Sæsonen 25-26
Det største spørgsmålstegn her er uden tvivl Rodrygo, på den ene side fedt hvis han pludselig tager sig sammen og faktisk begynder at arbejde som en spiller der spiller for verdens største fodbold klub (I highly doubt it), men hvis han faktisk gør så er han imo en kæmpe nar, for i en klub som Real burde den hvide trøje være længe nok til at bevæge en spiller til at give 100%, det skal ikke være en ny træner der pludselig for en til at arbejde hårdt i Madrid!Ramos4 post=186339 skrev: JUST IN: Club sources say Xabi Alonso made one message clear with the team:
“Those who do not run and not make an effort WILL NOT PLAY.”
Xabi Alonso told his players they will have to run for EVERY BALL.
Xabi's message: “It’s not going to be enough to just stay waiting for them to give you the ball so you can score. You’re going to have to RUN FOR EVERY BALL.” @La_SER
-
Det bliver det helt store spørgsmål. Kan Xabi virkelig får Mbappé og co til at presse rimelig konsekvent? Og hvad er konsekvensen hvis de ikke gør? Tør Xabi bænke nogen? Og vil Perez gå med til at se sine darlings på bænken en periode?
Jeg tvivler på alt ovenstående :D
Også her kan det blive selvmord at lukke en forlængelse med Vini på nuværende tidspunkt, for selvom han faktisk i visse momenter har vist at han godt kan tage et tilbageløb, så er spørgsmålet om Xabi tør tage opgøret med ham når han ved at der ryger 20mio årlige løn-euro ud af klubben til en spiller der konsekvent er henvist til bænken.
Og Mbappe er endnu et godt eksempel, det ville være noget man aldrig har set fra hans side før hverken for Frankrig eller PSG.
Når alt det er sagt, så håber jeg inderligt at det er den linje Xabi ligger og han står ved den, for hvis vi har 11 spillere på banen (selv hvis største delen er vores reserver) der giver 110% for holdet, så vinder vi med garanti flere trofæer end sidste season!
Donde está la biblioteca?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Tiden må vise sig om Alonso er løsningen i Real Madrid, jeg kunne godt tvivle må jeg nok indrømme, men hvad der må stå soleklart for alle i klubben, er at den frihed og den laissez faire tilgang til tingene man har haft under Ancelotti er noget som hører fortiden til.
DC19
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- NachoFernández
- Platin bruger
-
At en spiller skulle være en nar (og en anden håbede man blev skadet for et par uger siden), må sgu står for egen regning. Jeg synes det er en tåbelig kommunikation.
Så hvis Ancelottis tilgang er at man stiller sig i lav eller mellem blok med 3 træder, hvoraf de to øverste slapper af, så er det ikke på spillerne men på Ancelotti.
Heldigvis lader det til at blive lavet om. Det er simpelthen så smertefuldt at se på en spiller der mister bolden og så bare går rundt selvom bolden stadig er tæt på ham. Hvis ikke Mbappe og Vini løber og kæmper for holdet og jagter bolde tæt på dem sammen med resten af holdet, så ser jeg gerne, at vi spiller med nogle andre. Men nu skal de lige have lov at bevise, at de kan indgå i den del.
Og det er netop min pointe, der er i sidste ende IKKE trænerens skyld, for selv hvis msn af træneren bliver “fritaget” for defensivt arbejde, så at stå på Bernabeu på modstanderens banehalvdel og kogge ned på Fede Valverde, Dani Carvajal, Jude Bellingham og Fran Garcia der løber solen sort, imens Real er bagud med et mål, og så bare blive stående og vente til holdet ar bolden igen, det er under alt kritik og har intet med Træneres udstedet mandat at gøre, men slet og ret en forkert attitude til hvad det vil sige at være en Real Madrid Spiller og mere vigtigt en vinder.NachoFernández post=186343 skrev: Inden vi basher folk for ikke at "arbejde hårdt", så er det måske vigtigt at huske på, at det er noget som træneren jo sætter op og en kultur som skabes. Det er jo ikke kun i Real Madrid at man har set, at enkelte spillere enten bliver helt eller delvist fritaget for at arbejde bagud og løbe meget uden bold for at være 100% frisk når man skal angribe. Det har Messi eksempelvis også fået lov til i Barcelona. De havde et par rimelig dårlige år, hvor resten af holdet skulle arbejde for en mere og hvor de ikke kunne bruge deres høje pres pga det, men det var jo en trænerbeslutning.
