Sæsonen 25-26
Jeg ser også problemer i forhold til om Alonso vil få den nødvendige tid til at forme holdet i hans ånd. Hans fordel hertil er jo så nok at spotlyset har skinnet lidt rigeligt på Perez de sidste par måneder, og en trænerfyring vil ikke ligefrem vende den trend. Jeg håber på det bedste, men jeg frygter det værste. Jeg har før skrevet herinde at ham som overtager direkte for Ancelotti kommer til at få det svært, og det gælder desværre også Alonso.
DC19
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Al-Andaluzz
-
- Senior bruger
-
Vini laver til tider det defensive løb, men - hånden på hjertet - så kommer han nok aldrig til at fungere i et sammenhængende press, som f.eks. Di Maria gjorde, da han røg ned på midtbanen i sin tid. Hans press er usystematisk, sporadisk og mere betinget og drevet af hans personlige fejder med diverse spillere eller med publikum.
Kombineret med hans generelt negative og barnagtige attitude, så tror jeg holdet vil være bedre stillet med en anden på holdet, der både bidrager defensivt og offensivt, selvom få når hans niveau offensivt, når han er bedst. Det er bare for dyrt, når det samtidigt betyder, at vi ikke kan forsvare som et hold = vi kan komme i problemer mod alle hold.
Selvom jeg har elsket at se ham spille i de perioder, hvor han har været bedst, så har han - ene mand - generelt reduceret min glæde ved at se Real spille.
Kan vi få et rigtigt godt tilbud på ham, så ville jeg sende ham afsted.
Jeg håber inderligt, at jeg kommer til at æde mine ord i løbet af næste sæson, for medmindre Alonso ikke gider at se på hans hyleri, så bliver han med garanti næste sæson.
Vi vandt hele lortet med Vini og Rodrygo på toppen sidste år, men kan ikke gøre det med Vini og Mbappé (der pt. er på 40 scoringer) på toppen? Okay.Al-Andaluzz post=185947 skrev: Vi har brug for et hold der arbejder som et hold (se bare PSG) og jeg kan godt frygte, at det aldrig kommer til at ske, med både Vini og Mbappe på holdet.
Vini laver til tider det defensive løb, men - hånden på hjertet - så kommer han nok aldrig til at fungere i et sammenhængende press, som f.eks. Di Maria gjorde, da han røg ned på midtbanen i sin tid. Hans press er usystematisk, sporadisk og mere betinget og drevet af hans personlige fejder med diverse spillere eller med publikum.
Kombineret med hans generelt negative og barnagtige attitude, så tror jeg holdet vil være bedre stillet med en anden på holdet, der både bidrager defensivt og offensivt, selvom få når hans niveau offensivt, når han er bedst. Det er bare for dyrt, når det samtidigt betyder, at vi ikke kan forsvare som et hold = vi kan komme i problemer mod alle hold.
Selvom jeg har elsket at se ham spille i de perioder, hvor han har været bedst, så har han - ene mand - generelt reduceret min glæde ved at se Real spille.
Kan vi få et rigtigt godt tilbud på ham, så ville jeg sende ham afsted.
Jeg håber inderligt, at jeg kommer til at æde mine ord i løbet af næste sæson, for medmindre Alonso ikke gider at se på hans hyleri, så bliver han med garanti næste sæson.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Det er nogle valide spørgsmål du rejser her. Det er alment kendt på arbejdspladser, at en leder der har klare rammer, struktur og tydelige rollefordeling kan får det svært efter en type manager som Carlo, hvor spillerne næsten bestemte og gjord hvad de ville.-#7- post=185946 skrev: Selvfølgelig er Alonso et stort navn, den del anfægter jeg overhovedet ikke. Men han er altså ikke oppe i Zidane-klassen. De fleste er klar over hvor stor en karriere Alonso har haft, men den her næsten mytiske figur som Zidane var og er, er han slet ikke i min verden, og deraf min bekymring. Spillerne ved godt hvor god Alonso var, men beder han foreksempel Vinicius eller Mbappe om at deltage aktivt i den taktiske fase, når de begge kommer fra 100% frihed under Ancelotti, så forudser jeg problemer, både med at få dem til at indordne sig, og eventuelt bænke dem.
Jeg ser også problemer i forhold til om Alonso vil få den nødvendige tid til at forme holdet i hans ånd. Hans fordel hertil er jo så nok at spotlyset har skinnet lidt rigeligt på Perez de sidste par måneder, og en trænerfyring vil ikke ligefrem vende den trend. Jeg håber på det bedste, men jeg frygter det værste. Jeg har før skrevet herinde at ham som overtager direkte for Ancelotti kommer til at få det svært, og det gælder desværre også Alonso.
Hvis Alonso skal have succes i klubben, så kræver det også nogle sejre i starten af sæsonen. Kan han gøre det med flot spil og dominans så vil spillerne følge ham. Det så vi i Barca, hvor Flick kom og sat tydelige rammer for spillerne. Nu kan man selvfølgelig aldrig sammenligne 2 forskellige hold og forvente samme resultat for spillerne er ikke ens, men sejre giver selvtillid og skaber ro. Og det får Alonso brug for for at overbevise spillerne at hans måde at spille på er rigtig.
