Real Madrid og Malaga enige
Rubæk skrev:
Hvis du/I tror at Reals kommende træner vil starte med Carjaval istedet for Arbeola til sæsonstart, så tager du/I åbenlyst fejl...
Jeg håber da meget at Ancelotti ser på spillernes form i forsæsonen og ikke bare på navne - uanset alder. Og så kigger han nok på spillerens kvaliteter i forhold til den spillestil han vil benytte. Så igen kan vide hvem der starter sæson, i det der kommer en ny træner ind.
!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Derudover, så har jeg været lidt inde på det i et tidligere indlæg (anden tråd), men selvfølgelig er det jo klart, at Montoya starter inde fremfor Carvajal. Montoya er et år ældre end Carvajal og har derfor også være med indeover u21 landsholdet i længere tid. Derudover så er han den markspiller i hele truppen (!), der har fået mest spilletid på det nuværende u21 landshold - 22 kampe - der skal altså mere end et par små fejl, før man sætter sådan en spiller af. Så selvom Carvajal måske er en dygtigere fodboldspiller, så sætter man ikke bare lige sådan holdets mest erfarne (mark) spiller på bænken, og især ikke til en spiller, der først lige er kommet ind og snuse til holdet under en så vigtig slutrunde som EM...
Derudover var EM slutrunden også Montoya's sidste kamp for u21 - da han er blevet for "gammel" - og derfor er Carvajal nu fast mand på den højre back. Færdig punktum. Det er nu engang sådan, at det ikke altid er de dygtigste spiller der spiller, men de spillere træneren nu engang har tillid til, og dem han mener passer bedst til hans system. Så igen dem der mener det er absurd, at man kan ønske sig Carvajal som fast mand, når han er "reserve" på u21, i er simpelthen ignorante.
For at slutte af, så er det sjælendt at talenterne har oddsene med sig fra start, og hvordan skulle de også nogensinde have det, med så kort en kariere. Men det eneste det kræver er tillid, for selvfølgelig har Carvajal oddsene imod sig. Og hvis man kun mener Carvajal skal være reserve i Real Madrid, fordi han ikke har +50 landskampe på A landsholdet, og ikk er fast mand på u21 landsholdet, under hans første slutrunde, hvor hans direkte modstander er den spiller på hele holdet med flest kampe på u21 landsholdet, så kan jeg kun ryste på hovedet.
Det kræver lidt at gå fra den tredje bedste række i Spanien, til en af verdens bedste ligaer i et fremmedland, og nærmest fra første dagen slå sit navn fast, som en af ligaens bedste højre back's. Der kan man da i hvert tale om at have alle oddsene imod sig.
Sjovt en bruger btw nævner, at vi ikke har købt Piszczek eller Alves, når Carvajal jo minder utrolig meget om begge, og har potentialet til at give dem begge baghjul.
No solo soy perfecto, también soy Madridista
- Fred P og de slemme frø
- Gæst
-
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Fred P og de slemme frø skrev: Forhåbentligvis ignorerer træneren navnene bag på trøjerne, og kigger på form, kvalitet, osv. når han skal sætte sit holdkort.
Det må være det mest iøjnefaldende brugernavn, jeg i hvert fald har set herinde haha! :D
- Fred P og de slemme frø
- Gæst
-
Real Madrid skrev:
Fred P og de slemme frø skrev: Forhåbentligvis ignorerer træneren navnene bag på trøjerne, og kigger på form, kvalitet, osv. når han skal sætte sit holdkort.
Det må være det mest iøjnefaldende brugernavn, jeg i hvert fald har set herinde haha! :D
Haha, på den måde kan jeg ikke dumme mig for meget, da internet-anonymiteten er forholdsvis mikroskopisk! ;-)
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Dios skrev: Spanske spillere er generelt meget undervurderet ift. kvalitet og pris, hvor engelske spillere f.eks. er total overvurderet. Og nu når vi er en spansk klub, og Spanien er så dominerende, så er det fandens dumt og gå over åen for vand.