At en spiller skulle være en nar (og en anden håbede man blev skadet for et par uger siden), må sgu står for egen regning. Jeg synes det er en tåbelig kommunikation.
Så hvis Ancelottis tilgang er at man stiller sig i lav eller mellem blok med 3 træder, hvoraf de to øverste slapper af, så er det ikke på spillerne men på Ancelotti.
Heldigvis lader det til at blive lavet om. Det er simpelthen så smertefuldt at se på en spiller der mister bolden og så bare går rundt selvom bolden stadig er tæt på ham. Hvis ikke Mbappe og Vini løber og kæmper for holdet og jagter bolde tæt på dem sammen med resten af holdet, så ser jeg gerne, at vi spiller med nogle andre. Men nu skal de lige have lov at bevise, at de kan indgå i den del.
ingen kan bilde mig ind at Rodrygo (eller nogen anden) efter i en kamp er blevet skældt ud af Ancelotti fordi de har lavet et for stort defensivt arbejde, det er aldrig sket.
Så som jeg tidligere skrev, det er den enkelte spiller der vælger hvilken motivation og attitude man går på banen med, uanset hvem træneren er!
Fedt hvis Xabi kan ændre på visse spilleres (host host Rodrygo) attitude på banen i pres spillet og det defensive arbejde, men i så fald vil det jo bare udstille deres egen dovenskab de seneste mange år, fremfor at være en genistreg fra Xabi!
Noget vi har ventet på hele seasonen, håber det er udgangspunktet under hele turneringen.Ramos4 post=186342 skrev: Rygterne går på at Vini og Mbappé starter på toppen onsdag. Dvs. Rodrygo på bænken. Allerede der begynder spillet at udfolde sig.
Hans (og vores) problem har været i det defensive aspekt, som smitter af på det offensive, idet Ancelotti hverken er trænet eller forstår presspil, og hvad det reelt kræver for at kunne fungere.
Det betyder, at Real Madrid under og før Ancelotti (inklusiv Mourinho) efterlod initiativet til modstanderne, hvis de pressede højt.
Det er det her, Alonso vil bryde med, og ja, det bliver en stor opgave og kræver samarbejdsvillige spillere. Men efter den skuffende sæson, efter udklasseringen af os af Arsenal samt PSGs imponerende fodbold, så tror jeg på, at det er det helt rigtige tidspunkt. Jeg tror det bliver rigtig godt.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Alonso har angivenligt fortalt spillerne, at man kun kommer til at få spilletid, hvis man ofrer sig på banen. Han har vel ikke samme personlige, men misforståede forhold til sine spillere som Ancelotti havde. Det var ekstraordinært dumt at blive ved med at spille med Vazquez og 4-3-3 formationen, selvom det ikke virkede. Og derudover undgå at unge spillere skulle bryde igennem. Det kan umuligt blive værre :DRamos4 post=186347 skrev: Det kræver at Perez giver Xabi fuld støtte til at smide stjernerne på bænken, hvis de ikke yder nok. Og dét tror jeg meget lidt på kommer til at ske.
Men du har fat i noget. Det kræver ikke kun taktisk know-how, men også modet til at få det udført, mens præsidenten, der har magt over ens ansættelse, har bestemte holdninger.
Jeg tror personligt på, at Alonso virkelig indfører noget nyt, og at vi allerede får det at se på onsdag.
Jeg vil ikke male fanden på væggen og håber på det bedste. Men hvis Vini ser at Mbappé ikke behøver at løbe, hvorfor skulle han så.
Håber på det bedste. Vi får se i morgen. Glæder mig til Xabi-bold.