Verdensstjernen vi ikke har brug for

12 år 11 måneder siden #121 af Siempre Madrid

Raúl 7 skrev: Bale har spillet bedre end Di Maria har i seneste sæson, ingen tvivl om det. Men derfor er der stadig noget der hedder et lønbudget der bliver sprængt, en kæmpegæld der vokser, en trup der har to spillere der SKAL spille hver kamp, endnu en egospiller etc.

Kolde stats er ikke alt, det handler også om at have en trup i harmoni og uden for mange spillere der minder om hinanden. Hvorfor blev Beckham ikke en større succes? Eller Owen? Fordi man købte dem på navnet og ikke på hvordan de ville passe ind.

Men lad os da købe Bale for en milliard og lade ham spille på højrekanten, det bliver skide godt...

Lønbudget, der bliver sprængt?

Nej, ikke nødvendigvis. Lønmæssigt tror jeg, at Real Madrid oplever et fald i udgifter med de spillere, som er kommet til kontra de spillere, som er rejst. Det kan naturligvis ikke alene løfte Gareth Bales løn, men man kan vel forestille sig at flere spillere rejser, som for eksempel Di María, Coentrao og måske endda Kaká. Hvis brasilianeren rejser vil han alene kunne finansiere Bales løn (i samme kontrakt-periode), mens de to førstnævnte tilsammen vil finansiere halvdelen af lønnen.

En kæmpegæld, der vokser?

Real Madrid har i de senere år nedbragt gælden ganske betragteligt og alene med de spillersalg, som man har foretaget indtil nu har man finansieret over halvdelen af prisen på Gareth Bale.

En trup, der har to spillere, der SKAL spille hver kamp/spillere købt på navnet og ikke hvordan de passer ind?

Heller ikke her synes jeg, at du rammer plet. De to spillere (går ud fra, at du mener Bale og Cristiano Ronaldo) vil naturligvis få masser af kampe, det vil man automatisk, når man har med to så fremragende spillere at gøre, men især Gareth Bale kan jo bruges på forskellige positioner, lige fra en backposition til en midtbaneplads og til en plads helt i front og det giver altså Carlo Ancelotti nogle taktiske muligheder, men så sandelig også muligheder til de øvrige nye spillere i truppen, som eksempelvis Jesé og Isco, som med en ordentlig trænings-indsats vil få masser af spilletid.

Jeg synes, at det er lidt tankevækkende, at mange finder konkurrencen mellem Diego López/Iker Casillas og Sergio Ramos/Varane/Pepe helt i orden, mens man frygter for Jesé og Isco, fordi Gareth Bale bliver tilføjet truppen.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Elkrimi, Siempre fiel

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 11 måneder siden #122 af Steen

Jack Daniels skrev:

Steen skrev:

Jeg faldt også lige over denne.

Mon det er bevidst, at de ikke vælger Ronaldos bedste sæson? Jeg er med på, at det er sæsonen inden han blev solgt til Real, men han havde trods alt vist i 07/08, at han kunne score 31 mål og syv assists i 31 kampe i PL.

Han scorede 43 mål i 47 kampe for United i 07/08 i CHL, PL og FA Cup, hvilket må siges at være en del bedre end Bales 26 mål i 45 kampe i PL, Cups og Europa. Når det er sagt, så giver sammenligningen ikke ret meget mening, fordi det er to forskellige hold og i forskellige sæsoner, hvorfor jeg ikke helt forstår sammenligningen fra Skys side (er det ikke Sky, som har lavet sammenligningen?) - andet end at de vil retfærdiggøre prisen på en britisk spiller.

Kilde:
Ronaldo:
espnfc.com/player/_/id/22774/cristiano-d...eiro-ronaldo?cc=5739
Bale:
espnfc.com/player/_/id/77653/gareth-bale?cc=5739

Jeg brugte den ikke for at argumentere for at vi skal hente Bale, jeg faldt bare over den, og tænkte at jeg kunne smide den ind, blot lidt info :)

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
12 år 11 måneder siden #123 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne Verdensstjernen vi ikke har brug for

Siempre Madrid skrev:

Raúl 7 skrev: Bale har spillet bedre end Di Maria har i seneste sæson, ingen tvivl om det. Men derfor er der stadig noget der hedder et lønbudget der bliver sprængt, en kæmpegæld der vokser, en trup der har to spillere der SKAL spille hver kamp, endnu en egospiller etc.

