Sæsonen 25-26

1 måned 5 dage siden #109 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Sæsonen 25-26

NickyMad post=186264 skrev: Håber også på Zubimendi, især hvis det er det Xabi gerne vil have. Men kunne det alternativt ikke også bare være diamant formationen fra forrige sæson, så man spiller med både Zubimendi og Tchouameni/Camavinga?

Det vil give plads til Jude på 10'eren og have Valverde længere fremme. Men jo i praksis også give vores backs mulighed for at trække langt op hvis Tchouameni halvt om halvt skal lege CB/DM. Det er vel det tætteste vi kommer på Xabis 3-5-2 uden helt at spille det. Jeg ser det bare mere sandsynligt vi på den måde vi får mere ud af mange af vores spillere, herunder især Jude og TAA.
Jeg tror ikke på det kommer til at fungere med de 3 i offensiven, så måske man bare skal sælge Rodrygo.

​Helt enig, har skrevet lignende flere gange.

Forhåbentlig gør Xabi op med 3-mands angrebet (hvilket er derfor jeg stille spørgsmåls tegn med købet af Mastantuono, da det køb ligger op til 3-mand i front), og så får man en ekstra mand der kan hjælpe med at stabilisere vores pt svagest punkt som er midtbanen, hvordan man gør det er i og for sig op til Xabi, omend jeg yderst gerne ser Bellingham rykker længere ned i banen og deltage mere i opspillet, hvilket så vil kræve en man der ligger imellem ham og angriberne (den mest åbenlyse er pt Brahim). Ydermere så skal man have gang i de offensive kvaliteter hos vores backs, de skal indgå i opspillet meget mere end vi har set de seneste par season (på nær Dani sidste season, som jo var en kæmpe grund til at vores opspil fungere så godt som det gjorde).

Den store taber i ovenstående er naturligvis Rodrygo, men bare fordi han kontinuerligt er blevet tildelt en start plads under Ance og Zidane, betyder det ikke han har fortjent den. Jeg tror på ingen måde han forlader klubben denne sommer, men håber at Xabi er klog nok til at gøre ham til reserve spiller, fremfor at lægge sig ned for visse spilleres ego.

og jeg ser hhv, Tchou, Cama og Guler som vigtige spillere for at ovenstående skal fungere, fordi vi har brug for rotation på et helt andet niveau, hvis vi vil spille med om alle trofæer.

Selvom det er et yderst tvivlsomt utopisk scenarie, så hvis vi formår at hente TAA, Huijsen, Carreras (eller en anden bedre VB), Zubimendi og så forfremmer hhv Asencio og Gonzalo Garcia til 1. Holdet, så kan vi næste season stå med noget nær den bredeste trup vi har haft i dette årtusinde, og skal som minimum tilbage til 2014 før vi finder noget der er sammenligneligt.

Meeeen, så heldige er vi nok ikke. Mere plausibelt er vel at vi misser Carreras og giver Mendy en kontrakt forlængelse og så ryger Zubimendi til Arsenal og Ceballos ødelægger vores season fra ende til anden ;-)

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: NickyMad

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 5 dage siden #110 af NachoFernández
Besvaret af NachoFernández på emne Sæsonen 25-26
Manstantuono (eller måske Brahim) kan være fremragende have have nu hvor Trent skal spille højre backen. Trent skal helst ikke være på det bredeste punkt men hellere træde et par skridt ind i banen og derudover komme i positioner til de tidlige indlæg som han lægger helt fantastisk. Hvis Trent hele tiden skal stå ude på kridtet, så mister vi rigtig mange ting i hans værktøjskasse og så bliver det lettere at lukke os ned. Det er endnu en grund til, at jeg hilser Mastantuono velkommen. Ikke at han (og især ikke Brahim) skal stå derude hele tiden, men det er vigtigt at vi kan skabe noget plads til Trent med en udfordrende type der både kan gå selv og komme ind og kombinere. Derfor ser jeg gerne, at vi fortsætter med 2 kanter. Om det hedder 4-3-3 eller 4-2-3-1 (eller hvordan det lige ser ud i praksis, for det er jo bare tal) betyder måske ikke det store, men jeg er ikke enig i at vi skal gå væk fra formen med de to kanter. Jeg håber dog, at vi får langt mere bevægelighed og frihed til dem. Der skal dog gerne være en at kombinere med for Trent i højre side og som tager de løb og laver de udfordringer der skaber noget plads for, at Trent kan komme ind i de gode rum og slå den tidligt ind, sende de farlige bolde i dybden og evt komme ind til skud/kombinationer også. Det kan han ikke hvis han udelukkende skal stå som det brede punkt. 

