Sæsonen 25-26

1 år 3 uger siden #373 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Sæsonen 25-26
​Det kunne også ligne at Tchouameni kunne blive den helt store vinder i sådan en formation. Han kan glide lidt frem og tilbage fra forsvaret til midtbanen. Jeg tror det en rolle, der kunne passe ham fremragende. Der er bare nogen spillere, der har det lidt hårdt som CB med 4 bagved, men stråler når man har 3. Jonathan Tah blev jo også pludselig en kæmpe kanon som alle storklubber lurede lidt på netop pga formationsskiftet. Ikke at de er særlig ens som spillere, men jeg tror godt Tchouameni kan profitere på det på samme måde som Tah.

Men nu må vi også se når alle midterforsvarer er klar hvem der egentlig spiller, men kunne godt forestille mig Xabi holde fast i Tchouameni som en slags halv-back.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Ramos4

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 3 uger siden #374 af NachoFernández
Besvaret af NachoFernández på emne Sæsonen 25-26

Lars1991 post=186729 skrev: ​Det kunne også ligne at Tchouameni kunne blive den helt store vinder i sådan en formation. Han kan glide lidt frem og tilbage fra forsvaret til midtbanen. Jeg tror det en rolle, der kunne passe ham fremragende. Der er bare nogen spillere, der har det lidt hårdt som CB med 4 bagved, men stråler når man har 3. Jonathan Tah blev jo også pludselig en kæmpe kanon som alle storklubber lurede lidt på netop pga formationsskiftet. Ikke at de er særlig ens som spillere, men jeg tror godt Tchouameni kan profitere på det på samme måde som Tah.

Men nu må vi også se når alle midterforsvarer er klar hvem der egentlig spiller, men kunne godt forestille mig Xabi holde fast i Tchouameni som en slags halv-back.

​Min opfattelse er, at Tchouameni har meget svært ved sin positionering som midterforsvar og især det med både at holde linjen og få orienteret omkring sig ser ret sløjt ud. Det gode ved den her 3-backkæde for Tchouamenis vedkommende indtil videre er, at han kan træde op på midten når presset skal sættes ind. Så kommer han væk fra at forsvare i bagkæden og kommer op hvor hans fysik i duel- ogpresspillet gør ham rigtig god. Når vi så har bolden, kommer han ned hvor han aldrig har en mand i ryggen men kan fordele bolden både langt og kort, og her er en stærk til at holde bolden i gang. 

1 år 3 uger siden #375 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæsonen 25-26
Utroligt hvad en træner med lidt taktisk snilde rent faktisk kan udrette.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

1 år 3 uger siden #376 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Sæsonen 25-26

NachoFernández post=186730 skrev:

Lars1991 post=186729 skrev: ​Det kunne også ligne at Tchouameni kunne blive den helt store vinder i sådan en formation. Han kan glide lidt frem og tilbage fra forsvaret til midtbanen. Jeg tror det en rolle, der kunne passe ham fremragende. Der er bare nogen spillere, der har det lidt hårdt som CB med 4 bagved, men stråler når man har 3. Jonathan Tah blev jo også pludselig en kæmpe kanon som alle storklubber lurede lidt på netop pga formationsskiftet. Ikke at de er særlig ens som spillere, men jeg tror godt Tchouameni kan profitere på det på samme måde som Tah.

​Min opfattelse er, at Tchouameni har meget svært ved sin positionering som midterforsvar og især det med både at holde linjen og få orienteret omkring sig ser ret sløjt ud. Det gode ved den her 3-backkæde for Tchouamenis vedkommende indtil videre er, at han kan træde op på midten når presset skal sættes ind. Så kommer han væk fra at forsvare i bagkæden og kommer op hvor hans fysik i duel- ogpresspillet gør ham rigtig god. Når vi så har bolden, kommer han ned hvor han aldrig har en mand i ryggen men kan fordele bolden både langt og kort, og her er en stærk til at holde bolden i gang. 

Lige præcis. Alle hans styrker kommer i spil, imens han svagheder som en rendyrket CB bliver maskeret af at der er to andre CB'er, der kan klare det for ham.
Følgende bruger(e) sagde tak: NachoFernández

1 år 3 uger siden #377 af Madrid777
Besvaret af Madrid777 på emne Sæsonen 25-26

Ramos4 post=186731 skrev: Utroligt hvad en træner med lidt taktisk snilde rent faktisk kan udrette.

​Det er simpelthen så vanvittigt dejligt. Alle de ting man har siddet og skreget efter sidste sæson implementeres lige pludselig. Sidste sæson kunne jo sagtens have endt lykkeligt med en handlekraftig ledelse og en modig træner. Det var som om vi havde løsningen lige foran os, men stædige og idéløse Carlo formåede bare aldrig at forløse det. Nu ser vi fremad. God kamp! 

1 år 3 uger siden #378 af Hamid8210
Besvaret af Hamid8210 på emne Sæsonen 25-26
Tænker at Carjaval tager den højreback når han vender tilbage
Følgende bruger(e) sagde tak: KWE

1 år 3 uger siden #379 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Sæsonen 25-26
Til alle statistikerne fra sidste kamp, der er gået under 7min af kampen idag og Trent har smidt bolden væk 3 gange, 2 gange via forhastede dårlige afleveringer og en enkelt gang bed et skidt drible forsøg i modstander feltet…

Color me not impressed!

Donde está la biblioteca?

1 år 3 uger siden #380 af Al-Andaluzz
Besvaret af Al-Andaluzz på emne Sæsonen 25-26
Jeg ældes seriøst i dobbelt hast af at se Vini gå rundt på banen, når vi er i defensiven. Håber han pludselig laver en genialitet….

1 år 3 uger siden #381 af Madrid777
Besvaret af Madrid777 på emne Sæsonen 25-26
Vini presser som den unge Vini under Zidane der blev bevilliget defensive pligter. Det er forfriskende at se. Han skal lige huske at have holdet med sig, men flere gange har det set lovende ud med et kollektivt højt pres.

1 år 3 uger siden #382 af Cristiano7
Besvaret af Cristiano7 på emne Sæsonen 25-26
Mbappé havde også en svær start, så Trent skal nok komme i gang.

Jeg lægger mest mærke til at Rudiger virker ikke så sikker på bolden efter skaden.

1 år 3 uger siden #383 af madrid2000
Besvaret af madrid2000 på emne Sæsonen 25-26
​Hvad er Trents rolle? Han går bare rundt? Nu skal man give nye spiller en chance, men jeg ved sku ikke med ham. 
Følgende bruger(e) sagde tak: KWE, DeLaRed

1 år 3 uger siden #384 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæsonen 25-26
Uinspireret indtil videre. Mange der går rundt.

Det er farligt at spille med Güler som bagerste mand på midtbanen, når man taber den bolden btw.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

Leveret af Kunena Forum