Problemet er også, at vi nu har prøvet og købe den ene verdensstjerne efter den anden, og resultatet har alle årene været rædselsfulde. Så ligeså uenig du er med folk herinde, ligeså uenig er jeg faktisk med dig. For jeg tilhører nemlig én af dem, som vil gå amok, hvis Cavani eller Bale bliver købt. Jeg vil mene det er de 2 største fejlkøb Real Madrid overhovedet kan foretage sig. Ikke kun på grund af prisen, men også på grund af kvaliteten og spilletyperne.
Jeg er faktisk meget interesseret i og hører, hvad du mener Bale vil hjælpe vores hold med? Altså hvordan kan Bale løse vores største problem?.
Og det er præcis også den holdning vi fleste har herinde omkring spanske spillere. Det er sådan set kun Hugol, som går all-in på spanske spillere uanset kvalitet.
Jeg er faktisk meget interesseret i og hører hvordan du mener Real Madrid skal være? For skal Vidal overtage Alonso's plads, og vil det så betyde en konstellation med Vidal og Khedira? Hvis du har lyst må du meget gerne forklare hvordan du ser holdet spille og blive sammensat. Evt. komme med dit bud på en kommende start 11'er. Ikke nødvendigvis den mest realistiske opstilling, men hvordan du ser holdet :)
For ikke og lege 20 spørgsmål til professoren, så bliver jeg nødt til og hører, hvad der er med dig og dine z'er i os haha :D
Jeg mener egentlig ik man bare har købt den ene superstjerne efter den anden i de senere år. Det gjorde man i Galacticos-tiden og det var ik nogen stor succes. Men bortset fra det år med Kaka, CR7 og Benz, så har det vel ik været tilfældet. Så ka man så sige at CR7 har været en bragende succes, mens Kaka har været tidernes vel nok største fiasko, mens Benz bare har været ringe (dog oz til en noget mere spiselig pris). Men ellers har man vel ik købt stjerner som sådan. Nuvel, Modric og Xabi var vel store navne, men hverken Özil, Khedira, Di Maria, Coentrao, Pepe, Albiol, Varane eller Callejon var vel stjerner på nogen måder. Men ok, lad det nu ligge, jeg forstår hva du mener - alt i alt er det bedste self oz at købe spillere som ik er "stjerner", men som er ligeså gode eller har evnerne til at blive det - alene udfra en betragtning om at prisen for spillere der endnu ik er stjerner jo ofte er lavere. Så længe man ka finde de rette spillere, så er jeg helt med på at finde dem og ik de mere oplagte stjernenavne.
Jeg ser meget gerne Cavani og Bale i Madrid, men synes at prisen på begge er for høj. Du spørger hvorn Bale ka løse vores største problem - det mener jeg slet ik han kan! Jeg synes Bale har så meget kvalitet at han ka løse det problem vi har med at CR7 er nærmest eneste trussel som modstanderne ska forholde sig til. Bale ville fra modsatte kant ku udfordre og afslutte med en kvalitet som ville gøre os dødbringende fra begge sider - det ser jeg som en gigantisk forbedring.
Men han ka imo ik løse holdets største problem, da jeg mener Xabi-Khedira i holdets motorrum er vores altoverskyggende problem: ingen fart, ingen offensiv trussel, mangel på spidskompetencer og generelt uhyggeligt statiske begge to. Jeg så gerne nogle helt andre typer centralt, såsom Vidal, Verratti, Llarramendi, Pogba evt Kondogbia - men tror desværre ik der sker det store centralt i år.
Ift en drømmestartopstilling for mig - og nej den er ik specielt realistisk - så ville den sikkert se nogenlunde sådan her ud:
Iker
Carvajal
Varane
Ramos
Marcelo
Verratti/Llarramendi/Kondogbia
Vidal
Özil/Isco
Bale
CR7
Cavani
Bænk:
Lopez
Pepe
(Albiol)
Arbeloa
Nacho
Khedira
Modric
Isco/Özil
Jese
Morata
(Benzema)
Jeg ku såmænd godt leve med at Benzema blir vores angriber, HVIS det er i den udgave han viste sig i et enkelt halvt år - men ville allerhelst ha beholdt Higuaín og så smidt Benz på porten. Ellers er det helt afgørende for mig at den centrale midt blir markant ændret - men tror desværre ik på det. Men nogenlunde som ovenstående drømmer jeg om.
