Sæsonen 25-26

1 år 2 måneder siden #85 af Figo-10
Besvaret af Figo-10 på emne Sæsonen 25-26
Puha jeg er lunken ved Nico Paz. Ikke fordi, han ikke er god og har haft en fantastisk sæson i Italien.

Men jeg var ikke super inponeret da han fik chancen. Jeg synes han var usynlig, tabte mange bolde og fyldte for lidt. Trods et ellers flot mål. Men det selvfølgelig også derfor, at han skulle ud på et lejemål og meget kan have ændre sig.

Men for mig at se, så skal ham og Guler slås om den samme plads. De kan lidt det samme, samme alder osv. Så jeg synes man som klub bør tage et valg og gå med den man tror mest på. Ellers skal vi ud i en Higuain/Benzema model, hvor den stæreste overlever (og bliver).

Fint at hente ham hjem for 8MEUR og tage ham med til USA. Men dertil at han så bliver en del af truppen, det jeg mere i tvivl om. Måske Real Madrid gerne så ham gøre det, men vil han selv. Jeg tænker han skal ridde på bøjlen og så tage et skridt op og lytte til tilbud fra Milan, Inter, Leverkusen mv. som har været nævnt.

Det altid spændende med nye unge spillere og jeg vil glæde mig i højere grad, hvis Paz skulle spille en kamp end Ceballos fx., blot for at se noget nyt. Men nogle gange er balancen måske bedre med Ceballos end to unge offensive midtbanespillere i Guler og Paz som på en god dag er 13-14 mand.

Så ja. Jeg er sgu i tvivl. Midtbanen er virkelig svær at blive klog på. I princippet har vi jo klasse spillere og burde ikke handle (i såfald kun til bredden), men modsat har flere af dem også bare været under niveau og opfylder ikke det krav til balancen og spilfordelingen, som vi mangler.

Er er vores behov i forsvaret meget mere åbenlyse. Ny backs og forstærkninger i centerforsvaret.

Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.

Figo og Özil har rørt mig mest.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 2 måneder siden #86 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Sæsonen 25-26

Figo-10 post=186116 skrev: Puha jeg er lunken ved Nico Paz. Ikke fordi, han ikke er god og har haft en fantastisk sæson i Italien.

Men jeg var ikke super inponeret da han fik chancen. Jeg synes han var usynlig, tabte mange bolde og fyldte for lidt. Trods et ellers flot mål. Men det selvfølgelig også derfor, at han skulle ud på et lejemål og meget kan have ændre sig.

Men for mig at se, så skal ham og Guler slås om den samme plads. De kan lidt det samme, samme alder osv. Så jeg synes man som klub bør tage et valg og gå med den man tror mest på. Ellers skal vi ud i en Higuain/Benzema model, hvor den stæreste overlever (og bliver).

Fint at hente ham hjem for 8MEUR og tage ham med til USA. Men dertil at han så bliver en del af truppen, det jeg mere i tvivl om. Måske Real Madrid gerne så ham gøre det, men vil han selv. Jeg tænker han skal ridde på bøjlen og så tage et skridt op og lytte til tilbud fra Milan, Inter, Leverkusen mv. som har været nævnt.

Det altid spændende med nye unge spillere og jeg vil glæde mig i højere grad, hvis Paz skulle spille en kamp end Ceballos fx., blot for at se noget nyt. Men nogle gange er balancen måske bedre med Ceballos end to unge offensive midtbanespillere i Guler og Paz som på en god dag er 13-14 mand.

Så ja. Jeg er sgu i tvivl. Midtbanen er virkelig svær at blive klog på. I princippet har vi jo klasse spillere og burde ikke handle (i såfald kun til bredden), men modsat har flere af dem også bare været under niveau og opfylder ikke det krav til balancen og spilfordelingen, som vi mangler.

Er er vores behov i forsvaret meget mere åbenlyse. Ny backs og forstærkninger i centerforsvaret.

Er delvist enig med dig, men;
1. Det hele afhænger jo af hvordan Xabi vil stille holdet op​ (håber vi langt om længe vinker farvel til vores 433)
2. Der er +60 kampe at få spilletid i i næste season, og nu har Modric lige efterladt et hul på omkring 50 kampe, så det er jo ikke fordi hhv Guler og Paz nødvendigvis skal mangle spilletid, såfremt Xabi er god til at rotere (Bellingham kunne også sagtens bruge færre minutter næste år, så vi fik mere ud af ham). Tror på ingen måde Paz bliver hentet hjem for at indgå direkte i start 11eren, så mon ikke +25 kampe for Real Madrid tællere mere end 50 kampe for Como i hans bog (især hvis det kaster et par medaljer af sig).

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: Figo-10

1 år 2 måneder siden #87 af Matamoro
Besvaret af Matamoro på emne Sæsonen 25-26
Det vigtigste er en stor oprydning i truppen.
Farvel til følgende spillere:
Modric
Vaszquez
Vallejo
Alaba
Rodrygo
Fran
Mendy
Ceballos
Endrick

1 år 2 måneder siden #88 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Sæsonen 25-26

Figo-10 post=186116 skrev: Puha jeg er lunken ved Nico Paz. Ikke fordi, han ikke er god og har haft en fantastisk sæson i Italien.