Der er også en anden ting, som jeg synes mange overser når man kritiserer spillerne nemlig de manglende instrukser fra Carlo. Det har været tydeligt igennem hele sæsonen at Carlo ikke praktiserede højt pres. Det betyder at det pres der kom fra spillerne, var for det meste noget, de selv valgte eller med ganske få instrukser fra Carlo. Her er Alonso altså en helt anden træner. Hans lederskab og engagement på sidelinjen kan slet ikke sammenlignes med Carlo. Jeg vil vente til der er spillet 10-12 kampe før man kan vurdere om spillerne er forkælet, for de skal have tid til at forstå og tilpasse sig den nye stil.
Men der er ingen tvivl om at det her bliver Alonsos største udfordring og han får om nogen brug for change management.
Så personligt hellere Alonso end Klopp - Han har bevist rigtig meget, men er stadig lidt mere ubeskrevet - Og jeg tror, at det faktum at han kender klubben, og eksempelvis selv har spillet med en Ronaldo, som havde totalt frihed, gør at han har en snilde for at inkorporere dette i sit system, til Mbappé og Vini.
Flick er også en ægte systemtræner, men Yamal har total frihed. Det kan altså godt lade sig gøre.
Synes vores rivaler i Valencia har en mega spændende spansk/colombiansk midterforsvar på bare 20 år rende.
Cristhian Mosquera. Spillet næsten 80 kampe for Valencias førstehold de sidste to sæsoner. Har udløb sommeren 2026.
Carreras Huijsen Rüdiger TAA
(Mendy) (Mosquera) (Militao) (Carvajal)
(Reserve spiller)
- Asencio lejes ud og kommer tilbage efter én sæson og udfylder Rüdigers plads på holdkortet.
- Joan Martinez på 17 år tager én sæson på b holdet og tester hans knæ. Muligvis lejes ud til en mindre klub i Spanien, Portugal eller Tyskland.
EDIT: Mosquera er også et spændende bud synes jeg, men jeg tror hellere Perez vil skydes inde midt på plænen på Bernabeu, end handle direkte med Valencia.
DC19
(Camavinga) (Jacobo) (Asencio) (Martinez) (Carvajal)
Det ser godt ud. Endeligt et forsvar der kan spille sig ud af presset
Vi nærmer os sommerferien, og er allerede i gang på transfermarkedet (Lærkert at vi er på forkandt i år), og derfor er jeg tilbage med et længere skriv omkring mine tanker ang. næste season og hvad der skal til for at Real Madrid igen kan overtage tronen som verdens bedste fodboldhold.
Jeg tvivler på at de fleste kommer hele teksten igennem, så til de utålmodige: scroll ned i bunden her kan i se en opsummering, detaljerne findes alle i teksten.
Gracias Ancelotti:
Jeg starter lige ud med at takke vores kære træner for alt det han har givet klubben. Der er meget jeg kan sige om Ancelotti, men for at gøre det kort, så selvom jeg til tider har været imod flere af hans beslutninger og jeg har savnet en Mou-agtig rygrad overfor Perez (og visse af vores spillere), så har han givet os et hav af titler, været med til at bygge et fantastisk økonomisk fundament til fremtiden og samtidig videregiver han begyndelse af et synligt nyt projekt (ifht til spillertruppen) til næste mand på pinden. Spillet under Ancelotti har langt fra altid været prangende, men har har imo fået alt for lidt kredit for at gang på gang gøre det umulige med ryggen-mod-muren, og jeg skal ærligt indrømme at jeg under hans (og Zidane’s) ledelse de seneste +10 år har fået en forkærlighed for en “nu” klassisk Real Madrid Remontada, frem for at vinde en 6-0 sejr over et modstanderhold der ikke kan følge med…Men hver mand sin smag…Fra mig skal der ihvertfald lyde et kæmpe TAK for alle de fantastiske minder han har budt os på.
Ny Træner:
Som jeg forstår det så er det ikke bekræftet at det bliver Alonso endnu, men den er næsten sikker. Jeg ELSKER Xabi Alonso, og mener han er en af de absolut bedste midtbane spillere vi nogensinde har haft i klubben. Jeg har dog ikke fulgt meget med i hans tid i Tyskland, og skal derfor ikke gøre mig klog på hvad han kan og ikke kan som træner. Det jeg dog håber allermest er at han ikke kommer med et specifikt spil system og taktisk som han vil forsøge at presse ned over hovedet på vores trup, men derimod kigger på den (lidt skæve) trup sammensætning vi har og ud fra det laver en plan for både hvordan han vinder kampe fra dag 1, så han kan beholde sit job, men også hvordan man arbejder frem imod flere vindende seasoner i træk, og ydermere så håber jeg han har boller nok til at banke i bordet og bede om de spillere der er brug for (for pengene har vi) samt at tage visse opgør (om nødvendigt) med individuelle spillere (Host…Vini…Host). Men mest af alt er jeg bare spændt på at få en legende og tidligere klub-spiller ind med nye tanker og ny energi.