Og mht z'erne i oz, så er det vist bare for at spare et par bogstaver :o)))
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
Real Madrid skrev: Nu må man altså også lige sætte sig ind i tingene. Arbeloa er i slutningen af hans kariere, hvorimod Carvajal's lige er startet, så at sætte dem om mod hinanden, er useriøst og unfair. Om så Carvajal var klodens bedste højre back, ville han ikke have haft mere end en håndfuld kampe, taget Spaniens landshold og hans alder i betragtning. Det er ikke lige sådan at komme på det spanske landshold, spørg du bare Juan Mata om det ;)
Derudover, så har jeg været lidt inde på det i et tidligere indlæg (anden tråd), men selvfølgelig er det jo klart, at Montoya starter inde fremfor Carvajal. Montoya er et år ældre end Carvajal og har derfor også være med indeover u21 landsholdet i længere tid. Derudover så er han den markspiller i hele truppen (!), der har fået mest spilletid på det nuværende u21 landshold - 22 kampe - der skal altså mere end et par små fejl, før man sætter sådan en spiller af. Så selvom Carvajal måske er en dygtigere fodboldspiller, så sætter man ikke bare lige sådan holdets mest erfarne (mark) spiller på bænken, og især ikke til en spiller, der først lige er kommet ind og snuse til holdet under en så vigtig slutrunde som EM...
Derudover var EM slutrunden også Montoya's sidste kamp for u21 - da han er blevet for "gammel" - og derfor er Carvajal nu fast mand på den højre back. Færdig punktum. Det er nu engang sådan, at det ikke altid er de dygtigste spiller der spiller, men de spillere træneren nu engang har tillid til, og dem han mener passer bedst til hans system. Så igen dem der mener det er absurd, at man kan ønske sig Carvajal som fast mand, når han er "reserve" på u21, i er simpelthen ignorante.
For at slutte af, så er det sjælendt at talenterne har oddsene med sig fra start, og hvordan skulle de også nogensinde have det, med så kort en kariere. Men det eneste det kræver er tillid, for selvfølgelig har Carvajal oddsene imod sig. Og hvis man kun mener Carvajal skal være reserve i Real Madrid, fordi han ikke har +50 landskampe på A landsholdet, og ikk er fast mand på u21 landsholdet, under hans første slutrunde, hvor hans direkte modstander er den spiller på hele holdet med flest kampe på u21 landsholdet, så kan jeg kun ryste på hovedet.
Det kræver lidt at gå fra den tredje bedste række i Spanien, til en af verdens bedste ligaer i et fremmedland, og nærmest fra første dagen slå sit navn fast, som en af ligaens bedste højre back's. Der kan man da i hvert tale om at have alle oddsene imod sig.
Sjovt en bruger btw nævner, at vi ikke har købt Piszczek eller Alves, når Carvajal jo minder utrolig meget om begge, og har potentialet til at give dem begge baghjul.
Du modsiger dig selv
Du snakker om Montayas alder, erfaring, antal landskampe osv. og bruger det som argument for hans startplads.
Samtidige siger du at Carjaval skal starte inde istedet for Arbeola, dette er på trods af Arbeolas alder, erfaring, antal landskampe osv. (Han er 30 år og er sikker på at en højre back sagtens kan spille på højt niveau indtil 32-33 år.)
Real Madrid skrev: Sjovt en bruger btw nævner, at vi ikke har købt Piszczek eller Alves, når Carvajal jo minder utrolig meget om begge, og har potentialet til at give dem begge baghjul.
Kan ikke se det sjove, ja det ville være "sjovt" hvis Carjaval pt. havde samme niveau som Alves og Piszczek.
Forhåbentlig får Carjaval det samme niveau som dem eller højere.
Som sagt, så tvivler jeg på, at Carjaval kan erobre Arbeolas startplads til sæsonstart. Der skal mere til end blot 1-2 måneder. Ligesom der skal meget til før Montayas plads bliver erobret.
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Raul7-2880 skrev:
Real Madrid skrev: Nu må man altså også lige sætte sig ind i tingene. Arbeloa er i slutningen af hans kariere, hvorimod Carvajal's lige er startet, så at sætte dem om mod hinanden, er useriøst og unfair. Om så Carvajal var klodens bedste højre back, ville han ikke have haft mere end en håndfuld kampe, taget Spaniens landshold og hans alder i betragtning. Det er ikke lige sådan at komme på det spanske landshold, spørg du bare Juan Mata om det ;)
Du modsiger dig selv
Du snakker om Montayas alder, erfaring, antal landskampe osv. og bruger det som argument for hans startplads.
