Sæsonen 25-26
Selvom Güler ikke har spillet så meget som man har håbet og haft forventninger til, så er han altså stadig kommet op på 55 kampe for Real Madrid, hvor han har lavet 11 mål og 9 assists.
Derfor gav det også rigtig god mening at udleje Paz sidste sæson som kun havde været på Castilla med en lille håndfuld indhop på førsteholdet, men det vil altså ikke give mening at udleje Güler.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Thibau Courtois
Andriy Lunin / Joan Garcia
Trent Alexander-Arnold
Dani Carvajal
Éder Militao
Raúl Asencio
David Alaba
Antonio Rüdiger
Dean Huijsen
Ferland Mendy / Fran Garcia
Álvaro Carreras
Aurélin Tchouaméni
Eduardo Camavinga
Angelo Stiller
Dani Ceballos
Federico Valverde
Jude Bellingham
Nico Paz
Arda Güler
Rodrygo Goes
Brahim Diaz
Vini Jr.
Endrick / Budimir
Kylian Mbappé
Ud:
Lucas V.
Vallejo
Fran / Mendy
Modric
Ind:
Trent
Huijsen
Carreras
Stiller
Paz
I den kendte 4-3-3´er:
Vini Jr Mbappé Rodrygo
(Diaz) (Endrick) (Arda)
Bellingham Valverde
(Paz) (Cama)
Tchouameni
(Stiller)
Carreras Huijsen Rüdiger Trent A. A.
(Mendy) (Asencio) (Militao) (Carvajal)
Courtois
(Lunin)
24 mand stor trup. Måske 1-2 for mange, men mere bulletproof mod skader, hvilket vi godt kunne bruge i denne sæson.
Ceballos og Alaba som back-ups til back-ups. Hvis de kan sælges, mod forventning, kan de godt skydes afsted. Tror lønningsbudgettet kan holde til denne trup.
Alt efter modstanderen kan hvem der starter varierer. En trup med meget større variation i profiler, da truppen bibeholder alle de fysiske spillere, men tilføjer boldsikre spillere i form af Trent, Huijsen, delvist Carreras (mere end vores nuværende vb´ere), Stiller og Paz. Det vigtigste her, er næsten at også, at spillere som Bellingham, Valverde etc. kan få flere pauser.
Xabis 3-5-2´er fra Leverkusen:
Vini Jr. Mbappé
(Rodrygo) (Endrick)
Bellingham Valverde (Paz / Diaz / Arda) (Cama / Ceballos)
Carreras Tchouameni Trent A. A.
(Fran) (Stiller) (Carvajal)
Huijsen Rüdiger Asencio
(Alaba) (Martinez) (Militao)
Courtois
(Lunin)
Frækt bud:
Vini Jr. Mbappé
(Rodrygo) (Endrick)
Bellingham
(Paz / Arda / Diaz)
Stiller Valverde
(Paz / Arda / Ceballos) (Cama / Ceballos)
Tchouameni
(Cama)
Carreras Huijsen Rüdiger Trent A. A.
(Mendy) (Asencio) (Militao) (Carvajal)
Courtois
(Lunin)
Nøj hvor er Nuno Mendes god. PSG slipper ham næppe nu, men maybe one day.
Så er spørgsmålet blot om midtbanen er teknisk dygtig nok. Jeg tænker længst tilbage på 6'eren/8'eren. Jeg ser ikke Jude som den store opbygger af spillet og synes han er bedst som 10'er. Skal vi have Zubimendi?
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Problemet er... er der plads til at Jude kan være 10'er / falsk angriber ? Jeg tænker det ikke.Ramos4 post=186260 skrev: Huijsen og Trent bliver guld værd. Alvaro bør også være en klar opgradering på venstreback ift. hvad vi har. Det skal nok blive godt - og så krydret med Xabi der rent faktisk forventer noget af spillerne taktisk.
Så er spørgsmålet blot om midtbanen er teknisk dygtig nok. Jeg tænker længst tilbage på 6'eren/8'eren. Jeg ser ikke Jude som den store opbygger af spillet og synes han er bedst som 10'er. Skal vi have Zubimendi?
Men jeg er helt enig med dig i, at vi mangler hvad modric og kroos bragte på midtbanen. Teknik og overblik. Så kan man have 1 skraldemand, som ikke har de egenskaber - men det dur ingenlunde med en midtbane, hvor ingen har spilopbygning som deres force.
Svaret er meget nemt:Dragam post=186261 skrev:
Problemet er... er der plads til at Jude kan være 10'er / falsk angriber ? Jeg tænker det ikke.Ramos4 post=186260 skrev: Huijsen og Trent bliver guld værd. Alvaro bør også være en klar opgradering på venstreback ift. hvad vi har. Det skal nok blive godt - og så krydret med Xabi der rent faktisk forventer noget af spillerne taktisk.
Men jeg er helt enig med dig i, at vi mangler hvad modric og kroos bragte på midtbanen. Teknik og overblik. Så kan man have 1 skraldemand, som ikke har de egenskaber - men det dur ingenlunde med en midtbane, hvor ingen har spilopbygning som deres force.
Vendt trekanten på midtbanen om, så vi spiller med en Double Pivote, og en offensiv midtbane spiller centralt foran dem (sammenligneligt med flere af kampene i Toni’s sidste season). Og i den opstilling får man præcis det i efterspørger med en kombination af Zubimendi og Bellingham.
Med zubimendi og Fede i en double pivote har man en solid defensiv midtbane, der giver mulighed for at vores backs kan være mere aktive i det offensive spil (begge midtbane spillere skal naturligvis med frem når der er brug for det, de er ikke limet til den defensive del), Fede kan bruge sin Fart til at drive bolden frem og Zubimendi, kan dirigere spillet fra en dybere position (meget sammenligneligt med hvad Xabi gjorde i sin tid i Real). Og til dem der ikke tror at Bellingham kan være den ledende spiller på den offensive midtbanen, de har helt glemt hvilken rolle han spillede i Dortmund, fordi Ance så succesfuldt fik omskolet ham til en ny rolle. Faktum er, de gange vi ser Bellingham ligge dybere i banen, så har han vist masser af kvalitet på bolden og spillet et utal af gode (Guti agtige) afleveringer op imellem kæderne, samt ligger millimeter præcis sideskift til wings og backs på kanterne), det er den position han kommer fra i Dortmund, og grunden til han ville være en stor succes er helt simpelt fordi han ville komme betydeligt mere på bolden, retvendt mod mål end han gør nu, han ligger alt for meget med ryggen mod mål, gemt iblandt kæderne, falder han længere med i banen, især med en stærk double pivote bag sige, og offensive backs, så ser hi han først rigtigt folde sig ud! (OG, så ville vi også få betydeligt mere ud af Bellinghams defensive egenskaber, hvis han ikke konstant skal spurte fra angrebet ned og dække et hul på midtbanen, når modstanderen vinder bolden)
Svaret er;
Fede-Bellingham-Zubimendi
Donde está la biblioteca?
Det vil give plads til Jude på 10'eren og have Valverde længere fremme. Men jo i praksis også give vores backs mulighed for at trække langt op hvis Tchouameni halvt om halvt skal lege CB/DM. Det er vel det tætteste vi kommer på Xabis 3-5-2 uden helt at spille det. Jeg ser det bare mere sandsynligt vi på den måde vi får mere ud af mange af vores spillere, herunder især Jude og TAA.
Jeg tror ikke på det kommer til at fungere med de 3 i offensiven, så måske man bare skal sælge Rodrygo.