Problem stilling:
Jeg har siden 2018 råbt højt og meget op omkring at vores største problem ikke har været vores grundlæggende hold (altså vores generelle start 11’er) men derimod manglende kvalitet og kvantitet i truppen bredde, og i en tid hvor seasonerne bliver mere og mere kompakte med kampe både på klub og landsholdsplan, så blir det problem bare større. Jeg skriver dette fordi det er fundamentet hvorpå jeg bygger resten af dette skriv, det handler ikke om at vi skal bygge et helt nyt hold op, det handler simpelthen om at faa fyldt de kæmpe store huller vi har i vores bredde, som hver eneste season (på nær lige 23/24) giver en negativ domino effekt på flere fronter. Så for at starte ud med det åbenlyse, så skal vi simpelthen op på en trup på 25 1-holds spillere, som er det man må have i spanien, men vi af uransagelige årsager ikke har haft et flere år. OG, ud af de 25 spillere, nytter det ikke noget at man har visse spillere, som bare samler støv på bænken fordi de ikke er gode nok (Host…Vallejo…Host…Jovic…Host…Mariano…Host…osv), det må være prioritet 1 at vi efter sommer stiller med 25 spillere der alle på banen har bevidst at de er gode nok til som minimum at kunne udfylde en bredde-plads på et absolut tophold, især med henblik på at vi nok starter seasonen med et par spillere ude med (eller på vej tilbage fra) skader, Dani/Mili etc. For ellers har vores nye træner simpelthen ingen chance for at vinde noget som helst, hvis man også har en forventning om at man spiller med om alt!
Opstilling (Once de gala):
Inden jeg går igang med at rydde op i truppen, vil jeg lige komme med et perspektiv af, hvad der imo, er den mest oplagte opstilling, uden at man ændre alt for meget på den måde holdet er vandt til at spille på. (Jeg godtager at Xabi Alonso måske kommer med helt andre, og meget bedre ideer #3mandsforsvar #wingbacks, dette er udelukkende et forsøg på at få mere ud af vores nuværende spillere uden at hele holdet skal til at omstille sig fundamentalt til en helt ny måde at spille på, på 4-6 ugers pre-season).
-Vi har haft mange problemer i denne season, stort set over hele banen, men imo er vores nuværende største problem defensiv stabilitet og boldkontrol på midtbanen og derfor har jeg flere gange i denne season kommenteret på at gå over til en 442 eller faktisk nærmere en 4312, og det mener jeg hovedsageligt fordi vi med de nuværende offensive spillere på banen ikke har nok spillere på midtbanen når modstanderne angriber OG at vi ikke har en naturligt 6’er der både kan lukke ned og rydde op på niveau med Casemiro, samt at sætte spillet op på niveau med Xabi Alonso, til gengæld har vi imo allerede 3 spillere (Fede, Tchou, Cama) der til hver deres grad kan fungere i en double pivote, OG det giver imo også de bedste forudsætninger for at vi får det meste ud af vores vel nok mest stabile spiller, Fede, da han med en stærk defensiv makker kan få grønt lys til at gå med frem i det offensive spil, uden at køre ham alt for træt, men samtidig får vi ham ind på den del af banen der imo klokkeklart er hans bedste position.
-At spille med 2 lidt dybere liggende midtbane spillere, vil også kunne frigøre vores backs noget mere, Fran er f.eks et offensivt kort vi ikke får nok ud af (ikke kun pga vores midtbane problemer, men også både Vini’s spillestil og vores mangel på en centerforward i feltet, hvor han med Joselu i feltet sidste season blev vores 3 bedste offensive venstre back de seneste 25 år, kun overgået af Carlos og Marcelo målt på G/A) men også med tanke på den forhåbentlige tilgang af TAA på højre backen og forhåbentlig ser vi også Dani lave endnu et vidunder comeback fra en skrækkelig skade, som vi så det i sidste season. Den offensive kaliber af backs skal vi simpelthen have mere ud af, OG så må vi også langt om længe vinke farvel til den periode hvor vi havde en af historiens bedste midtbaner (Case,Toni,Luka) som gojrde det muligt for os at spille op igennem hvilken som helst del af banen, med den nuværende midtbane skal vi nu have vores backs mere med i det opbyggende spil.
-Og så synger jeg sangen om Bellingham endnu engang, for nok så fantastisk som hans debut season i en helt ny-opfundet rolle var, så har vi (især pga af manglen på prime Toni og Luka, samt manglen på en mulig Joselu-agtig angriber) ikke holdet til at det er den bedste position at spille ham i. I hans tid i Bundesligaen lå han betydeligt længere tilbage på midtbanen, både som decideret 6’er, men også som attacking-8’er, og især møntet på de mangle vanvittig hurtige spillere vi har i truppen, så er det oplagt at bruge hans blik for at starte en hurtigt kontra (noget Haaland levede meget højt på i Dortmund) ved at han ligger dybere i banen. Og de 3-5 kampe, i denne season hvor han faktisk har lagt sig derned og blevet længere tilbage på banen i størstedelen af kampens forløb, har vi netop set den version af ham som ofte er blevet sammenlignet med Zidane, hvor han ligger Guti/Ozil-agtige dybe stikning op til enhelt fri fremadstormende angriber, eller på bedste Toni stil fordeler de høje lange bolde ud på kanterne til vores angriber/backs, men ydermere så får man her også det bedste ud af hans fantastiske defensive egenskaber både i det rent fysiske spil fordi han er bag bolden, men også hans vanvittige timing i hans tacklinger (meget få spillere han hans blik for at fange det helt rette moment at gå efter bolden), vi bliver ved med at spejde efter vores løsning til den kreative Toni/Luka spiller, men vi har ham altså allerede, han får bare aldrig lov til at vise sig frem på den plads, da han konstant skal spille 7 forskellige roller i hver kamp #onemanarmy.