Kolde stats er ikke alt, det handler også om at have en trup i harmoni og uden for mange spillere der minder om hinanden. Hvorfor blev Beckham ikke en større succes? Eller Owen? Fordi man købte dem på navnet og ikke på hvordan de ville passe ind.

Men lad os da købe Bale for en milliard og lade ham spille på højrekanten, det bliver skide godt...

Nej, ikke nødvendigvis. Lønmæssigt tror jeg, at Real Madrid oplever et fald i udgifter med de spillere, som er kommet til kontra de spillere, som er rejst. Det kan naturligvis ikke alene løfte Gareth Bales løn, men man kan vel forestille sig at flere spillere rejser, som for eksempel Di María, Coentrao og måske endda Kaká. Hvis brasilianeren rejser vil han alene kunne finansiere Bales løn (i samme kontrakt-periode), mens de to førstnævnte tilsammen vil finansiere halvdelen af lønnen.

Real Madrid har i de senere år nedbragt gælden ganske betragteligt og alene med de spillersalg, som man har foretaget indtil nu har man finansieret over halvdelen af prisen på Gareth Bale.

En trup, der har to spillere, der SKAL spille hver kamp/spillere købt på navnet og ikke hvordan de passer ind?

Heller ikke her synes jeg, at du rammer plet. De to spillere (går ud fra, at du mener Bale og Cristiano Ronaldo) vil naturligvis få masser af kampe, det vil man automatisk, når man har med to så fremragende spillere at gøre, men især Gareth Bale kan jo bruges på forskellige positioner, lige fra en backposition til en midtbaneplads og til en plads helt i front og det giver altså Carlo Ancelotti nogle taktiske muligheder, men så sandelig også muligheder til de øvrige nye spillere i truppen, som eksempelvis Jesé og Isco, som med en ordentlig trænings-indsats vil få masser af spilletid.

Jeg synes, at det er lidt tankevækkende, at mange finder konkurrencen mellem Diego López/Iker Casillas og Sergio Ramos/Varane/Pepe helt i orden, mens man frygter for Jesé og Isco, fordi Gareth Bale bliver tilføjet truppen.

Det er fint at man har gæld, det gør mig bare lidt urolig om man nogensinde får det betalt af. Nu kommer Bale ind, så går der X antal år mere før vi kan betale det tilbage. Så skal stadionet renoveres, så smider vi flere år oveni. Jeg kan godt have min tvivl om hvorvidt Bernabeu kan komme til at indbringe alle de penge som Perez tror. Perez er vel for så vidt også ligeglad om vi får betalt gælden af, hvis vi bare vinder CL inden hans tid i klubben er gået, så er han vel glad. Lige nu går det fint med at afdrage gælden, men der kan ske mange ting i fremtiden. Pludselig er man i problemer igen. Og så mange træningsanlæg har vi heller ikke at sælge til kommunen :)

Så hvis Jese griber chancen og spiller super godt tidligt i sæsonen og Bale har svært ved at finde rytmen, så ryger 700 mio. kroner ud på bænken? Jeg tror det er fint med Carlo, men det vil ikke hue Perez.

12 år 11 måneder siden #124 af Siempre Madrid

Raúl 7 skrev:

Siempre Madrid skrev:

Det er fint at man har gæld, det gør mig bare lidt urolig om man nogensinde får det betalt af. Nu kommer Bale ind, så går der X antal år mere før vi kan betale det tilbage. Så skal stadionet renoveres, så smider vi flere år oveni. Jeg kan godt have min tvivl om hvorvidt Bernabeu kan komme til at indbringe alle de penge som Perez tror. Perez er vel for så vidt også ligeglad om vi får betalt gælden af, hvis vi bare vinder CL inden hans tid i klubben er gået, så er han vel glad. Lige nu går det fint med at afdrage gælden, men der kan ske mange ting i fremtiden. Pludselig er man i problemer igen. Og så mange træningsanlæg har vi heller ikke at sælge til kommunen :)

Så hvis Jese griber chancen og spiller super godt tidligt i sæsonen og Bale har svært ved at finde rytmen, så ryger 700 mio. kroner ud på bænken? Jeg tror det er fint med Carlo, men det vil ikke hue Perez.