Zubimendi kan være et godt køb men ikke en nødvendighed som jeg ser det. Jeg tror stadig på, at Camavinga og Tchouameni har mere at lægge på deres spil med bolden og kan udvikle sig i forhold til at fordele spillet. Måske det kommer hvis Tchouameni spiller fast på midtbanen. Og så har vi virkelig opgraderet spillet nedefra med Hujsen og Trent der både kan spille langt og sende de gode bolde op i mellemrum. 
Sidste redigering: 1 måned 5 dage siden ved NachoFernández.
Følgende bruger(e) sagde tak: Matamoro

1 måned 5 dage siden #111 af Matamoro
Besvaret af Matamoro på emne Sæsonen 25-26
Virkelig god pointe. Når man har to spilfordelere som Huijsen og Trent er det nærmest en forbrydelse ikke at have nogle kantspillere til at holde bredden.

1 måned 5 dage siden #112 af Raul-Madrid
Besvaret af Raul-Madrid på emne Sæsonen 25-26
Andre der bare sidder og venter på den handel med Manstantuono bliver klaret og officiel? Hold da op han ser god ud - bliver så godt at glæde sig til at se en ung spiller folde sig ud...

Man bliver helt spændt ligesom dengang Vini begyndte at folde sig ud..

Han skal altså bare købes - og ville godt kunne forstå hvis vi stadig havde Carlo som chef at han måske ville takke nej, når han ser på guler, Endrick osv der ikke for nok spilletid - men tror de alle ville få mere med Alonso

RAUL!!!!

1 måned 5 dage siden #113 af Madrid777
Besvaret af Madrid777 på emne Sæsonen 25-26
Øøøøj hvor bliver man tændt af at se Xabi Alonso på træningsbanen der spiller med i øvelserne, stryger om sig med et par gode afleveringer og derefter giver taktiske dessiner. Det kan kun blive godt det her. Glæder mig som et lille barn til d 18 juni, hvor det hele går løs mod Al Hilal.

1 måned 5 dage siden #114 af Matamoro
Besvaret af Matamoro på emne Sæsonen 25-26
Jeg er mest oppe at køre over Dean Huijsen. Det er jo en ny Beckenbauer. Han er helt vild. Har spillet tre landskampe for Spanien. Mod Holland, Frankrig og Portugal og med det samme har han etableret sig som spilfordeleren på holdet. Han er jo på ingen tid blevet Spaniens Kroos. Han var bedste mand for Spanien, i de kamp (Hvis man ser bort fra Oyarzabal) Sikke et vildt talent
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

1 måned 4 dage siden #115 af Figo-10
Besvaret af Figo-10 på emne Sæsonen 25-26

Matamoro post=186271 skrev: Jeg er mest oppe at køre over Dean Huijsen. Det er jo en ny Beckenbauer. Han er helt vild. Har spillet tre landskampe for Spanien. Mod Holland, Frankrig og Portugal og med det samme har han etableret sig som spilfordeleren på holdet. Han er jo på ingen tid blevet Spaniens Kroos. Han var bedste mand for Spanien, i de kamp (Hvis man ser bort fra Oyarzabal) Sikke et vildt talent

​Enig, han er HELT vild. 

Vanvittigt at jeg sidder med tanken om, at han ikke kunne slå igennem i Juve og Roma. Men sådan havde jeg det og det vel også derfor det var Bournemouth hentede ham og ikke en storklub. Men for pokker et kvantespring han har taget i år og isærdeleshed de sidste par måneder. 