-Og hvis vi så kigger på angrebet, skal man virkelig være blind hvis man ikke kan se at et 3 mands angrebet har været en episk fejl i denne season og også det absolut største problem vi har i vores defensiv, når holdet konsekvent kun forsvare med 7 markspillere er det et kæmpe svagheds punkt der nemt kan (og meget ofte bliver) udnyttes af modstanderne. Men hvis vi rykker Bellingham tilbage på midtbanen, hvad gør vi så? Jamen, vi har jo faktisk en spiller som både i Milan og i Real Madrid har klaret sig fantastisk i området lige bag de forreste angriber, når han altså har fået lov til at spille denne deciderede rolle frit fra sjælen, og det er Brahim, han er teknisk god nok til at begå sig i de små kompakte rum i mellem kæderne (nok dette tætteste Real har haft på at have en Messi-agtig type i mange mange år), han er en spiller der har blik nok til at kunne sende en første gangs aflevering afsted til sine med-angriber (en modsætning til Vini, som konstant skal varme bolden med 3-5 berøringer før der sker noget kreativt), en forholdsvis uselvisk spiller, der kan fungere imellem de store, til tider, selviske personligheder vi har i angrebet, og så har en en stor nok arbejdes-iver i defensiven og pres-spillet til at gøre en astronomisk forskel for vore defensiv hvis man sammenligner med Rodrygo (som…surprise…naturligvis er spilleren jeg vil erstatte i denne opstilling).
-Så for kort at opsummere, så ville vores nuværende once-de-gala, inden nogen former for tilgang til truppen og uden skader, imo være: Thib - Dani/Acensio/Rudi/Fran - Fede/Bellingham/Tchou - Brahim - Mbappe/Vini
Truppen 25/26:
Målmand:
-Selvom Thib har haft sine problemer i denne season på banen, så kan vi imo på ingen måde pege på ham og sige at det er hans skyld, at vores season ikke bar frugt. Han er et sikkert førstevalg på posten, og kan han undgå de store skader, så må vi forvente han kører en sikker season hjem efter sommer. Men netop hans skader gør at hvis Lunin forlader os, så skal vi ud og hente en forstærkning til den post der som minimum kan overleve en season (meget som Lunin gjorde det under Thib’s skade). Jge har det fint med Lunin på den post omend jeg ikke ser ham som arvtageren for Thib på sigt, men skal der hentes en ny, er jeg langt hen af veje ligeglad med om det bliver et ung nyt talent, der har bevist sig på La Liga niveau eller en Joselu-agtig aftale hvor en veteran kommer til klubben med henblik på at vinde metal fremfor at spille mange minutter…hvem det skulle være har jeg ikke nogen holdning til, da jeg pt ser dette som et af vores mindste problemer, naturligvis så længe Thi forbliver skadesfri. (Jeg holder ved Lunin for nu, så længe vi ikke ved der sker)
= Thib/Lunin (Gonzales)
Højre Back:
-Det absolut vigtigste er at Vazquez en gang for alle er fortid i klubben. Jeg tror det desværre ikke før jeg ser det, men baseret på nuværende rygter så går jeg i dette skriv ud fra at bønnen er hørt. Og selvom jeg langt fra tror den er sikker, jeg tror sagtens der kan komme en kæp i det hjul endnu, så vil jeg heller ikke bruge tid på at spå om andre en TAA som erstatning. Jeg har aldrig været den største fan af TAA, men jeg ELSKER ham som erstatning for Lucas, det er jo som at bytte sin gamle cykel ud med en formel-1 bil, så han er mere end velkommen i Madrid, især også med henblik på at Dani potentielt ikke er tilbage til 100% før efter Nytår. Med de ændringer jeg foreslår nedenfor i både midterforsvar og på midtbanen, så ser jeg hhv Acensio og Fede som back-ups for TAA imens Dani langsomt kommer retur eller i tilfælde af at Dani måske skal kæmpe med skaden igennem hele næste season (Som vi jo har set fra Alaba i denne season). Dvs, at vi i løbet af næste season potentielt står med 2 verdensklasse højre backs TAA/Dani og 2 solide back-ups i Fede og Acensio (de 2-3 gange vi har set Acensio spille back i denne season, har det været helt på et helt andet niveau end Lucas nogensinde har udfyld pladsen på…jeg vil faktisk se frem til at få ham afprøvet på den plads i løbet af næste season, da han har hurtigheden og bold kontrollen til at kunne blive en solid back-up afhængigt af hvad der sker i midter forsvaret på sigt)
< Lucas
>TAA
=TAA/Dani (Acensio/Fede)
Midterforsvar:
-Asencio har jo været den helt store åbenbaring i år, og jeg håber inderligt han får lov til at bygge videre på denne season efter sommer, og ikke bare bliver placeret på bænken nederst i hierarkiet, for han har allerede bevist at han er meget bedre end det, og med en ung alder er potentialet stadig enormt. Jeg forstod aldrig rigtig købet af Rudiger, meeen så har han været en af vores største redninger de seneste 24 måneder grundet de mange vanvittige skader der har haglet ned over bagkæden. Han er i min bog allerede en langt større legende i klubben end Alaba (som faktisk kun har spillet 1 hel acceptabelt season, hvorefter han har haft et kæmpe dyk i niveau og masser af skader). Så lige nu har vi imo et acceptabelt 2-mands forsvar i Acensio og Rudiger, men med henblik på at vi på ingen måde kan regne med hvilken version af Militao vi får tilbage og hvor længe han holder og set i lyset af at Alaba vel mest af alt er gået hen og blevet en slags Copa-Del-Rey back-up spiller, så er jeg vanvittig glad for at vi har hente Huijsen, jeg ved meget lidt om ham ud over at han ser super stærk ud i luftspillet (også i angrebet, hvor vi om noget mangler noget saft og kraft på dødbolde), så jeg glæder mig til at se ham spille sig ind i truppen og ser frem til at have ham, Acensio og Rudiger der kan aflaste hinanden i midterforsvaret, og så er de to sidste 2 (Mili/Alaba) wildcards for mig, hvis de begge kan sammen kan opfylde rolle som 4 valg, så er det i sig selv en gevinst ifht til deres skades historik. Jeg ville i og for sig gerne bytte Alaba med en Castilla spiller eller måske retur til Mario Gila, men jeg har ingen tiltro til at Alaba ikke laver ne Marcelo og lader kontrakten udløbe helt.