Samtidige siger du at Carjaval skal starte inde istedet for Arbeola, dette er på trods af Arbeolas alder, erfaring, antal landskampe osv. (Han er 30 år og er sikker på at en højre back sagtens kan spille på højt niveau indtil 32-33 år.)
Ja du rammer næsten rigtig, men også kun næsten ;)
Forskellen ligger selvfølgelig i, at Montoya nyder godt af Julen Lopetegui's tillid, hvorimod vi i Real Madrid ikke engang har en træner haha... Men igen Arbeloa har alle oddsene med sig, men det gør ham ikke til den bedste mulighed af de to.
Rommedahl nyder også godt af Morten Olsen's tillid, og har med hans erfaring og antal landskampe oddsene med sig, dog er jeg ikke sikker på, at det er den rigtige løsning for landsholdet. ;)
Som træner for U-holdene har man et vindue på ca. 1½ år med spillerne og bliver dømt udelukkende på resultater og meget kortsigtet oftest fra kamp til kamp eller over en slutrunde. Man bruger meget lidt tid sammen med den samlede trup og har derfor ikke mærkbar indflydelse på den enkelte spillers udvikling. Her vælger man 11 mand, som sikrer sejren nemmest. Erfaring, antal spillede minutter med de andre på banen, aktuelle niveau og spilfilosofi er store faktorer for valget, af den enkelte spiller
Som klubtræner er det helt andre parametre. Man har de enkelte spillere til daglig og oftest på en kontrakt der løber +3 år, hvorfor udvikling er oplagt for de unge spillere. Desuden bliver klubtræneren oftest bedømt fra sæson til sæson, selvom Bernabeu kan være et krævende publikum. For et hold som Real i en relativ svag liga pga den elendige spanske økonomi og en nærmest Skotsk sammensætning af hold, burde det være muligt, at vinde over 50% af holdene med 10 mand på banen, specielt hvis vi anlægger os en mere boldbesiddene taktik.
I disse kampe skal vi selvfølgelig have plads til talenterne. Og Carvajal har jo faktisk været en åbenbaring i Bundeligaen.
Selvom Arbeloa i øjeblikket nok er en smule bedre end Carvajal, så skal Carvajal spilles, da vi råder over Di Maria, som falmer fuldstændig pga. Arbeloas manglende tilstedeværelse fremad banen. Desuden skal potentialet hos Carvajal da poleres, da det langt overskygger Arbeloas niveau. Men Arbeloa skal selvfølgelig have de kampe kræver erfaring og defensive dyder, såffremt træneren føler sig usikker ved Carvajal.
Og Isco for den sags skyld, kan jeg slet ikke forstå, man er usikker på. Han har været en stjerne blandt møgkareter over næsten hele sæsonen for Malaga og var man i tvivl om alt den mediedækning der har været om ham, så kunne man jo bare have sat sig ned og set EM i Israel.
Han er på nuværende niveau dygtig nok til Real og bliver kun bedre, hvis han får minutter hos os.
Og husk nu på, at vi spillede 61 kampe i den forløbne sæson, så det er utopi at gå efter 1 startsopstilling, der skal roteres lidt, der kommer skader, der kommer karantæner og andre ting. Der skal nok blive plads til udvikling af vores unge stjerner, så længe vi har en træner der tænker langsigtet og ikke køber fuldblodserstatninger til alle pladser.
Jeg håber virkelig vi får signet ham nu, så vi eller Barca ikke skal købe ham om 2år for det dobbelte.
Begge scenarier ville være katastrofale.
Hala Madrid....
Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...
Vi køber måske ikke verdensklassespillere hver år, men så bruger vi dem på spillere som ikke er pengene værd. Problemet er også, at det har taget fuldstændig overhånd med og fastsætte priser på spillere. Bale er jo ikke engang i top 50 af verdens bedste fodboldspillere igennem de seneste 20 år, men alligevel er hans pris dobbelt så høj som Zidane's pris.