Vi skal huske på, at han blev først efterudtaget til Spanien. Men strøg ind foran Asencio og Cubarsi. Ærgerligt for Asencio, men talentet er nok bare større hos Huijsen (og det er et godt tegn), men hvor er det skønt han også bare sender Cubarsi på bænken. Jovist er Cubarsi ung, men han laver SÅ mange fejl og en ting er, at Barca kan score mange mål, men en betondefensiv er det hvertfald ikke. Men i et sort år, så skal der kun små glæder til og det er det når Cubarsi er blevet fast inventar på Spaniens bænk sammen med Gavi (som også er blevet det fast for Barcelona). Kald mig smålig, men det glæder mig :) 

Og nu tilbage til Huijsen. Jeg har også set de tre kampen og han er SÅ vild, hvis man ikke har set ham. Drevet op i midten af banen, tacklingerne, markeringerne, de dybe bolde op til Yamal og Nico. Mål (dog underkendt) og så virker han bare helt vildt vellidt på det spanske landshold. Han ping ponger med dem alle sammen. Noget man desværre ikke kan sige om Asencio, som måske på talent kunne være med omkring landsholdet, men det virker til at personen Asencio får det svært desværre. Måske det hele casen med ham, men der har også været infights med Gavi, Pedri og Yamal. 

Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.

Figo og Özil har rørt mig mest.

1 måned 4 dage siden #116 af NadaMás
Besvaret af NadaMás på emne Sæsonen 25-26

DeLaRed post=186266 skrev:

NickyMad post=186264 skrev: Håber også på Zubimendi, især hvis det er det Xabi gerne vil have. Men kunne det alternativt ikke også bare være diamant formationen fra forrige sæson, så man spiller med både Zubimendi og Tchouameni/Camavinga?

Det vil give plads til Jude på 10'eren og have Valverde længere fremme. Men jo i praksis også give vores backs mulighed for at trække langt op hvis Tchouameni halvt om halvt skal lege CB/DM. Det er vel det tætteste vi kommer på Xabis 3-5-2 uden helt at spille det. Jeg ser det bare mere sandsynligt vi på den måde vi får mere ud af mange af vores spillere, herunder især Jude og TAA.
Jeg tror ikke på det kommer til at fungere med de 3 i offensiven, så måske man bare skal sælge Rodrygo.

​Helt enig, har skrevet lignende flere gange.

Forhåbentlig gør Xabi op med 3-mands angrebet (hvilket er derfor jeg stille spørgsmåls tegn med købet af Mastantuono, da det køb ligger op til 3-mand i front), og så får man en ekstra mand der kan hjælpe med at stabilisere vores pt svagest punkt som er midtbanen, hvordan man gør det er i og for sig op til Xabi, omend jeg yderst gerne ser Bellingham rykker længere ned i banen og deltage mere i opspillet, hvilket så vil kræve en man der ligger imellem ham og angriberne (den mest åbenlyse er pt Brahim). Ydermere så skal man have gang i de offensive kvaliteter hos vores backs, de skal indgå i opspillet meget mere end vi har set de seneste par season (på nær Dani sidste season, som jo var en kæmpe grund til at vores opspil fungere så godt som det gjorde).

Den store taber i ovenstående er naturligvis Rodrygo, men bare fordi han kontinuerligt er blevet tildelt en start plads under Ance og Zidane, betyder det ikke han har fortjent den. Jeg tror på ingen måde han forlader klubben denne sommer, men håber at Xabi er klog nok til at gøre ham til reserve spiller, fremfor at lægge sig ned for visse spilleres ego.

og jeg ser hhv, Tchou, Cama og Guler som vigtige spillere for at ovenstående skal fungere, fordi vi har brug for rotation på et helt andet niveau, hvis vi vil spille med om alle trofæer.

Selvom det er et yderst tvivlsomt utopisk scenarie, så hvis vi formår at hente TAA, Huijsen, Carreras (eller en anden bedre VB), Zubimendi og så forfremmer hhv Asencio og Gonzalo Garcia til 1. Holdet, så kan vi næste season stå med noget nær den bredeste trup vi har haft i dette årtusinde, og skal som minimum tilbage til 2014 før vi finder noget der er sammenligneligt.

Meeeen, så heldige er vi nok ikke. Mere plausibelt er vel at vi misser Carreras og giver Mendy en kontrakt forlængelse og så ryger Zubimendi til Arsenal og Ceballos ødelægger vores season fra ende til anden ;-)

​Selv efter et flot skriv kunne du ikke lige dy dig fra at sende en sviner mod Ceballos, hahaha! 
Fedt hvor konsekvens du er med den!
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
1 måned 4 dage siden #117 af Madridista02
Besvaret af Madridista02 på emne Sæsonen 25-26

Figo-10 post=186274 skrev:

Matamoro post=186271 skrev: Jeg er mest oppe at køre over Dean Huijsen. Det er jo en ny Beckenbauer. Han er helt vild. Har spillet tre landskampe for Spanien. Mod Holland, Frankrig og Portugal og med det samme har han etableret sig som spilfordeleren på holdet. Han er jo på ingen tid blevet Spaniens Kroos. Han var bedste mand for Spanien, i de kamp (Hvis man ser bort fra Oyarzabal) Sikke et vildt talent

​Enig, han er HELT vild. 