<Vallejo (Jeg har med vilje ikke nævnt ham, da alle jer der troligt har forsvaret ham de seneste mange år som “god nok” tog grueligt fejl, og jeg havde ret hele vejen ;-)
>Huijsen
=Huijsen/Rudiger/Asencio/Alaba/Militao
Venstre Back:
-Det står vist klart for alle at Mendy langt fra er god nok til Real mere. Man må give ham at han hans første 18 måneder var en af verdens bedste defensive backs…men så lavede han pludselig en Alaba vending og nu virker det vitterligt som om han slet ikke prøver mere, tag derefter med i betragtning at han konstant er skadet (de seneste 3 seasoner har han siddet ude med skade i 43 kampe), så er det jo vanvittigt at man hænger på ham indtil 2028, en af de dummeste kontraktforlængelser i nyere tid, men jeg har personligt ikke nogen tiltro til at han ikke laver en Mariano og malker den kontrakt til sidste minut, og det er her jeg refere til at den nye træner meget gerne må have lidt boller når han går ind i Perez’ kontor, for dette er netop en spiller der enten skal “bedes” om at forlade klubben (der er jo stadig penge at hente for en spiller med hans navn i mellemøsten) og ellers skal man ærligt fortælle ham at han sidder som 3. Valg til back pladsen. Tager man derimod Fran, så mener jeg min forudsigelse fra dag 1 holder, han er mere end god nok til at være 2. Valg til pladsen, rent offensivt har han langt mere at byde på hvis man giver ham lov (han laver altid utallige løb mod bag linjen og ligger fine indlæg ind i midten af feltet, men hans holdkammerater spiller ham stort set aldrig i løb, og det er 12 måneder siden vi sidst har haft en angriber omrking det lille felt…host…Joselu), så at sende ham for døren ville være hovedløst, især hvis man går over til en fast double-pivote på midtbanen og man både forstærker højre back og midter forsvar, så bliver hans defensive mangler et langt mindre problem for vores defensiv, vi mangler bare en direkte konkurrent til ham, en der gerne er en smule mere stabil i offensive. Nu hvor man formodentligt handler “stort” ind til 2 andre pladser i bagkæden er der ingen grund til at sprænge banken for en ny venstre back, for 15-30mio kan vi sagtens finde en opgradering til Mendy. Alvaro Carreras har været meldt tæt på, hvilket er et helt fint bud, ellers kunne man også sagten kigge mod tyskland hvor en spiller som Mittelstadt måske kunne lokkes til hovedstaden af Rudi og ellers er der nok af erfarne backs i La Liga, som kan erhverves for en slik og som er bedre end Mendy. Jeg går med rygterne og håber på de er sande i denne version, og håber så også på at Mendy er fortid.(Men igen tror først på det når jeg ser det)
<Mendy
>Carreras
=Carreras/Fran
Midtbane (3-mand > Double Pivote + 1)
-Hvem fanden er bedre end Fede, altså i hele verden?...der er ikke så meget at sige om ham, han er fast starter, det piller vi ikke ved, men vi skal med ny-indkøb i bagkæden have ham væk fra backen (for så vidt muligt) og så skal han heller ikke ligge og lave alt arbejdet selv på midtbanen, vi må ikke kører ham på skadeslisten pga træthed, og derfor mener jeg det ville passe perfekt til ham at spille højre siden i en double pivote, med frihed til at gå med frem når muligheden byder sig, samt at blive tilbage når der er brug for det. Jeg mener Tchou på 6eren overordnet set har spillet en godkendt season i år, det er ikke prangende på nogen måde, men man kan heller ikke pege på ham og sige han ikke er god nok, dog ville jeg ønske at han var mere i en bredde rolle og at der var konkurrence til ham mere end hvad der er en (mere om det lige om lidt). Synes det er super ærgerligt at Cama ikke har udviklet sig mere end det han gjorde de første 18 måneder i klubben, siden da er hans spil stagneret fuldstændig, han er gået fra at være en mulig Seedorf arving til i dag mere bare at være en imo godkendt bredde spiller, om det er skaderne eller om dette bare er hans topniveau er svært at sige, men skaderne taget i betragtning så mener jeg bare ikke at vi kan forvent mere af ham næste season end vi har set i denne, især fordi intet tyder på han kan spille 10 kampe i streg, så for mig er han på kort sigt en del af den yderste bredde (en slags Vazquez type, som Vazquez var under Zidane’s første periode, manden man sætter på banen de sidste 25 minutter af en kamp for at give et hvil til en anden spiller) og på langt sigt er han måske et billigt salg til en midterklub, hvilket tiden vil vise. Med tanke på at denne double pivote er et yderst vigtig led i den forslåede opstilling, så mangler der et stærkt kort her, og Zubimendi er jo som skabt til den rolle, en spiller type der formodentlig kunne være det perfekte match til Xabi Alonso, og som sammen med Fede og Bellingham ville udgøre en frygtindgydende midtbane, som midterhold ikke bare sådanne lige overløber (som vi har set det mange gange i denne season). Som det ser ud nu er Zubimendi dog så godt som