Sæsonen 25-26
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Hmm synes jeg havde læst at Leverkusen netop lavede mange erobringer på modstanderens banehalvdel. Kan det have været i forrige sæson så?Lars1991 post=186360 skrev: Folk skal passe på med hvad de forventer. Jeg tror helt klar godt vi kan forvente en tydeliger stil, en mere pre-defineret mening med de ting vi gør både med og uden bold, hvor flere skal deltage. Og tror også vi ser et bedre presspil prøve at blive implementeret helt sikkert, det kan jo næsten ikke blive værre end nu... Men! Xabi og Leverkusen var altså ikke kendt for et højt genpres. Det er slet ikke det som definerede det hold. Det har jeg hørt flere som har fulgt Leverkusen fortælle. Der var vist også en statistik med hvor mange bolde hvert hold erobrede på modstanders halvdel, og der lå Leverkusen i midten i Bundesligaen. Så det altså ikke samme filosofi som Klopp, Flick og rigtig mange i Bundesligaen generelt.
Til gengæld har jeg lige læst at Leverkusen end ikke var i top 10 denne sæson i recovery-time. Altså hvor længe man er om at generobre bolden efter man har mistet den.
Der er nok noget om snakken så. Men jeg synes bare de havde mange kampe i mesterskabssæsonen, hvor de nærmest havde bolden konstant og kørte den rundt om modstanderens felt? Det har måske været i slutningen, hvor man jagtede en sejr? Der lavede de jo sindssygt mange comebacks.
Fedt hvis vi ender med at skulle leve på Remontadaer stadig :D
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Donde está la biblioteca?
Leverkusen ligger nr. 1 i Bundesligaen når det gælder generobring af bolden på den sidste 3. Del af banen. De gange de så ikke vinder den der, tænker jeg de har haft det fint med at stille sig lidt dybere.Ramos4 post=186361 skrev:
Hmm synes jeg havde læst at Leverkusen netop lavede mange erobringer på modstanderens banehalvdel. Kan det have været i forrige sæson så?Lars1991 post=186360 skrev: Folk skal passe på med hvad de forventer. Jeg tror helt klar godt vi kan forvente en tydeliger stil, en mere pre-defineret mening med de ting vi gør både med og uden bold, hvor flere skal deltage. Og tror også vi ser et bedre presspil prøve at blive implementeret helt sikkert, det kan jo næsten ikke blive værre end nu... Men! Xabi og Leverkusen var altså ikke kendt for et højt genpres. Det er slet ikke det som definerede det hold. Det har jeg hørt flere som har fulgt Leverkusen fortælle. Der var vist også en statistik med hvor mange bolde hvert hold erobrede på modstanders halvdel, og der lå Leverkusen i midten i Bundesligaen. Så det altså ikke samme filosofi som Klopp, Flick og rigtig mange i Bundesligaen generelt.
Til gengæld har jeg lige læst at Leverkusen end ikke var i top 10 denne sæson i recovery-time. Altså hvor længe man er om at generobre bolden efter man har mistet den.
Der er nok noget om snakken så. Men jeg synes bare de havde mange kampe i mesterskabssæsonen, hvor de nærmest havde bolden konstant og kørte den rundt om modstanderens felt? Det har måske været i slutningen, hvor man jagtede en sejr? Der lavede de jo sindssygt mange comebacks.
Kunne være vildt, hvis han lavede den samme manøvre som Trent omkring sit navn. “Mastantuono er for besværligt at sige, så jeg vil gerne blive kaldt Franco og have dette navn på trøjen” :D
Efter de første 45min er keg også pænt overrasket over, alderen taget i betragtning, hvor rolig han er på bolden og hvor stærk han rent teknisk er, han har en tendens til at vente et split sekund når han modtager bolden for at se hvad hans direkte modstander gør og så træffe en hurtig beslutning ud fra det, flere gange hvor han lokker modstanderen til at gå efter bolden og så når at tage trækket væk fra spilleren. Ud fra denne halvej er det dog også tydeligt at han foretrækker at trække ind i banen, fremfor at gå ned langs linjen (det kan også være et resultat af den måde hans direkte modspiller dækker linjen på idag), synes han minder eb smule om Foden i hans spil, vil ikke kalde ham decideret kant, men naturligvis svært at bedømme på 45min. Men virkelig god på bolden når man tænker på hvor ung han er.Fondo_Sur post=186364 skrev: Jeg æder mine ord fra den anden tråd om Mastantuono. Han ser seriøst god ud. Fantastisk teknik, hurtige fødder og venstreben. Han er derudover ikke den samme type spiller som Güler eller Paz. Han er meget mere en kantspiller end dem.