Vanvittigt at jeg sidder med tanken om, at han ikke kunne slå igennem i Juve og Roma. Men sådan havde jeg det og det vel også derfor det var Bournemouth hentede ham og ikke en storklub. Men for pokker et kvantespring han har taget i år og isærdeleshed de sidste par måneder. 

Vi skal huske på, at han blev først efterudtaget til Spanien. Men strøg ind foran Asencio og Cubarsi. Ærgerligt for Asencio, men talentet er nok bare større hos Huijsen (og det er et godt tegn), men hvor er det skønt han også bare sender Cubarsi på bænken. Jovist er Cubarsi ung, men han laver SÅ mange fejl og en ting er, at Barca kan score mange mål, men en betondefensiv er det hvertfald ikke. Men i et sort år, så skal der kun små glæder til og det er det når Cubarsi er blevet fast inventar på Spaniens bænk sammen med Gavi (som også er blevet det fast for Barcelona). Kald mig smålig, men det glæder mig :) 

Og nu tilbage til Huijsen. Jeg har også set de tre kampen og han er SÅ vild, hvis man ikke har set ham. Drevet op i midten af banen, tacklingerne, markeringerne, de dybe bolde op til Yamal og Nico. Mål (dog underkendt) og så virker han bare helt vildt vellidt på det spanske landshold. Han ping ponger med dem alle sammen. Noget man desværre ikke kan sige om Asencio, som måske på talent kunne være med omkring landsholdet, men det virker til at personen Asencio får det svært desværre. Måske det hele casen med ham, men der har også været infights med Gavi, Pedri og Yamal. 

​Det er bemærkelsesværdigt med Ascensio, er det også derfor at han ikke er udtaget denne gang? Jeg troede egentlig det var pga. Hans case stadig er igang.
Jeg vil dog sige, at Ascensio er lige den type vi har brug for, sammen med Huijsen. Ascensio er en "no-nonsense" spiller og det har vi virkelig brug for. En angriberne frygter, når han kommer flyvende. Vi har savnet det siden Ramos og Pepe, indtil Rüdiger kom. Så i min optik, hvis Ascensio fortsætter sin flotte udvikling, så er han lige den vi har brug for. Ascensio har også et godt overblik og er i stand til at slå præcise dybdebolde, det må vi ikke glemme, derudover er han ekstremt hurtigt og frygtesløs. Og så er han Madridista, og dét, tæller altid lidt ekstra.

Jeg savner Pepe :(
Sidste redigering: 1 måned 4 dage siden ved Madridista02.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

1 måned 4 dage siden #118 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæsonen 25-26
Kunne være fedt med et forsvar hvor Huijsen, Joan Martinez og Carreras alle spiller.

1 måned 2 dage siden #119 af NachoFernández
Besvaret af NachoFernández på emne Sæsonen 25-26
​Trent overrasker lidt (fonemmer jeg, kender ikke hans historie på det felt) ved at tale til præsentationen på spansk. Der var et par gode smil nede på rækkerne. Det må alt andet lige være et godt signal og betrykkende for hans start i klubben. 

4 uger 15 timer siden #120 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæsonen 25-26
JUST IN: Club sources say Xabi Alonso made one message clear with the team:

“Those who do not run and not make an effort WILL NOT PLAY.”

Xabi Alonso told his players they will have to run for EVERY BALL.

Xabi's message: “It’s not going to be enough to just stay waiting for them to give you the ball so you can score. You’re going to have to RUN FOR EVERY BALL.” @La_SER

-

Det bliver det helt store spørgsmål. Kan Xabi virkelig får Mbappé og co til at presse rimelig konsekvent? Og hvad er konsekvensen hvis de ikke gør? Tør Xabi bænke nogen? Og vil Perez gå med til at se sine darlings på bænken en periode?

Jeg tvivler på alt ovenstående :D
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur, DeLaRed

Leveret af Kunena Forum