Enig med din holdning omkring Paz præstationer i Real Madrid. Men jeg havde det på samme måde med Hakimi da han fik en lille chance hos os. Det var sådan okay, men ikke så meget mere. Det var først i Dortmund han begyndte at se sådan rigtig lovende ud.

Så ja, er villig til at se ham an igen, især efter den sæson han har haft i Serie A, hvor han har været den helt store nøglespiller for det hold der har overrasket mest i ligaen. Især nu hvor Xabi måske kommer til at have lidt mere system og mening med tingene offensivt, som jeg tænker Fabregas også har haft i Como. Det tænker jeg kommer til at gavne alle de spillere, der ikke lever på at kunne tingene helt på egen hånd.

1 år 2 måneder siden #89 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Sæsonen 25-26

Matamoro post=186118 skrev: Det vigtigste er en stor oprydning i truppen.
Farvel til følgende spillere:
Modric
Vaszquez
Vallejo
Alaba
Rodrygo
Fran
Mendy
Ceballos
Endrick

​Er glad for at Arda ikke er på din liste mere :) jeg er sikker på at Alonso ser masser af muligheder i ham og at han på sigt kommer til at få en nøglerolle, udvikler han sin fysik.

Enig med det meste af listen, dog tror jeg at Fran får en chance fordi han har fart. Dog ikke som førstevalg. Endrick situationen er sværere..

1 år 2 måneder siden #90 af Matamoro
Besvaret af Matamoro på emne Sæsonen 25-26
Hvis jeg skal være helt ærlig så tror jeg ikke på Guler. Han virker til at være en spiller der kan brillere mod dårligere modstandere, men forsvinder fuldstændigt i de store kampe. Men han har helt sikkert nogle af de værktøjer vi mangler, hvis ellers han kan forløse talentet. Jeg tror at han ender i Serie A og får en fin karriere der, men jeg tror såmænd også at Xabi vil give ham chancen i denne sæson. Jeg håber bestemt at han får et gennembrud. Han er ret seværdig som spiller.
Sidste redigering: 1 år 2 måneder siden ved Matamoro.

1 år 2 måneder siden #91 af Real HWL
Besvaret af Real HWL på emne Sæsonen 25-26
​Man burde hente Paz hjem og en stor angriber, og så burde man udleje Guler og Endrick. De har virkelig brug for fast spilletid i en mindre klub for at få udløst deres potentiale. Paz er jo et skoleeksemble på hvordan unge talenter burde gøre. 

1 år 2 måneder siden #92 af Bismo
Besvaret af Bismo på emne Sæsonen 25-26
Güler er der længere frem i sin udvikling end Paz. Han har trods alt haft en nøglerolle på landsholdet og leveret en godkendt indsats (med et par højdepunkter i blandt), når han har fået chancen i Real.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

1 år 2 måneder siden #93 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Sæsonen 25-26

Bismo post=186124 skrev: Güler er der længere frem i sin udvikling end Paz. Han har trods alt haft en nøglerolle på landsholdet og leveret en godkendt indsats (med et par højdepunkter i blandt), når han har fået chancen i Real.

​Hvordan er han længere fremme i sin udvikling? Det kan jeg ikke få til at hænge sammen nogen steder...

Nico Paz er lige blevet kåret som den bedste unge spiller - den bedste U23-spiller - i Serie A, i 2024/25-sæsonen. Han har spillet kontinuerligt og har startet inde i 81% af de 35 kampe han har spillet. Til sammenligning, så er Güler kun startet inde i 37% af de 28 kampe han har spillet for Real Madrid i løbet af sæsonen.

På det tyrkiske landshold, som er væsentlig "lettere" at komme på end det argentinske, han har fået 19 optrædener og lidt 1.200 minutter. Han fik sin debut tidligt, i 2022, som 17-årig. Men det opvejer ikke rigtig for den manglende spilletid på klubplan, hvor Paz har spillet langt mere kontinuerligt det sidste års tid.

Med den kontinuerlige spilletid er Paz også kommet ind omkring landsholdet siden oktober sidste år, og har været udtaget lige siden. Godt nok har han kun spillet 31 minutter i 2 kampe, men det siger lidt at han efterhånden har bidt sig fast i truppen.

Udvikling kommer primært med kontinuerlig spilletid. Og på den konto er Paz foran Güler.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

1 år 2 måneder siden #94 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Sæsonen 25-26

El_Juan post=186125 skrev:

Bismo post=186124 skrev: Güler er der længere frem i sin udvikling end Paz. Han har trods alt haft en nøglerolle på landsholdet og leveret en godkendt indsats (med et par højdepunkter i blandt), når han har fået chancen i Real.