Dit indlæg tangerer næsten Murphys lov ;-)

Du kan godt have dine bekymringer, naturligvis, men med fare for at lyde en smule blåøjet, så tror jeg at der er lagt en plan for, hvordan man skal finansiere stadion og kommende spiller-indkøb. Så kan det godt være, at de ikke kommer til at passe helt, det gør sådanne beregninger sjældent, men en direkte bombe under Real Madrid, det tror jeg dog ikke, at det bliver. Du snakker om en masse udgifter, men til regnestykket hører også en masse indtægter.

Og hvorfor skulle Real Madrid i grunden ende med at få betalt al sin gæld af? Det gælder om at overholde sine afdrags-forpligtigelser, men så længe man kan gøre det, så sker der jo ikke noget ved at have gæld (indtil en vis grænse, selvfølgelig).

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

12 år 11 måneder siden #125 af Dios
Siempre Madrid skrev:

Og hvor ville det være forfærdeligt, hvis vi endda stod helt uden gæld :) Samtidig har man planer om og sælge største delen af sin charme og sjæl, for og renovere diverse ting heriblandt Estadio Santiago Bernabeú (smag på det, for ingen længe står det ikke alene). Nu ved jeg godt, at Bale handlen ikke ville kunne sponsorere stadion renoveringen alene, og faktisk meget langtfra, men det kunne betale noget der minder om halvdelen af vores gæld af, så vidt jeg ved er den på 2,6 milliarder? Ret mig endelig, hvis jeg tager fejl.

Handlen er så forkert i sig selv på alle punkter. Fair nok man er uenig om spillestil og spilletyper, men handlen i sig selv udstiller Real Madrid på en latterlig måde.
F.eks. skal vi betale 30 mil. Euro for Coentrao, som egentlig lige knap og nap er halvdelen af den pris værd, og det er højst sandsynligt samme sang med Bale. Bale er på ingen måder værdien værd, og faktisk kan han kun skuffe, og specielt i verdens største klub. For spansk presse vil kører en vanvittig hetz på ham, kun grundet hans pris. For der er absolut intet der taler for han er bedre end Ronaldo, eller han på nogen måde vil få samme succes som ham.

Finder Casillas bare noget der minder om sit gamle niveau, så ser han sig aldrig tilbage, og Lopez vil kun stå i Mickey Mouse kampene. Ramos er på sine bedste dage verdens bedste midterforsvarer, og kan han holde sig på toppen og undgå de dumme kort, så er han også et niveau over Kompany og Silva, så han er jo nærmest urørlig.
Pepé er blevet slået af et af verdens største talenter verden nogensinde har set. Varane blev i spansk presse sammenlignet med Hierro, men en bedre udgave af ham, og det siger ikke så lidt. Så det er en naturlig overgang. Pepé er blevet lidt ældre, og kom aldrig rigtig tilbage efter sin skade, men Varane gjorde det alligevel så godt, at Pepé nok ikke havde fået pladsen tilbage.
Der skal ske meget for, at Lopez og Pepé ikke er reserver store dele af næste sæson, men omvendt er det med Jesé og Isco. Det er 2 kæmpe talenter på vej frem, og sammenligne deres situation med 2 klart dårligere valg, det er en anelse søgt.
Ronaldo og Bale er begge i top 5 over verdens bedste fodboldspillere, så det siger sig selv, at 2 talenter på vej frem vil få det langt sværere end Lopez og Pepé.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: DarioGomez, Vildfaren, rezamadridista, Jaken, MMM

12 år 11 måneder siden #126 af DarioGomez

Dios skrev: Siempre Madrid skrev:

Og hvor ville det være forfærdeligt, hvis vi endda stod helt uden gæld :) Samtidig har man planer om og sælge største delen af sin charme og sjæl, for og renovere diverse ting heriblandt Estadio Santiago Bernabeú (smag på det, for ingen længe står det ikke alene). Nu ved jeg godt, at Bale handlen ikke ville kunne sponsorere stadion renoveringen alene, og faktisk meget langtfra, men det kunne betale noget der minder om halvdelen af vores gæld af, så vidt jeg ved er den på 2,6 milliarder? Ret mig endelig, hvis jeg tager fejl.

