham i førsteholdstruppen.NadaMás post=185599 skrev: Sidenote:
Øverst på ønskelisten ligger Joselu.
Ham og Trent er på papiret et "match-made in heaven".
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Spillere ind: Joan García, Trent, Huijsen, Carreras, Zubimendi, Gonzalo (oprykkes fra Castilla)
Spillere ud: Lunin, Lucas V., Alaba, Mendy, Vallejo, Modric, Rodrygo.
Startopstilling: Courtois, Trent-Huijsen/Asencio-Rüdiger-Carreras, Zubimendi-Tchouaméni-Bellingham-Fede, Viní-Mbappé
Bænk: Joan García, Fran González, Carvajal, Militao, Fran García, Ceballos, Camavinga, Brahim, Güler, Endrick, Gonzalo
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Jeg ser gerne at man forstærker forsvaret udover Trent, men jeg ser det faktisk ikke lige ske umiddelbart før 2026. Perez lyder som en mand der er brændt fast på Saliba, og så ved vi jo godt hvordan det ender, det er ham eller ingen.
DC19
Synes at hele spillet med at hente spillere, som vores egnes kontrakter udløber, på fri transfer eller er år forinden, bliver lidt for spekulativt.
Huijsen er en kanon markedsåbning (endnu mere en Yoro var sidste år). Udnyt den.
Hvem siger, at Saliba ikke underskriver en ny kontrakt. Vil selvfølgelig elske at få ham ind, men den her snedige taktik med at trække tingene ud, kan resultere i sportslige fiaskoer. Der skulle allerede være handlet på positionen fra et år siden, hvis ikke inden da.
Rüdiger har eftersigende spillet på pain killers siden efteråret - Hvorimellem vi har haft et januar-vindue, hvor ingenting skete. Stakkels Rüdiger.
Og stakkels Carlo, der har skulle smide Valverde, Camavinga og Tchouameni ned i forsvaret, og forblive konkurrencedygtig.
Dertil skulle han have efterspurgt flere dataanalyster, hvilket blev afslået. Barca har syv, Real har to.
Uden at det skal blive for kospirationelt, kan man virkelig undrer sig over at der spares sådan.
Mig bekendt får Real Madrid ikke pt. de budgetterede indtægter fra stadionrenoveringen..
Qua de sidste års transferpolitik, tror jeg ikke nødvendigvis på de store signings. Det bliver meget salgs- / kontraktudløbsbetinget, men ingen af delene er der de store udsigter til der hvor der er mest brug for det - I centerforsvaret.
Asencio er the real deal, så så langt så godt. Så dog stadig meget gerne Huijsen blive hentet ind, nu hvor muligheden byder sig.