Sæsonen 25-26
DC19
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Ancelotti har på mange punkter været en skændsel de seneste to sæsoner, krydret med en CHL titel og La Liga på en billig baggrund. Godt han ryger.-#7- post=185607 skrev: Eftersigende, hvis man skal tro rygterne, så var Ancelotti en af hovedårsagerne til at Mendy fik sin kontrakt forlænget til 2028, og hvis det har den mindste smule sandhed i sig, så kan jeg faktisk godt forstå at Perez ikke er helt vild efter at høre på Ancelottis ønsker.
Jeg savner Pepe :(
Madridista02 post=185611 skrev:
Ancelotti har på mange punkter været en skændsel de seneste to sæsoner, krydret med en CHL titel og La Liga på en billig baggrund. Godt han ryger.-#7- post=185607 skrev: Eftersigende, hvis man skal tro rygterne, så var Ancelotti en af hovedårsagerne til at Mendy fik sin kontrakt forlænget til 2028, og hvis det har den mindste smule sandhed i sig, så kan jeg faktisk godt forstå at Perez ikke er helt vild efter at høre på Ancelottis ønsker.
Man behøver ikke at gør det værre end det er. Ancelotti var langt fra en skændsel sidste sæson. Der er altid de samme kritikpunkter - relativt kedelig bold, mange store kampe hvor man bliver domineret, selvom man spiller for spiller ikke burde (men i CL alligevel vandt dem). Han spiller ikke talenterne.
Men:
1) Vi vandt altså CL, blandt andet ved at slå både Bayern og City ud. Og imod Bayern spillede vi faktisk godt endda, og var det bedste hold over 2 kampe.
2) I ligaen tabte vi en enkelt kamp og ender på 95 points. Det er der altså ikke noget billigt ved. Hele sæsonen bød på 2 tabte kampe...
3) Ancelotti eksploderede Bellinghams karriere ved at rykke ham længere frem på banen, og han gik pludselig fra et kæmpe talent til den tredje bedste spiller i verden i en rolle han aldrig havde haft før (ifgt Balon d'or og fifa the best).
I denne sæson er sagen en helt anden. Jeg kan ikke finde et eneste punkt, hvor jeg tænker han har lykkedes. Han kan jo ikke engang få kredit for Asencio, da han kun brugte ham da der simpelthen ikke var andre at bruge. Selv efter alle hans kæmpe præstationer, havde han svært ved at komme i startopstillingen i starten kan jeg endda huske...
Jeg sidder seriøst og prøver at komme på en god ting... det godt han holdte fast i Mbappe og støttede ham i pressen efter hans svære start? Men altså, hvilken træner ville ikke gør det med en spiller af hans kaliber. Mourinho måske haha.
Sådan Florentino.
Mbappé
Vini Jr. Bellingham
Carreras Tchouameni Valverde Trent A. A.
Huijsen Rüdiger Militao
Courtois
Bænk:
Lunin
Mendy
Alaba
Asencio
Martinez
Carvajal
Camavinga
Ceballos / Mastantuono / Reijnders / Paz
Arda Güler
Brahim Diaz
Rodrygo
Endrick
Den trup, træner og formation køber jeg sgu gerne. Spørgsmålet er, om Rodrygo også gør det.
Så lad os håbe på et effektivt presspil, en genetablering af det Real Madrid der var fantastiske i boldbesiddelse OG omstillinger, nogle spillere der shiner og holder sig skadesfri - Og en træner der roterer, giver hele truppen, inklusiv de unge, chancen!
Ud:
Fran G.
Vallejo
Lucas V.
Modric
(Ceballos)
Ind:
Carreras
Huijsen
Trent A. A.
(Mastantuono / Reijnders / Paz)
Asencio og Martinez oprykket (Martinez muligvis stadig tilgængelig for ungdomshold)
Florentino har sku bare swipet bankkortet, men ja! Går ud fra, Alonso har været inde over transferne. Spændende med Reijnders. City er vidst også interessede, men fedt at Real Madrid også går efter en god midtbanespiller.Matamoro post=185928 skrev: Alexander-Arnold, Huijsen, Carreras, Reijnders.
Sådan Florentino.
Personligt er jeg ikke nervøs for om Alonsos taktikske formåen er god nok til Real Madrid, men jeg kan godt frygte at Alonso tager det her job for tidligt i karrieren, hvis der skal slagtes hellige køer i truppen, for han har nok pondus hos spillere og ledere til at tage de beslutninger? Jeg kan altså godt tvivle. Og han får også en trup hvor (for) mange har vænnet sig til Ancelottis tilbagelænede stil, hvad vil der så ske når der kommer en stab ind som faktisk forlanger noget mere af spillerne?
DC19
Alonso er en legende, VM-vinder og har kæmpe personligt format. Jeg er slet ikke bekymret angående hans pondus. Synes han er på nivea med Zidane ift. status (måske lidt under)-#7- post=185943 skrev: Vi har jo før set at Vinicius ikke er bange for at tage defensive løb, spørgsmålet er jo så om man kan få ham til det igen. Ligeså med Mbappe, han er om han vil det eller ej, det forreste led i forsvarskæden, og han er død og pine nødt til at indrette sig og lave nogle defensive aktioner og noget helhjertet pres, også selvom det koster ham nogle mål på en sæson. Fodboldverdenen idag er bare ikke som den var for bare 10 år siden, du kan ikke længere have et hold hvor alle spillere ikke arbejder hårdt for hinanden, ikke engang selvom de scorer 40 mål på en sæson.
Personligt er jeg ikke nervøs for om Alonsos taktikske formåen er god nok til Real Madrid, men jeg kan godt frygte at Alonso tager det her job for tidligt i karrieren, hvis der skal slagtes hellige køer i truppen, for han har nok pondus hos spillere og ledere til at tage de beslutninger? Jeg kan altså godt tvivle. Og han får også en trup hvor (for) mange har vænnet sig til Ancelottis tilbagelænede stil, hvad vil der så ske når der kommer en stab ind som faktisk forlanger noget mere af spillerne?