Skulle man have en indkøbspolitik som vi havde det under Galacticos perioden, så skulle vi jo af med 2 milliarder hver sommer.
Jeg har det sådan fint med, at de bedste spillere skal spille i Real Madrid. Problemet opstår bare, når Perez primært køber spillere efter deres pr udenfor banen, og ingen taktisk forståelse har på banen. Og den politik smitter af på fansene, og faktisk så er du jo selv én af dem. For du mener Bale vil sparke meget kvalitet ind på holdet (og der tror jeg vi alle er enige i), men du skriver også, at han ikke vil løse vores problem. Hvad er formålet så med og hente sådan en dyr spiller?
Hvorfor kigger vi ikke efter spillere som vil løse vores problem? Og det er jo netop derfor alle har været begejstret over indkøbet af Carvajal, fordi han netop giver god bredde på kanten, og kommer med i overlap, og derfor er de fleste også fantastisk glade over Isco rygtet. For han vil jo netop løse mange problemer, da hans spidskompetencer er der hvor vi har mangel på kvalitet.
Vores andet store problem har været på trænerfronten, hvor vi har haft en dygtig træner, men hans primitive måder og agere på, har været fuldstændig fejlagtigt, og specielt i én klub som Real Madrid. Lad os håbe Ancelotti kan løse det problem. Det tror jeg han kan, men han er på ingen måde min favorit.
Forrige sæson scorede Higuain og Benzema begge over 30 mål, og var en kæmpe trussel for modstanderne, og Ronaldo var ikke alene en trussel for Real Madrid, men man frygtede trekløveren. Det gav heller ikke de bedste resultater, og jeg tror ikke man skal lægge for meget i sidste sæson, for Mourinho gjorde det absolut heller ikke nemt for spillerne. Sidste sæson var en katestrofe, og jeg tror bare man skal glemme den sæson helt, og udelukkende bygge videre fra forrige sæson af.
Vi har 4 offensive spillere foran vores midtbane konstellation. Burde det ikke være rigeligt? Det mener jeg, og selvom jeg er enig med dig i, at vores midtbane konstellation også er et kæmpe problem, så har jeg det ikke ligesom dig. For jeg mener kun det er Alonso som er problemet.
Indiviudelt set, så er han en fantastisk fodboldspiller, og nok en af de bedste dybdeliggende playmakere i verden. Forskellen på de bedste Xavi og Pirlo er deres mobilitet, og derfor er Alonso så fandens nem og dække op for.
Han skal erstattes, men jeg mener allerede vi har erstatningen i Modric.
Med Modric og Khedira der får du altså en meget mere bevægelig central midtbane, og det mener jeg har været vores største problem centralt.
Forskellen imellem Vidal og Khedira er minimal, og det samme gør sig gældende med Javi Martinez. De er alle 3 helt fantastiske, og det er ikke meget de udskiller sig fra hinanden. Khedira er klart dårligst i pasningsspillet, men han fungere perfekt på det tyske landshold, og med den rette makker i Real Madrid LÆS: Modric.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Jeg er ret overbevist om at Bale maksimalt kommer til at koste 400-500 mio. kr, hvilket stadig er et voldsomt beløb, men når Bale selv begynder at presse på for et skifte så kan Lewy ikke fastholde den vanvittige pris.
Bale kan tilføre noget af det vi har manglet i offensiven; højt bundniveau, gennembrudsstyrke og mål. Derudover får vi en spiller, som kan løfte arven for Ronaldo hans niveau daler og som fuldt ud har Real Madrid-mentalitet.
Jeg vil langt hellere hente den bedste spiller, den spiller med størst potentiale, end en Cavani eller Suarez.
Hvis Bale hentes har vi stadig tre spillere der kan agere centerforward: Benzema, Ronaldo og Morata.
Offensiven kan hedde Ronaldo-Benzema-Bale/Ozil eller Ozil-Ronaldo-Bale. Det er ligegyldigt for der vil blive skabt et hav af chancer og scoret en masse mål, for Ronaldo og Bale kan score fra alle vinkler.
Når man snakker om typer som Ronaldo, Messi, Zlatan og Bale - ja, de fire bedste i verden - så er det ligemeget om der ligger en 9'er forrest, for så komplette spillere vil altid lave ravage og skabe muligheder.