Handlen er så forkert i sig selv på alle punkter. Fair nok man er uenig om spillestil og spilletyper, men handlen i sig selv udstiller Real Madrid på en latterlig måde.
F.eks. skal vi betale 30 mil. Euro for Coentrao, som egentlig lige knap og nap er halvdelen af den pris værd, og det er højst sandsynligt samme sang med Bale. Bale er på ingen måder værdien værd, og faktisk kan han kun skuffe, og specielt i verdens største klub. For spansk presse vil kører en vanvittig hetz på ham, kun grundet hans pris. For der er absolut intet der taler for han er bedre end Ronaldo, eller han på nogen måde vil få samme succes som ham.

Finder Casillas bare noget der minder om sit gamle niveau, så ser han sig aldrig tilbage, og Lopez vil kun stå i Mickey Mouse kampene. Ramos er på sine bedste dage verdens bedste midterforsvarer, og kan han holde sig på toppen og undgå de dumme kort, så er han også et niveau over Kompany og Silva, så han er jo nærmest urørlig.
Pepé er blevet slået af et af verdens største talenter verden nogensinde har set. Varane blev i spansk presse sammenlignet med Hierro, men en bedre udgave af ham, og det siger ikke så lidt. Så det er en naturlig overgang. Pepé er blevet lidt ældre, og kom aldrig rigtig tilbage efter sin skade, men Varane gjorde det alligevel så godt, at Pepé nok ikke havde fået pladsen tilbage.
Der skal ske meget for, at Lopez og Pepé ikke er reserver store dele af næste sæson, men omvendt er det med Jesé og Isco. Det er 2 kæmpe talenter på vej frem, og sammenligne deres situation med 2 klart dårligere valg, det er en anelse søgt.
Ronaldo og Bale er begge i top 5 over verdens bedste fodboldspillere, så det siger sig selv, at 2 talenter på vej frem vil få det langt sværere end Lopez og Pepé.

Tak. Bare tak.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

12 år 11 måneder siden #127 af MMM

Siempre Madrid skrev: En kæmpegæld, der vokser?

Selvom gælden er blevet nedbragt betragteligt, så udgør bankgælden alene stadig €150 mio. Det er også en form for penge. De spillersalg der er foretaget indtil nu har endnu ikke finansieret de indkøb der allerede er gjort. Bale får vi ikke uden at øge gælden betragteligt. Det kan godt være, at det er den rette beslutning, men det er ikke uden økonomiske konsekvenser og er da ikke hans rustne evner som back der kan retfærdiggøre det. Hvis det er en 'utility-player' vi mangler, så kan de fås meget, meget billigere. Hvis det overhovedet skal give mening, så skal Bale da spilles hvor han er bedst, men vil han bidrage med mere i Ancelottis system på de pladser end Ronaldo eller Özil/Isco?

edit. Jeg var meget langt fra at være fan af Mou, men jeg synes en af de absolut bedste ting han bragte til klubben var managerrollen. Ancelottis udtalelser i gårsdagens pressekonference pegede på ingen måde i retning af, at det er ham der har bedt om Bale. Mou var dyr nok i forvejen, kan vi i det mindste ikke lade være med at undergrave de gode ting han efterlod?
Sidste redigering: 12 år 11 måneder siden ved MMM.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

• Jack Daniels
  • Gæst
  • Gæst
12 år 11 måneder siden #128 af Jack Daniels
Besvaret af Jack Daniels på emne Verdensstjernen vi ikke har brug for

Steen skrev: Jeg brugte den ikke for at argumentere for at vi skal hente Bale, jeg faldt bare over den, og tænkte at jeg kunne smide den ind, blot lidt info :)

Det var på ingen måde et angreb på dig - slet ikke :-)

Det var mere fordi, at jeg ikke forstår mediernes evindelige behov for at lave de sammenligninger. Man får absolut intet ud af det. Det jeg netop ville vise ved at hive den anden statistik frem var, at man altid kan få statistikken til at vise det, man vil have den til :-)

12 år 11 måneder siden #129 af El_Juan

Der er noget du har fuldstændig misforstået i forhold til "lønbudgettet" og apropos den voksende "kæmpegæld", så synes jeg du skal læse Real Madrids regnskaber fra de seneste år igennem en ekstra gang inden du udtaler dig ;-)

Siden hvornår er det i øvrigt blevet uhørt, at have to spillere til hver position? Desto bredere trup (læs: en bred bænk med kvalitetsspillere) og desto mere kvalitet der er på hver enkelte position, desto bedre.