Arsenal spiller, og vi kan selvfølgelig ikke få alt hvad vi peger på, men han havde været en super godt indkøb til den trup vi pt har, der vi mere end noget andet mangler kvalitet i bredden, og med hans tilgang ville man kunne rotere mellem Fede, Zubi og Tchou med Cama som 4 valg, og dermed have noget ballast til en lang season. Jeg har ikke lige et andet bud på hvem der ellers kunne indtage pladsen (mest af alt fordi jeg havde håbet på Zubi) men imo er det yderst vigtigt at vi køber en spiller der som minimum kan indgå som det 3. Valg i en rotation med Fede og Tchou til de to pladser (hvis alt fejler, kommer jeg med et bud om et øjeblik). Til dem der kender en smule til mig, kommer det ikke som nogen overraskelse at Ceballos naturligvis burde være fortid i klubben nu, vi så det igen for få dage siden hvor han koster et mål, man skal nu som minimum op på 2 hænder for at tælle hvor mange mål han direkte eller indirekte har kostet alene i denne season, og det er en fortsættelse at en lang historie af hans individuelle fejl der har kostet Real Madrid mål i alle de seasoner han har spillet i klubbne. Til der hårdnakket forsvarer ham på baggrund af 5 kampe hvor han lignede en spiller der kunne klare sig i en klub som Real tidligere på season, i har for længst krydset grænsen til det pinlige i jeres forsvar af den mand, som ALDRIG har været god nok til Real Madrid’s bredde set over flere kampe, og taget hans karriere lange skadeshistorik i betragtning, så står det slet ikke til diskution at han er en kæmpe hæmsko for truppen generelt. Desværre så er det nok den spiller der er længst fra en transfer, det eneste jeg dog kan sige er at han igen næste år vil være et af de største problemer for truppen generelt, især taget i betragtning at vi nok forstærker os på flere nøgle positioner andre steder, hvilket kun vil udstille hans manglende niveau endnu mere. MEN, hvis man nu skulle erstatte ham utrolig billigt, med en spiller der som minimum ville kunne gøre et mere stabilt indtryk i truppen bredde, en spiller der på stort set alle defensive parametre er bedre end Ceballos og en spiller der de seneste 2 seasoner har spillet mere end dobbelt så mange minutter i La Liga som Ceballos har og som kun har haft en enkelt skade i de seneste 4 seasoner, og som har en perfekt alder til den trup man opbygger, en dreng fra vores egen ungdomsafdeling som kender klubben ud og ind, og som allerede har haft sin debut for 1. Holdet…det er ingen andre en Antonio Blanco, som de seneste 2 seasoner har været fast mand på den defensive midtbane hos Alaves. Antonio Blanco er ikke nogen prangende spiller og bliver med stor sansynlighed aldrig en spiller man forbinder med en fast starter plads hos et top hold i Europa, men han er en super stabil type, der gør de nemme ting til perfektion og er hård arbjedene i den rolle han bliver dustedt fra sin træner, en spiller der målt på attitude minder en smule om Nacho, og det har vi langt mere brug for i denne opstilling end Ceballos. Så i denne version er det ham jeg går med, i håbet om at Ceballos får et drømmetilbud fra Mellemøsten og pakker sit lort! (Omend det nok ikke sker). Foran vores double-pivote har jeg allered etidligere lagt Bellingham, det er efter min mening den bedst mulige plads for ham, når vi ikke har Toni og Luka bag ham, der er ikke mere at gå i dybden med, denne positin ville stadfæste ham som en af de 2-3 bedste offensive midtbanespiller i verden over de næste mange seasoner. Som back-up til ham håber jeg til næste season at Modric tager et år mere, til dem er jer der mener han skal være historie, vil jeg lige påminde jer om at det ikke er hans skyld at han spiller så mange kampe i denne season, det var ikke det der var tiltænkt, men fordi vores bredde har været så piv ringe, så har man været tvunger til at spille en mand på 39 i mere end 54 kampe i denne season, det er jo helt hovedløst, men har intet med ham som spiller at gøre, og faktum er uden ham (og hans 8 assists og 4 mål) havde vores season set langt dårligere ud. Vi har brug for ham til bredden, da der allerede er udskiftninger nok på andre pladser, så der er ingen grund til at han takker af med en season hvor han spiller sine 1.500 minutter og forhåbentlig får et par medaljer mere med i tasken. Og mangler yderligere bredde til denne plads har vi jo også Guler, som er lidt et åbent kort endnu, ifht hvor på banen han skal spille, rent defensive har han imo store mangler, hvilket gør det en smule svært at spille ham som en del af en 3 mands midtbane, omend det dog handler om hvem der ligger bag ham, men ellers mener jeg han ville gøre det glimrende i denne offensive midtbane rolle, da han af alle spillere er den der har flest sammenlignelige kvaliteter med Modric, og den slags kreativitet er imo bedre for os at få længere ned i banen frem for at gemme ude på højre kanten eller oppe i angrebet.