Det store minus er dog defensiven, det er naturligvis meget meget typisk for sydamerikansk fodbold at de offensive spillere tager en kaffe pause når modstanderen har bolden, men i denne kamp har han kun haft 3 reelle defensive aktioner, og vi skulle hen i 31. minut for at se ham jagte bolden i et defensivt løb der ender i at han begår frispark. På den front ligner han 100% Rodrygo i mine øjne, så lad os håbe på Xabi får kureret ham for den virus inden alt for længe.
Efter rosen, så skal det også siges at han ikke, som nogen nyheds sider ellers mener sig sikre på, ligner en start i Real, jeg gætter på hans kommende season kommer til at ligne Endricks seneste, hvor han sjal ind og lærer en ny klub og liga at kende og hovedsageligt får sine chancer fra bænken.
elle44 post=186363 skrev:
Leverkusen ligger nr. 1 i Bundesligaen når det gælder generobring af bolden på den sidste 3. Del af banen. De gange de så ikke vinder den der, tænker jeg de har haft det fint med at stille sig lidt dybere.Ramos4 post=186361 skrev:
Jeg skal ikke kunne sige jeg ikke tager fejl, det kun hvad jeg har læst og hørt. Og ved også at der også er en relativt stor forskel på Xabis første hele sæson og den sidste her. Men min klare forståelse er at det ikke er det der kendetegner holdet. Men alt er relativt selvfølgelig, langt de fleste gode hold presser jo højt. Det jo nærmest kun os og Atletico, der ikke gør sig så meget i det af hold på det her niveau. Og det bliver da rart at fjerne os fra den ligning.
Synes at han kæmper godt. Han har erobret bolden et par gange. Han har også lavet nogle ret intelligente pasninger, så ja ret overraskende spil af en 17 årig. Han er absolut stjernen på det hold og det kreative omdrejningspunkt. Kan godt se ham starte inde på vores højre kant, men nu bliver det spændende at se hans resterende kampe under denne turnering.
Nej de presser ikke højt hele tiden, de presser på nøje udvalgte tidspunkter og derefter tager de det mere roligt. Så det er ikke forkert det du siger.Lars1991 post=186366 skrev:
elle44 post=186363 skrev:
Jeg skal ikke kunne sige jeg ikke tager fejl, det kun hvad jeg har læst og hørt. Og ved også at der også er en relativt stor forskel på Xabis første hele sæson og den sidste her. Men min klare forståelse er at det ikke er det der kendetegner holdet. Men alt er relativt selvfølgelig, langt de fleste gode hold presser jo højt. Det jo nærmest kun os og Atletico, der ikke gør sig så meget i det af hold på det her niveau. Og det bliver da rart at fjerne os fra den ligning.
Jeg medgiver at hans pres-spil har fået et andet gear efter Pausen, men første halvej var han nok den River spiller der løb færrest meter når modstanderen havde bolden, alt for ofte stod han på modstanderens bane halvdel og kiggede bagud uden at bevæge sig. Så ud fra første halvej var den del skidt, efter pausen er der kommet mere gang i ham på den front. Enig i han nok er deres teknisk stærkeste spiller, men når det er sagt så synes jeg det kommer på et lidt tyndt grundlag, for der er ikke mange af River spillerne der imponere mig særligt, det er jo en super rodet kamp, som skriger af at niveauet (fra begge hold) er langt under det vi til dagligt ser de store Europæiske ligaer, så helt hypet over ham kan jeg ikke blive i dagens kamp, men jeg er generelt positivt overrasket :)Fondo_Sur post=186367 skrev: @DeLaRed
Synes at han kæmper godt. Han har erobret bolden et par gange. Han har også lavet nogle ret intelligente pasninger, så ja ret overraskende spil af en 17 årig. Han er absolut stjernen på det hold og det kreative omdrejningspunkt. Kan godt se ham starte inde på vores højre kant, men nu bliver det spændende at se hans resterende kampe under denne turnering.
Noget andet, så synes jeg, at der er noget charmerende over at se store klubber fra hele verdenen i denne turnering. Især hvis de respektive klubbers fans er på stadion. Det gør sig desværre kun gældende for det japanske hold i dag, der har ret gode fans med. Mon ikke der kommer mange flere River Plate fans med, hvis de når langt i turneringen. Så bliver det altså god fodbold at se.
Hvis vores spillere får en lang pause efter turneringen, synes jeg ikke, at der er så meget galt at være med at være med. De tager alligevel til en træningsturnering hver sommer, som plejer at bliver afholdt i… USA.