Edit: Det er i øvrigt de færreste (læs: praktisk talt ingen) herinde, der burde tage det økonomiske regnestykke op, for der er praktisk talt ingen der aner hvad der er op og ned. Hvis man absolut skal kommentere på det, så er det nok godt at have i baghovedet, at der er flere sider en blot én.
Sidste redigering: 12 år 11 måneder siden ved El_Juan.

12 år 11 måneder siden #130 af asp3200
Uhhh gæld... og hva så. Alle klubber har sku gæld, måske lige undtagen arsenal.

Hovedsagen er at gælden bliver nedbragt år for år i Madrid og det gør den, sammenlign jeres med jeres huslån, der har i også gæld (langt de fleste har :) ), men der afdrager i også. Så ned med pulsen over gæld.

Bale i Madrid vil give bedre trup, det vil stadig give jeres dejlige små talenter jese og morata spilletid over 65+ kampe på en sæson og evt skader. Konkurrence er godt.

Jeg tror ikke på jese og morata, så dem som vil flamme mig over dem, spar jer og med dios ord stop jer selv :)

Er overbevist om Bale kommer til ligesom en del herinde, er bare træt af at høre på alt det piveri om han ødelægger alt osv osv. Ancelotti sætter holdet og taktikken.

12 år 11 måneder siden #131 af Raul 4 ever

MMM skrev:

Siempre Madrid skrev: Selvom gælden er blevet nedbragt betragteligt, så udgør bankgælden alene stadig €150 mio. Det er også en form for penge. De spillersalg der er foretaget indtil nu har endnu ikke finansieret de indkøb der allerede er gjort. Bale får vi ikke uden at øge gælden betragteligt. Det kan godt være, at det er den rette beslutning, men det er ikke uden økonomiske konsekvenser og er da ikke hans rustne evner som back der kan retfærdiggøre det. Hvis det er en 'utility-player' vi mangler, så kan de fås meget, meget billigere. Hvis det overhovedet skal give mening, så skal Bale da spilles hvor han er bedst, men vil han bidrage med mere i Ancelottis system på de pladser end Ronaldo eller Özil/Isco?

Før den vanvittige sommer i 2009 var gælden på €130 millioner. Herefter steg den til €327 millioner. Efter sidste offentliggjorte regnskab var gælden nede på €125 millioner (i 11/12). Efter sidste sæson er gælden sandsyneligvis nedsat yderligere. Det kan godt være at lånet fra 2009 ikke er væk endnu,men til gengæld er nogle af de tidligere bare blevet betalt istedet.

12 år 11 måneder siden #132 af Jaken

Siempre Madrid skrev: Nu er det faktisk ikke sammenligningen med Cristiano Ronaldo, som gør at jeg mener, at Gareth Bale er en god spiller at få til klubben, men derimod hans egen statistik, når den står alene. Sammenligningen er nemlig aldeles ubrugelig.

Selv hvis vi bare skal se tørt på hans statistik, er det så virkelig SÅ imponerende igen? 21 mål, 133 skud, 16% conversion, 75 chancer skabt og 4 assists. Hvilke af disse tal, vidner om en spiller i absolut særklasse, der er et prisskilt på 100-120 mio. euro værd? Jeg falder i hvert fald ikke ned af stolen, når jeg læser det.

@asp3200

Så skal jeg da næsten lige sige: Prisen betyder en del for mig i denne sag. Bevares, transferen vil ikke just bringe klubben i konkursfare, og nej, prisen har ingen direkte betydning for mig, men signalværdien derimod, er ret relevant.

Prisen på en given spiller skal trods alt fungere som en slags indikator for spillerens kvalitet. Og for mit vedkommende skal der præstationer af guddommelige størrelser til for at retfærdiggøre et prisskilt på 100-120 mio. euro. Messi eller Cristiano kan retfærdiggøre et sådant beløb, men kan en 24-årig waliser med én fantastisk sæson på bagen det?

Er han dobbelt så god som Figo? Eller er han mere værd end Figo og Ronaldo (Brasilien) tilsammen? Ja, jeg ved godt, at det måske er en anelse firkantet sat op, men det er et voldsomt skræmmende scenarie for mig, hvis en Gareth Bale ender med at have kostet det samme som Ronaldo, Beckham og Robben kombineret...

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, rezamadridista

Leveret af Kunena Forum