<Ceballos
>Blanco
=Fede/Bellingham/Tchou/Blanco/Modric/Cama (Guler)
Bindeled (Midtbane-Angreb):
-I denne opstilling bibeholder man den position som Bellingham spillede sidste season (jeg mener han har været fanget imellem flere positioner i denne season i de fleste kampe han har spillet, og derfor vil jeg ikke sammenligne med denne season, men derimod med den rolle der ligger som bindeled mellem midtbane og angreb, hvor han uden bold automatisk fald ned som 4 mand på midtbanen, men med bold ligger sig imellem modstanderens midtbanen og forsvars kæder og konstant bevæger sig fra siden til side og op og ned i banen for at holde spillet kørende og åbne huller i modstanderens kæder og være klar til at spille de hurtige kombinationer med de forreste spillere, samt gå med i feltet som 2. kæde) og den rolle mener jeg passer ritgig fint til Brahim, de få gange hvor han har fået lov til at spille den rolle frit, vel og mærke med de rigtige spillere både bag sig og foran sig, så har han spillet noget af sit bedste fodbold, netop fordi han har teknikken til at spille den position, og han har målnæse nok til at gå med i feltet, og så har han generelt et godt blik for spillerne omkring sig, de seneste 2 seasoner er det på 4.100min blevet til sammenlagt 34 G/A hvor han har spillet et hav af forskellige pladser, jeg tror på man ville se et bedre output fra ham hvis man spiller ham fast i denne rolle og giver ham en del flere minutter. Som back-up til denne position, så har man selvfølgelig Bellingham som man ved kna spille den, men problemet er at jeg ikke mener man ikke får det meste ud af ham hvis han konstant ska omstille sig, så her ville jeg holde ham fast som en del af midtbanen, og kun i visse taktiske perioder i en kamp potentielt lægge ham op på den position. Derimod har vi Guler, som måske kunne fungere i den rolle, omend jeg personligt har mere tiltro til ham rent offensivt lidt dybere i banen med flere spillere foran sig, men det ville være værd at give ham muligheden på denne plads også hvor hans defensive spil så ikke bliver udstillet, og så har vi også Endrick som ville kunne være utrolig spænede i en rolle med spillere foran sig, hvor der potentielt kunne være mere plads til at han kan løbe ind i hullerne eller spille hurtig kombinations spil med en front angriber.
=Brahim (Guler/Endrick)
Angreb:
-Vi skal imo væk fra 3-mands angrebet, og det har vi skulle i et stykke tid. Den nemmeste måde at gøre dette på er at smide Rodrygo for døren, det ville vitterligt løse et kæmpe problem for os rent spillemæssigt. Der har gået rygter omkring at Rodrygo gerne vil prøve andre kræfter, meeeen dem har vi hørt før i tidligere seasoner. Jeg tror i og for sig Rodrygo er rigtig fint tilfreds med sin tilværelse i Madrid, og det er kun den nye træner der potentielt kan ændre på det (tilbage til det med trænerens boller). I denne version, vil jeg dog tage udgangspunkt i at begge aprter faktisk langt om længe har indset at det er i alles interesse at sige tak og farvel denne sommer, og med det i mente, så ligger der en fuldstændig fantastisk guddommellig bytte handel lige til højre benet: Rodrygo er på Transfermarkt vurderet til €100mio, det tvivler jeg på nogen klub i Europa vil betale for ham, men hvis man sænker prisen til omkring de 70-80mio, så tror jeg nok der er en del klubber der vil være med i snakken…og sjovt nok så er der en anden spiller der også er vurderet til €100mio, en pris der potentiel er lige i underkandten af hvad han nu er værd efter en fantastisk season i Premier League, men han er en spiller der er lige præcis hvad vi har manglet siden Benzema takkede af, han har imo alt det vi har brug for, for at kunne have et komplet angreb, og det er Aleksander Isak, som i de seneste 2 seasoner har scoret over 20 mål i Premier league per season for Newscastle, i denne season er han oppe på 33 G/A i alle turneringer, han er en teknisk stærk center forward der ved lige præcis hvordan man angriber det lille felt og så har han højde med sig hvilket ville kunne give os en meget tiltrængt trussel i luftrummet (eneste risiko ved ham er at hans karriere ikke just har været skadesfri, men imo en risiko værd at tage, hvis hna blev en mulighed). Så selvom det er rent og skær drømmeri nu, da ingen rygter pt taler for dette, så ville jeg elske at se en bytte handel hvor vi sender Rodrygo og 35mio afsted til Newcastle og de kvitterer med en af Europas pt bedste center forwards. Så selvom jeg i denne version har forsøgt at holde mig inden for rimelighedens grænser så, ruger jeg ham som eksempel for at vise hvor staerkt vi ville kunne stå uden Rodrygo men med en center forward istedet…men ideen er dog at vi som minimum mangler en Joselu type der giver os den mulighed at have folk i feltet, jeg har ikke lige et andet bud på hvem det skulle