Udvikling kommer primært med kontinuerlig spilletid. Og på den konto er Paz foran Güler.

​Hov hov, det må man ikke sige herinde - konsensus herinde er, at man ikke behøves spilletid for at udvikle sig som fodboldspiller... bare det at man har en kontrakt med real madrid, så udvikler man sig helt vildt som fodboldspiller !

Men på en mere seriøs note, så har du naturligvis ret - og det er et stort problem at vores unge spillere ikke får kontinuerlig spilletid. Var ødegaard eksempelvis ikke skiftet væk fra os, så var hans karriere jo røget helt ud i sandet. Man kan håbe på det ender anderledes med güler og endrick... men specielt sidstnævnte har desperat brug for kontinuerlig spilletid, og dermed en udlejning, da han åbenlyst ikke kommer til at få den spilletid hos os.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

1 år 2 måneder siden #95 af Bismo
Besvaret af Bismo på emne Sæsonen 25-26

El_Juan post=186125 skrev:

​Hvordan er han længere fremme i sin udvikling? Det kan jeg ikke få til at hænge sammen nogen steder...

Nico Paz er lige blevet kåret som den bedste unge spiller - den bedste U23-spiller - i Serie A, i 2024/25-sæsonen. Han har spillet kontinuerligt og har startet inde i 81% af de 35 kampe han har spillet. Til sammenligning, så er Güler kun startet inde i 37% af de 28 kampe han har spillet for Real Madrid i løbet af sæsonen.

På det tyrkiske landshold, som er væsentlig "lettere" at komme på end det argentinske, han har fået 19 optrædener og lidt 1.200 minutter. Han fik sin debut tidligt, i 2022, som 17-årig. Men det opvejer ikke rigtig for den manglende spilletid på klubplan, hvor Paz har spillet langt mere kontinuerligt det sidste års tid.

Med den kontinuerlige spilletid er Paz også kommet ind omkring landsholdet siden oktober sidste år, og har været udtaget lige siden. Godt nok har han kun spillet 31 minutter i 2 kampe, men det siger lidt at han efterhånden har bidt sig fast i truppen.

​.
Du kan ikke gøre det hele op i minutter. En kvartfinale plads i EM  >  31 minutter i latin Amerika. Arda har været kampafgørende for os i de minutter han har haft. 5 mål og 9 assists for Real, vs 6 mål og 9 assists for Como i en langt svagere liga og med 900+ flere minutter i kontoen til Paz. Jeg vil mene, at Ardas stats er langt mere overbevisende end Nicos.
Følgende bruger(e) sagde tak: NachoFernández

1 år 2 måneder siden #96 af NadaMás
Besvaret af NadaMás på emne Sæsonen 25-26
​Synes det er meget forsimplet at konkluderer at konkluderer, at Paz er foran Arda, fordi han har spillet mere (og fået sit gennembrud) denne her sæson. 
Arda Güler havde også spillet 51 kampe for Fenerbache, i samme periode som Paz spillede 47 for Castilla. 
Hvis Paz havde været markant foran Güler i sin udvikling, var det Güler der blev udlejet/solgt med tilbagekøbsklausul sidste sæson. Her var Güler ret beset også røget til en større adresse end Como, som eksempelvis Leverkusen - Et hold der er betydeligt sværere at komme ind på.

Nu har Paz haft tur i den, han har fået sit gennembrud, og det skal vi jo bare være glade for. Det kunne Arda også have fået andetsteds, hvis ikke klubben mente han havde en rolle at spille sidste sæson. Paz blev længe omtalt som et af de helt store talenter i Castilla, og han har jo haft en kanon god rute til førsteholdet - Da han har været udlejet til Serie A, og udmærket sig ekstremt meget. Ikke meget anderledes, end hvordan Carvajal (Leverkusen), Hakimi (Dortmund) og Ødegaard (Sociedad) fik det gjort. Men det skal jo ikke tage noget fra, at Arda blev vurderet god nok til at blive i truppen, og bidrage? (Hvilket han bestemt har gjort). Jeg tror, at Arda specifikt, og til dels også Endrick, har lidet lidt mere under Carlos manglende rotation, og jeg regner med at vi kommer til at se betydeligt mere til Arda næste sæson. 
Paz pil peger helt klart mere op ad lige nu, men jeg ser intet belæg for at Güler ikke skulle have gjort det lige så godt, eller bedre, hvis han havde taget samme tur. Synes også det virker til, at Güler er blevet en mere indflydelsesrig spiller i truppen, og jeg tror bestemt på, at han er en profil på holdet indenfor en årrække. 

Endrick er som andre brugere nævner lidt en anden case, da han var uimpronerende i mange optrædender. Her må Xabi, Florentino og Endricks repræsentanter tage en snak om hvad han vil kunne forvente, hvis han bliver i Real næste sæson, eller om ikke han skulle tage en lignende tur til et sub-top/midterhold i Spanien, eller en af de andre store ligaer. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991, Bismo, NachoFernández

Leveret af Kunena Forum