være, men der findes billigere alternativer, for vi har ikke brug for verdens bedste center forward, vi har bare brug for en spiller der kan gøre for spillere som Mbappe eller Vini, hvad Benzema gjorde for Cristiano. Så ideen med en at spille med en center forward er at man så automatisk tvinger sig selv ud i et opgør med en vis Brasilianer…Jeg hader ikke Vinicius, jeg er generelt gald for den “opvækst” han har haft i klubben og er utrolig glad for at vi har haft ham i de overgangs år efter Criatiano hvor der manglede det kreative og det individuelle i front, MEN nu har vi Mbappe, og selvom jeg (grundet Vini) ikke helt kunne se hvad vi skulle med ham i kluibben, da de 2 efter min mening ikke hører til i samme angreb, så må jeg bare erkende at Mabbep er den bedre spiller af de to og den langt mindre destruktive både når der spilles og når der ikke gør, og derfor mener jeg man nu med ny træner burde spille Mbappe ind på den position der passer bedst til ham som er en fri rolle fra venstre kanten, med en center forward foran sig i feltet, det faktum at han har kunne score så mange mål som han har imens han i stor grad er spillet ude af position i år, stadfæster bare hvor god han er rent individuelt. Jeg tror ikke på at Vini forlader klubben denne season, MEN jeg mener dog at det er long overdue at både klub og træner viser ham hvem der bestemmer, og den bedste måde at gøre det på er at give ham direkte konkurrence. Hvem ved, måske han blomstre op og hans udvikling tager en ny positiv drejning, men hvis man ikke gør det, så mener jeg bare lidt at vi har noget ende stationen med ham, jeg tror ikke på han nogen sinde spiller en bedre season end han gjorde sidste år, slet ikke med Mbappe på holdet og der er heller ingen ting der tyder på at hans humør og attitude ændre sig til det bedre, så hvis man i en season kan lave et rotations system hvor Mbappe, Vini og en Center Forward (lad os sige Isak) indgår på lige fod, og det så i sidste ende viser sig at Vini er det svageste led i den kæde efter en season, så tror jeg Vini’s stolthed gør at han vil søge nye græsgange uden den store polemik. Så bare for at klargøre min pointe her, send Rodrygo afsted, hent en rigtig centerforward, og så lad Mbappe, Vini og den nye CF deles om minutterne på de 2 forreste pladser, og det kan både betyde Mbappe og Vini som vi har set det i denne season, eller en af de 2 på venstre med en center forward på spidsen, jeg tror bare man finder ud af at spillet med en CF oppe foran fungere meget bedre og så går jeg ud fra at Mbappe vil trække fra Vini på venstre kanten. Alt dette er med Endrick som 4. Valg (han er en spændene spiller, bedre i denne season end jeg havde forventet af ham, men han mangler stadig en del udvikling og erfaring imo, og kan man derfor give ham 300-500min mere næste år, som strategisk indskifter og starter i de mindre kampe, så passer det fint ind i den udvikling han gennemgår og forhåbentlig ser vi fremskridt og modenheden langsomt komme frem på banen). Da vores en af vores angriber så generelt har udgangspunkt i venstre (Mbappe/Vini), og så en spiller omkring/i feltet, så betyder det også at vi naturligt skal fylde på i bredde på højre siden både via vores højre back, men også vi Fede der kan gå med frem, samt Bellingham og brahim når det er nødvendigt. Og skal vi i visse kamp (grunde modstanderens svagheder) fylde mere på i højre, så har vi set Endrick udfolde sig et par gange i denne season fra højrekanten og det har også set yderste spændende ud.
<Rodrygo
>Isak (Bare som placeholder, da det nok bliver ved drømmen)
=Mbappe/Isak/Vini/Endrick
Det endelige resultat, for truppen 25/26, ville så se nogenlunde sådanne ud:
Spillere ud: Vallejo, Lucas, Mendy, Ceballos, Rodrygo
Spillere Ind: Huijsen, TAA, Carreras, Blanco, Isak
Once-de-gala Opstilling: 4-3-1-2
Thib
TAA-Huijsen-Rudiger-Carreras
Fede-Bellingham-Tchou
Brahim
Isak-Mbappe
Resever:
Målmand: Lunin, Gonzales
Forsvar: Carvajal-Asencio-Militao-Alaba-Fran
Midtbane: Blanco-Modric-Cama-Guler
Angreb: Vini-Endrick
-Det bliver 24 spillere, og så kan krydre den sidste plads med en spiller fra Castilla, der skal udfylde den yderste bredde, så man endelig får en fuldent trup og er klar til en season med +65 kampe.
Bredden er det vigtigste i ovenstående trup, og jeg vil mene at den overordnede bredde her, ville være noget nært det bedste vi har set de seneste 25 år i Real Madrid, og det var hele formålet med mit skriv, omend brikkerne naturligvis ikke falder præcis sådanne her, så håber jeg da at Xabi læser med, da han så ihvertfald kan gå tidligt på sommerferie, efter jeg har gjort 50% af hans forbredelses arbejde for ham ;-)
Tak fordi i læste med en rigtig god sommer til jer alle (også til dem af jer der i næste season hylder Ceballos som guds gave;-)
Donde está la biblioteca?